کد خبر : 21924 / /
/

 

معیار دقیق و مشخصی برای سنجش محتوای باکیفیت وجود ندارد. هم‌چنین شاید یک محتوا برای یک نفر ارزشمند و برای دیگری مناسب نباشد. برخی افراد به محتوایی خلاصه و در حد مبتدی نیاز دارند در حالی‌که بعضی دیگر محتوایی عمیق و تخصصی می‌خواهند.

به صورت کلی محتوای با کیفیت محتوایی است که خوانندگان آن را مفید، سودمند و به یادماندنی می‌یابند و احتمالا آن را با دیگران هم به اشتراک می‌گذارند.  

در تولید محتوا معمولاً در مورد چیزهایی نوشته می‌شود که مردم به دنبال آن هستند. این باعث می‌شود که محتوا مفید باشد. اما اگر بسیاری از سایت‌های صفحه اول را بررسی کنید، اغلب یک مفهوم مشابه را می‌گویند. با خواندن چند سایت اول احتمالا احساس می‌کنید که در حال خواندن مطالب مشابه هستید.

در تولیدمحتوای متنی باکیفیت تنها کاری که باید انجام دهید، این است که بهتر از بقیه باشید. مهم نیست که چه‌قدر سخت است ولی باید بهتر، مفیدتر و کاربردی‌تر از سایر رقبا بنویسید. این‌گونه جایگاه سایت شما در گوگل بهبود می‌یابد و با افزایش ترافیک سایت، مشتریان بیشتر و در نتیجه فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

برای آشنایی با چگونگی نگارش محتوایی باکیفیت، این پست را تا انتها مطالعه کنید!

چگونه تولید محتوا متنی با کیفیت برای کسب و کارمان داشته باشیم؟

تولید محتوای متنی باکیفیت به دانش تخصصی و ذوق ادبی نیاز دارد. هم‌چنین نیاز به کار سخت و تخصص زیادی دارد. اما در نهایت نتیجه‌ای شیرین را با خود به همراه خواهد داشت.

بسیاری از محتواهای ایجاد شده توسط افراد حرفه‌ای به اصول سئو پایبند است اما در گام اول آن‌ها فقط مخاطب را در نظر می‌گیرند. همین روش نیز مهم‌ترین شیوه برای تولید محتوای گوگل‌پسند و مخاطب‌پسند است. برای تولید محتوای متنی موفق، ابتدا باید نیاز یا سوال مخاطب را پیدا و سپس پیرامون آن به تولید محتوای مفید و کاربردی پرداخت. برای بسیاری از کاربران، این نوع محتوا جالب و سودمند است.

 

اما مشکل زمانی آغاز می‌شود که به جای تولید محتوای متنی با کیفیت که کاربر واقعا به آن نیاز دارد و برای مخاطبان کاربردی است، صرفا از محتواهای باکیفیت تقلید کنیم. یعنی بدون دانش و تخصص و صرفا برای بهبود رتبه سایت، یک‌‌سری محتوا بنویسیم. برای ایجاد محتوای با کیفیت، به تخصص واقعی نیاز دارید.

هم گوگل و هم مخاطبان محتوای بی‌کیفیت را تشخیص می‌دهند. پس از همان ابتدا روی تولید محتوا متنی باکیفیت تمرکز کنید.

چگونه محتوای خود را از سایر محتواهای موجود در اینترنت متمایز کنیم؟

یکی از راه‌کارهای مفید برای تمایز محتوا، به اشتراک‌گذاری تجربیات، داستان‌ها و دیدگاه‌های خود در نگارش محتوا است. شما ویکی‌پدیا نیستید؛ پس از لحنی یکنواخت برای تولید محتوا استفاده نکنید. از اعداد و آمار برای افزایش اطمینان و جذابیت محتواهای خود بهره بگیرید.

بسیاری از صفحاتی که در حال حاضر به صفحه اول گوگل راه پیدا می‌کنند، احتمالا تا مدت‌ها نیز جایگاه خود را حفظ می‌کنند. این صفحات در بازه‌های زمانی مختلف اطلاعات محتواهای خود را با توجه به تغییرات به‌روزرسانی می‌کنند تا هم‌چنان برای مخاطب مفید باشد.

محتوای سایت‌های موجود در صفحه اول به احتمال بالا دارای لینک‌های داخلی قوی، بک‌لینک‌های قدرتمند و ترافیک بالا است. شما باید خارق‌العاده باشید تا چنین رقبایی را شکت دهید. آسان نخواهد بود ولی امکان‌پذیر است.

برای تولید محتوای متنی با کیفیت شا به تیمی نیاز دارید که چنین افرادی را در خود جای داده باشد: یک سئوکار، نویسنده‌ای زبردست، ویراستار، گرافیست و ....

چگونه کیفیت محتوا را بسنجیم؟

اندازه‌گیری کیفیت تولید محتوا متنی یا هر نوع محتوای دیگری سخت است زیرا معیارهای کمی خاصی برای بررسی آن وجود ندارند. بسیاری از سئوکاران به مواردی مانند تعداد کلمات و چگالی کلمات کلیدی نگاه می‌کنند اما اینها معیارهای خوبی نیستند.

