کد خبر : 20503 / /
/

 

 

در بازار‌های مالی معامله‌گران همواره با تصمیم‌گیری مواجه‌اند. تصمیم برای خرید، تصمیم برای فروش و تصمیم برای عدم انجام کاری. زدن دکمه خرید و فروش فقط چند ثانیه طول میکشد، اما مهم این است که بدانیم کی باید این دکمه را فشار دهیم تا ضرر نکنیم.آگاهی از وضعیت بازار و درک آن ۸۰ درصد از علم یک معامله‌گر موفق است. در این مقاله بهترین تصمیم را برای این روزهای بازار ارزهای دیجیتال انتخاب می‌کنیم.

 

لینک های مفید: خرید بیت کوین

 

مقایسه دنیای مالی با دنیای واقعی:

بهتر است با یک مثال شروع کنیم. فرض کنید قصد خرید یک لپ تاپ را دارید و قیمت آن ۲۰ میلیون تومان است. یک فروشگاه با ۵۰ درصد تخفیف آن را با مبلغ ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است. پس الان بهترین فرصت برای خرید آن لپ تاپ است و شما این فرصت را از دست نخواهید داد.

آیا میتوانیم چنین طرز فکری را در بازارهای مالی داشته باشیم؟

آیا میتوانیم بگوییم بیت کوینی که تا چند ماه پیش ۶۸۰۰۰ دلار بود و در حال حاضر به ۲۰.۰۰۰ دلار رسیده است، در ناحیه ارزنده‌ای قرار داشته و فرصت خوبی برای خرید است؟

دنیای مالی با دنیای واقعی کمی متفاوت است و ما نمی‌توانیم چنین طرز فکری را در بازارهای مالی نیز داشته باشیم.

 

 

 

بررسی شاخص‌های تاثیرگذار:

 شاخص Total:

شاخص توتال علاوه بر حجم آلت کوین‌ها، حجم بیت کوین را نیز نشان می‌دهد. در واقع شاخص توتال حجم کل مارکت کریپتوکارنسی را نمایش می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌کنید از ابتدای آپریل سال ۲۰۲۲، با کاهش حجم بازار و ریزش این شاخص مواجه شدیم. شکسته شدن خط روند بلند مدت این شاخص نشانه بسیار قوی‌ای بسیار ریزش این شاخص بود. تا به امروز ناحیه PRZ فیبوناچی حمایت معتبری شکل داده و کمی این شاخص را صعودی کرده است.

 

 

 

 لینک های مفید: صرافی آنلاین

 

شاخص Total 2:

شاخص توتال ۲، فقط حجم مارکت آلت کوین‌ها را نشان می‌دهد. همانطور که در تصویر مشخص است، این شاخص از ناحیه PRZ خود حمایت شده و به سمت خط روند نزولی خود در حال حرکت است. صعودی شدن این شاخص و شکست خط روند نزولی، تمامی آلت کوین‌ها را وارد یک فاز صعودی کرده و آلت سیزن را نوید می‌دهد.

2

 

 

شاخص DXY:

بررسی شاخص دلار آمریکا، برای پیش بینی بازارهای مالی بسیار مهم است. شاخص دلار آمریکا قدرت یا ضعف دلار را منعکس می‌کند و مکانیسم قیمت گذاری برای بسیاری از کالاها است. در صورت صعودی بودن این شاخص بازارهای مالی دچار ریزش می‌شوند.

وقتی که این شاخص صعودی باشد تمام دارایی‌های پر ریسک مقابل دلار ضعیف می‌شوند. 

چارت این شاخص نیز در تایم فریم هفتگی پس از شکستن مقاومت استاتیک خود و پولبک به آن، به سمت PRZ اول خود حرکت کرد و طی حدود یک ماه به آن دست پیدا کرد. طی همین اتفاق بازارهای مالی پرریسک از جمله بازار ارزهای دیجیتال، دچار ریزشی شدید شدند. 3

 

 

 

 

نظر موسسات و افراد معتبر این حوزه راجع به آینده بازار رمز ارزها:

هرچند بسیاری از شاخص‌های موجود نشان می‌دهند که بازار ارزهای دیجیتال احتمالاً به کف خود نزدیک شده است، "زمان" عامل نهایی در مشخص‌کردن این مسئله خواهد بود. اکثر تحلیلگران نیز معتقدند زیان تحقق‌ نیافته برخی از سرمایه‌گذاران بیت کوین، هنوز به حدی نرسیده است که نشان‌دهنده کف بازار نزولی باشد.

 

  • به گزارش کوین تلگراف ، بیت کوین به‌خاطر تسلیم‌شدن سرمایه‌گذاران خرد و ماینرها، در حال توزیع از سرمایه‌گذاران ضعیف به سرمایه‌گذاران قدرتمند است. این نشان می‌دهد که کف روند نزولی این ارز دیجیتال ممکن است نزدیک باشد.

