کد خبر : 23433 / /
/

 

 

با رشد صنعت و تکنولوژی ماشین آلاتی وارد چرخه تولید شده‌اند که به بهره‌وری و فرایند تولید کمک فزاینده‌ای می‌کنند. از جمله این دستگاه‌ها، شیرینگ پک است. این دستگاه معمولا در انتهای خط تولید برای بسته بندی  محصولات نصب می‌شود. دستگاه شیرینگ پک انواع گوناگونی دارد و علاوه بر کارخانجات و واحدهای صنعتی بزرگ، کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سیستم، انواع مدل‌ها، نحوه کار، قیمت و نحوه خرید با ویترین نت همراه باشید.

 

دستگاه شیرینگ پک چیست؟

دستگاه شیرینگ پک در واقع بسته بندی به کمک انقباض نایلون را نشان می‌دهد. در لاتین با نام Shrink Pack شناخته شده و در زبان فارسی نیز به این دستگاه شیرینک گفته می‌شود. این دستگاه نایلون را به کمک حرارت جذب محصول کرده و سپس بسته بندی صورت می‌گیرد.

شیرینگ پک از جمله اصلی‌ترین دستگاه‌های خط تولید صنایعی از قبیل صنایع غذایی، تولیدی، دارویی و غیره به شمار می‌رود. در واقع ویژگی‌ها و مزایایی که این دستگاه دارد باعث شده است تا به عنوان اصلی ترین دستگاه خط تولید صنایع مهم به شمار رود، به خصوص در صنعت مواد غذایی با توجه به اهمیت بسته بندی خوراکی‌ها، نصب و کاربرد این سیستم بسیار مورد توجه است.

کارکرد دستگاه شیرینگ پک به چه صورت است؟

 در تمام مدل‌های دستگاه‌های شیرینگ پک بسته بندی محصولات به یک صورت انجام می‌گیرد و تنها تفاوت آن‌ها در نحوه پیاده سازی عملیات خواهد بود. در واقع این دستگاه نایلون مخصوص شیرینگ را به کمک حرارت به دور محصول می‎‌پیچاند و در نهایت یک فن خنک کننده در جذب نهایی بسته بندی کمک می‌کند. از جمله مزیت‌های استفاده از دستگاه شیرینگ می‌توان به کمک در حمل و نقل و قرار دادن محصولات کنار یکدیگر اشاره کرد. همینطور با کمک این دستگاه بهداشت محصولات حفظ شده و از ورود نم و رطوبت و خیسی به داخل بسته بندی جلوگیری به عمل می‌آید. با توجه به شفاف بودن بسته بندی امکان مشاهده محصولات داخل آن نیز وجود دارد.

انواع مدل‌های دستگاه شیرینگ پک

این دستگاه در دو دسته تونلی و کابینی دسته بندی می‌شوند در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی هر یک بپردازیم.

شیرینگ پک کابینی: بسیار پرکاربرد بوده، اندازه کوچکی دارد و قابل حمل است. بسته بندی به کمک این مدل شیرینک به صورت دستی صورت می‌گیرد. در مدل کابینی شیرینک برای پیچاندن نایلون دور محصول از حرارت المنت‌های برقی استفاده می‌شود. همینطور این مدل سیستم بیشتر در کسب و کارهای کوچک از قبیل فروشگاه‌ها، انتشارات، بسته بندی‌های کوچک و غیره کاربرد دارد. در صورتی که کسب و کار شما نیاز به بسته بندی در ابعاد کم دارد می‌توانید از این مدل سیستم استفاده کنید.

شیرینگ پک تونلی: مدل تونلی شیرینگ پک بیشتر در صنایع و کارخانجات و کارگاه‌ها نصب می‌شود. این مدل سیستم برای بسته بندی محصولاتی مناسب خواهد بود که در تیراژ بالا تولید می‌شوند. تونل شیرینگ پک ابتدا با ایجاد حرارت فرایند چسباندن نایلون را انجام می‌دهد سپس بسته بندی را خنک می‌کند.

برای انتقال محصول به داخل تونل از نوار نقاله استفاده می‌گردد. از جمله کارخانجاتی که معمولاً از این مدل سیستم استفاده می‌کنند می‌توان به کارخانجات تولید آب معدنی و نوشابه اشاره کرد.

