کد خبر : 20359 / /
/

 

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در هنگام ازدواج برای طرفین و خانواده‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده، بحث مهریه است. البته مهم‌ترین حق مالی خانم‌ها و تضمین و پشتوانه آینده زندگی آن‌ها نیز همین مهریه است. در قانون اساسی کشور ما نیز مهریه به‌صورت کاملاً شرعی و عرفی پذیرفته شده است؛ به‌طوری‌که حقوق خانم‌ها برای گرفتن مهریه آن‌ها کاملاً باید رعایت شود و دولت حمایت‌های خاصی در این زمینه از خانم‌ها دارد.

تعیین تکلیف‌های لازم نیز در خصوص مهریه در قانون کشور ما با شرح مفصل انجام شده است. به همین جهت وکیل مهریه تهران می‌تواند به شما کمک کند تا به حقوق قانونی خودتان در این مورد برسید. مهریه دارای دو نوع عندالمطالبه و عندالاستطاعه است که هر‌کدام از این دو، احکام خاص خود را دارند. بر همین اساس روش‌های مختلفی هم وجود دارد که می‌توان مهریه زوجه را از مرد گرفت که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

مشخص‌کردن میزان مهریه در اولین قدم

برای اینکه وکیل مهریه تهران بتواند به شما برای گرفتن مهریه کمک کند، ابتدا باید میزان مهریه شما مشخص شود. بر اساس ماده 22 قانون حمایت خانواده، درصورتی‌که عدم توانایی مرد برای پرداخت مهریه ثابت شود، فقط تعداد 110 سکه به‌صورت اقساطی و بر اساس قسط‌های تعیین‌شده توسط دادگاه پرداخت می‌شود. درصورتی‌که مرد توانایی پرداخت اقساطی 110 سکه را نداشته باشد، زن می‌تواند حکم جلب مرد را بگیرد و وی را به حبس نیز محکوم کند.

حال اگر تعداد مهریه بیشتر از 110 سکه باشد، مرد باید توانایی مالی خود را به دادگاه احراز کند. در این صورت خانم برای اینکه به مهریه خود برسد، باید توانایی مالی همسرش را به دادگاه به اثبات برساند. برای گرفتن مهریه بیشتر از 110 سکه نمی‌توان از دادگاه برای مرد حکم حبس یا جلب گرفت. علاوه بر این، مهریه باید به نرخ روز محاسبه شود که در این مورد نیز دادگاه نرخ روز را در نظر می‌گیرد و میزان دقیق مهریه را مشخص می‌کند. پس از مشخص‌شدن مهریه، وکیل مهریه تهران درباره نحوه گرفتن آن تصمیم‌گیری می‌کند.

روش‌های گرفتن مهریه توسط وکیل مهریه تهران

16

وصول مهریه از 3 روش مختلف امکان‌پذیر است که شامل حکم دادگاه، اجرا ثبت و فرستادن اظهارنامه از طرف زن به مرد است که در ادامه درباره این روش‌ها صحبت می‌کنیم. این روش‌ها توسط گروه وکلای عدل ایرانیان تأیید شده‌اند و برای وصول مهریه به کار گرفته می‌شوند.

 

گرفتن مهریه از طریق دادگاه

برای وصول مهریه از این طریق، وکیل مهریه می‌تواند به دادگاه خانواده مراجعه کند و دادخواست خود را برای گرفتن حق خانم به دادگاه تحویل دهد. پس از بررسی‌های انجام شده توسط دادگاه، درصورتی‌که حق زن در خصوص دریافت مهریه اثبات شود، حکم دادگاه به پرداخت کامل مهریه خواهد بود. در این شرایط مرد باید تا زمانی که دادگاه اعلام کرده، همه مهریه همسرش را بپردازد. حتی می‌توان از دادگاه قرار تأمین برای اموال مرد درخواست کرد تا هنگام صدور حکم دادگاه برای پرداخت مهریه، تمام اموال مرد توقیف شود و قابل انتقال به‌غیر یا فروش نباشد.

 

گرفتن مهریه به روش اجرا ثبت

روش دیگری که خانم‌ها می‌توانند از طریق آن مهریه خود را دریافت کنند، اجرا ثبتی است. در این شرایط وکیل مهریه زن، می‌تواند سند ازدواج را به دفترخانه محل ثبت عقد ببرد و تقاضا صدور اجرائیه کند. وکیل می‌تواند با استفاده از این اجرائیه به اداره ثبت مراجعه کند و نسبت به درخواست مهریه اقدام کند. در این شرایط خانم باید هزینه دولتی اجرائیه را پرداخت کند تا پس از انجام دادرسی، این هزینه از مرد گرفته شود. هنگام صدور اجرائیه ثبتی، تمام اموال منقول و غیرمنقول مرد توقیف می‌شود تا زمانی که تکلیف مهریه خانم مشخص شود.

 

وصول مهریه با ارسال اظهارنامه

یک روش دیگر که برای گرفتن مهریه توسط وکیل حرفه‌ای تهران به کار گرفته می‌شود، استفاده از اظهارنامه است. اظهارنامه یک ورق چاپی بوده که می‌توان آن را از دادگستری تهیه کرد و دارای دو ستون خواهان و خوانده است. خواهان در این اظهارنامه خانم یا وکیل وی است که اظهارات را درباره استرداد مهریه در این قسمت می‌نویسد و از طریق دادگاه آن را برای خوانده یا مرد ارسال می‌کند. زمانی که از این روش برای گرفتن مهریه استفاده شود، خانم باید تمکین کند تا بتواند نفقه را نیز بگیرد. اگر مرد بتواند مهریه را پرداخت کند، اما این کار را انجام ندهد، در این صورت وکیل باید مهریه را به اجرا بگذارد.

 

مزیت‌های گرفتن مهریه از طریق وکیل

کمک‌گرفتن از وکیل مهریه تهران برای مسائل حقوقی مزیت‌های مختلفی برای شما خواهد داشت. شما به‌عنوان یک خانم با مشغله‌های زیاد، نیازی نیست به طور مستقیم به دادگاه مراجعه کنید و تمام کار‌های مربوط به گرفتن مهریه توسط وکیل انجام خواهد شد. وکیل می‌تواند مهریه شما را در کمترین زمان بگیرد و همچنین حکم جلب مرد را به‌سادگی از دادگاه بگیرد. یک نقش مهم دیگر وکیل، رد دادخواست اعسار مرد است. علاوه بر این، شرایط توقیف اموال مرد با حضور وکیل به‌سرعت انجام می‌شود و همچنین آگاهی وکیل نسبت به قوانین بسیار بیشتر است.

 

 

 

وصول مهریه خود را به گروه وکلای عدل ایرانیان بسپارید!

بی‌شک تجربه و توانایی علمی وکیل مهریه در نحوه استرداد آن و استفاده از روش‌های مختلف گرفتن مهریه، بسیار زیاد است و شما را برای گرفتن حق و حقوقتان همراهی می‌کند. درنتیجه، شما بهتر است از وکیل مهریه تهران در این زمینه کمک بگیرید. گروه وکلای حرفه‌ای عدل ایرانیان در حل پرونده‌های خانواده مختلف سابقه درخشانی دارند و بسیار موفق عمل کرده‌اند. شما می‌توانید پرونده‌های مختلف قضایی و خانوادگی خود را به این گروه بسپارید و از گرفتن حقوق قانونی خودتان مطمئن شوید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.