کد خبر : 23540 / /
/

عمل قلب باز یکی از عمل های معروف قلب است. مراقبت های بعد از این عمل بسیار مهم است و روی روند بهبودی تاثیر گذار می باشد.

عمل قلب باز

 

عمل قلب باز به دلایل مختلفی انجام می شود. علوم پزشکی در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است و توانسته است با استفاده از جراحی و ابزار های مختلف امکان ترمیم و جایگزینی قسمت های مختلف قلب را فراهم کند. برخی از جراحی ها باید روی قلب باز انجام شوند در حالی که برخی از مشکلات قلبی هم می توان با آندوسکوپ درمان کرد.

فرآیند عمل قلب باز

جراحی های بزرگ و زمان بر قلب با بیهوشی عمومی انجام می شود. درمان بیماری های قلب مادرزادی در کودکان تقریبا همیشه نیاز به جراحی دارند.

عمل بای پس و تعویض دریچه قلب معمولا به روش عمل قلب باز انجام می شود. این روش جراحی استاندارد به جراح اجازه می دهد بدون هیچ مانعی روی تمام نواحی قلب و عروق نزدیک به قلب کار کند. اما برای بیماران این روش استرس زا است.

توصیه های مهم بعد از عمل قلب باز

حتما بعد از عمل قلب باز از متخصص قلب و عروق خود درباره ی مراقبت های بعد از عمل سوال کنید و حتما نکات  را برای بهبود زودتر و سریع تر زخم انجام دهید. چند نمونه  از توصیه ها و نکات مهم بعد از جراحی قلب باز در زیر آورده شده است.

استراحت کردن: بعد از عمل قلب باز و گذراندن دوران نقاهت اغلب ممکن است احساس خستگی کنید. سعی کنید 8 ساعت خواب روزانه را داشته باشید و ظهر ها یک ساعت بعد از ناهار استراحت کنید.

فعالیت روزانه: در هفته های اول که در خانه هستید این فعالیت ها را می توانید انجام دهید:

انجام کار های سبک خانه، بیرون رفتن و غذا خوردن، دیدار دوستان و پیاده روی

شش تا هشت هفته بعد از عمل قلب باز می توانید فعالیت هایی مثل  ماهیگیری از قایق، کار های خانه مثل جارو کردن، بازی گلف، شنا کردن ( البته به تنهایی شنا نکنید ) و ... انجام دهید. حتما قبل از انجام دادن فعالیت های ورزشی با متخصص قلب و عروق مشورت کنید.

رانندگی: معمولا تا 3 هفته بعد از عمل قلب باز شما نمی توانید رانندگی کنید. برای رانندگی کردن زود تر از 3 هفته با پزشک مشورت کنید. اگر به دنبال متخصص قلب و عروق خوب میگردید متخصص قلب و عروق در شیراز ، متخصص قلب و عروق در اهواز و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو میتوانید مشاهده و از آن ها بسادگی نوبت بگیرید.

کار: در اکثر مواقع بیماران بعد از 3 ماه به سرکار خود بر می گردند. همچنین  شما می توانید بعد از 6 هفته از پزشک مشورت بگیرید و اگر اجازه داد به سر کار بروید.

ورزش و فعالیت بدنی: فعالیت بدنی برای سلامت جسم ضروری است. سعی کنید ورزش کردن را به آرامی شروع کنید. مثلا برای شروع پیاده روی کوتاه بروید. ورزش هایی مثل تنیس، والیبال و فوتبال بلافاصله پس از جراحی توصیه نمی شود. برای دوچرخه، شنا و دویدن هم باید کمی صبر کنید.

انتخاب پزشک متخصص قلب و عروق خوب در سایت پی جو

انتخاب متخصص خوب برای عمل باز قلب یکی از ضروریات است. سایت پی جو یک سایت معتبر است که در زمینه های مختلف از جمله پزشکی و خدمات درمانی فعالیت می کند. شما می توانید از شهر های مختلف بهترین پزشکان متخصص قلب و عروق را بشناسید و نوبت ویزیت دریافت کنید. همچنین در این سایت می توانید نظرات کاربران را در زمینه های مختلف  مشاهده نمایید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.