کد خبر : 23430 / /
/

در حال حاضر آلومینیوم یکی از مهم‌ترین فلزات در صنعت شناخته می‌شود و از محصولات آلومینیومی میتوان به پروفیل آلومینیوم و میلگرد آلومینیوم اشاره کرد...

 

 

میلگرد آلومینیوم

میلگرد آلومینیوم از طریق فرآیند اکستروژن تولید‌ می‌شود و با استفاده از قالب ها کشیده‌ می‌شود. آن را‌ می‌توان به اشکال مختلف تولید کرد و‌ می‌توان از آن برای بسیاری از کاربردهای صنعتی مختلف استفاده کرد. میلگرد که مخفف «میله تقویت کننده» است، میله‌ای فلزی است که برای کمک به افزایش مقاومت کششی بتن استفاده می‌شود. در نتیجه به سازه‌‌های بتنی کمک می‌کند تا در برابر بارهای کششی، خمشی، پیچشی و برشی مقاومت کنند. از آنجایی که این نقاط ضعف بتن هستند، میلگرد سازه‌‌های بتنی را تقویت می‌کند که در غیر این صورت تحت این نیروها از هم می‌پاشند.

میلگرد معمولاً در سازه‌‌های بتنی قابل مشاهده نیست زیرا معمولاً درون سازه بتنی مدفون می‌شود. تقریباً همیشه از فولاد ساخته می‌شود زیرا فولاد مانند بتن دارای خواص انبساط حرارتی است که مسائل مربوط به تغییر دما را کاهش می‌دهد. میلگرد معمولاً صاف نیست، برای جلوگیری از لغزش در ساختار بتنی با دنده ساخته می‌شود.

 

پروفیل آلومینیوم چیست؟

پروفیل آلومینیوم که روز به روز بر میزان کاربری آن افزوده‌ می‌شود، از نظر کیفیت با فولاد قابل مقایسه نیست. مدل‌‌های آلومینیومی از نظر کیفیت متفاوت هستند. همچنین آنها با کیفیت و کاملا بادوام و موثر هستند. به همین دلیل، اثرات آن با خواص مقاوم در برابر خوردگی، به لطف پوشش محافظ آنودایز آن افزایش یافته است. این عوامل مانند ساخت و ساز فولادی نیازی به فرآیندهای سنگ زنی و رنگ آمیزی ندارند. ابعاد پروفیل ها که مطابق با مناطق کاربردی طراحی شده اند از کانال‌‌های 8 و 10 میلی متری تشکیل شده است. به این ترتیب در برابر بارهای استاتیکی و دینامیکی دارای خواص قوی و بسیار بادوام است. به لطف این ویژگی ها، پروفیل‌‌های آلومینیومی به جای پروفیل‌‌های فولادی ترجیح داده‌ می‌شوند. پروفیل‌‌های آلومینیومی در رقابت با فولاد از نظر تأثیرات، با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به پروفیل‌‌های فولادی برای فروش عرضه‌ می‌شوند.

برای اطلاع از قیمت پروفیل آلومینیوم ودیگر محصولات آلومینیومی با کارشناسان ما در شرکت آلوم کار از طریق شماره زیر در تماس باشید. ۰۹۱۸۷۱۷۱۱۳۱

میلگرد چگونه ساخته می‌شود؟

میلگرد تقریباً همیشه از فولاد ساخته می‌شود که دارای خواص کششی عالی نسبت به بتن است. جالب توجه است که معمولاً از فولاد بازیافتی مانند ماشین‌های قدیمی، وسایل و ماشین‌آلات که با کوره‌های قوس الکتریکی ذوب می‌شوند، به شکل بیلت سرد می‌شوند و سپس ذخیره می‌شوند، ساخته می‌شود. هنگامی که بیلت‌ها برای ساخت میلگرد آماده می‌شوند، دوباره تا دمای بالا (اما زیر دمای ذوب خود) گرم می‌شوند و به سرعت از طریق یک سری ابزار اکستروژن تغذیه می‌شوند. مراحل مختلف ابزارسازی اکستروژن تا رسیدن به قطر میلگرد مورد نظر، شمش فولادی را به میله‌هایی با قطر کوچکتر و کوچکتر فرو می‌برد. مجموعه‌ای از ابزارها تغییر شکل‌‌های مورد نیاز را برای جلوگیری از لغزش در بتن ایجاد می‌کند. سپس میلگرد به طول مورد نظر بریده می‌شود.

 

 

 

 

میلگرد چگونه کار می‌کند؟

مقاومت کششی میلگرد فولادی مکمل مقاومت فشاری بتن برای ایجاد ساختارهایی است که ترکیبی از هر دو نوع مقاومت را دارند. این امر خطر شکستگی را کاهش می‌دهد و به سازه اجازه می‌دهد تا در برابر حرکات و نیروهایی که در غیر این صورت ممکن است باعث شکست سازه بتنی شود، بهتر مقاومت کند.

میلگرد اغلب به صورت شبکه‌ای گذاشته می‌شود. به این معنی که قطعات مختلف میلگرد به صورت موازی و عمود بر یکدیگر قرار می‌گیرند تا بتواند نیروهای کششی را از جهات مختلف تحمل کند. تغییر شکل‌‌های بیرونی میلگرد تضمین می‌کند که میلگرد از سازه بتنی خارج نمی‌شود. گاهی اوقات میلگرد در انتها خم می‌شود تا آن را بیشتر در محل خود در یک سازه بتنی محکم کند.

