کد خبر : 17902 / /
/

 

توجه به سلامت و بهداشت دهان و دندان در کنار سلامت سایر بخش‌های بدن حائز اهمیت است. بدون رعایت استانداردهای بهداشت دهان و دندان، در مدت زمانی کوتاه، مشکلات و بیماری‌های لثه و دندان بروز می‌یابد و به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی لازم است استفاده از محصولات مراقبتی دهان و دندان را در دستور کار قرار دهید. چنانچه سلامت دهان، دندان و لثه‌ها با مشکل مواجه شود، سلامتی بخش‌های دیگر بدن مانند سیستم گوارشی و قلب نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

در ادامه این مقاله شما را با تعدادی از بهترین محصولات مراقبتی دهان و دندان آشنا کرده و ویژگی‌ هر یک از آن‌ها را معرفی می‌نماییم.

بهترین و مناسب ترین محصولات مراقبت از دهان و دندان

تنوع در طراحی و تولید محصولات مراقبت از دهان و دندان باعث شده است که افراد بسته به نیاز خود از این اقلام بهداشتی و مراقبتی استفاده نمایند. در میان این ابزارها مسواک جایگاه ویژه‌ای دارد.

استفاده از مسواک و خمیردندان مناسب پس از هر باز غذا خوردن توصیه بهداشتی و مراقبتی اکثر متخصصان و دندانپزشکان است. لذا لازم است با انتخاب برند مناسب مسواک و خمیردندان به مراقبت از دندان‌های خود توجه کنید.

مسواک

مسواک‌ها فرچه‌هایی بلند و باریک هستند که در انواع مدل‌های برقی و معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برس مسواک ممکن است نرم، متوسط یا زبر باشد. در این میان استفاده از مسواک‌های نرم به سلامت دندان‌ها کمک بیشتری می‌کند؛ چرا که هنگام استفاده از مسواک‌های متوسط و زبر احتمال خراشیدگی لثه‌ها یا ساییدگی مینای دندان وجود دارد.

مسواک‌های اورال بی از بهترین مسواک‌ها برای بهداشت دندان هستند که از ارزانترین مدل مسواک برقی اورال بی می‌توانیم به مسواک برقی اورال بی مدل Vitality Cross Action 100 اشاره نماییم.

حرکات چرخشی و لرزشی، لرزش با سرعت ۷۶۰۰ (در دقیقه)، مجهز به سری جهت پاک کنندگی موثر، مجهز به سری قابل تعویض، دارای شارژر، قابلیت نگهداری شارژ به مدت ۷ روز پس از یک بار شارژ شدن از ویژگی‌های این مسواک است.

پیشنهاد فروشگاه مو تن رو، خرید مسواک از برندی است که بیشتر در همین رابطه محصول تولید می کند. برای مثال برندی مانند اورال بی، یکی از اصلی‌ترین محصولاتش، مسواک است و تمرکز بیشتری را بر روی تولید مسواک گذاشته است؛ و تمام تحقیقات خود را به ساخت محصولات دهان و دندان اختصاص داده است. بنابراین قطعاً باید ازلحاظ ویژگی و کیفیت برتری بیشتری نسبت به سایر برندها داشته باشد.

همچنین، جالب است بدانید طبق آمار، پرفروش‌ترین و گران‌ترین و محبوب‌ترین برند تولیدکننده محصولات مسواک برند اورال بی می‌باشد که توانسته به‌خوبی بازار مسواک را در جهان به دست بگیرد اما در صورت نیاز می‌توانید از ویژگی‌های برندهای دیگر نیز دیدن کنید.

مسواک سیگنال

مسواک‌های سیگنال در رنگ بندی متنوع و نوع براش نرم، متوسط و زبر موجود هستند. موهای براش مسواک از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و قسمت‌های جانبی آن ژله‌ای و مقاوم هستند. خرید مسواک سیگنال از مو تن رو امکان تجربه‌ای لذت بخش از خرید را برایتان فراهم می‌سازد.

