کد خبر : 16921 / /
/

 

پولکادات به عنوان شبکه‌ای برای تعامل و مدیریت بلاک چین‌ها و رفع مشکلات مقیاس‌پذیری ایجاد شده است؛ به همین علت این ارز دیجیتال معروف امکان فعالیت موازی بلاک چین‌ها را فراهم می‌کند و با بهره‌گیری از امنیت اشتراکی، بلاک چین‌های گوناگون را در شبکه‌ای واحد گرد هم می‌آورد.

به دلیل اهمیت زیاد این ارز دیجیتال در آینده شبکه بلاک چین، بسیاری از تریدرها پولکادات را به عنوان آینده اینترنت بلاک چین می‌شناسند؛ چراکه برخلاف بلاک چین‌های سنتی، همه زنجیره‌های بلاک چین با هم در ارتباط هستند و می‌توانند هر نوع پیامی را به یکدیگر ارسال و دریافت کنند. با آگاهی از هدف بزرگ و ارزشمند شبکه پولکادات، افراد زیادی به دنبال خرید و نگهداری ارز پولکادات هستند تا سهم کوچکی از آینده این ارز دیجیتال به دست آورند.

کیف پول من که به عنوان مرجع مطمئن خریدوفروش ارز پولکادات شناخته می‌شود، روزانه حجم بالایی از خریدوفروش این ارز را به خود اختصاص می‌دهد. در ادامه این مطلب، اطلاعات کاملی از نحوه خرید و نگهداری ارز پولکادات به شما ارائه می‌دهیم تا با آگاهی بیشتر، خرید و نگهداری این ارز دیجیتال را شروع کنید.

آشنایی با ارز پولکادات

ارز پولکادات هدفی متفاوت‌تر از سایر ارزهای دیجیتال دارد و به همین دلیل از اهمیت بالایی در دنیای ارزهای دیجیتال برخوردار است. این ارز دیجیتال یکی از 10 ارز رمزنگاری شده برتر شناخته می‌شود و حدود 1.01 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهد. پولکادات با نماد اختصاری دات (DOT) روزانه با حجم 1.59 میلیارد دلار معامله می‌شود که تعداد واحدهای در گردش آن به 987 میلیون می‌رسد.

در واقع پولکادات با هدف ساخت برنامه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز بدون ریسک دستکاری، رقیبی برای ارز دیجیتال اتریوم، تراکنش‌های ارزان و با سرعت بسیار بالا و به عنوان شبکه‌ای با هزاران بلاک چین متنوع پا به عرصه گذاشته است. این شبکه قصد دارد به مشکلات سرعت و هزینه بالای معاملات غلبه کند و تعامل و ارتباط بلاک چین را به حداکثر برساند. اهمیت اصلی ارز دیجیتال پولکادات جایی نمایان می‌شود که از تمایل این ارز برای تصاحب آینده شبکه ارزهای دیجیتال آگاه می‌شویم. در واقع با خرید هر دات، امکان حق رای برای خریداران این ارز دیجیتال در آینده شبکه فراهم می‌شود.

برخلاف بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال، پولکادات به واسطه استخراج عرضه نمی‌شود و واحدهای این ارز با روش مشابه با اثبات سهام ارائه می‌شود. برای اینکه تفاوت بیت کوین، اتریوم و پولکادات را بهتر بفهمید، باید بگوییم که بیت کوین در اصل به عنوان نسل اول بلاک چین و دفتری برای ذخیره سابقه تراکنش‌ها ایجاد شده است. در پی این ارز دیجیتال، اتریوم نسل دوم بلاک چین شناخته می‌شود و از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند؛ اما پولکادات در حال حاضر سومین نسل بلاک چین به حساب می‌آید و زنجیره‌های موازی، مقیاس‌پذیر و مرتبط از بلاک‌چین‌های گوناگون را تشکیل می‌دهد.

نحوه خرید و نگهداری ارز پولکادات

برای خرید ارز پولکادات دو روش پیش روی شما خواهد بود: روش اول خرید مستقیم از صرافی‌های داخلی به صورت ریالی و از کارت بانکی و روش دوم با خرید سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در صرافی داخلی و سپس انتقال به صرافی خارجی و تبدیل بیت کوین به پولکادات انجام می‌گیرد.

هر دو روش برای ایرانیان معایب و مزایایی دارند. اگر قصد خرید ارز دیجیتال پولکادات از صرافی خارجی را دارید، باید از این مسئله آگاه باشید که امکان مسدود شدن حساب کاربری در صورت ورود با آی پی ایران به صرافی وجود دارد. در چنین شرایطی نمی‌توانید ارز دیجیتال خریداری شده خود را بازیابی کنید. همچنین به دلیل دشوار بودن مسیر خرید ارز پولکادات از صرافی خارجی، بیشتر افراد در همان ابتدای کار از خرید این ارز دیجیتال صرف‌نظر می‌کنند.

