کد خبر : 21019 / /
/

 

 

اگر تمایل دارید در مورد دستگاه تشخیص رنگ خودرو و نحوه کار آن بیشتر بدانید، باید بگوییم این دستگاه‌ها درواقع امکان بررسی هوشمند رنگ خودرو را میسر می‌سازند. بدین ترتیب در مسیر چالش‌برانگیزترین مرحله کارشناسی خودرو، مالکان را یاری می‌رسانند. باید قبول کرد که بسیاری از خودروهای رنگ‌شده کوهی از حوادث را از سر گذرانده و اکنون بارنگ و لعابی کاذب می‌کوشند، چنین معضلی را از چشم طالبان خود دورنمایند. ولی افراد متخصصی که دوره‌های آموزش کارشناسی خودرو را سپری نموده‌اند، فریب این ظاهرسازی را نمی‌خورند. چراکه به مدد این دستگاه‌ها توانایی کشف موشکافانه مشکلات خودرو رادارند. به دلیل اهمیت این موضوع حتی اگر زمان کافی برای مراجعه حضوری ندارید، از کارشناسی خودرو در محل کمک گرفته تا قبل از خرید معایب خودروی مدنظرتان آشکار شود.

 

 ضرورت استفاده از دستگاه تشخیص رنگ خودرو:

دستگاه‌های تشخیص رنگ خودرو به دلیل آپشن‌ها و فناوری‌های خاصشان حتی کار کارشناسان حرفه‌ای این عرصه را نیز راحت نموده‌اند. به همین دلیل نه‌تنها کسانی که تازه موفق به گذراندن دوره‌های آموزش کارشناسی خودرو شده‌اند و تبحر کافی ندارند به خرید این دستگاه‌ها نیازمند هستند. بلکه متخصصان این حوزه نیز حتماً به‌منظور سرعت بخشیدن و طی یک فرآیند دقیق‌تر کارشناسی به خرید یک نمونه از پیشرفته‌ترین این دستگاه‌ها اقدام می‌کنند.

انواع دستگاه تشخیص رنگ خودرو و نحوه کار آنها:

اگر جزء افرادی هستید که به حوزه کارشناسی خودرو علاقه‌مند هستید و تمایل دارید در مورد دستگاه تشخیص رنگ خودرو و نحوه کار آن بیشتر بدانید، در این بخش به توضیحی باب انواع این دستگاه‌ها می‌پردازیم. در صورت تمایل به ارائه خدمت کارشناسی خودرو در محل نیز نگران نباشید. چراکه این دستگاه‌ها به دلیل حجم کم، وزن محدود و قابلیت جابه‌جایی می‌توانند، همراه شما به محل اتومبیل انتقال‌یافته و پروسه کارشناسی‌تان را بدون خلل به انجام رسانند. از این دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه الکومتر، دستگاه مغناطیسی و دستگاه دیجیتالی اشاره نمود که هرکدام نحوه کار متمایز به خوددارند.

  • نحوه کار دستگاه الکومتر:

ضخامت رنگ در نوع فابریک استاندارد بوده و هر شرکت تولیدی خودرو یک ضخامت مخصوص به خود را برای رنگ خودروهایش انتخاب می‌کند. کارشناسان حرفه‌ای با علم به این حقیقت می‌توانند به تمایز ضخامت قسمت‌های مختلف خودرو به کمک دستگاه پی ببرند. الکومتر دستگاهی دارای یک شیء سوزنی شکل است که در داخل رنگ بدنه فرورفته و سپس قابلیت چسبیدن و ثابت‌شده بر بدنه را دارد. درنهایت به نمایش ضخامت رنگ به کمک صفحه‌نمایش خود می‌پردازد. کارشناسان مربوطه که در آموزش کارشناسی خودرو شرکت کرده‌اند، با خواندن این اعداد و مقایسه آن بارنگ فابریک کارخانه به وجود رنگ‌شدگی یا عدم این مشکل پی می‌برند.

  • نحوه کار دستگاه مغناطیسی:

نحوه کار دستگاه مغناطیسی نیز منحصربه‌فرد بوده و به‌خوبی می‌تواند، اطلاعات جامعی را از اوضاع‌واحوال رنگ خودروها به ما بدهد. شباهت فراوان این دستگاه به یک ‌قلم سبب شده کار با آن بسیار آسان باشد و صفحه مندرج آن خوانش ارقام را راحت نماید. این دستگاه از یک بدنه و یک فنر تشکیل‌شده که بخش ابتدایی فنر بر روی بدنه مشکوک به رنگ‌شدگی قرار می‌گیرد. در صورت فابریک بودن ضخامت رنگ، عدد کوچکی نمایش داده می‌شود. ولی اگر بخش دارای رنگی غیر از رنگ اصلی باشد، عددی بزرگ نشان داده‌شده و به کارشناس اخطار لازم را مبنی بر رنگ‌شدگی می‌دهد. کارکرد آسان و ساده در مقابل دقت عمل مناسب و مطلوب سبب شده این دستگاه موردتوجه طیف وسیعی از کارشناسان خودرو قرار گیرد.

