کد خبر : 20852 / /
/

 

اجزای داخلی دستگاه حضور و غیاب  (Internal components of the attendance device) کدام است؟ کدام تجهیزات داخلی سیستم حضور و غیاب باید در دستگاه دیده شود؟ هر دستگاه حضور و غیاب دارای اجزای مختلفی است که توجه به این اجزا در هر سیستم حضور و غیاب به شما این کمک و کارایی را خواهد کرد که بتوانید به دور از هر گونه مشکل خرید دستگاه حضور و غیاب مناسب و حرفه‌ای داشته باشید. مدیریت منابع‌ انسانی از‌جمله مواردی است که اهمیت زیادی برای مدیران دارد.

کنترل ورود‌ و‌ خروج کارکنان، یکی از راهکار‌هایی است که برای افزایش بهره‌وری و نظارت‌ بر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در‌گذشته این امر به‌صورت دستی و با‌ استفاده‌ از کاغذ و کارت‌ پانچ انجام می‌شد که فرآیندی دشوار، زمان‌بر و پر‌هزینه بود.

توجه داشته باشید که اجزای داخلی هر سیستم حضور و غیاب با دستگاه دیگر می‌تواند متفاوت باشد و در این مقاله ما به اجزای اصلی هر دستگاه حضور و غیاب خواهیم پرداخت و به شما کمک خواهیم کرد که بدون مشکل و در مدت زمان کوتاهی بتوانید تمامی قطعات داخلی سیستم حضور و غیاب را شناسایی کنید.

با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه‌های حضور‌ و‌ غیاب، این‌ کار به‌راحتی و با صرف کم‌ترین هزینه صورت می‌گیرد. البته برای بازدهی بالا استفاده از دستگاه حضور و غیاب ملزم به خرید از شرکت‌های معتبر فروش است دستگاه‌ها است. شرکت افق فراویژن یکی از شرکت‌های معتبر تولید این محصولات است. با‌وجود عرضه گسترده از این دستگاه، همچنان شرکت‌های زیادی وجود دارند که کار حضور‌ و‌ غیاب را به‌صورت دستی انجام می‌دهند.

هر دستگاه حضور و غیاب وابسته به نوع کارکردی که دارد می‌تواند دارای اجزا و تجهیزات داخلی متعددی باشد. آشنایی با اجزای داخلی هر سیستم حضور و غیاب به شما این کمک را خواهد کرد که بتوانید اصل بودن دستگاه حضور و غیاب را قبل از ایجاد هر گونه مشکل در زمان خرید تایید یا رد کنید.

دستگاه حضور‌ و‌ غیاب چیه، انواع آن، هزینه نصب و راه‌اندازی، اجزای تشکیل‌دهنده و... از‌جمله سوالات و چالش‌هایی است که صاحبان کسب‌ و‌ کار هنگام خرید این دستگاه با آن مواجه هستند. در‌ ادامه به‌بررسی اجزای داخلی دستگاه حضور‌ و‌ غیاب می‌پردازیم.

اجزای دستگاه حضور و غیاب چیست؟

دستگاه‌های حضور و غیاب دارای انواع مختلفی است و هر کدام وابسته به نوع کارایی که دارند، می‌توانند اجزای داخلی مختلفی داشته باشند، منظور از اجزای داخلی سیستم حضور و غیاب آن است که در یک سیستم حضور و غیاب چه قطعات و چه مواردی به کار رفته است.

سیستم‌های حضور و غیاب عموما از بخش‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • باطری دستگاه حضور و غیاب
  • صفحه نمایش دستگاه حضور و غیاب
  • محل ثبت اثر انگشت دستگاه حضور و غیاب
  • محل کشیدن کارت سیستم حضور و غیاب
  • صفحه کلید دستگاه حضور و غیاب
  • کابل برق سیستم حضور و غیاب
  • یو پی اس سیستم حضور و غیاب
  • مادربورد سیستم ورود و خروج
  • محل نصب سیستم کارت سیستم ورود و خروج کارمندان
  • و...

