کد خبر : 22163 / /
/

 

چکیده : باید توجه داشته باشید که صرفا هزینه و مبلغ دستگاه تراش CNC معیار برای بهتر کار کردن دستگاه نخواهد بود و باید اول شما بدانید چه خدمتی را مثل سوییس تایپ یا سری تراش را ارائه دهید و سپس با توجه به دستگاه مد نظر هزینه خرید دستگاه تراش CNC را مقایسه کنید.

 

انکارناپذیر است که هزینه‌یابی یکی از مهم‌ترین عواملی است که هنگام شروع یا شکوفایی یک کسب‌وکار باید در نظر گرفته شود. در این عصر تکاملی، جایی که خرید یک قطعه ماشینکاری شده نیازی به بازو و پا ندارد، مهم است که یک دستگاه CNC را عاقلانه انتخاب کنید که به شما کمک می کند تا به هدف مورد نظر خود در مقرون به صرفه ترین محدوده قیمت برسید.

برای مبتدیانی که به تازگی وارد دنیای تجاری شده اند، CNC مخفف عبارت Computerized Numeric Control است، دستگاهی است که به کمک یک نرم افزار برنامه ریزی شده به ساخت یا تکثیر هزاران قطعه با پیچیدگی، دقت کمک می کند.

قبل از پرداختن به عمق، باید بدانید که روتر چوبی CNC از منبع تغذیه، دروازه، نرم افزار/سیستم عامل CNC، ریل های راهنما، سیستم خلاء، پورت گرد و غبار، سوئیچ های محدود، درایور و موتور تشکیل شده است. علاوه بر این، روتر چوبی CNC برای ساخت مبلمان، لوازم آشپزخانه، صنایع چوبی، کمدها و سایر اجزای چوبی استفاده می شود.

هزینه یک دستگاه تراش CNC چقدر است؟

هزینه دستگاه CNC یک عامل بسیار متکی است که تحت تأثیر اندازه، حجم تولید هدفمند، نرم افزار محاسباتی، استقامت، دوام، دقت و چندوظیفه بودن آن است. با این حال، بسته به کاربرد و کیفیت، می توان متغیر باشد ، باید توجه داشته باشید که صرفا هزینه و مبلغ دستگاه تراش CNC معیار برای بهتر کار کردن دستگاه نخواهد بود و باید اول شما بدانید چه خدمتی را مثل سوییس تایپ یا سری تراش را ارائه دهید و سپس با توجه به دستگاه مد نظر هزینه خرید دستگاه تراش CNC را مقایسه کنید.

عوامل موثر بر هزینه

نکته قابل تامل: چه چیزی باعث می شود قیمت CNC از 4 رقمی تا 6 یا 7 رقمی متفاوت باشد؟

مشخصات ماشین های CNC عامل اصلی تعیین کننده است که قیمت آن را متفاوت می کند و این موارد عبارتند از:

  • اندازه میز
  • نرم افزار CNC
  • متریال توکار
  • مشخصات و پیکربندی
  • سازنده/کشور سازنده
  • مواد پردازش
  • هزینه تعمیر و نگهداری

در اینجا، ما هر یک از این عوامل را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد تا بتوانید به راحتی با مواردی که هنگام خرید یک روتر CNC باید به آنها توجه کنید، آشنا شوید.

اندازه جدول

اندازه جدول نقش مهمی در هزینه کلی دستگاه CNC دارد. همچنین به عنوان یک منطقه کار موثر نامیده می شود که به طور کلی از فولاد، آلومینیوم یا چوب ساخته شده است. از ویژگی های اصلی آن می توان به داشتن سطح صاف برای عملیات برش و جذب ارتعاشات اشاره کرد. هر چه کیفیت میز کار بالاتر باشد ارتعاشات کمتری تولید می کند. بازپخت میز کار آن را سخت تر و در برابر هرگونه تغییر شکل مقاوم می کند. هدف درمان آنیل به حداکثر رساندن قدرت دوک بر روی بستر کار است. مربع و صاف بودن یک تخت کار تعیین کننده نهایی شدن محصول شماست. فقط یک میز کار با طراحی خوب می تواند نیروی دوک را تحمل کند و بدون از دست دادن دقت عمر طولانی تری دارد.

برای علاقه‌مندان، اندازه‌های کلی میز از 1 1 x  تا 36 x متغیر است و برای کارخانجات سبک، اندازه‌های میز 48 x است. در حالی که برای استفاده های سنگین در کارخانه، اندازه میز بسته به محصولی که قرار است تهیه شود، می تواند از 7 تا 20 بزرگتر باشد.

