کد خبر : 22416 / /
/

 

 

همه ما به فکر داشتن لبخندی زیبا  هستیم. امروزه روش‌های بسیاری برای ایجاد لبخند جذاب و جایگزینی دندان های از دست رفته انجام می‌شود که یکی از این روش‌ها ایمپلنت دندان است. با استفاده از ایمپلنت دندان می‌توان دندان‌هایی بسیار مشابه دندان‌های اصلی ایجاد کرد. از آنجایی که این روش هزینه‌بر است؛ پس استفاده از روش‌هایی برای افزایش طول عمر ایمپلنت دندان ضروری خواهد بود.

ایمپلنت دندان

عوامل بسیار زیادی سبب از دست رفتن دندان‌ها یا آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. آسیب دیدن دندان‌ها می‌تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد. ظاهر ناخوشایند دندان‌ها نه تنها شما را از داشتن لبخندی زیبا محروم می‌کند، بلکه می‌تواند روی ظاهر شما نیز به صورت مستقیم تاثیر بگذارد. برای جایگزین کردن دندان‌های آسیب دیده راه‌حل‌های بسیاری وجود دارد که یکی از این راه‌حل‌ها استفاده از روش ایمپلنت دندان است.

این روش در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری میان افراد پیدا کرده است. آنچه سبب محبوبیت این روش می‌شود، ظاهر مشابه ایمپلنت دندان به دندان‌های اصلی خواهد بود. ایمپلنت از جنس  تیتانیوم است و روی لثه و استخوان فک  کاشته می‌شود و یکی از بهترین روش‌ها برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته محسوب می‌شود.

 

پایه ایمپلنت نقش ریشه دندان را ایفا می‌کند. از دیگر اجزای ایمپلنت می‌توان به کانکتور اشاره کرد. کانکتور وظیفه اتصال تاج به پایه ایمپلنت را بر عهده دارد. تاج نیز قسمت سفید رنگ و خارجی ایمپلنت دندان بوده که از لحاظ ظاهری به دندان‌های اصلی بسیار مشابه است. در سال‌های گذشته افراد به دلیل از دست دادن دندان‌های خود بسیار ناامید می‌شدند. همچنین عدم وجود دندان در دهان می‌تواند خطرات زیادی را برای سلامتی در پی داشته باشد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی‌های جدید ایمپلنت رواج پیدا کرده است. بنابراین افراد می‌توانند از این روش برای داشتن دندان‌های زیبا استفاده کنند.

کاربرد ایمپلنت

ممکن است بسیاری از افراد به دلیل عواملی نظیر ژنتیک یا حوادث پیش بینی نشده دچار آسیب در دندان‌هایشان شوند. به همین علت این افراد نه تنها برای حفظ ظاهری زیبا بلکه برای حفظ دندان‌ها و سلامت خود به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنند. ایمپلنت‌های دندانی کاربردهای بسیاری داشته و می‌توانید با خیالی آسوده از این روش برای درمان و جایگزینی دندان‌های آسیب‌دیده خود استفاده کنید. استفاده از این روش دندان‌هایی کاملا مشابه با دندان‌های طبیعی برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین این روش دائمی بوده و می‌توانید تا سالیان سال از آن استفاده کنید.

ایمپلنت می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتزهای جزئی یا کامل و بریج های دندان باشد. در هنگام استفاده از بریج یا پروتز دندان قدرت جویدن غذا محدود است، در صورتی که ایمپلنت این گونه نیست. ایمپلنت می‌تواند مانند دندان‌های اصلی شما عمل کرده و اعتمادبه‌نفس را به افراد بازگرداند. مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران، شمال تهران و سایر مناطق پایتخت و یا دیگر شهرها سبب میشود که فرد با اطمینان بیشتری از موفقیت درمان خود صحبت کند.