  • نحوه کار دستگاه دیجیتالی:

کاربرد عالی و طرز کار تحسین‌برانگیز دستگاه دیجیتالی نیز آن را به ابزار همیشه در دست کارشناسان بدل نموده است. کمتر فردی است که آموزش کارشناسی خودرو را گذرانده باشد و به خرید این دستگاه به‌منظور ارتقا سطح خدماتش نپردازد. برای استفاده از این دستگاه فقط کافی است آن را بر روی قسمت‌های مختلف خودرو گذاشته تا حسگرهای قوی آن عددی را که نشان‌دهنده ضخامت رنگ است، نمایش دهند. صفحه‌نمایش دقیق و کاربردی این دستگاه توانایی نمایش اندازه‌هایی در حد میکرون را دارد. ازاین‌رو در میان تمامی دستگاه‌های تشخیص رنگ خودرو نمونه‌ای پیشرفته‌تر و حرفه‌ای‌تر به شمار می‌رود. سرعت‌بالای حسگرها، مصرف کم باتری و امکان استفاده برای هر نوع بدنه با هر متریالی از مزایای این دستگاه محسوب می‌شود.

موارد مهم موردبررسی در کارشناسی رنگ خودرو:

اگر به کارشناسی خودرو و مباحث آن رغبت داشته باشید، طبیعی است که بخواهید، در مورد دستگاه تشخیص رنگ خودرو و نحوه کار آن بیشتر بدانید؟ و همچنین از مزایا و کاربردهای دوره آموزشی کارشناسی خودرو بیشتر بدانید.

همان‌طور که گفتیم این دستگاه‌ها امروزه به مهم‌ترین ابزار در دست کارشناسان بدل شده‌اند. به‌گونه‌ای که بدون حضور آن‌ها یک کارشناسی موفق و حرفه‌ای شکل نمی‌گیرد. ولی به‌راستی در آموزش کارشناسی خودرو کار آموزان چه مباحثی را آموزش می‌بینند یا به‌عبارت‌دیگر چه مواردی در کارشناسی رنگ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در ادامه به این مؤلفه‌های مهم در قالب یک فهرست اشاره می‌کنیم:

  • بررسی بدنه خودرو ازلحاظ تصادفات
  • وجود یا عدم وجود قطعات استوک
  • نصب یا عدم نصب قطعات تعویضی
  • وسعت و میزان آسیب‌دیدگی‌های شاسی
  • بررسی قسمت‌های بیرونی خودرو نظیر سپر، درب‌ها، گلگیرها و صندوق‌عقب
  • سنجش دست‌کوب یا اصلی بودن شماره‌سریال خودرو
  • ارزیابی سقف و ستون‌ها
  • تعداد و مکان‌های صافکاری‌های بدنه
  • برش‌های اتاق خودرو
  • مشخص نمودن اصالت خودرو
  • تعیین قیمت خودرو

هزینه کارشناسی خودرو:

اگر کارشناسی خودرو در محل را درخواست نمایید به دلیل ایاب و ذهاب کارشناس، مسلماً مقداری به اجرت و حق‌الزحمه وی اضافه می‌شود. البته این هزینه بر اساس نوع ماشین نیز که دنده‌اتومات یا خودرویی معمولی است، متفاوت می‌باشد. معیارهای دیگری نیز بر این هزینه تأثیرگذار هستند که از آنها می‌توان به برند تولیدکننده خودرو، سال تولید و میزان کارکرد ماشین اشاره نمود. اگر فروشنده در تمامی این موارد صادقانه عمل نموده و اطلاعاتی درست و صحیح را ارائه داده باشد، مسلماً نتیجه کارشناسی نیز بر همان اساس و بدون تغییر خواهد بود. ولی در صورت پنهان‌کاری فروشنده، کارشناس حقایق زیادی را در مورد خودرو به اطلاع خریدار می‌رساند.

راهنمای خرید دستگاه تشخیص رنگ خودرو باکیفیت:

برای آنکه یک دستگاه تشخیص رنگ خودرو باکیفیت و استاندارد را خریداری نمایید که در کارشناسی‌ها شمارا به‌اشتباه نی اندازد، به نکاتی در این راستا نیاز دارید. توجه به این موارد می‌تواند شمارا از هر نظر به دستگاهی کاملاً کارآمد برساند. سادگی ظاهری این ضخامت سنج‌ها بسیاری را از توجه به نکاتی ظریف باب این تجهیزات غافل می‌سازد. درحالی‌که بدون در نظر گرفتن این موارد کارشناسی‌تان در کنار این تجهیزات حرفه‌ای نخواهد بود.

  • ارائه بالاترین وضوح
  • مجهز به محدوده‌ی اندازه‌گیری وسیع با بیشترین دقت
  • دارای سرعت‌بالا در تشخیص
  • توانایی اندازه‌گیری ضخامت رنگ متریال های مختلف (آهن، آلومینیوم، روی)
  • کمترین وزن ممکن
  • اندازه کوچک و قابلیت جابه‌جایی راحت
  • مجهز به نمایشگر LED دقیق، ساده و خوانا با توانایی نمایش در فضای تاریک
  • توان باتری عالی با امکان شارژ مجدد به مدد کابل USB

اگر دستگاهی با چنین مشخصات ارزنده‌ای را خریداری نمایید، به حتم تشخیص قسمت‌های تعمیر و رنگ‌شده بسیار راحت خواهد بود. بدین ترتیب احتمال تقلب کاهش‌یافته و امکان ارائه ارزیابی‌های علمی فراهم می‌شود.

 

برچسب ها : رنگ خودرو,تشخیص رنگ,کارشناسی رنگ خودرو,کارشناسی خودرو

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.