شیرینگ پلی اتیلن: در شیرینگ پلی اتیلن معمولاً از نایلون‌هایی استفاده می‌شود که استقامت بالایی دارند. این دستگاه در واحدهای صنعتی که دست بسته بندی ‌ای سنگین دارند نصب می‌شود. واحدهایی از قبیل تولید آب معدنی می‌توانند این این مدل شیرینگ استفاده کنند.

شیرینگ اتوماتیک کانوایر دار: این مدل سیستم دارای تسمه نقاله بوده که محصول را بعد از بسته بندی به بیرون کابین منتقل می‌کند. از ویژگی‌های شیرینگ اتوماتیک کانوایر دار می‌توان به سرعت بسته بندی بالا، امکان تنظیم حرارت، امکان تنظیم سرعت کانوایر و زمان بسته بندی اشاره کرد.

قیمت دستگاه شیرینگ پک

قیمت دستگاه‌های شیرینگ پک بستگی به مدل‌های آن دارد. سیستمی که در کارخانجات و در واحدهای صنعتی بزرگ استفاده می‌شود به مراتب قیمت بیشتری نسبت به شیرینگ‌های نصب شده در کسب و کارهای کوچک دارد. موارد دیگری از جمله عرض درخواستی مشتری، کیفیت برند محصول، سرعت تولید و نحوه بسته بندی بر روی قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت انواع مدل‌های شیرینگ پک می‌توانید با ویترین نت در تماس باشید. مشاوران ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات و ابهامات شما خواهند بود و تمام نکات تکمیلی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

نکات قبل از خرید دستگاه شیرینگ پک

 برای خرید دستگاه شیرینگ پک لازم است علاوه بر میزان بودجه خود به نکات مهم‌تر دیگری نیز توجه کنید. در زیر موارد مهمی را که می‌تواند هنگام خرید این محصول به شما کمک کند عنوان شده است.

  • توان مصرفی دستگاه بررسی شود و با توجه به میزان ولتاژ اختصاص یافته به واحد صنعتی مدل مناسب انتخاب شود.
  • ابعاد و سایز دستگاه باید بررسی شود. در مدل‌های تونلی لازم است ابعاد دهانه ورودی و در مدل کابین نیز لازم است ابعاد محفظه مورد بررسی قرار گیرد.
  • دستگاه لازم است با توجه به ظرفیت تولید خریداری شود، در صورت افزایش تولید لازم است شیرینگ پک جدیدی نصب کنید.
  • هنگام خرید شیرینگ پک تونلی لازم است تا مسیر نوار نقاله بررسی گردد تا مشخص گردد که از نظر جانمایی مسیر نوار نقاله، باید خط عمود بر آن باشد یا به صورت افقی نصب گردد.

خرید دستگاه شیرینگ پک - ویترین نت

در این مقاله به بررسی دستگاه شیرینگ پک انواع آن و نحوه کاربرد سیستم پرداختیم. واحدهای تولیدی به خصوص شرکت‌های تولید موارد غذایی حتما به دستگاه شیرینگ نیاز دارند. علاوه بر این واحد‌ها، کسب‌وکارهای کوچکی از قبیل قنادی‌ها و... نیز می‌توانند از این سیستم در انتهای خط تولید خود استفاده کنند. قبل از خرید لازم است تا به نکات مهمی از قبیل برند محصول، ابعاد مناسب، سرعت سیستم و... نیز توجه شود.

در صورتی که قصد خرید این دستگاه را دارید حتماً باید از مراکز و مجموعه‌های معتبر که خدمات لازم را در اختیار مشتری قرار می‌دهند کمک گیرید. ویترین نت بازار آنلاین B2B آماده همکاری با شما مشتریان عزیز است. ویترین نت در سراسر کشور در زمینه خرید و فروش ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و... فعالیت دارد. این مجموعه آماده همکاری با واحدهای صنعتی بزرگ و کسب و کارهای کوچک می‌باشد. جهت کسب هرگونه اطلاعاتی از قبیل ابعاد شیرینگ پک، ظرفیت تولید، سرعت کار، قیمت و غیره می‌توانید با کارشناسان vitrinnet تماس بگیرید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.