کد خبر : 22420 / /
/

 

این روزها از سفرهای بوم گردی‌ زیاد می‌شنوید، طوری که نسبت به چند سال گذشته به وفور اسم آن به گوشتان می‌خورد. این سفر طرفداران زیادی در بین کسانی که عاشق طبیعت‌گردی و فضاهای بومی هستند، دارد.

 

شاید بتوان گفت شروع فرهنگ سفرهای بوم گردی از آنجا بین مردم طرفدار پیدا کرد که هیاهو و شلوغی‌های زندگی شهری باعث شد تا افراد لحظاتی خود را از این محیط‌های به ‌ظاهر شلوغ دور کنند و تنها از سکوت و آرامش طبیعت لذت ببرند.

اما این همه ماجرا نیست و بسیاری فقط روی سکه را در این سفر می‌بینند و از مشکلات احتمالی  یا سختی‌های آن آگاه نیستند که بهتر است قبل از سفر بوم گردی کمی اطلاعات درباره این گونه سفرها و ماندن در اقامتگاه‌های سنتی به‌دست آورد.

دانستنی‌های سفر بوم گردی، سختی و لذت با هم!

سفر بوم گردی، سختی‌ها و لذت‌های خودش را دارد. اگر پای صحبت میزبان اقامتگاه‌های بوم گردی بشینید، حتما از آنها می‌شنوید که بعضی مهمان‌ها شناختی از خدمات و امکانات اقامتگاه بوم گردی ندارند و وقتی به این مکان‌ها می‌آیند هم خودشان و هم میزبان را اذیت می‌کنند.

پس دانستن نکات قبل از سفر بوم گردی به شما کمک می‌کند تا با شناخت کامل از اقامتگاه‌های بوم گردی سفرتان دلچسب و شیرین شود. در ادامه به طور مفصل تمامی سختی‌ها و خوشی‌ها را برایتان شرح می‌دهیم،‌ پس همراه ما باشید:

·         استفاده از تجربیات دیگران را در اولویت قرار دهید.

اگر برای اولین بار قرار است از بوم گردی‌ها استفاده کنید، حتما اطلاعات خود را از این مکان‌ها به روز کنید  و در این باره کاملا تحقیق و جستجو داشته باشید. معمولا با خواندن چندین مقاله از وب سایت‌های رزرو اقامتگاه بوم گردی کاملا با فضای این اقامتگاه‌ها آشنا خواهید شد.

·         توجه به عادت های شخصی خود

شرایط بوم گردی کاملا فضای سنتی، بومی و روستایی دارد. پس اگر به این نوع اقامتگاه‌ها عادت ندارید یا ملاحظاتی دارید،‌ قبل از سفر در نظر بگیرید.

·         آگاهی از سبک اتاق‌های اقامتگاه‌های بوم گردی

2

اتاق‌های اقامتگاه‌های بوم گردی معمولا تخت ندارند و سرویس‌های بهداشتی آن عمومی و خارج از اتاق است و این مورد برای بعضی‌ها خیلی مهم است که باید در نظر گرفته شود.

البته در این شرایط شما اگر دوست‌دار اقامتگاه بوم گردی باشید، می‌توانید صمیمانه به یاد ایام کودکی خود در کنار دوستان و همراهان سفرتان، شب را با خوشی و کلی عشق و حال سپری کنید.

·         بررسی اطلاعات کامل اقامتگاه قبل از سفر

اقامتگاهی که قرار است در آنجا اقامت داشته باشید را از قبل رزرو بررسی کنید و با سلایق آن خود را آن را بسنجید.

از میزبان بخواهید عکس‌های فعلی و واقعی را از محیط و اتاق‌ها اقامتگاه برایتان ارسال کند تا با اطلاعات کامل آن را رزرو کنید.

·         زمان سفر و ماندن در اقامتگاه های بوم گردی

هر اقامتگاه بوم گردی برای هر فصل مناسب نیست، حتما شرایط فعلی را بسنجید تا مشکلات سردی و گرمی هوا شما را اذیت نکند. البته ماندن در اقامتگاه در هر فصل لذت‌های خاص خود را دارد که باید رفت و از نزدیک آن را تجربه کرد.

·         مکان اقامتگاه بوم گردی

معمولا بیشتر اقامتگاه‌ها در خارج از شهر قرار دارند و در دل و کوه ساخته شدند. مسیر دسترسی بعضی از اقامتگاه‌های بوم گردی خاکی است و از شهرهای اصلی فاصله دارد و شاید این مسیر بخواهد شما را اذیت و یا خسته کند ولی باید گفت همه این سختی ها خوشی‌هایی به یادماندنی بسیاری را برایتان دارد.