مواد داخلی برای تراش CNC

مواد CNC داخلی نقش مهمی در کارایی کلی راه اندازی دارد. این معیار استحکام، طول عمر و دقت دروازه است. انواع مختلفی از مواد CNC در ساخت آن استفاده می شود که شامل فولاد، آلومینیوم، برنج، پلاستیک، فایبرگلاس، پلی پروپیلن و چوب می شود. پرداخت نهایی و دقت محصول در حال تولید بستگی به مصالح ساختمانی CNC دارد. اگر محصول مورد نظر نیاز به ماشینکاری تاثیرگذار زیادی داشته باشد، باید یک ماده سنگین به عنوان ماده ساخته شده انتخاب شود، در حالی که اگر عملیاتی مانند کنده کاری، حکاکی یا علامت گذاری انجام شود، یک ماده سبک می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

سوییس تایپ

مشخصات و پیکربندی

پیکربندی یک دستگاه CNC به شناسایی سطح عملکردی که می تواند اجرا کند و همچنین حجم تولیدی که می تواند انجام دهد کمک می کند. مشخصات یک دستگاه CNC شامل قدرت و سرعت اسپیندل، کولت، کارایی جمع آوری گرد و غبار، حرکت محور Z، کلیدهای محدود، راهنماهای توپ و سیستم روانکاری است. از این رو، هر چه دستگاه دارای مشخصات بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

مواد پردازش

سومین عامل اصلی که هزینه دستگاه CNC به آن بستگی دارد، موادی است که باید توسط روتر CNC پردازش شود. به طور کلی، CNC دستگاهی است که می تواند هر نوع ماده ای را برش دهد، اما رایج ترین آنها چوب، فلز، سنگ و EPS/Foam است.

روتر چوبی CNC همچنین می تواند برای انجام عملیات بر روی اکریلیک، ام دی اف، رزین یا فلزات نرم و غیره استفاده شود و گاهی اوقات می توان فلز نرم را نیز از طریق آن حک کرد. در حالی که فلز CNC برای کار بر روی آهن، فولاد ضد زنگ، برنج، آلومینیوم و پلاستیک های سخت مانند PVC یا MDF نیز استفاده می شود. سنگ CNC می تواند سنگ هایی از جمله یشم، کریستال، یاقوت و غیره را برش دهد. به همین ترتیب، روتر EPS/Foam CNC می‌تواند روی استایروفوم عمل کند و ویژگی آن منطقه کاری بزرگ است. با این حال، محدوده قیمت این ماشین‌های CNC با توجه به موادی که هدفشان پردازش است، بسیار متفاوت است.

برند/کشور سازنده دستگاه تراش CNC

امروزه دنیای استفاده از برندهاست. کالاها عمدتاً بر اساس نام تجاری آنها قیمت گذاری می شوند نه بر اساس کارآیی که دارند. هر چه برند بالاتر باشد، قیمت کالایی که قرار است فروخته شود بالاتر است.

با این حال، باید توجه داشت که قیمت ارزان به این معنی نیست که دستگاه CNC کارایی کمتری دارد. معمولاً ماشین‌هایی که در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، اروپا، آلمان یا آمریکای شمالی تولید می‌شوند، نسبت به ماشین‌هایی که در کشورهایی مانند چین یا کشورهای آسیای جنوبی مانند هند، پاکستان یا نپال تولید می‌شوند، قیمت بالاتری دارند. عاملی که به محدوده قیمت ارزان آنها کمک می کند، هزینه کمتر نیروی کار پرداخت شده در آن کشورها، به ویژه در چین است. اما به خاطر داشته باشید که محصولات آنها رقابتی، کارآمد و دقیق هستند. برخی از برندهای معروف در CNC نجاری عبارتند از Bobs CNC، JFT، Piranha، MYSWEETY، Axiom، Maslow و Genmitsu CNC SainSmart.

سری تراش تراب

 هزینه بر اساس انواع ماشین های CNC

علاوه بر فاکتورها، انواع ماشین های CNC نیز بر قیمت آن تاثیر زیادی دارند. ماشین CNC یک اصطلاح طیف گسترده ای است که به چندین عملیات تفریق انجام شده توسط دستگاه اشاره می کند. این عملیات یا بر اساس هدف استفاده یا کاربرد صنعتی آن طبقه بندی می شوند.

معمولا ماشین های CNC از نظر روش های ماشینکاری به 5 نوع تقسیم می شوند:

دستگاه تراش یا تراش CNC

دستگاه CNC فرز

دستگاه CNC برش پلاسما

دستگاه CNC تخلیه الکتریکی (EDM)

دستگاه لیزر CNC

بهترین نتیجه گیری این بحث، این است که اگر علاقه مند هستید، مدل CNC 2 محوره را انتخاب کنید، اما اگر صنعتی هستید، یک روتر CNC 3 محوره یا 4 محوره بخرید زیرا ویژگی های پیچیده و دقیقی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین، اگر شما یک ارائه دهنده خدمات با تکنولوژی بالا به طور خاص برای قطعات خودرو یا هوافضا هستید، به سراغ مدل 5 محوره بروید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.