کد خبر : 21926 / /
/

 

ژنراتورهای برق، انواع و اقسام مختلفی دارند. یکی از محبوب‌ترین این تجهیزات، موتور برق بنزینی بسیار کوچک و کم سر و صدا است که با نام موتور برق کوچک مسافرتی، ژنراتور برق کیفی و یا قابل‌ حمل و نقل نیز شناخته می‌شود. در واقع قابلیت حمل‌ و نقل یکی از ویژگی‌های اصلی این سیستم‌ها است. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه موتور برق بپردازیم و روش خرید آن‌ را بیان کنید.

موتور برق کوچک مسافرتی چیست؟

موتور و یا ژنراتور برق مسافرتی به سیستمی گفته می‌شود که قادر است انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی و یا برق تبدیل کند. این سیستم‌ها با استفاده از بنزین و یا گازوئیل و نفت کار می‌کنند.

از آنجایی‌ که ظاهر موتورهای برق کوچک مسافرتی به کیف شباهت دارد، به آن‌ها ژنراتور برق کیفی نیز گفته می‌شود. این سیستم‌ها از سایر انواع ژنراتورهای برق، کوچک‌تر بوده و وزن بسیار سبک‌تری هم دارند.

بی‌سر و صدا و یا سایلنت بودن یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی این تجهیزات است. بنابراین افرادی که با سر و صدای زیاد ژنراتورهای برق معمولی مشکل دارند می‌توانند از این تجهیزات استفاده کنند.

عملکرد این ژنراتورها درست مشابه با ژنراتورهای برق بنزینی و معمولی بوده و شما می‌توانید بیش‌ از ۵ ساعت آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. این تجهیزات در حال حاضر توسط کمپانی‌های مختلف با درجات کیفی متنوع طراحی و تولید شده و روانه بازار مصرف می‌گردند.

ویژگی‌های بهترین موتور برق کوچک مسافرتی

بسیاری از افراد قصد خرید موتور برق کوچک مسافرتی دارند تا در مصارف مورد نظر خود از آن استفاده کنند. این افراد باید پیش‌ از خرید ویژگی‌های این سیستم‌ها را بشناسند تا خریدی مطمئن و مناسب را تجربه کنند.

از جمله ویژگی‌های این سیستم‌ها می‌توان به قدرت بالای موتور آن‌ها اشاره کرد. بیشتر ژنراتورهای برق کوچک و مسافرتی به سیستم هندلی تجهیز شده و از یک یا دو خروجی بهره برده‌اند.

این محصولات امکان کار کردن در بیش‌ از ۵ ساعت را داشته و سر و صدا و لرزش بسیار کمی به وجود می‌آورند.  بهترین این سیستم‌ها با سیم‌پیچی از نوع مسی طراحی و تولید شده‌اند. پس شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و کاربردی که در نظر دارید ژنراتور برق با توان مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

در حال حاضر برخی از کسب‌ و کارها از قبیل جوشکاران از این سیستم‌های قابل حمل و پرتابل استفاده می‌کنند. پس باید ژنراتور برقی را برای مصارف خود در نظر بگیرند که توانی به میزان روشن کردن دستگاه جوش آن‌ها داشته باشد.

در واقع می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید پیش‌ از خرید ژنراتور برق کیفی و یا کوچک مسافرتی در نظر داشته باشید، میزان توان مورد نیازتان است. باید بدانید که قصد دارید با استفاده از این سیستم‌ها چند لامپ را روشن کنید و یا قرار است چه دستگاهی با استفاده از این سیستم‌ها کار کند. در حالت معمول یک موتور برق کوچک مسافرتی قادر است در یک ساعت، ۱۰ تا ۲۰ لامپ را روشن نگه دارد.

اگر بار اضافی و بیش‌ از حد از این سیستم‌ها بکشید به استهلاک ژنراتور برق و قطعات و اجزای آن کمک خواهید کرد. در این‌ صورت دستگاه شما زودتر از موعد خراب خواهد شد.

