کد خبر : 21250 / /
/

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق خبر داد:

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بعد از سیاست حمایتی دولت طی چند سال اخیر از تولید لوازم خانگی، این صنعت رشد پنج برابری تولید داشت، به گونه‌ای که بتواند حداکثر نیاز بازار را تامین کند.

بر اساس این گزارش به نقل از ایرنا، حمیدرضا دهقانی نیا با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد روند تولید در صنعت لوازم خانگی، افزایش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: روند رشد آمار تولید در صنعت نشان دهنده مناسب بودن چرخه تولید و فروش است زیرا با افزایش خرید این محصولات از سوی مردم، تولید نیز رشد را تجربه خواهد کرد.

وی افزود: کالای قاچاق به عنوان یک رقیب، مانع خرید مردم و کاهش تولید می‌شود و بعد از سیاست حمایتی دولت از تولید لوازم خانگی، این صنعت رشد پنج برابری در تولید داشت و محصولات تولیدی ایرانی با کیفیت از سه میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه در سال ۹۷ به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی‌ها حاکی از تولید ۱۸میلیون دستگاه لوازم خانگی برای سال ۱۴۰۱ است که تمام این روند کاهش قاچاق را نشان می‌دهد.

دهقانی نیا اضافه کرد: تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰ با توجه به صدور شناسه کالا در سال گذشته برای تولید یک میلیون و ۶۸۰ هزار دستگاه لوازم صوتی و تصویری بود که در پنج ماهه نخست امسال به بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه تولید دست یافته‌ایم که این آمار در کشور بی نظیر است.

وی ادامه داد: قانون صدور شناسه و کد رهگیری برای کالاها تغییر نمی‌کند، زیرا از همین طریق کشور توانست تولید داخلی را افزایش دهد و  این روند ابزار استعلام کالا را برای تولیدکننده، بازرس و مردم فراهم کرده تا اصالت کالا در همه مراحل قابل احصا باشد و بتوانیم با قاچاق کالا در سطح عرضه برخورد کنیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد:  این ستاد، سیاست‌گذاری لازم برای مبارزه با این پدیده را انجام داده و امکان برای ضابطان قانون فراهم است تا با قاچاق برخورد قانونی کنند و در این زمینه پیگیری‌های لازم نیز انجام شده است.

دهقانی افزود: بر همین اساس قاچاق لوازم خانگی از ۲ میلیارد و ۲۴۷ میلیون دلار به کمتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده که این مهم از طریق مسیر اجرای اخذ کد رهگیری ممکن شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.