کد خبر : 17888 / /
/

نحوه خرید و نگهداری از مبلمان ویلایی

زمانی که هوا گرم می‌شود و تابستان با روزهای طولانی خود از راه می‌رسد همه به دنبال عصرهای خنکی هستند تا بتوانند عصر زیبای تابستان را به خوبی سپری کنند. در این حالت وجود یک باغ و ویلایی هر چند کوچک و مبلمان کردن آن با مبلمان‌های ویلایی و فضای باز می‌تواند بهترین انتخاب برای فرار از گرمای تابستان باشد. به جای آنکه بخواهید زیر کولر در آپارتمان بنشینید و زیبایی تابستان و سرسبزی آن را پشت پنجره بگذارید، بهتر است با استفاده از مبلمان فضای باز در باغ خود یا چیدن آن در بالکن و تراس خانه‌تان، فضای خنک و دلنشینی برای خود بسازید تا مکانی زیبا برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه باشد.خرید مبلمان ویلایی به دلیل تنوع بالا مشکلات خود را دارد که ما شمارا برای خرید با کیفیت ترین مبلمان ویلایی راهنمایی میکنیم.

5

مبلمان فضای باز و نحوه انتخاب آن

طبیعتاً همان طور که از نام این مبلمان‌ها نیز پیداست تفاوت‌های زیادی در ساخت، طراحی و نگهداری آن با مبلمان‌های دیگر دارند. مبلمانی که شما برای منزلتان خریداری می‌کنید قرار نیست زیر نور خورشید چله‌ی تابستان قرار گیرد و جای نگرانی برای خیس شدن آن در فصل بهار ندارید. از این رو نحوه‌ی انتخاب مبلمان ویلایی و نوع نگهداری از این مبلمان به دلیل آب هوایی که قرار است در آن مورد استفاده قرار گیرد مهم است. حتی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید نیز می‌تواند روی انتخاب شما تاثیر گذار باشد.

برای افرادی که در شمال و آب و هوای شرجی و مرطوب آن زندگی می‌کنند انتخاب مبلمان ویلایی که در مقابل رطوبت مقاوم است می‌تواند مهم‌تر از مبلمانی ویلایی یک باغ در بندرعباس که قرار است زیر نور شدید خورشید قرار می‌گیرد است. پس دقت به محل زندگی خود و انتخاب مبلمان ویلایی مناسب برای این محیط می‌تواند عمر و ماندگاری مبلمان ویلایی شما را افزایش دهد.

دقت به کیفیت مبلمان ویلایی

 شاید شما نیز اینگونه تصور کنید مبلمان ویلایی قرار نیست زیاد هم مهم باشد پس بهتر است هزینه‌ی زیادی برای خرید آن صرف نکنیم و با کمترین قیمت آن را بخریم. بهتر است بدانید سخت در اشتباهید شما باید برای خرید آن به کیفیت و مارک و برند آن دقت کنید و آن را از جای معتبری تهیه کنید تا بتوانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید و لذت ببرید. پس قرار نیست فکر کنید انتخاب این مبلمان بی اهمیت است چرا که با رواج این نوع مبلمان‌ها شما می‌توانید با نگهداری مناسب از آن سال‌های سال آن را در باغ، ویلا و یا بالکن خود استفاده کنید.

6

جنس مبلمان ویلایی

بعد از دقت به کیفیت و برندی که قرار است مبلمان خود را از آن انتخاب کنید دقت به مواد ساخته شده نیز مهم است. مطمئناً شما برای مقاومت مبلمان در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف به مبلمان ویلایی ساخته شده با مواد خوب نیاز دارید. از جمله مهم‌ترین شرایط و عواملی که یک مبلمان ویلایی باید بتواند در مقابل آن مقاوم باشد عبارتند از :

  • نور خورشید و اشعه‌های آن
  • وزش باد
  • بارش برف و باران
  • رطوبت موجود در محیط
  • تغییرات آب و هوایی ( سرد و گرم شدن)
  • برخورد اشیای سنگین
  • تحمل وزن بالا
  • و...

تمام عوامل بالا می‌توانند روی مبلمان شما تاثیر بدی بگذارند. از این رو موادی که مبلمان ویلایی با آن ساخته می‌شوند مهم است. اغلب سازندگان مبلمان‌های ویلایی این مبلمان‌ها را از جنس آلومینیوم و فولاد ضد زنگ با رنگ‌های کوره‌ای مقاوم به زنگ زدگی می‌سازند.

 علاوه بر جنس، نحوه‌ی ساخت این مبلمان ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دقت داشته باشید تا مبلمان شما تیکه تیکه نباشد که به هم جوش می‌خورد که در این حالت میزان مقاومت آن در برابر وزن کاهش می‌یابد. البته امروزه این مبلمان‌ها را با دستگاه‌های جوش دهنده‌یco2  می‌سازند که می‌تواند مقاومت بالایی برای آن ایجاد کند. استفاده از رنگ‌های مناسب و با کیفیت در رویه‌ی کار می‌تواند این مبلمان‌ها را در برابر سایش و خراش مراقبت کند و عمر آن را بالا ببرد.