 

 

 

  • پلتفرم تحلیلی گلسنود گزارشی را در زمینه داده‌های درون زنجیره‌ای بازار ارزهای دیجیتال منتشر کرده است. بنا بر این داده‌ها، سرمایه‌گذاران حدود یک ماه است که تسلیم شده‌اند و چندین سیگنال دیگر هم نشان می‌دهد که بیت کوین به کف خود رسیده است. با این حال، تحلیلگران گلسنود معتقدند که بازار نزولی هنوز به زمان بیشتری نیاز دارد. دلیل آن هم این است که هولدرهای بلندمدتی که به بیت کوین به‌عنوان یک فناوری اعتماد کرده‌اند، به‌طور فزاینده‌ای بیشترین ضررهای تحقق‌نیافته را متحمل شده‌اند.

 گفتنی است منظور از زیان‌های تحقق‌نیافته، زیان دلاری موقعیت‌های معاملاتی هولدرها قبل از فروش است.

 

لینک های مفید: صرافی رمز ارز فرهاد اکسچنج

 

برای اینکه بازار نزولی به کف نهایی خود برسد، آن دسته از بیت کوین‌هایی که با زیان نگهداری می‌شوند، باید اول به کسانی منتقل شوند که کمترین حساسیت را نسبت به قیمت و بیشترین اعتقاد را به آن دارند.

این گزارش افزود: بازار احتمالاً به ریسک کاهش قیمت بیشتری نیاز دارد تا کاملاً تصمیم سرمایه‌‌گذاران را آزمایش کرده و بتواند کف انعطاف‌پذیری ایجاد کند.

گلسنود این ارزیابی را بر اساس مشاهدات مربوط به بازارهای نزولی قبلی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ انجام داده است. در این دو چرخه، هولدرهای بلندمدت بیش از ۳۴ درصد از بیت‌ کوین‌های موجود در بازار را که در ضرر بودند، در اختیار داشتند. در این میان سهم هولدرهای کوتاه‌مدت تنها ۳ تا ۴ درصد بود.

در حال حاضر اما، هولدرهای کوتاه‌مدت ۱۶.۲ درصد از بیت کوین‌هایی را که در ضرر هستند، هولد می‌کنند و این در حالی است که هولدرهای بلندمدت ۲۸.۵ درصد از این بیت کوین‌ها را در اختیار دارند. این یعنی این ارز دیجیتال در حال حرکت به‌سمت هولدرهای جدیدی است که هدفشان صرفاً کسب سود در کوتاه‌مدت بوده و اعتقاد کمتری به این دارایی دارند.

گلسنود به‌طور کلی گفته است به نظر می‌رسد بازار در نزدیکی کف خود قرار دارد. علاوه بر این، مشخصه‌های زیادی هم نشان می‌دهد که بازار به مرحله بعدی روند نزولی خود رسیده است. با این حال، سرمایه‌گذاران باید بدانند که قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند بیش از پیش کاهش یابد.

 

 

 

  • پیش بینی مورگان استنلی و گلدمن ساکس از آینده پیش روی بازارهای ریسکی:

موسسه مورگان استنلی و گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کنند شاهد فشار فروش بیشتری در بازار سهام باشیم.

موسسه مورگان استنلی هشدار می‌دهد که  ما در آشفته‌ترین و سخت‌ترین زمان‌های اقتصاد کلان در دهه‌های اخیر هستیم. مواد تشکیل دهنده یک رکود جهانی روی میز هستند.

این موسسه پیش بینی می‌کند که احتمالاً شاهد فروش بیشتر قابل توجه در بازار سهام ایالات متحده حتی در حالت بدون رکود باشیم.

موسسه گلدمن ساکس می‌گوید: واقعیت این است که فدرال رزرو به دنبال شاخص شرایط مالی (FCI) انقباضی است و بدون شک این یک شرایط بسیار سخت برای دارایی‌های ریسکی خواهد بود.

 

 

 

  • پیتر برانت پیش بینی می‌کند که اتریوم تا ۳۰۰ دلار سقوط می‌کند:

پیتر برانت، تریدر قدیمی پیش بینی کرد که قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار، ممکن است تا ۳۰۰ دلار کاهش یابد.

اتریوم اکنون تقریباً ۸۰ درصد از قله تاریخی خود یعنی ۴۸۷۰ دلار که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ به دست آمده بود، کاهش یافته است.

رهبر آلت‌کوین‌ها باید ۶۷ درصد دیگر از اینجا کاهش یابد تا به هدف قیمت نزولی آقای برانت برسد.

برانت تصریح کرده است که در بلندمدت نسبت به قیمت بیت کوین خوش بین است. با این حال، او به شدت از آن دسته از اعضای جامعه انتقاد کرد که به جای تفکر منطقی، با سرمایه کریپتویی خود ازدواج می‌کنند.

این معامله‌گر کهنه کار مدت‌ها است که منتقد رونق بیش از حد بازار بوده و مدافعان بیت کوین را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

 

 

 

  • بیت‌کوین و اتریوم یک موج نزولی دیگر نیز دارند:

یک استراتژیست محبوب ارزهای دیجیتال که زنگ خطر سقوط قیمت رمزارزها در سال جاری را به درستی به صدا درآورده بود، اکنون پیش بینی خود را برای دو دارایی دیجیتال برتر به روز کرده است. 