 

مراقبت از ایمپلنت کلید افزایش ماندگاری آن

یکی از اصلی ترین سوال ها در مورد کاشت دندان و ایمپلنت ها آن است که طول عمر ایمپلنت چقدر است؟ مراقبت از ایمپلنت به افزایش طول عمر ایمپلنت دندان کمک می‌کند و همچنین سبب می‌شود کاشت ایمپلنت موفقیت‌آمیز باشد. رعایت بهداشت از جمله نکاتی است که به صورت مستقیم در افزایش طول عمر ایمپلنت دندان تاثیر دارد. برخی افراد تصور می‌کنند که در صورت داشتن ایمپلنت نیازی به مسواک زدن و کشیدن نخ دندان نیست. در حالی که این تفکر کاملا اشتباه است.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، جویدن مواد سخت و استعمال دخانیات به صورت مستقیم روی طول عمر ایمپلنت‌ها تاثیر گذار هستند. همچنین برخی از بیماری‌ها مانند سرطان استخوان یا پوکی استخوان نیز ممکن است منجر به کاهش طول عمر ایمپلنت‌ها شوند. از دیگر بیماری‌هایی که ممکن است با ایمپلنت و دندان تداخل داشته باشد، می‌توان به سرطان سر و گردن اشاره کرد. همچنین اگر شما دارای سیستم ایمنی ضعیفی باشید، ممکن است لثه و استخوان‌هایتان به ‌درستی بهبود نیابند. بنابراین اگر بیماری خاصی دارید، پیش از اقدام به ایمپلنت آن را با دندان‌پزشک مطرح کنید. در این صورت ممکن است دندان‌پزشک از روش‌های دیگری برای جایگزین کردن دندان‌ها استفاده کند.

راه های مراقبت از ایمپلنت دندان

برای افزایش طول عمر ایمپلنت دندان باید به نکات مراقبتی بسیاری توجه کنید در ادامه به این نکات می‌پردازیم تا بتوانید ایمپلنت دندانی موفقیت‌آمیز را تجربه نمایید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

ایمپلنت‌های دندانی از لحاظ حساسیت بسیار شبیه دندان‌های طبیعی هستند. بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان فرقی میان ایمپلنت های دندانی با دندان‌های اصلی ندارد. استفاده از مسواک و نخ دندان دوبار در روز سبب می‌شود که ایمپلنت از باکتری‌ها حفظ شود. همچنین رعایت بهداشت مانع از ایجاد پلاک روی ایمپلنت‌های دندانی خواهد شد.

عدم استفاده از مواد غذایی مضر

اگر می‌خواهید ایمپلنت دندانی با طول عمر بالا را داشته باشید، باید از برخی غذاها و عادات اشتباه پرهیز کنید. به عنوان مثال جویدن مواد غذایی نظیر یخ و مواد سخت سبب شکستن و آسیب رسیدن به ایمپلنت می‌شود. همچنین مصرف بیش از حد دخانیات و کافئین سبب می‌شود که روی دندان شما لک ایجاد شود و همچنین احتمال شکست ایمپلنت افزایش یابد. بنابراین رعایت این نکات زیبایی تاج دندان شما را حفظ کرده و طول عمر ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهد.

 

داشتن سبک زندگی سالم

داشتن سبک زندگی سالم می‌تواند به افزایش طول عمر ایمپلنت دندان کمک بسیاری کند. سبک زندگی سالم خطر آسیب دندان‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر دچار دندان‌قروچه هستید، برای حفظ ایمپلنت باید به دنبال راه‌های درمانی باشید. از دیگر عادت نامناسبی که سبب کاهش طول عمر ایمپلنت دندان می‌شود، می‌توان به مصرف سیگار اشاره کرد. بنابراین عادات سالم را در خود نهادینه کنید تا سلامت دهان و طول عمر ایمپلنت افزایش یابد.

سخن پایانی

ایمپلنت یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن لبخندی زیبا است. البته ایمپلنت نیز مانند دندان‌های طبیعی به مراقبت بسیاری نیاز دارد. در پیش گرفتن روش زندگی سالم می‌تواند موجب افزایش طول عمر ایمپلنت دندان شود. ایمپلنت دندان معمولا هزینه بالایی دارد. بنابراین افزایش طول عمر آن‌ها امری ضروری است. برای به حداقل رساندن عوارض ناشی از ایمپلنت باید به کلینیکی معتبر و نزد دندان‌پزشک مجرب مراجعه کنید. در این صورت ایمپلنت به بهترین صورت انجام می‌شود.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت دندان، فواید آن، نکات درمانی آن، همچنین آگاهی از سایر درمان های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی  میتوانید به وبسایت دکتر سید رضا خسروانی متخصص دندانپزشکی زیبایی ترمیمی در تهران به آدرس doctorkhosravani.com  مراجعه کرده و از مقالات آموزشی رایگان بهره گرفته و در صورت نیاز به دریافت نوبت آنلاین، از مشاوره های تخصصی ایشان بهره مند شوید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.