کد خبر : 22386 / /
/

 

 

 

امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا یا هایفوتراپی جزء جایگزین‌های غیرتهاجمی و بدون درد نسبتاً جدید جراحی لیفت و سفت کردن پوست صورت است. در هایفو (HIFU) از امواج فراصوت (اولتراسوند) استفاده می‌شود که مشابه امواج مورد استفاده در سونوگرافی هستند.  با این حال، در هایفوتراپی لایه‌های خاصی از پوست با پرتوهای متمرکز انرژی فراصوت مورد هدف قرار می‌گیرند تا تولید کلاژن در آن لایه‌ها تحریک شود. کلاژن مسئول تقویت بافت‌های بدن از جمله پوست است.  در این مقاله با جزئیات روش درمانی سفت کردن پوست صورت با هایفو و هزینه‌ی هایفوتراپی آشنا خواهید شد.

سفت کردن پوست صورت با هایفو چیست؟

هایفو (HIFU)، درمانی زیبایی است که در آن پزشکان متخصص از انرژی فراصوت برای هدف قرار دادن لایه‌های پوست که در زیر سطح پوست قرار دارند استفاده می‌کنند.  در نتیجه‌ی استفاده از این انرژی، بافت‌های زیرین پوست به سرعت گرم می‌شوند.

سلول‌ها تا دمای خاصی گرم می‌شوند و آسیب سلولی ایجاد می‌شود. در نتیجه‌ی آسیب سلولی، تولید کلاژن افزایش خواهد یافت. کلاژن پروتئینی ضروری برای حفظ ساختار پوست است.

با افزایش تولید کلاژن، پوست سفت‌تر و محکم‌تر می‌شود. تعداد چروک‌ها نیز کم خواهد شد. معمولاً انرژی فراصوت در قسمت خاصی از صورت متمرکز می‌شود تا بافت را هدف قرار دهد. در این روش، آسیببی به لایه‌های رویی و سطحی پوست وارد نخواهد شد.

افرادی که عفونت‌های خاص و زخم پوستی در صورتشان دارند کاندیدهای مناسبی برای این درمان هستند. اطلاعات بیشتری درباره‌ی این درمان باید کسب کنید که در ادامه‌ی این مقاله به آن‌ها پرداخته شده است.

قبل و بعد از هایفوتراپی

درمان با هایفو غیرتهاجمی بوده و به جوانسازی پوست کمک می‌کند و با نتایج عالی همراه است. با این حال، با وجود اینکه این درمان ساده است، اما باید اطلاعات کافی در زمینه‌ی مراقبت‌های قبل و بعد از هایفوتراپی داشته باشید.

قبل از درمان

هایفو نسبتاً ایمن است؛ با این حال افرادی که می‌خواهند هایفوتراپی انجام دهند نباید قبل از درمان گلودرد یا تب داشته باشند. تبخال و تب باعث اختلال در روند بهبودی خواهند شد.

در چنین مواردی هایفوتراپی بعد از بهبود سرماخوردگی یا تب انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که حداقل یک روز قبل از درمان، نباید هیچ کدام از این مشکلات را داشته باشید.

روز درمان

در روز درمان نباید آرایش کنید و از کرم مرطوب کننده هم نباید استفاده کنید. سعی کنید سر وقت به محل درمان برسید، این امر باعث می‌شود که آرام شوید و اضطراب نداشته باشید.

اگر واقعاً از این درمان می‌ترسید، توصیه می‌شود که از داروهای ضد اضطراب کم بگیرید. همچنین توصیه می‌شود که فردی را همراه خود بیاورید تا بعد از هایفوتراپی شما را به منزلتان برساند.

مراقبت‌های بعد از هایفو

 افرادی که تحت این درمان پوستی قرار می‌گیرند باید با مراقبت‌های بعد از درمان آشنا باشند و به آن‌ها توجه کنند تا خطر بروز عوارض جانبی کاهش یابد. شما نیز در موفقیت این درمان نقش دارید.