این تریدر با نام مستعار کاپو معتقد است که بیت کوین الگویی از چرخش‌های حمایت و مقاومت را تجربه کرده است.

این تحلیلگر معتقد است ناحیه ۱۶۰۰۰ دلار مانند آهنربایی قوی برای قیمت بیت‌کوین عمل خواهد کرد.

نظر این تریدر راجع به رمزارز اتریوم، ناحیه ۷۰۰- ۸۰۰ دلار می‌باشد.

 

 

 

  • مایک نووگراتز، مدیر عامل گلگسی دیجیتال اخیرا پیش بینی کرده است که بیت کوین به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد. او معتقد است که قیمت بیت کوین به دلیل شرایط نامطلوب اقتصاد کلان ممکن است در نهایت کاهش بیشتری یابد.

 

 

 

  • پیش بینی سرمایه گذاران وال استریت از بیت کوین ۱۰ هزار دلاری:

مطالعه اخیر نشان داد که ۶۰ درصد از سرمایه گذاران وال استریت معتقدند که کاهش بیت کوین به ۱۰۰۰۰ دلار سناریویی محتمل‌تر از افزایش این دارایی به ۳۰۰۰۰ دلار است. این نظرسنجی همچنین تخمین می‌زند که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بیشتر از سرمایه‌گذاران خرد از صنعت ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی نشان داد که ارزهای دیجیتال یک موضوع بسیار مهم در میان شرکت‌کنندگان است. ۲۸ درصد معتقدند که دارایی‌های دیجیتال آینده امور مالی هستند، در حالی که از هر پنج، یک نفر اظهار داشته که دارایی‌های دیجیتال بی‌ارزش هستند.

 

 

  • نظرسنجی در کشور چین:

نظرسنجی انجام شده در چین نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌کنندگان معتقدند که بیت کوین می‌تواند بسیار بیشتر سقوط کند. حدود ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که اگر قیمت به ۱۰۰۰۰ دلار کاهش یابد، بیت کوین را خریداری خواهند کرد. تنها ۸ درصد از رای‌ دهندگان، به خرید بیت کوین در صورت کاهش به ۱۸۰۰۰ دلار علاقه نشان دادند.

 

 

  •  هماهنگی این سه عامل موجب بهبود بیت کوین می‌شود:

بازیگران این صنعت از بهبود تصویر اقتصاد کلان، الگوی معاملاتی معین و کاهش استفاده از اهرم به عنوان سه عامل برای کمک به بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنند.

چشم انداز اقتصادی روشن‌تر و به ویژه نشانه‌هایی مبنی بر اینکه اقتصاد و تورم در حال کنترل شدن هستند، به بهبود بازار ارزهای دیجیتال کمک کند.

 

 

  • سی‌کی ژنگ، یکی از بنیان‌گذاران ZX Squared معتقد است:

زمانی که دیگر ورشکستگی غیرمنتظره‌ای در شرکت‌ها وجود نداشته باشد، بازار می‌تواند ریکاوری کند.

 

 

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین:

تحلیل بیت کوین به‌عنوان لیدر بازار ارزهای دیجیتال، می‌تواند چشم اندازی واضح‌تر از آینده کل بازار به ما منتقل کند. 

تایم فریم روزانه:

 در این بازه زمانی بیت کوین در یک تریدینگ رنج قرار گرفته است. این تریدینگ رنج حاصل سناریوی base پرایس اکشن و przهای فیبوناچی است که قیمت به خوبی به آن‌ها احترام گذاشته و به آن‌ها واکنش نشان داده است. از منظر تکنیکال تثبیت بالای ناحیه ۲۲۷۳۵ دلار می‌تواند یک بازار صعودی برای بیت کوین به ارمغان آورد. 

اندیکاتور پیشرو RSI نیز سیگنال صعودی صادر کرده و خط روند معتبر خود را شکسته است.

به‌صورت کلی خارج شدن از هر طرف این تریدینگ رنج، تکلیف آینده بازار را روشن می‌کند و از منظر تکنیکال، شکسته شدن این باکس از پایین بسیار محتمل‌تر است. در صورت وقوع این سناریو اهداف ۱۷۰۰۰ دلار و سپس ۱۳۰۰۰ دلار کاملاً در دسترس خواهند بود.

 4

 

 

جمع‌بندی:

همان‌طور که احتمالاً متوجه شده‌اید، این روزها در بازار ارزهای دیجیتال وزن سناریوهای نزولی بسیار بیشتر از سناریوهای صعودی می‌باشد. در این شرایط معمولاً  بسیاری از افراد به نوسان‌گیری روی آورده و تصمیم برای خرید یا فروش به قصد نگه‌داری بلند مدت را به آینده موکول می‌کنند. 

امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده و موفق باشید !

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.