کد خبر : 21209 / /
/

کارتن میوه صادراتی از عواملی است که می‌تواند صادرات محصولات کشاورزی را موفق‌تر از قبل کند. کشورهایی را می‌توان یافت که بدون داشتن محصولات باغی، به عنوان تامین کنندگان اصلی بازار شناخته می‌شوند.

کارتن میوه صادراتی از موضوع اساسی در زمینه صادرات میوه به سایر کشورها است. امروزه در تمامی صنایع، موضوع بسته بندی به عنوان یک اصل غیر قابل انکار تبدیل شده است. بسیاری از محصولات که با قیمت‌های نازلی خرید و فروش می‌شوند، با استفاده از بسته بندی مناسب، ارزش افزوده فراوانی پیدا کرده و به یک محصول گران قیمت و لوکس تبدیل می‌شوند. دلیل این موضوع اهمیت ظاهر یک محصول در کنار اهمیت کیفیت خود محصول اصلی است. بسیاری از شرکت‌های بازرگانی امروزه تولید مستقیم انجام نمی‌دهند و این قسمت از کار را به تولیدکنندگان غیر معروف سپرده و فقط با بسته بندی محصولات آنها درآمد هنگفتی برای خود کسب می‌کنند. بسته بندی میوه نیز اهمیت زیادی دارد که در این مطلب نگاهی به کارتن میوه صادراتی خواهیم داشت.

بسته بندی در محصولات خوراکی

محصولات خوراکی شاید بیشتر از سایر محصولات نیاز به بسته بندی داشته باشند. محصولات خوراکی و مخصوصا میوه‌های تازه در کنار اینکه با بسته بندی ظاهر زیباتری پیدا می‌کنند، از بسته بندی برای کاربردهای دیگری نیز استفاده می‌شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

-بسته بندی و حفظ بهداشت

محصولات غذایی تازه مانند میوه‌ها در صورتی که آلوده شوند امکان تمیز کردن آنها سخت‌تر و گاهی غیر ممکن است. در بیشتر مواقع پوسته میوه‌ها عامل حفاظت از ورود آلودگی به داخل میوه نمی‌شود و در نتیجه به راحتی آلاینده‌ها می‌توانند به داخل میوه نفوذ کرده و مصرف کننده را در برخی مواقع با بیماری‌هایی مواجه کند. اما بسته بندی مناسب میوه باعث می‌شود تا در معرض آلودگی قرار نگرفته و بهداشت آن بهتر رعایت شود. همین موضوع عاملی است تا یک محصول در کشورهایی مانند کشورهای اروپایی که بهداشت مواد غذایی اهمیت بیشتری دارد، راحت‌تر پذیرفته شود.

-کارتن میوه صادراتی و حفظ کیفیت

از دیگر کاربردهای بسته بندی در مورد صادرات میوه‌ها به سایر کشورها، حفظ کیفیت محصولات است. بارها دیده شده است که محصولات با کیفیتی که از باغات ایران چیده شده و پس از سورت و مرتب شدن صادر می‌شوند، در کشور مقصد با کیفیت نامناسبی عرضه می‌شوند. این موضوع با نحوه بسته بندی ارتباط مستقیمی دارد. میوه صادراتی مسافت زیادی را با وسایل نقلیه متعددی طی خواهد کرد. در این میان ممکن است چند بار بارگیری شده و یا تخلیه شود. در نتیجه این جابجایی اگر بسته بندی به خوبی انجام نشده باشد و از کارتن میوه صادراتی خوبی استفاده نشده باشد، به میوه‌ها می‌تواند آسیب وارد کرده و ظاهر آنها از شکل طبیعی خارج شوند.

له شدن، پاره شدن پوسته و مواردی از این دست نتیجه همین موضوع است. از سوی دیگر برای حفظ تازگی میوه از سردخانه‌ها استفاده می‌شود. اما اگر میوه‌ها در داخل بسته بندی خود گردش هوای مناسبی نداشته باشند و یا بسته بندی قابلیت ضدآب و جلوگیری از رطوبت را نداشته باشند، ممکن است به میوه آسیب رسیده و طول عمر و کیفیت آنها کاهش پیدا کند.