14

خمیر دندان

استفاده از خمیردندان مناسب در کنار مسواک باکیفیت، به بهداشت و سلامت دهان و دندان کمک می‌کند. خمیردندان‌‌ها به عنوان شوینده‌ها و پاک کننده‌های قوی دارای مواد مختلفی در فرمولاسیون خود هستند. اما در هنگام خرید بهتر است خمیردندان‌هایی را که در ساختار آن‌ها فلوراید وجود دارد انتخاب کنید تا از پوسیدگی تاج و مینای دندان ممانعت شود.

به عنوان مثال خمیردندان اورال بی مدل 1.2.3، دارای ویژگی‌های سفید کننده قوی دندان، خوشبو کننده دهان (رایحه ملایم نعنا)، ضد پوسیدگی دندان، ضد حساسیت و التهاب، آنتی باکتریال و با قابلیت محافظت از مینای دندان است.

دهان‌شویه

دهان‌شویه‌ها عمدتا با هدف کاهش التهابات و زخم‌های لثه و البته کاهش جرم ایجاد شده بر روی دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از نمونه‌های حاوی فلوراید آن‌ها، با جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها نقش محافظتی دارند و برخی دیگر به سبب برخورداری از اسانس‌ها و عصاره‌های خاص در رفع بوی بد دهان موثرند.

دهان‌شویه Vi-One مدل Fresh Mint General از بهترین دهان‌شویه ها است که مناسب برای بزرگسالان بوده و با قابلیت رفع پلاک و جرم دندان، حاوی فلوراید است و در برابر پوسیدگی دندان‌ها عملکرد خوبی دارد.

نخ دندان

استفاده از نخ دندان برای خارج کردن باقی مانده غذا از بخش‌های میانی دندان‌ها ضرورت داشته و از پوسیدگی دندان‌ها در نتیجه فساد غذا و فعالیت باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. به توصیه دندانپزشکان استفاده روزانه (دو مرتبه) از نخ دندان تاثیر چشمگیری در کاهش خرابی دندان‌ها خواهد داشت.

نخ دندان اورال بی مدل Essential Floss UK، حاوی عصاره نعنا، حاوی فلوراید، دارای پوشش مومی و با طول ۵۰ متر است.

پاک کننده زبان

پاک کننده‌های زبان از دیگر محصولات مراقبتی و بهداشتی دهان است که می‌توان برای کاهش بوی نامطبوع دهان از آن‌ها بهره گرفت. این نوع محصول زبان را از باکتری‌هایی که در نتیجه خوردن غذا بر روی آن قرار می‌گیرند پاک کرده و سبب تمیز شدن محیط داخلی دهان می‌شوند.

پاک کننده زبان G.U.M، دارای پد تمیز کننده زبان، دارای برس با اندازه متوسط، دارای سایز متوسط و ساخت کشور اسپانیا است.

15

اسپری خوشبو کننده دهان

اسپری خوشبو کننده دهان در فرمولاسیون خود مواد و عصاره‌های مناسبی برای پاکیزگی محیط دهان و کاهش بوی نامطلوب آن دارد. این محصولات بهداشتی و مراقبتی با هدف افزایش بهداشت دهان و کمک به سلامت محیط داخلی آن به تولید رسیده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند.

اسپری خوشبو کننده دهان Frostie مدل Cool Mint، با خاصیت ضدعفونی کنندگی دهان، عصاره نعنا به رفع بوی بد دهان کمک می‌کند.

پودر سفید کننده دندان

استفاده از پودر یا قلم سفید کننده دندان از روش‌های ساده و کم هزینه برای سفید کردن دندان‌ها و کاهش جرم آن‌ها به شمار می‌آید. اگر امکان صرف هزینه‌های بالا برای استفاده از روش‌های تخصصی جهت سفید کردن دندان‌ها را ندارید، پودر و قلم سفید کننده کمک می‌کنند تا در مدت زمان کوتاه رنگ ناخوشایند دندان‌های خود را تغییر دهید.

پودر سفید کننده Vi-One مدل Eucalyptus، حاوی ویتامین C، کاهش دهنده جرم و پلاک دندان، سفید کننده دندان و پاک کننده دهان است.

نتیجه گیری

رعایت بهداشت دهان و دندان سلامت دندان‌ها و اجزای داخلی دهان را تضمین می‌نماید. با استفاده از محصولات مراقبتی معرفی شده در این مقاله می‌توانید به شیوه بهتر و ساده‌تر به مراقبت از دندان‌های خود بپردازید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.