کد خبر : 22252 / /
/

 

 

میلگرد به یک پروفیل با سطح مقطعی دایره ای و توپر می گویند. یکی از مدل های آن که بسیار بین کاربران معروف است و کاربرد بیشتری دارد، نوعی فلز آجدار است. این فلز در ساختمان سازی بسیار استفاده می شود. در واقع جنس میلگرد از فولاد می باشد، اما همانطور که می دانید تنوع بالا در این محصول باعث شده است تا انواع مدل های مختلف از این پروفیل را در بازار مشاهده کنیم. اگر شما هم مایلید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید؛ و همچنین با انواع این فلز و تفاوت های آن ها آشنا شوید، دعوت می کنیم تا دنبال کننده ما باشید.

انواع میلگرد از نظر جنس

به طور کلی می توان این فلز را به دو مدل میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم بندی کرد. از انواع آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فولاد کربن دار (میلگرد پایه «سیاه»)
  • اپوکسی پوشش داده شده
  • میلگرد اروپایی (کربن، سیلیکون، منگنز، آلیاژی و غیره)
  • گالوانیزه
  • فایبرگلاس پلیمر و ضد زنگ

در ادامه به معرفی انواع این فلزها با مدل های مختلف می پردازیم.

فولاد کربن دار

یکی از رایج ترین این فلزها را می توان پایه «سیاه» نامید. این مدل در اکثر پروژه های ساختمانی به جز چند مورد مورد استفاده قرار می گیرد. بزرگترین عیب میلگرد پایه «سیاه» این است که در مدت زمان کمی دچار فرسایش می شود. و همین فرسایش زود هنگام باعث می شود تا بتن های افراد دچار شکستگی شود. طبیعتا شرایطی وجود دارد که ممکن است این فلز در معرض رطوبت و آب قرار گیرد، مدل ها و گزینه های بسیار بهتر و مناسبی وجود دارد. اما از جهتی دیگر بهترین نوع این فلز از نظر استحکام کششی و قدرت مدل پایه «سیاه» است.

12

اپوکسی پوشش داده شده

اپوکسی پوشش داده شده در واقع همان میلگرد با پایه «سیاه» با پوشش اپوکسی است. این دو مدل از نظر مقاومت بسیار به هم نزدیک هستند؛ اما در مقابل این نوع اپوکسی داده شده در برابر خوردگی مقامت بالاتری را دارا می باشد. شایان ذکر است بدانید پوشش اپوکسی بسیار ظرافت بالایی دارد. از همین رو هر چه میزان آسیب وارد شده به این فلز بیشتر باشد، در نتیجه مقاومت آن در برابر خوردگی کمتر خواهد بود.

میلگرد اروپایی (کربن، سیلیکون، منگنز، آلیاژی و غیره)

این نوع فلز در میلگردها از منگنز ساخته شده است و مهم ترین ویژگی این فلز است. این نوع فلز اروپایی مقاوم ترین نوع آن ها با توجه به ویژگی خم شوندگی آن است. یکی دیگر از مشخصات و ویژگی هایی که این محصول دارد، کار کردن با آن آسان است. در نهایت باید بدانید که به طور عمده از این نوع فلز اروپایی نباید در مناطق زلزله خیز و همچنین پروژه هایی که نیاز به ساختاری یکپارچه دارند، استفاده نمود.

گالوانیزه

در ابتدا گالوانیزه در مقایسه با میلگردهای پایه «سیاه» مقاومتی چهل برابری در برابر خوردگی دارد و همین یکی از علت آن است تا گالوانیزه قیمت بالاتری نسبت به اپوکسی ها داشته باشد. همانطور که اشاره شد این مدل ها در برابر آسیب پذیری مقاوم تر هستند، در نتیجه ارزش خرید بالاتری به نسبت اپوکسی ها دارند.

میلگرد از جنس فیبر تقویت شده پلیمری

FRP محصولی کامپوزیتی می باشد که می توان به جای فلزهای فولادی استفاده نمود. این مدل به طرز فوق العاده ای از خسارات ناشی از خوردگی در محیط های خورنده و اسیدی جلوگیری می نماید. استفاده از فلزهایی که فیبر تقویت شده و پلیمری هستند، در محیط هایی که مشکل مجاورت با میدان های مغناطیسی و الکترونیکی وجود ندارد، بهترین و مناسب ترین گزینه برای مسلح کردن بتن ها است. از این محصول به طور وسیعی در بسیاری از پروژه ها استفاده می شود؛ زیرا مقاومت بسیار عالی و بالایی در برابر سولفات ها و کلریدها و همچنین مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و زنگ خوردگی دارد. از این مدل بیشتر برای طراحی ساختمان های جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع فلز ضدزنگ

می توان گفت گرانترین و مورد استفاده ترین این نوع فلز، میلگردهای ضدزنگ می باشد. این مدل تقریبا 1500 برابر مقاوت بیشتری در برابر خوردگی و آسیب نسبت به فلز سیاه دارد. از این نوع محصول در شبکه بندی ها، تقویت کننده ها، نگه دارنده ها، لوازم تزئینی و فرفورژه کاری ها استفاده می شود. همچنین جالب است بدانید که بیشترین استفاه از این فلز در صنعت راه و ساختمان برای جبران مقاومت های کششی بتن می باشد.

چرا در صنعت ساختمان سازی از این فلز استفاده می شود؟

همانطور که می دانید، بیتن از مقاومت فشاری بسیار بالایی برخوردار است و برای خرد کردن بتن باید نیروی بسیار زیادی را دارا باشید. اما با اینکه بتن ساختار مقاومتی فشاری بسیار بالایی دارد اما مقاومت کششی و پیچشی آن تقریبا ضعیف خوانده می شود. به همین علت در ساختار بتن ها در صنعت ساختمان سازی برای بالا بردن استحکام کششی و پیچشی آن، از میلگردهای آجدار مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از رایج ترین، پرکاربرد ترین و پر مصرف ترین این نوع فلز در صنعت ساختمان سازی، میلگرد ترانس است. دلیل آن نیز تنوع بالا در سایز، طرح و ابعاد این نوع فلز است.

13

انواع سایزبندی این فلز

میل گردها را می توان در سایزهای مختلف خریداری نمود. هر کدام از این مدل ها از قطر و ضخامت ای متنوعی برخوردار می باشند. انواع این سایزها عبارت اند از:

  • 8
  • 10
  • 12
  • 14
  • 16
  • 18
  • 20
  • 22
  • 25
  • 28
  • 32

خرید میلگرد از آهن هایپر

برای خرید انواع فلزات و مدل های آنها که در بالا اشاره کردیم، باید به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید. آهن هایپر، مرجع آهن آلات ایران می باشد که انواع فلزهای گفته شده را دارد. آهن هایپر فعالیت خود را در سال 1386 آغاز کرده و برای رفاه مشتریان گرامی وب سایت رسمی خود را با انواع قیمت آهن در بازار راه اندازی نمود. همچنین آهن هایپر انواع فلز میلگرد و انواع آن را با بهترین قیمت در بازار به فروش می رساند. همکاران عزیز می توانید انواع فلزهای ساختمانی خود و انواع میلگردهای آجدار را با قیمت مناسب از آهن هایپر خریداری نمایید. همچنین قبل از خرید می توانید با کارشناسان فروش آهن هایپر، مرجع آهن آلات ایران در ارتباط باشد و مشاوره های لازم و همچنین قیمت میلگرد ساختمانی را دریافت نمایید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.