کد خبر : 22564 / /
/

 

 

در خرید لایسنس ( product key  ) برای ویندوز باید دقت خاصی را به خرج دهید ؛ زیرا امکان فیک بودن کد لایسنس نیز وجود دارد . و شما باید از سایتی که از آن لایسنس خریداری می کنید اطمینان حاصل کنید . تک رایان با سابقه ای درخشان در خرید لایسنس ویندوز اصل به شما کمک شایانی می کند . به غیر از آن برای خرید لایسنس ویندوز باید به نکات بسیاری توجه کنید تا لایسنس مورد نظر ویندوز خود را بتوانید خریداری کنید . در ادامه با ارائه ی نکاتی از لایسنس و معرفی انواع آن به شما در خریدتان کمک می کنیم .

بهترین سایت برای خرید لایسنس ویندوز کدام است ؟

اگر قصد خرید لایسنس ویندوز دارید باید آن را از بهترین سایت و معتبر ترین سایت تهیه کنید چراکه استفاده از لایسنس تقلبی مشکلات بسیاری را برای شما به وجود می آورد. پس برای خرید لایسنس ویندوز فقط از سایت معتبر آن یعنی تک رایان استفاده کنید.

انواع لایسنس ویندوز

ما برای لایسنس های ویندوز مدل های مختلفی رو داریم اما بهترین مدل یا به عبارتی  بهترین نوع برای سیستم شما چیست ؟

  • لایسنس یک بار مصرف : در این نوع از لایسنس که قیمت ارزان تری دارد یک سری محدودیت از قبیل : قابل استفاده نبودن بعد از پریدن ویندوز ، قابل استفاده نبودن در لپ تابی دیگر ، قابل استفاده نبودن وقتی یکی از سخت افزار های لپ تاپ را ارتقا می دهیم و...
  • لایسنس OEM : این نوع از لایسنس ها که بیشتر توسط شرکت ها به صورت عمده خریداری می شود ، نیز می تواند توسط کاربران عادی به قیمت ارزان تر ( عمده ) خریداری شود . بدی های این نوع لایسنس این است که فقط روی یک سیستم قابل اجرا است و نمی توان به سیستم دیگری آن را انتقال داد . اما قابل ذکر است که به صورت دائم در یک دستگاه می توانید به راحتی از آن ها استفاده نمایید .
  • لایسنس RETAIL : این نوع از لایسنس ها که عمدتا برای کاربران عادی به فروش می رسد از بهترین نوع های لایسنس است . فواید این لایسنس بدین گونه است که شما این Product key را می توانید به لپ تاپ دیگری هم انتقال دهید ( البته قابل استفاده در 2 دستگاه هم زمان نیست ) ، به دفعات می توانید از آن اسفاده کنید و دیگر محدودیتی در دانلود و آپدیت سیستم خود یا قابلیت های دیگر ندارید . اما باید ذکر کرد که لایسنس Retail قیمت گران تری نسبت به لایسنس های دیگر دارد .
  • لایسنس VOLUME : این لایسنس به خاطر مرتبط سازی دستگاه ها به هیچ عنوان برای عموم مردم پیشنهاد نمی شود . بیشتر ارگان ها و شرکت ها که برای تعداد زیادی از سیستم های خود لایسنس می خواهند از این نوع لایسنس خریداری می کنند تا با یک کد لایسنس ویندوز های زیادی را اکتیو کنند .

نکاتی در مورد نسخه ی ویندوز نصب شده

 اولین نکته که در خریدلایسنس باید به آن توجه فرمایید نسخه ی ویندوزتان است . اگر شما دارای ویندوز 10 با نسخه ی Home باشید و لایسنس ویندوز 10 نسخه ی Pro را تهیه کنید قادر به نصب و اکتیو کردن ویندوز خود نخواهید بود . بدین صورت باید توجه داشته باشید که نسخه ی ویندوز شما چیست و از سایتی خریداری کنید که تمام این مشخصات کالا را ذکر کرده باشد . تک رایان تمامی مشخصات لایسنس ویندوزی را که برای شما ارئه کرده است ذکر کرده تا خریدی بدون اشتباه داشته باشید .

نکاتی که هنگام خرید لایسنس باید به آن ها توجه کنید

  1. هنگام خرید به نوع لایسنس توجه فرمایید .
  2. هنگام خرید به نسخه ی ویندوز خود توجه فرمایید .
  3. قیمت های پایین دلیلی بر مناسب بودن لایسنس نیست (امکان دارد تقلبی باشد) .
  4. هنگام خرید به مواردی که  برای معرفی لایسنس نوشته اند توجه فرمایید .

کلام آخر

در آخر با خواندن مواردی که ذکر کردیم به این پی بردید که لایسنس ویندوز OEM و Retail از بهترین لایسنس های موجود در بازار است . تفاوت آن ها همان طور که ذکر شد در این است که لایسنس OEM قیمت مناسب تری دارد و تا مدت ها روی سیستم شما قابل اجرا است ، اما نمی توانید آن را از سیستمی به سیستم دیگر انتقال دهید به بیانی فقط روی یک سیستم قابل اجرا است ، اما لایسنس های Retail قابل انتقال از لپ تاپی به لپ تاپ دیگر است ولی قیمت بالا تری نسبت به لایسنس OEM دارد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.