 

انواع دستگاه حضور‌و‌غیاب

قبل از پرداختن به این موضوع که اجزای دستگاه حضور‌ و‌ غیاب یعنی چه، بهتر است نگاه کوتاهی به انواع دستگاه حضور‌ و‌ غیاب بپردازیم. این دستگاه‌ها از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند و از روش‌های متفاوتی برای شناسایی و کنترل تردد افراد استفاده می‌کنند.

 دستگاه حضور‌و‌غیاب 4 نوع تشخیص چهره، اثر‌انگشت، کارت و کد را شامل می‌شود. نحوه عملکرد و بیشتر اجزای این دستگاه‌ها مشابه یکدیگر است و تنها در نحوه عملکرد و روش شناسایی تفاوت دارند. نحوه عملکرد، اجزای تشکیل‌دهنده، مزایا و معایب و شناخت هر‌کدام از این دستگاه‌ها می‌تواند در خرید محصولی متناسب با نیاز مجموعه کمک زیادی کند. در‌ ادامه به بررسی اجزای دستگاه حضور‌ و‌ غیاب الکترونیکی می‌پردازیم.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه حضور و غیاب

با‌توجه به تکنولوژی به‌کار‌رفته در هر کدام از این دستگاه‌ها، اجزای مختلفی در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. سنسور تشخیص اثر انگشت، دوربین تشخیص چهره، کارت و کد، قطعات مختلفی هستند که در ساخت دستگاه حضور و غیاب مورد‌ استفاده قرار می‌گیرند. لذا نحوه استفاده، کیفیت، ماندگاری قطعات و نحوه سرویس‌دهی و قطعات آن نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد.

سنسور ثبت اثر انگشت

امروزه سنسور‌ها و حسگر‌ها به یکی از اجزای مهم در بیشتر دستگاه‌های دیجیتالی مانند گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، خودرو‌ها، دوربین‌ها و سایر صنایع تبدیل شده‌اند.

سنسور ثبت اثر انگشت یکی از اجزای دستگاه حضور‌ و‌ غیاب انگشتی است که هنگام استفاده از این دستگاه‌ها با آن برخورد داشته‌اید. در ساخت دستگاه‌های حضور‌و‌غیاب که از اثر‌ انگشت استفاده می‌کردند، دو نوع سنسور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

نوع اول سنسور خازنی است که ابتدا در دستگاه‌های حضور‌و‌غیاب استفاده می‌شد ولی به‌دلیل این‌که برای عمل کردن آن نیاز بود تا آن را فشار دهید، به همین دلیل استفاده از آن کمی دشوار به نظر می‌رسید. همچنین باعث ایجاد خط‌و‌خش و ایجاد اختلال در نحوه عملکرد آن می‌شد. اما پس از مدتی سنسور‌های نوری جایگزین سنسور‌های خازنی شدند که مشکلات آن‌ها را به‌طور کامل برطرف می‌کرد.

دوربین تشخیص چهره

همه‌گیری بیماری‌های واگیر‌دار به‌خصوص ویروس کرونا، به یک دغدغه در‌میان صاحبان مشاغل تبدیل شد و سازمان‌ها را بر‌ آن داشت تا برای پیشگیری از سرایت این بیماری‌ها به‌دنبال راه‌حل مناسبی باشند. دستگاه حضور‌ و‌ غیاب یکی از مواردی بود که همه کارمندان مجبور به استفاده از آن بودند که این امر موجب انتشار بیماری می‌شد.

 لذا اجزای دستگاه حضور‌ و‌ غیاب تشخیص چهره برای این‌منظور طراحی شدند که می‌توانند از طریق تشخیص چهره افراد عملیات ورود‌ و‌ خروج را ثبت کنند. در این نوع از دستگاه‌ها چهره افراد در حافظه ذخیره شده و از آن برای شناسایی چهره افراد استفاده می‌شود. مزیت بزرگی که این دستگاه‌ها نسبت‌ به دستگاه‌های کارتی و کد دارند سرعت و امنیت بیشتر آن‌ها است.

