کد خبر : 23649 / /
/

خرید سیلیکات سدیم

 

خرید سیلیکات سدیم به منظور استفاده از آن در صنایع مختلف صورت می گیرد. سیلیکات سدیم با فرمول شیمیایی Na2SiO3 شناخته می شود. این ترکیب شیمیایی به صورت گرانول جامد شفاف، مایع و پودر سفید رنگ تولید و در بازار عرضه می شود. این ماده شیمیایی یک ترکیب قلیایی بوده و قابلیت حل شدن در آب را دارد. آب شیشه، متاسیلیکات سدیم، سیلیکا و E550 از دیگر نام های تجاری این محصول هستند.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی:

قبل از خرید سیلیکات سدیم بهتر است با انواع مختلف آن آشنا شوید. همان طور که قبلاً نیز اشاره شد این ترکیب شیمیایی در انواع مایع، جامد و پودری تولید می شود. جرم مولی این ماده شیمیایی در حالت جامد برابر با 122.062 گرم بر مول است. از دیگر مشخصات فیزیکی و شیمیایی آن می توان به دانسیته 2.61 گرم بر سانتی متر مکعب اشاره کرد. همچنین نقطه ذوب آن 1088 درجه سانتی گراد و میزان حلالیت آن در آب برابر با 22.2 (دمای 25 درجه سانتی گراد) است.

قبل از خرید سیلیکات سدیم بهتر است بدانید که این ماده در محلول های قلیایی و خنثی کاملاً پایدار است. اما در محلول های اسیدی واکنش می دهد و تمایل به تجزیه شدن دارد. رنگ سیلیکات سدیم به دلیل وجود ناخالصی هایی نظیر آهن متمایل به سبز یا آبی است. این ماده شیمیایی قابلیت حل شدن در الکل را ندارد. همچنین مقاومت آن در برابر حرارت و آتش بسیار بالا است.

روش های تولید سیلیکات سدیم:

سیلیکات سدیم به روش های مختلف تر و خشک تولید می شود. ذوب شدن مخلوط شن سیلیس و کربنات سدیم در کوره روش خشک نامیده می شود. ترکیب سود و سنگ سیلیس در یک راکتور با دما و فشار معین نیز روش تر نامیده می شود.

کاربردهای سیلیکات سدیم:

قبل از خرید سیلیکات سدیم بهتر است بدانید که گرید این ماده و کاربردهای آن با توجه به عدد ریشیو (Ratio) تعیین می گردد. این عدد در واقع نسبت وزنی SiO2:Na2O است. هر چه این نسبت بالاتر باشد، سیلیکات سدیم غلیظ تر بوده، چسبناکی بالاتری دارد و از سختی و مقاومت بیشتری برخوردار است.

میزان سختی این ماده نوع کاربرد آن را تعیین می کند. از این ماده با سختی پایین (1-2%) در صنعت تولید شوینده ها و پاک کننده ها استفاده می شود. از سدیم سیلیکات با درصد 2.5-3% نیز در صنایع تولید کاشی و سرامیک، نساجی، ریخته گری، بتن سازی و کارتن سازی استفاده می گردد. در نهایت از این ماده با درصد ریشیوی 3.5% در صنایع تولید چسب و فولاد استفاده می شود.

اغلب هدف از خرید سیلیکات سدیم ، استفاده از آن به عنوان ماده اولیه در تولید محصولات دیگر است. از مهم ترین خصوصیات این ماده می توان به مقاومت و سختی بالای آن اشاره کرد. یکی از مشهورترین کاربردهای آن، ساخت شیشه، کاشی و سرامیک است. از این ترکیب برای افزایش سختی شیشه و غیره استفاده می شود.

 

خرید سیلیکات سدیم مایع:

همان طور که گفته شد استفاده از سیلیکات سدیم در صنایع مختلف وابسته به عدد ریشیو آن است. هدف از خرید سیلیکات سدیم مایع، استفاده از آن در صنایع مختلفی از جمله صنعت استخراج نفت، خودروسازی، ریخته گری، تولید شوینده ها، تولید مواد غذایی حاوی نگهدارنده و غیره است.

خرید سیلیکات سدیم جامد:

هدف از خرید سیلیکات سدیم جامد، استفاده از آن در صنایع مختلفی از جمله تولید پودرهای شوینده، صنعت فولاد سازی، بتن سازی و تولید محصولات نسوز است. از سیلیکات سدیم جامد با ریشیو پایین در تولید پودرهای شوینده استفاده می شود. این در حالیست که از این محصول با ریشیوهای بالاتر به دلیل بالا بودن میزان مقاومت آن، در صنایع فولاد، نسوز و بتن سازی استفاده می گردد. سیلیکات جامد با ریشیوهای مختلف 2 و 3 تولید می شود. سیلیکات سدیم با ریشیو 3 به صورت پودری و جامد تولید می شود. این در حالیست که سیلیکات سدیم با ریشیو 2 از سختی بالایی برخوردار است و قابلیت تبدیل به سیلیکات سدیم پودری را ندارد.

قیمت خرید سیلیکات سدیم:

قیمت خرید سیلیکات سدیم با توجه به درصد خلوص، آنالیز و عدد ریشیوی آن متفاوت است. غیر سمی بودن، سازگاری با محیط زیست، نگهداری آسان و هزینه کم سیلیکات سدیم منجر به کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف شده است.

شرکت سیلیکات گستر اصفهان یکی از معتبرترین مراکز برای خرید سیلیکات سدیم در ایران است. این مجموعه با بهره گیری از پیشرفته ترین ماشین آلات صنعتی و آزمایشگاهی و با به کارگیری نیروهای متخصص و ماهر توانسته به یکی از معتبرترین مراکز تولید کننده سیلیکات سدیم تبدیل شود.

https://silicategostar.com

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.