دکتر ابوالفتح محرابیان متخصص پوست و مو برخی از مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی را که در ادامه بیان شده است، به بیماران خود توصیه می‌کند:

  • از نور خورشید اجتناب کنید.
  • آب بیشتری بنوشید.
  • از مصرف الکل خودداری کنید.
  • از خاراندن پوست خودداری کنید.
  • از حمام کردن با آب داغ بپرهیزید..

آیا هایفو عوارض دارد؟

این درمان، در صورتیکه درست انجام شود عوارض بسیار کمی دارد. در حالی که هایفوتراپی روشی ایمن برای سفت کردن پوست صورت است، اما هیچ درمانی بدون عوارض نبوده و این روش هم عوارضی دارد که قبل از لیفت با هایفو باید مدنظر قرار دهید.

عوارض جانبی هایفوتراپی شامل تورم، بی‌حسی، قرمزی، کبودی و خارش پوست است؛ برخی از بیمارانی هم که هایفوتراپی صورت و بدن انجام دادند، درد را گزارش کرده‌اند که پس چهار هفته درد آنها بهبود یافت.(منبع: مقاله هایفوتراپی سایت دکتر محرابیان)

هزینه‌ هایفوتراپی صورت

هزینه‌ی درمان به ناحیه‌ی درمان و همچنین تعداد جلسات لازم برای دستیابی به نتایج مطلوب، بستگی دارد.

دلایل متغیر بودن هزینه‌های هایفوتراپی چیست؟

مهارت و تجربه‌ درمانگر

مهارت درمانگر تأثیر مستقیمی بر نتیجه‌ی هایفوتراپی دارد. معمولاً هایفوتراپی توسط درمانگر متخصص گران‌تر خواهد بود.

برند دستگاه هایفو

برند دستگاه هایفوتراپی مهم است، چون هزینه‌ی هایفوتراپی بسته به قیمت دستگاه هایفوتراپی متفاوت خواهد بود. درمان با دستگاه‌های هایفو مانند اولترافورمر و اولترا گران‌تر است، چون این دستگاه‌ها نسبت به سایر دستگاه‌ها قیمت بالاتری دارند.

قسمت‌هایی که می‌توانند تحت درمان هایفوتراپی قرار گیرند.

هزینه‌های که در بالا آمده مربوط به درمان کل صورت هستند. هایفوتراپی را می‌توان برای کل صورت و گردن استفاده کرد. معمولاً پزشکان و کلینیک‌ها، برای این درمان صورت را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند؛ چون همه‌ی افراد نیازی ندارند که هایفوتراپی کل صورت انجام دهند.

تعداد شات‌ها

معمولاً یک پروتکل استانداردی برای تعداد شات‌های هایفو وجود دارد که برای هر ناحیه از صورت مشخص شده است. با این حال ممکن است کلینیک‌ها این پروتکل را تخصصی کرده و تعداد شات‌ها را تغییر دهند.

تعداد جلسات درمان

اکثراً هایفوتراپی چندین جلسه درمان لازم دارد. هایفوتراپی تحت پوشش بیمه نیست.

آیا هایفوتراپی به صرفه است؟

مهم‌ترین عامل برای پاسخ به این سؤال در زمینه‌ی هایفوتراپی صورت که آیا به صرفه هست و ارزشش را دارد یا خیر پوست شماست. میزان هیدراته بودن بدن، واکنش سیستم ایمنی، تولید سیتوکین‌ها، تولید کلاژن و تعداد جلسات درمان، همگی نتیجه‌ی درمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

اگر می‌خواهید ساختار صورتتان را تغییر دهید و پوست ضخیم را فوراً لیفت کنید، و پیشانی صافی داشته باشید، هیچ هایفوتراپی به صرف نخواهد بود؛ چون از آنجایی که هیچ درمان غیر تهاجمی نمی‌تواند چنین نتیجه‌ای داشته باشد، شما ناامید خواهید شد. در نتیجه این انتظار توقع بالایی است.

اگر می‌خواهید تولید طبیعی کلاژن را تحریک کنید و می‌خواهید پوستتان را به طور طبیعی لیفت و سفت کنید و با 6-12 ماه درمان مشکلی ندارید، باید بگوییم که بله، وقت و هزینه‌ای که صرف می‌کنید ارزشش را دارد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.