چگونه مراقب مبلمان ویلایی خود باشیم؟

همانطور که می‌دانید این مبلمان‌ها قرار است در یک فضای باز استفاده شوند و برای ما اوقات خوشی را رقم بزنند، پس اولین قدم دقت به کیفیت و مواد و نوع ساخت مبلمان ویلایی است تا بتوانند عمر خوبی داشته باشند. علاوه بر دقت هنگام خرید و داشتن خریدی مطمئن، شما باید بتوانید از مبلمان خود به خوبی مراقبت کنید تا عمر آن افزایش یابد. قرار نیست آن‌ها را در بالکن یا باغ خود به امان خدا رها کنید در این رابطه بهتر است به نکات مهم زیر دقت کرده و در مورد نگهداری آن تلاش کنید.

استفاده از سایبان چتری

حتی دیده‌ایم که در فصل تابستان نیز آب و هوا عوض شود و باران ببارد و شما با لحظه‌ای غفلت خواهید دید که مبلمانتان خیس شده است. پس نمی‌توان آب و هوا را پیش بینی و کنترل کرد از این بهترین وسیله برای حفاظت از مبلمان ویلایی شما در برابر شرایط آب و هوایی مختلف می‌تواند استفاده از یک سایبان چتری ضد آب با کیفیت خوب باشد. سایبان‌های چتری می‌توانند به راحتی روی مبلمان شما را پوشش دهند و نه تنها در مقابل برف و باران بلکه نور خورشید نیز از مبلمان شما محافظت کنند. علاوه بر این سایبان می‌تواند فضای خنک‌تری برای شما ایجاد کند که به راحتی بتوانید از فضای باز خود لذت ببرید.

تغییر مکان آن در فصل های سرد

برای اینکه مبلمان خود را به خوبی نگه دارید بهتر است در فصل‌های بسیار سرد سال که بارش برف و باران زیاد است در انباری و یا فضای داخلی مانند تراس و بالکن نگهداری کنید. مطمئناً در این شرایط آب و هوایی شما نخواهید توانست به علت سردی زیاد هوا از مبلمان ویلایی خود استفاده کنید پس می‌توانید اگر انباری در باغ و ویلای خود دارید آن‌ها را به راحتی در انباری نگه دارید تا عمر و ماندگاری آن افزایش یابد. اگر انباری نداشته باشید می‌توانید با استفاده از پوشش‌های نایلونی از آن‌ها مراقبت کنید.

 بهتر است بدانید امروزه مبلمان‌های ویلایی در جنس‌های مختلف و متنوعی ساخته می‌شوند که شما بهتر است از مبلمان‌های سبک وزن استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آن را بدون کمک جابجا کنید و به جای بهتری انتقال دهید. در صورتی که دوست دارید از این مبلمان‌ها در فصل زمستان نیز استفاده کنید می‌توانید با قرار دادن آن در تراس با یک سایبان چتری، همراه با یک بخاری هیزمی، هیتر تابشی یا آتشدان، فضای گرم و جذابی برای خود بسازید.

مراقب تشک های مبلمان خود باشید

یکی از موارد مهمی که باید به آن دقت کنید مراقبت از تشک‌های مبلمان‌های ویلایی است. درست است که اغلب جنس این تشک‌ها و پشتی‌ها ضدآب بوده و در مقابل رطوبت و نور خورشید مقاوم هستند اما این به این معنی نیست که هرگز خراب نخواهند شد. مطمئناً به مرور زمان و در دراز مدت این تشک‌ها نیز خراب خواهند شد. شما برای صرفه جویی در هزینه‌های خود بهتر است مراقب آن‌ها باشید و هنگام استفاده نکردن از مبلمان خود، تشک‌ها و پشتی‌ها را به داخل فضای بسته منتقل کنید یا روی آنه‌ا را بپوشانید. هرزگاهی نیز آن‌ها را بشویید تا از هرگونه آلودگی و کثیفی تمیز شوند.

کیفیت را فدای قیمت نکنید

شما برای داشتن خرید خوب و مطمئن باید اولویت خود را کیفیت قرار داده و هرگز به خاطر قیمت کم تن به خرید هر محصولی که در اینترنت می‌بینید ندهید. مبلمان ویلایی باید راحت باشد و هنگام استفاده از آن بدن را اذیت نکند و با استفاده‌ی طولانی مدت سبب خستگی و درد استخوان‌ها نشود. یک مبلمان ویلایی خوب باید در مقابل شرایط مختلف و عوامل آسیب زای محیطی مقاوم باشد و عمر خوبی داشته باشد. تمام مواردی که گفته شد را نمی‌توان در قیمت‌های پایین یافت پس بهتر است در خرید این نوع مبلمان قبل از قیمت به کیفیت و مقاوم بودن آن دقت کنید.

منبع: فروشگاه اینترنتی ویلاسازه

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.