انواع میلگرد آلومینیوم

میلگرد آلومینیوم با توجه به هدف استفاده متنوع است. بهترین نوع آلومینیوم موادی به نام میله‌‌های آلومینیومی است که با فرآیند اکستروژن و با آلیاژ کردن آلومینیوم تولید‌ می‌شوند. متداول ترین میلگردها و محصولات آلومینیومی که در صنعت آلومینیوم تولید‌ می‌شوند، آلیاژهای میلگرد آلومینیومی با شماره‌‌های 6082، 7075‌ می‌باشند. وقتی میلگرد آلومینیوم از نظر سختی بررسی‌ می‌شود،‌ می‌توان فهمید که بسیار مفید است. 

 

 

 

کاربرد میلگرد آلومینیوم

میلگرد آلومینیوم به دلیل وزن سبک، مقاومت در برابر خوردگی و ماشین کاری عالی، کاربردهای صنعتی بسیار زیادی دارد. میلگرد آلومینیوم همچنان به عنوان فلز انتخابی برای بسیاری سازه‌‌های بتنی کاربرد دارد نمونه‌‌های رایج عبارتند از:

  • ساختمان‌‌های بلند

  • رمپ پارکینگ

  • پایه‌‌های بتنی

  • پل ها

  • پایه ها

  • جاده‌ها و مسیرهای ضخیم

کاربرد آلیاژ آلومینیوم

  1. برای استقامت کابل ها و قوی تر شدن آنها از هسته فولادی استفاده‌ می‌شود.

  2. در خطوط نیرو و اتصال با مس از آن استفاده‌ می‌کنند.

  3. وزن پایینی دارد.

  4. این آلیاژ را‌ می‌توان رسانای خوب الکتریسیته دانست.

  5. در خطوط نیرو با اتصال به مس از آن استفاده‌ می‌شود.

  6. میلگرد آلومینیوم آلیاژی، رسانای خوبی برای گرماست و استفاده کاربردی در رادیاتور سازی دارد.

  7. به علت آنکه خاصیت ضد پوسیدگی و سبکی دارد، در ساخت فضاپیما و هواپیما و دیگر وسایل نقلیه کاربرد دارد.

  8. آلیاژهای آلومینیوم در دماهای نسبتا بالا استحکامشان را از دست‌ می‌دهند.

  9. ولی در دماهای منفی، این استحکام بالا‌ می‌رود که به همین علت آلومینیوم را از دسته آلیاژ‌‌های دما پایین‌ می‌شناسند.

 

تفاوت بین میلگرد‌‌های آلومینیومی

میلگرد آلومینیوم 6061

میلگرد آلومینیوم 6061 یک آلیاژ آلومینیوم ساختاری است که خواص مکانیکی بسیار خوبی را حفظ‌ می‌کند. 6061 یک آلیاژ فرفورژه در نظر گرفته‌ می‌شود، برخلاف آلیاژ ریخته گری، به این معنی که‌ می‌توان آن را اکسترود کرد، نورد کرد یا به اشکال مختلف آهنگری درآورد. میلگرد آلومینیومی 6061 برای کاربردهایی مانند محصولات ساختمانی، محصولات الکتریکی، لوله کشی و محصولات تفریحی بسیار مناسب است.

میلگرد آلومینیومی 6063

آلومینیوم 6063 یکی از محبوب ترین آلیاژهای اکستروژن آلومینیوم در بازار است. 6063 که اغلب به عنوان آلومینیوم معماری شناخته‌ می‌شود، اغلب در برنامه‌‌های کاربردی معماری استفاده‌ می‌شود. این آلیاژ با استحکام متوسط ​​اغلب برای کاربردهایی مانند نرده، قاب پنجره، قاب در، سقف و غیره استفاده‌ می‌شود.

مزایای استفاده از پروفیل آلومینیوم

مهمترین فاکتور در انتخاب پروفیل آلومینیوم داشتن ویژگی مونتاژ سریال است. علاوه بر این ویژگی، دوام و ویژگی‌‌های طراحی بالا تنها تعدادی از دلایل ترجیح آلومینیوم هستند. کانال‌‌های پروفیل آلومینیومی با ایده آل ترین سطح مقطع، استفاده آسان را فراهم‌ می‌کند. سبک تر بودن آنها از پروفیل فولادی، راحتی زیادی را در فرآیندهای حمل و نقل فراهم‌ می‌کند. همچنین خاصیت ماندگاری بالایی دارد و با این ویژگی ها تولید‌ می‌شود. به گونه ای طراحی شده است که به راحتی در هر منطقه ای مورد استفاده قرار گیرد. باعث صرفه جویی در زمان و نصب سریعتر‌ می‌شود. پروفیل‌‌های آلومینیومی امروزه به دلیل داشتن ویژگی هایی که از اختلال در برنامه ریزی جلوگیری‌ می‌کند جزو پرطرفدارترین پروفیل ها هستند.

تا اینجا سعی کردیم اطلاعات مناسبی در مورد میلگرد آلومینیوم در اختیار شما قرار دهیم تا هنگام خرید اطلاعات کاملی نسبت به آن داشته باشید. در حال حاضر مراکز مختلفی میلگرد آلومینیوم را تولید و بخش می‌کنند پیشنهاد ما به شما شرکت آلوم کار است شما در این شرکت می‌توانید میلگرد آلومینیوم را با بهترین قیمت تهیه کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت میلگرد آلومینیوم با کارشناسان ما در آلومکار تماس بگیرید.

۰۹۱۸۷۱۷۱۱۳۱

 

برچسب ها : قیمت پروفیل آلومینیوم,پروفیل آلومینیوم,میلگرد آلومینیوم,قیمت میلگرد آلومینیوم,تسمه آلومینیوم,پروفیل در و پنجره,پروفیل ساختمانی,شمش و بیلت آلومینیوم

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.