معمولا متخصصان سئو برای ارزیابی محتوا موارد زیر را بررسی می‌کنند: رتبه‌بندی در موتورهای جست و جو مخصوصا گوگل، ترافیک سایت، لینک‌های داخلی، بک‌لینک‌ها، رضایت کاربران و ...

7

موتورهای جست و جو از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای یافتن مطالب عالی و نشان دادن آن‌ها به کاربران مختلف با توجه به خواسته‌ها و نیازهای متفاوت آن‌ها دارند. به طور کلی، موتورهای جست و جویی مانند گوگل تمایل دارند که محتوایی را به کاربر نشان دهند که با اهداف مختلف کاربر مطابقت دارد. هر نوع محتوایی که برای کاربر مفید باشد.

با رعایت چه نکاتی به اصول سئو توجه می‌کنیم؟

وقتی تولید محتوا متنی برای سایت خود را شروع کردید، حتما توجه کنید که در مطالب خود، نکات زیر را رعایت کرده باشید.

نگارش محتوایی مفید و آموزنده

 اگر سایتی را برای یک رستوران راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید مکان، ساعات کار، اطلاعات تماس، منو و یک وبلاگ را برای به اشتراک‌گذاشتن رویدادهای آینده اضافه کنید.

تولید محتوای ارزشمندتر از سایر سایت‌ها

اگر در مورد اصول سئو می‌نویسید، مطلب شما باید جزئیات بیشتر و مهم‌تری را نسبت به سایر سایت‌ها داشته باشد.

تولید محتوایی با اعتبار بالا

 اعتبار سایت خود را با استفاده از تحقیقات گسترده، نقل قول‌ها، پیوندها، بررسی‌ها و توصیفات نشان دهید. ذکر اطلاعاتی درباره نویسنده یا نشان دادن نظرات مشتریان واقعی به افزایش اعتبار و شهرت سایت شما کمک کند.

تولید محتوایی باکیفیت

محتوای سایت شما باید منحصر به فرد، خاص و با کیفیت باشد. نباید به صورت انبوه تولید شود. به خاطر داشته باشید که محتوای شما باید در درجه اول برای مخاطبان باشد و سپس موتورهای جست و جو.

نگارش محتوایی جالب

با افزودن تصاویری مرتبط مانند تصاویری از محصولات، رنگ و زندگی را به سایت خود بیاورید. اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان در سایت شما با اشتباهات املایی، نگارشی و تایپی مواجه نمی‌شوند. تعامل خود با مخاطبان را از طریق به‌روزرسانی‌های منظم، کادر نظرات یا حساب‌های شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید.

8

چگونه تولید محتوای متنی خود را برون‌سپاری کنیم؟

اگر زمان، دانش و تخصصی کافی درباره تولید محتوا و سئو را ندارید، آن را برون‌سپاری کنید. با برون‌سپاری تولید محتوا بدون درگیر کردن خودتان و اتلاف زمان، به محتوایی باکیفیت دست خواهید یافت. اما هر فرد یا موسسه‌ای هم توانایی تولید محتوای متنی باکیفیت را ندارد.

همان‌گونه که قبلا هم گفتیم، تولید محتوا امری تخصصی است که به دانش و خلاقیت کافی نیاز دارد. بعضی افراد وعده تولید محتوایی ارزان و سئوشده را به شما می‌دهند؛ این درست نیست. البته صرف هزینه بالا برای تولیدمحتوا نیز لزوما به نتیجه‌ای عالی نمی‌انجامد.

شما باید سفارش تولید محتوا خود را به فرد یا موسسه‌ای بسپارید که در این زمینه تخصص و دانشی بالا  داشته باشد. یکی از موسسات معتبر در زمینه تولید محتوا، ترجمیک است. ترجمیک معتبرترین سایت خدمات زبانی مانند ترجمه تخصصی، ویرایش و تولید محتوا است.

در ترجمیک کلیه سفارش‌های تولید محتوا توسط افراد حرفه‌ای و متخصص انجام می‌شود. هم‌چنین در تمامی سفارش‌های محتوا اصول سئو نیز رعایت می‌شود. با رعایت اصول سئو شانس رسیدن شما به صفحه اول گوگل افزایش می‌یابد.

هزینه تولید محتوای سئوشده در ترجمیک نیز مناسب است. شما با ثبت سفارش تولید محتوا در ترجمیک نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف نخواهید داشت.

یکی دیگر از نکاتی که حتما در خدمات تولید محتوا ترجمیک رعایت می‌شود، منحصر به فرد بودن محتوا است. سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک به خوبی از اهمیت بالای کپی نبودن محتواها آگاه است. تمامی نویسندگان محتوا ملزم به رعایت این نکته در نگارش محتوا هستند.

اگر نیاز به تولید محتوای باکیفیت دارید، تنها با چند کلیک سفارش تولید محتوا خود را به ترجمیک بسپارید. با ثبت سفارش در ترجمیک دغدغه‌ای بابت کیفیت و زمان تحویل محتوا نخواهید داشت.   

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.