از سوی دیگر بهترین ژنراتور برق کوچک و مسافرتی، ژنراتوری است که سبک بوده و کم‌حجم باشد و با وجود دارا بودن امکان حمل و نقل، قدرت بالایی هم داشته باشد.

 

موارد کاربرد موتور برق کوچک مسافرتی

 

از این نوع ژنراتورها می‌توانید در هیئات و یا مساجد  استفاده کنید. این تجهیزات را می‌توانید در خانه و یا آپارتمان هم مورد استفاده قرار دهید. بسیاری از افراد در هنگام طبیعت گردی از این تجهیزات استفاده می‌کنند و برخی با استفاده از آن‌ها تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی را روشن می‌نمایند.

این سیستم‌ها تجهیزاتی بسیار مناسب برای کاربرد در ساختمان‌ها و منازلی هستند که هنوز عملیات برق‌ کشی برای آن‌ها انجام نشده است و نیاز به دستگاهی دارند که برق‌شان را تأمین سازد. در شرایط حاضر از این تجهیزات در بیمارستان‌ها و یا آسایشگاه‌ها نیز استفاده می‌کنند. چرا که معمولاً امکان استفاده از ژنراتورهای برق معمولی در این مراکز وجود ندارد.

ژنراتورهای برقی کوچک و مسافرتی به دلیل ایجاد سر و صدای بسیار کم، تجهیزاتی بسیار مناسب برای کاربرد در محل‌های کسب‌ و کار و اماکن حساس به سر و صدا بوده که نباید در آن‌ها، صدای زیادی ایجاد شود.

مزایای استفاده از موتور برق کوچک مسافرتی

شما می‌توانید به خرید موتور برق کوچک مسافرتی از شرکت آذر موتور دست بزنید و از مزایای این محصول بهره‌مند گردید. این سیستم‌ها به دلیل سر و صدای بسیار کم، آسایش مصرف‌ کنندگان را به‌ دنبال دارند. در فرآیند طراحی و ساخت این نوع از ژنراتورهای برق از اینورتر استفاده شده‌ است.

وجود اینورتر مزایای بسیاری را به برای این سیستم‌ها به وجود می‌آورد. برای نمونه در صورتی‌ که میزان مصرف، افزایش پیدا کند، متناسب با آن دور دستگاه نیز اضافه خواهد شد. در حقیقت افزایش بار مصرفی به افزایش دور محصول کمک خواهد رساند و لذا برق بیشتری نیز به دست خواهد آمد. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که در ژنراتورهای برق که به‌ صورت معمولی طراحی و تولید شده‌اند دور موتور نیز ثابت است.

ژنراتورهای برق کوچک و مسافرتی به دلیل داشتن اینورتر از طول عمر و دوام بالاتری نسبت‌ به ژنراتورهای برق معمولی نیز برخوردار شده‌اند. چراکه وجود اینورتر کمک می‌کند تا میزان نوسانات در این سیستم‌ها با کاهش زیادی روبرو شود. کم شدن نوسانات نیز به افزایش طول عمر ژنراتور کیفی کمک خواهد رساند.

در ژنراتورهای برق معمولی تولید برق با نوساناتی همراهی می‌کند. وجود این نوسانات نقش قابل‌ توجهی در خرابی وسایل و تجهیزات موجود در مدار خواهد داشت. اما موتورهای کیفی به دلیل داشتن اینورتر، جریان برق یکنواخت تولید می‌کنند که بدون نوسان است. در ژنراتور برق کوچک مسافرتی، مصرف بنزین نیز بسیار بهینه و پایین است. به‌ طور معمول این سیستم‌ها برای ۴ ساعت کارکرد مداوم خود، به مصرف بنزین در حدود یک لیتر نیاز پیدا می‌کنند که این مقدار بسیار ناچیز است.

شما می‌توانید این سیستم‌ها را با قیمت مقرون‌ به‌ صرفه و کیفیت بالا از فروشگاه و شرکت آذر موتور خریداری کنید. این مجموعه فروشنده‌ انواع موتور برق از جمله موتور برق کوچک مسافرتی است.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.