·         بررسی منو و برنامه غذایی اقامتگاه قبل از سفر

بیشتر اقامتگاه های بوم گردی سعی می‌کنند با غذاهای محلی از مهمان‌ها پذیرایی کنند.

3

گاهی منو غذاهای روزانه مشخص است و گاهی بین دو یا سه گزینه می‌توانید انتخاب کنید.

 پس اگر فقط اهل فست فود و چلوکباب هستید، شاید اقامتگاه های بوم گردی مناسبتان نباشد.

بهتر است از قبل سفر و رزرو اقامتگاه بوم گردی فهرست غذا را از میزبان بپرسید و و اگر باب دلتان نبود حتما فکری به حال وعده های غذایی کنید.

شاید سختی نبود غذا در این مکان‌ها، دوری از رستوران‌ها وغذاخوری‌های شهری است.

·         احترام به فرهنگ مردم بومی

از آنجا که اقامتگاه‌های بوم گردی در محله‌های قدیمی و بومی قرار دارند، لازم است حتما به فرهنگ و سکوت زندگی مردم بومی منطقه احترام بگذارید و باعث آزارشان نشوید.

یادتان باشد که آشنایی با سبک زندگی، آداب، رسوم، غذاها، نوع پوشش و حتی بازی‌های هر شهر از آن لذت‌های سفر بوم گردی است که نمی‌توان در هیچ جا آن را به این راحتی در یکجا به دست آورد.

در سفر بوم گردی در اقامتگاه بمانیم یا نه؟

اگر از علاقه‌مندان اقامتگاه بوم گردی باشید، خود اقامتگاه ممکن است برایتان تبدیل به جاذبه شود و حتی برای حضور در چنین فضاهای بکر و جذابی، تصمیم به سفر بوم گردی بگیرید.

ممکن است شما لذت ماندن در اقامتگاه‌های بوم گردی را با تمام سختی‌ها و خوشی‌هایش بپسندید و هنوز هم لذت اقامت در این اقامتگاه‌ها در زیر زبانتان مزه کرده باشد و یا اصلا از دسته کسانی هستید که سفر بوم گردی را تجربه نکرده‌‌اید و یا فرصتی پیش نیامده که تجربه‌اش کنید که آیا در چنین اقامتگاه‌هایی احساس راحتی خواهید کرد و بهتان خوش می‌گذرد یا سختی‌هایش باعث آزارتان می‌شود؟

راستش را بخواهید درست است اقامتگاه بوم گردی مزیت‌های فراوانی دارد و حال و هوایش متفاوت است اما قرار نیست همه دوستش داشته باشند، بلکه هنگام سفر باید با توجه به انتظارات و علایق اقامتگاه بوم گردی رزرو کنیم.

چطور اقامتگاه بوم گردی رزرو کنیم؟

در حال حاضر بهترین و راحت‌ترین روش رزرو اقامتگاه بوم گردی روش آنلاین است که می‌تواند خیال‌ شما را قبل از شروع سفر راحت کند.

احتمالا زمانی که برای اجاره سوئیت و اقامتگاه بوم‌ گردی جست‌وجو می‌کنید با اسم‌های مختلفی روبه‌رو شوید. حتما در جا این سوال به ذهنتان می‌رسد که کدام یک بهتر است و به کدام یک از این سایت‌ها می‌توانم اعتماد کنم.

پیشنهاد می‌کنیم با رزرو اقامتگاه‌های بومگردی در پینورست، امکان مقایسه اقامتگاه‌های مختلف به لحاظ امکانات و مشاهده عکس‌های واقعی این مکان‌ها را در یک جا باهم داشته باشید.

برای اجاره اقامتگاه بوم گردی می‌توانید با خیال راحت اقامتگاه مورد نظر خود را از میان اقامتگاه‌های متنوعی که با نظر کارشناس ما از قبل چک و تایید شده را در پینورست ثبت کنید.

پس اگر تا به حال در محیطی روستایی و بکر اقامت نداشته‌اید و تمایل دارید سفری هیجان‌انگیز به این گونه از خانه‌های روستایی داشته باشید، رزرو اقامتگاه خود را به پینورست بسپارید تا تجربه‌ اقامتی نو و طعم زندگی به سبک سنتی را امتحان کنید.

ما در پینورست صداقت و شفافیت را در ارتباط با شما قرار دادیم. همچنین پاکیزگی، بهداشت،‌ آرامش،‌ حفظ حریم شخصی و امنیت در سفر را همیشه برای همراهان در نظر گرفته و پایبند آن هستیم.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.