کد خبر : 21840 / /
/

به احتمال زیاد عبارت "هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد." را بارها شنیده‌اید، این عبارت را می‌شود به "هر فونت جای و مکان مشخصی دارد." نیز تعمیم داد. بارها پیش آمده است در کنفرانس یا جلسات دفاع دانشجویان شرکت کرده باشید، تمام مطالب عالی و سطح جلسات بالا باشند، اما فونت نوشته‌ها مناسب با فضای رسمی جلسه انتخاب نشده باشد؛ یا احتمالا تصویر نوشته‌ای در فضای مجازی دیده‌اید که به جای دانلود فونت فارسی از کلمات فینگلیش استفاده شده است. فونت یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. همانگونه که در گذشته دست‌خط افراد متفاوت بود، امروزه با گسترش تایپ و متون چاپ شده دانلود فوت فارسی در شکل‌های مختلف رواج یافته است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین فونت‌های فارسی و با روش‌های استفاده از آن آشنا شوید.

انواع روش‎های تهیه فونت فارسی

امروزه طراحان و گرافیستان بیشترین استفاده را از فونت‌های فارسی می‌کنند، البته ممکن است شما به عنوان دانشجو یا کارمند برای ارائه یک پروژه یا دستورکار به فونت‌ها گوناگونی احتیاج داشته باشید. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که فونت‌های فارسی مختلف و زیبا را از کجا می‌توان تهیه کرد؟ در ادامه دو روش رایج و پرکاربرد را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دانلود فونت فارسی رایگان: اگر در یک کار گروهی مشغول به فعالیت باشید و ویندوز لپ تاپ یا کامپیوتر شما با دیگر اعضای گروه یکسان نباشد، احتمال دارد فونت‌هایی که آن‌ها استفاده کرده‌اند بر روی کامپیوتر شما وجود نداشته باشد. در این مواقع می‌توانید از فروشگاه‌های معتبری مانند فروشگاه فایل گراپیک، اقدام به دانلود فونت فارسی رایگان کنید. بهترین فونت‌های فارسی را می‌توان فونت‌های کودک، ایرانسنس، کلمه، آوینی، دیما دارای 47 وزن و غیره دانست که می‌توانید به صورت رایگان و پولی دانلود و نصب کنید.
  • خرید فونت فارسی: اگر به دنبال فونت‌های خاص و جذاب هستید که نظیرش را کسی ندیده باشد، باید اقدام به دانلود فونت پولی کنید. معمولا طراحان و گرافیست‌ها علاوه بر دانلود انواع ابزار طراحی به دانلود فونت پولی نیز می‌پردازند تا نتیجه کارشان خاص و جذاب باشد تا بتوانند آن را با قیمت خوبی به فروش برسانند. شما می‌توانید اقدام به خرید فونت فارسی از فروشگاهی مطمئن و معتبر مانند فروشگاه فایل گرافیک کنید. در این فروشگاه تنوع فونت‌های فارسی زیاد است، بنابراین شما قادر خواهید بود فونت دلخواه خود را به راحتی بیابید.

روش نصب و استفاده فونت

2

بسیاری از افراد با نحوه دانلود فونت فارسی و نصب آن مشکل دارند، در این بخش به صورت مختصر این پروسه را شرح می‌دهیم.

بعد از خرید فونت یا دانلود آن فایل‌های TTF خواهید داشت که می‌بایستی این فایل‌ها را به بخش C:\Windows\Fonts انتقال دهید. در آن قسمت می‌توانید با کلیک بر روی هریک از فونت‌ها گزینه install را بزنید. با این روش شما می‌توانید به سادگی فونت‌های دلخواه خود را بر روی کامپیوترتان داشته باشید.

اگر از فونت خاصی در نوشته‌هایتان استفاده کردید که احتمال می‌دهید بر روی کامپیوترهای دیگر نباشد، می‌توانید همراه با فایل ارئه و متنی خود فایل فونت را نیز بر روی فلش کپی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با مشکل عدم شناختن فونت مواجه نشوید.

سخن پایانی

فونت‌ها دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام در موقعیت‌های مختلفی استفاده می‌شوند. برای اینکه متونی جذاب و خواندنی داشته باشید بهتر است از فونت‌های مناسب آن استفاده کنید. برای این کار می‌توانید انواع فونت‌ها را دانلود یا خریداری نمایید. فروشگاه اینترنتی فایل گرافیک یکی از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه است که به‌روزترین و متنوع‌ترین فونت‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین شما می‌توانید از این فروشگاه اقدام به دانلود لایه باز پست اینستاگرام، دانلود لایه باز انواع کارت ویزیت و دیگر موارد کاربردی کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.