کد خبر : 21110 / /
/

 

 

نرم افزار ویرایش ویدیو راه درازی را پیموده است. به ویژه دو محصول Adobe توجه زیادی را به خود جلب می کنند و اغلب مورد بحث قرار می گیرند:  پریمیر در مقابل افتر افکت. شما می توانید از هر دو ابزار برای کارهای مختلف تولید ویدئو استفاده کنید، اما هر کدام تخصص خود را دارند.

After Effects ابزاری است که با در نظر گرفتن جلوه های بصری ساخته شده است، در حالی که Premiere یک ابزار ویرایش ویدیو است. در حالی که هر کدام دارای یک تخصص هستند، برخی افراد منحصراً از یکی بر دیگری استفاده می کنند. باز هم به ترجیح شخصی برمی گردد. اگر با یک برنامه بیشتر آشنا هستید، اگر کار را انجام دهد به احتمال زیاد از آن استفاده خواهید کرد. اما بیایید این را تجزیه کنیم و در مورد مزایای هر ابزار که بین پریمیر و افتر افکت برنده می شود و بهترین راه برای شروع صحبت کنیم!

افتر افکت برای چه مواردی استفاده می شود؟

ویرایش و افکت های ویدیویی After Effects احتمالاً معروف ترین ویژگی آن است. این شامل گرافیک های حرکتی، جلوه های ویژه (VFX)، جلوه های متنی و غیره است. با توجه به ماهیت این افکت ها، بیشتر کارهایی که مردم در افتر افکت انجام می دهند، پست پروداکشن هستند. اکنون، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید ویدیوها را ویرایش کنید، زیرا دارای قابلیت ویرایش اولیه است. اما بسیاری این سیستم را کند می‌دانند، به خصوص که فاقد ویژگی‌های جدول زمانی ساده‌ای است که پریمیر ارائه می‌کند. استفاده از افتر افکت در کنار پریمیر یک جریان کاری روان‌تر برای تولید ویدیو است. در صورت علامندی به یادگیری نرم افزار افتر افکت پیشنهاد دارم سریه به آموزش افتر افکت رایگان آکادمی موشن کده بزنید.

پریمیر برای چه مواردی استفاده می شود؟

Premiere Pro یک برنامه ویرایش ویدیو است که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شود. دارای یک جدول زمانی ساده با چندین ویدیو و کانال های صوتی است. پریمیر ویرایش ویدیو را با عملکردهایی مانند برش دادن، موقعیت‌یابی کلیک و کشیدن، و انتقال آسان یا عناوین آسان می‌کند. می‌توانید جلوه‌های ویدیویی را با پریمیر اضافه کنید، که آن را برای مبتدیان ایده‌آل می‌کند. با این حال، After Effects ابزار بسیار بهتری برای آن نوع کار است. پریمیر کمی زمان می برد تا به طور کامل بفهمید، اما همانطور که انجام می دهید، به زودی تعجب خواهید کرد که چگونه بدون آن زندگی می کردید. در صورت علامندی به یادگیری نرم افزار پریمیر پیشنهاد دارم سریه به آموزش پریمیر رایگان آکادمی موشن کده بزنید.

7

5 کاری که پریمیر بهتر از افتر افکت انجام می دهد

پریمیر ویرایش ویدیوی افتر افکت را با دست پایین شکست می دهد. کل برنامه با در نظر گرفتن ویرایش ویدئو طراحی شده است. اگر می دانید چگونه از Adobe After Effects استفاده کنید، به سرعت Premiere Pro را کشف خواهید کرد. این به تنهایی دلیلی قانع کننده برای یادگیری نحوه استفاده از آن است.

یادگیری پریمیر بسیار ساده تر از افتر افکت است. این طرح بصری و قابل درک دارد، بنابراین برای مبتدیان ایده آل است. با وجود اینکه متخصصان صنعت از این برنامه استفاده می‌کنند، هنوز هم به خط زمانی ویدیویی ساده با کشیدن و رها کردن Premiere Pro سوگند یاد می‌کنند. گاهی کمتر، بیشتر است!

پریمیر رندر کردن ویدیو را نسبت به افتر افکت کمتر وقت گیر می کند. دلیلش این است که نیازی به پردازش افکت‌های فریم به فریم فشرده ندارد، به این معنی که هنگام ایجاد ویدیو، گردش کار شما را سرعت می‌بخشد.