خرید ارز دیجیتال پولکادات از صرافی داخلی با مشکلاتی مانند: نبود ابزارهای لازم جهت ترید کردن در سایت صرافی داخلی، حجم پایین معاملات، کند بودن سرعت معاملات و پشتیبانی نکردن صرافی داخلی از ارزهای دیجیتال مواجه می‌شود؛ با این حال چند صرافی در داخل ایران وجود دارند که کاربران زیادی روزانه به خریدوفروش ارزهای دیجیتال در این صرافی‌ها می‌پردازند. این صرافی‌ها از صدها ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و کارمزد کمتری برای انجام معاملات دریافت می‌کنند. قبل از آشنایی با صرافی داخلی مطمئن و معتبر در این زمینه، بایستی با مراحل خرید و نگهداری ارز پولکادات از صفر تا صد آشنا شوید.

صفر تا صد خریدوفروش و نگهداری ارز پولکادات

قبل از اینکه خریدوفروش هر ارز دیجیتالی را شروع کنید، باید اقدام به ساخت یک کیف پول در سایت معتبر و مطمئن کنید. این کیف پول می‌تواند در سایت صرافی داخلی و یا خارجی ایجاد شود. ایجاد کیف پول همانند ایجاد حساب بانکی است؛ پس لازم است در قدم بعدی، مبلغی را به کیف پول خود واریز کنید تا بتوانید به این ترتیب خریدوفروش ارز پولکادات را شروع کنید.

در این مرحله اگر قصد خرید ارز پولکادات در صرافی داخلی را دارید، بایستی در صرافی داخلی ثبت‌نام کنید و مراحل احراز هویت آن را تکمیل کنید. سپس به راحتی با انتقال مبلغ موردنظر از کیف پول به صرافی داخلی می‌توانید خرید ارز پولکادات به صورت ریالی را شروع کنید؛ اما اگر قصد خرید ارز پولکادات از صرافی خارجی را داشته باشید، باید ابتدا در صرافی ثبت‌نام کنید، مراحل احراز هویت را پیش ببرید و بعد از آن در صرافی داخلی نیز ثبت‌نام کنید و با خرید ارزی غیر از پولکادات در صرافی داخلی، آن ارز را به صرافی خارجی انتقال دهید. در مرحله آخر هم با تبدیل (چنج) ارز دیجیتال خریداری شده در صرافی داخلی به ارز پولکادات در صرافی خارجی، می‌توانید خرید خود را نهایی کنید.

کیف پول من؛ معتبرترین مرجع خرید و نگهداری ارز پولکادات

15

همان طور که اشاره کردیم، خرید ارز دیجیتال پولکادات در صرافی خارجی مشکل مسدود شدن حساب کاربری را در پی دارد و بیشتر افراد نمی‌توانند این ریسک را در هر خریدوفروش به دوش بکشند؛ در عین حال به این نکته هم اشاره کردیم که خرید ارز پولکادات از صرافی داخلی محدودیت‌هایی در حجم معاملات و تعداد ارزهای دیجیتال صرافی در پی دارد. همچنین برخی از صرافی‌ها مبلغ بالایی به عنوان کارمزد معاملات دریافت می‌کنند که چندان خوشایند نیست.

کیف پول من با حل کردن مشکلات و چالش‌های معاملات انواع ارزهای دیجیتال و به خصوص پولکادات، روزانه حجم بسیار بالایی از معاملات خریدوفروش پولکادات را در سامانه خود ثبت و نهایی می‌کند. با بیش از یک میلیون کاربر فعال در این صرافی، حدود 1500 ارز دیجیتال قابلیت معامله شدن به صورت روزانه را دارند؛ علاوه بر این، کارمزد پایین صرافی کیف پول من به همراه ایجاد چند حساب زیرمجموعه برای راحتی ثبت چندین معامله به صورت همزمان، از دیگر مزایای این سایت به شمار می‌آیند که هر شخصی با توجه به نیاز خود می‌تواند در چند حساب به خریدوفروش ارز پولکادات بپردازد. کیفی پولی که این صرافی برای نگهداری ارزهای دیجیتال در نظر گرفته است کاملا معتبر بوده و به صورت ریالی امکان انتقال سرمایه به صرافی و خرید ارز پولکادات را به کاربران می‌دهد. با ثبت‌نام در سایت Kifpool.me می‌توانید سوالات و مشکلات خود در زمینه خریدوفروش ارزهای دیجیتال را از پشتیبانی 24 ساعته سایت صرافی بپرسید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.