دوربین یکی از اجزای دستگاه حضور‌ و‌ غیاب چشمی است که نقش مهم و کاربردی در عملکرد آن ایفا می‌کند که باعث شده استفاده از این دستگاه بسیار راحت باشد. نحوه عملکرد این دستگاه به این‌گونه است که، برای ثبت تردد کافی است در یک فاصله معین از دستگاه و جلوی دوربین بایستید. به دلیل سهولت در استفاده و رعایت حداکثری اصول بهداشتی، امروزه این دستگاه از محبوبیت بیشتری در بین افراد و سازمان‌ها پیدا کرده است و تقاضای بیشتری برای آن وجود دارد.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره افق فراویژن

ماژول GPRS

ماژول GPRS امکان ارسال و دریافت اطلاعات بر بستر مخابراتی را فراهم می‌کند و یکی از اجزای دستگاه حضور‌ و‌ غیاب برای کامپیوتر است که برای برقراری ارتباط با دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با‌توجه به‌اینکه نیاز است تا اطلاعات تردد کارکنان در محلی ذخیره شوند، لذا وجود یک سیستم کامپیوتری و یک راه ارتباطی ضروری است.

 به‌دلیل هزینه بالای اتصال فیزیکی و عدم امکان اجرای آن، از این ماژول و سیم‌کارت برای این‌منظور استفاده می‌شود که یک روش بسیار موثر برای سهولت استفاده و کاهش هزینه‌ها مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.

این ماژول یکی از اجزای دستگاه حضور‌ و‌ غیاب سیم‌کارت‌خور است که در دستگاه‌های حضور‌ و‌ غیاب کارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با‌‌توجه‌ به‌ اینکه این قسمت یکی از اجزای مهم در این دستگاه محسوب می‌شود، لذا مراقبت از آن بسیار مهم است و بهتر است از شرکت‌های معتبر فروشگاه اینترنتی آلتون نتورک برای خرید آن استفاده کنید. از مزایای این ماژول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم‌های تهویه مطبوع و سردخانه‌ها
  • کنترل از راه دور منازل و باغ‌ها
  • کنترل از راه دور تابلو‌های برق صنعتی
  • کنترل ایستگاه‌های پمپاژ آب
  • دسترسی‌به اطلاعات سیستم‌های ضد‌سرقت و اطفای‌حریق
  • سالن‌های پرورش مرغ و ماکیان و گلخانه‌ها

ماژول WIFI

ماژول وای‌فای جز اجزای دستگاه حضور و غیاب پیشرفته به‌شمار می‌آید. با‌توجه به‌اینکه بسیاری از دستگاه‌ها از طریق کابل سریال و یا کابل شبکه و پروتکل TCP/IP برای انتقال اطلاعات به کامپیوتر استفاده می‌کنند، اما این ماژول مزیت‌های بسیاری نسبت‌به آن‌ها دارد. از‌جمله مزایای آن می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرعت انتقال داده‌ها

سرعت انتقال داده‌ها با‌استفاده از این ماژول بسیار سریع است و در صورت بالا بودن حجم اطلاعات و استفاده از چندین دستگاه حضور‌ و‌ غیاب روش‌های قبلی مشکلات بسیاری را به‌وجود می‌آورند.

  1. هزینه راه‌اندازی

استفاده از کابل در مواقعی‌ که فاصله بین دستگاه حضور‌ و‌ غیاب و کامپیوتر زیاد باشد، مناسب نیست و هزینه زیادی را در‌بر خواهد داشت.

  1. هزینه جا‌به‌جایی

هنگام استفاده از کابل، در صورت جا‌به‌جایی نیاز است تا دستگاه حضور‌ و‌ غیاب مجددا کابل‌کشی شود که هزینه‌هایی را به افراد تحمیل می‌کند.

  1. قیمت

تکنولوژی به‌کار رفته در این روش باعث شده تا قیمت تمام شده آن بسیار کمتر از دستگاه‌هایی باشد که از کابل استفاده می‌کنند.

با توجه به‌اینکه این فناوری به تازگی تولید و برای ارتباط بین دستگاه حضور‌و‌غیاب و کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان آن‌ را در بین اجزای دستگاه حضور‌ و‌ غیاب تخصصی قرار داد.