ایجاد ارزش افزوده در بسته بندی میوه

ایجاد ارزش افزوده در بسته بندی میوه

بازاریابی با استفاده از کارتن میوه صادراتی

جالب است بدانید که امروزه یکی از اصول بازاریابی و فروش موفق در دنیا بسته بندی است. مثال معروف این موضوع را می‌توان در خصوص زعفران ایرانی و اسپانیایی پیدا کرد. هرچند که ایران قطب اصلی تولید زعفران در جهان بوده و این ادویه فقط در ایران با کیفیت بالایی تولید می‌شود، اما متاسفانه زعفران ایرانی در دنیا شناخته نشده است و بسیاری از افرادی که در دنیا از این محصول استفاده می‌کنند حتی نام زعفران ایرانی را نشنیده‌اند.

 اما در مقابل زعفران اسپانیا در تمامی کشورهای دنیا و متاسفانه حتی در کشورهای همسایه ایران نیز مشتریان خاص خود را دارد. اسپانیا با خرید زعفران به صورت فله از کشاورزان ایرانی، این محصول را بسته بندی کرده و به نام زعفران اسپانیایی با قیمتی چندین برابر زعفران ایرانی به بازار جهانی مواد غذایی عرضه می‌کند.

این موضوع در خصوص میوه‌ها و کارتن میوه صادراتی نیز وجود دارد. اگر شما بسته بندی مناسبی را برای میوه‌های خود در نظر بگیرید و به کیفیت و طراحی آن توجه زیادی داشته باشید، می‌توانید پس از مدتی خود را به عنوان یک برند معتبر در بازارهای جهانی معرفی کنید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا هزینه‌های بازاریابی خود را به شدت کاهش بدهید و به جای اینکه شما به دنبال مشتریان جدیدی در سایر کشورها باشید، مشتریان جدید شما را پیدا کرده و محصولات شما را خریداری کنند. به همین دلیل است که گفته می‌شود، بسته بندی به عنوان یک اصل اساسی در بازاریابی شناخته می‌شود.

فضای تبلیغاتی در کارتن میوه صادراتی

فضای تبلیغاتی در کارتن میوه صادراتی

چگونه با کارتن میوه صادراتی بازاریابی کنیم؟

ابتدا فراموش نکنید که بهترین کارتن در صورتی که با میوه با کیفیتی پر نشده باشد نمی‌تواند موفقیت دائمی برای شما به همراه داشته باشد. در صورتی که کیفیت میوه شما برای صادرات قابل قبول است پس از آن می‌توانید از بازاریابی با استفاده از روش‌های مختلفی همچون استفاده از کارتن میوه صادراتی در این خصوص بهره ببرید.

بسته بندی به شما این فرصت را خواهد داد که فضایی برای تبلیغات خود و سایر محصولات خود داشته باشید. مثلا اگر سیب صادر می‌کنید و میوه‌های دیگری نیز در برنامه خود برای صادرات دارید، بر روی بسته بندی سیب‌های خود فضایی به این موضوع اختصاص داده و میوه‌های دیگر خود را نیز معرفی کنید.

همچنین راه‌های ارتباطی خود را به شکل واضحی بر روی بسته بندی خود درج کنید. این کار کمک خواهد کرد تا مشتریان آتی شما بتوانند راحت‌تر شما را پیدا کرده و با شما ارتباط برقرار کنند. به یاد داشته باشید که فضای مجازی در این رابطه می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد.

فراموش نکنید اولین چیزی که از محصولات شما دیده می‌شود، کیفیت و ظاهر بسته بندی شما است. در نتیجه حتما از کارتن میوه با کیفیتی استفاده کنید و تا جای ممکن ظاهر بسته بندی خود را جذاب طراحی کنید. استفاده از یک کارتن میوه صادراتی متفاوت و با چاپ و طراحی پویا فراز خلاق می‌تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کرده و موفقیت را به شما هدیه خواهد داد.

پک میوه صادراتی متنوع

پک میوه صادراتی متنوع

سوالات متداول:

  • تاثیر بسته بندی در حفظ کیفیت چیست؟

بسته بندی در گردش هوای بهتر و دوری محصولات از رطوبت اضافی موثر است.

  • آیا ابعاد کارتن میوه صادراتی در کاهش هزینه‌ها موثر است؟

کارتن میوه‌ای که ابعاد مناسبی داشته باشد می‌تواند هزینه‌های حمل و نقل شما را کاهش بدهد.

  • جنس کارتن میوه صادراتی چیست؟

این جنس بر اساس استانداردها و قوانین وزارت بهداشت تعیین می‌شود. اما به صورت کلی کارتن سه لایه و پنج لایه در این زمینه استفاده می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.