Premiere دارای گزینه های انتقال اولیه، افکت ها و درجه بندی رنگ است. با این حال، اگر در درجه بندی رنگ ها یا اضافه کردن جابجایی بین صحنه ها مهارت کافی ندارید، گزینه های سهامی که با پریمیر ارائه می شوند برای مبتدیان عالی هستند.

Adobe یک برنامه ویرایش صوتی مستقل به نام Audition ارائه می دهد، اما ویرایش صدا در پریمیر هنوز هم سطح بالا و قوی است. شما می توانید صدا را به طور مستقل در هر کانال کنترل کنید، افکت ها را اضافه کنید و موارد دیگر. افتر افکت حتی نمی تواند در اینجا رقابت کند.

5  کاری که افتر افکت بهتر از پریمیر پرو انجام می دهد

افتر افکت یکی از بهترین برنامه های موجود برای انیماتورها است. انیمیشن (یا روتوسکوپی) با استفاده از افتر افکت می‌تواند با نرم‌افزار کارتون‌های واقعی بسازد، کاری که واقعاً نمی‌توانید با Premiere انجام دهید.

فرض کنید می خواهید جلوه های بصری مانند خطوط کلی، انفجار، ردیابی حرکت یا چیزی شبیه به آن را اضافه کنید. افتر افکت برنده واضح است. این به این دلیل است که با این نوع کار در ذهن طراحی شده است - شما می توانید غیرممکن ها را خلق کنید!

هم افتر افکت و هم پریمیر پرو می توانند مقداری ماسک ویدیو را انجام دهند. با این حال، After Effects به دقت، کنترل و ابزارهای بیشتری اجازه می دهد تا آن را به صورت فریم به فریم انجام دهند و در نتیجه ظاهر بسیار نرم تری به دست می دهند.

می توانید تصحیح رنگ را هم در Premiere و هم در After Effects انجام دهید. این همیشه در افتر افکت یک عنصر اصلی بوده است، در حالی که پریمیر بعدها اصلاح رنگ را معرفی کرد. میراث بودن بخشی از افتر افکت به این معنی است که به طور کلی بهتر است - اما این شکاف در حال بسته شدن است.

Text Animating در پریمیر تقریباً ابتدایی است، اما در افتر افکت فوق العاده قوی است. افتر افکت به شما آزادی زیادی برای کنترل و متحرک سازی تک تک عناصر یک قطعه متن می دهد.

8

شباهت‌های افترافکت و فتوشاپ

اینکه بتوانید عکس‌های ثابت را به حرکت درآورید، بسیار جذاب است. طراحان در فتوشاپ تصاویر ثابت و حرفه‌ای طراحی می‌کنند و سپس با استفاده از افترافکت، به عکس موشن اضافه می‌کنند، تا حرکت کند.

اگر بتوانید به خوبی کار با فتوشاپ را یاد بگیرید، افترافکت را نیز به آسانی می‌آموزید، زیرا شباهت‌های زیادی دارند. ابزارها، افکت‌ها و فلیترهای شبیه به هم دارند، مثلاً در هر دو نرم‌افزار بخش لایه‌ها وجود دارد، قسمت Timeline نیز در هر دو هست و تقریباً کاربردی یکسان دارد. افترافکت و فتوشاپ، فیلترها و افکت‌های مختلفی را دارند، ولی تفاوتی که دارند، فیلترهای نرم‌افزار افترافکت تقریباً ۵ برابر فتوشاپ است. در کل ساختاری شبیه به هم اما نحوهٔ کار کمی متفاوت است. در صورت علامندی به یادگیری نرم افزار افتر افکت پیشنهاد دارم سریه به آموزش رایگان فتوشاپ رایگان آکادمی موشن کده بزنید.

 

افترافکت و فتوشاپ چه تفاوت‌های دارند؟

اولین تفاوت دو برنامه فتوشاپ و افتر افکت، هدف و کارایی آن‌هاست. افترافکت مناسب ساخت موشن گرافیک است، اما فتوشاپ برای ادیت تصویر و طراحی‌های گرافیکی کارایی دارد. در حقیقت فتوشاپ کار ویرایش عکس را انجام می‌دهد، ولی افترافکت به تصاویر جان و حرکت می دهد.

تفاوت بعدی در قالب بندی‌های دو نرم‌افزار است. در فتوشاپ می‌توان برای متن‌ها، پاراگراف بندی و استایل‌های مختلف انجام داد، که در افترافکت چنین چیزی ممکن نیست، زیرا افترافکت مناسب ایجاد حرکت است.

منبع آکادمی موشن کده https://motionkade.ir/

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.