صفحه نمایش، کیبورد و کارت‌خوان

صفحه نمایش و کیبورد از دیگر اجزای دستگاه حضور‌ و‌ غیاب هستند که برای نمایش ساعت، تاریخ، میزان باتری، ورود رمز و انجام تنظیمات دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از صفحه‌کلید بیشتر در دستگاه حضور‌ و‌ غیاب کدی استفاده می‌شود.

 کارت‌خوان نیز در دستگاه‌هایی تعبیه می‌شود که از کارت برای ثبت تردد استفاده می‌کنند. این دستگاه‌های حضور‌ و‌ غیاب جز اولین دستگاه‌های تولیدی برای جایگزینی روش سنتی بودند که نسبت‌به دستگاه‌های حضور‌ و‌ غیاب انگشتی و تشخیص چهره معایبی دارند که از‌جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تقلب در ثبت تردد
  • سرعت پایین
  • قیمت بالاتر
  • هزینه نگهداری بیشتر

چرا باید اجزای داخلی دستگاه حضور و غیاب را بشناسیم؟

اگر تا اینجای مقاله اجزای سیستم حضور و غیاب با ما همراه بوده‌اید، باید بدانید که چرا نیاز داریم اجزای داخلی دستگاه حضور و غیاب را بشناسیم؟

روش‌ها و کارهای متعددی وجود دارد که به واسطه آن می‌توانیم اصل بودن یک سیستم حضور و غیاب را تشخیص دهیم. استفاده از این موضوع می‌تواند باعث شود که به راحتی  و در مدت زمان کوتاهی بتوانید اجزای داخلی هر سیستم حضور و غیاب را شناسایی کنید و به واسطه آن بتوانید در زمان کوتاهی از اصل بودن دستگاه حضور و غیاب آگاه شویم.

ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی که با کمک فروشگاه اینترنتی آلتون نتورک ارائه شده بود سعی کردیم اطلاعات کاملی به شما در رابطه با اجزای داخلی هر سیستم حضور و غیاب ارائه دهیم تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید اصل بودن یک سیستم حضور و غیاب را تشخیص دهید.

خرید بهترین دستگاه‌های حضور‌و‌غیاب در افق‌فرا‌ ویژن

شرکت طراحی دستگاه حضور و غیاب افق فراویژن یکی از شرکت‌های عالی و مناسب در ارائه انواع سیستم‌های حضور و غیاب است. این شرکت سابقه طولانی در ارائه انواع دستگاه حضور و غیاب دارد. کیفیت کاری دستگاه حضور و غیاب ارائه شده توسط شرکت افق فراویژن یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کافی داشت.

اگر می‌خواهید سیستم حضور و غیابی خریداری کنید که از کیفیت عالی و مناسب برخوردار باشد و همچنین این سیستم توانایی کاری مناسب به واسطه استفاده از قطعات داخلی مناسب را داشته باشد، استفاده از دستگاه حضور و غیاب شرکت افق فراویژن مناسب و حرفه‌ای به نظر می‌رسد.

شرکت افق‌ فرا‌‍ویژن، با بیش از یک دهه تجربه، در حوزه تولید و ارائه انواع اتوماسیون اداری، اتوماسیون تغذیه، سیستم‌های حضور‌ و‌ غیاب و کنترل تردد فعالیت دارد. این شرکت در‌کنار ارائه انواع محصولات، کیفیت و قیمت مناسب را در دستور‌ کار خود قرار داده است. همچنین این شرکت تعهد و صداقت را سر‌لوحه خود قرار داده و در تمام مراحل فروش و نصب همراه با مشتریان است.

دستگاه حضور و غیاب افق فراویژن

از مزایای دیگر شرکت افق‌ فرا‌ویژن، گارانتی 48 ماهه محصولات و ارائه خدمات پس‌از‌فروش است که باعث برتری این شرکت نسبت به سایر رقبا شده است.

پشتیبانی و ارائه خدمات در‌ زمینه تجهیزات دستگاه حضور و غیاب، باعث شده تا محصولات این شرکت مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گیرد.

منبع : شرکت خرید و فروش دستگاه حضور و غیاب افق فرا ویژن ofv-co.com

 

برچسب ها : دستگاه حضور و غیاب,حضور و غیاب,افق فراویژن

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.