کد خبر : 23782 / /
/

اتاق تمیز یا ‍Clean Room به محیطی گفته می‌شود که در آن استانداردهای کنترل مقدار آلاینده‌‌های زیست محیطی، جهت انجام تحقیقات علمی خاص و یا تولید تجهیزات بسیار حساس رعایت شده باشد. در صنایع حساس و استراتژیکی مانند صنایع هسته‌ای، داروسازی، تجهیزات پزشکی، صنایع الکترونیک و میکرو الکترونیک، فضایی، صنایع غذایی و یا بیمارستان‌‌ها باید مقدار آلاینده‌‌های زیست محیطی شامل: گرد و غبار، میکروب‌‌های هوازی، بخارات شیمیایی معلق، در سطح پایین و کنترل شده‌‌ای نگه داشته شوند و بسیار پایین‌‌تر از حد معمول فضای یک محیط بسته ‌باشد و همچنین لازم است دیگر شرایط محیطی اعم از رطوبت، سرما، گرما و حتی فشار نیز تحت کنترل باشند.

امکانات و تجهیزات مورد استفاده در اتاق تمیز

در اتاق تمیز یا کلین روم، عدم وجود هرگونه آلودگی و جلوگیری از آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. از این رو استفاده از تمام تجهیزات موردنیاز در اتاق تمیز و به روز بودن آن‌ها ضروری است و لازم است بدانید که برای طراحی و ساخت یک اتاق تمیز باکیفیت و استاندارد، نیاز به تجهیزات و لوازم باکیفیت نیز دارید در غیر اینصورت اتاق تمیز از بهره‌وری و کاربرد کافی برخوردار نخواهد بود.

از لوازم اولیه و مهم یک اتاق تمیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باکس فیلتر هوا

فن فیلتر یونیت یکی از مهم‌ترین تجهیزات اتاق تمیز است که وظیفه به گردش درآوردن هوا را در کلین روم دارد.

پنجره‌های مخصوص

بهتر است که پنجره‌های اتاق تمیز از شیشه‌های دو جداره با ضخامت‌های 50، 60 و 80 میلی‌متر باشد.

ساندویچ پانل اتاق تمیز

سطح ساندویچ پانل اتاق تمیز جهت جلوگیری از تجمع باکتری و میکروب و همچنین سهولت شستشو باید صاف باشد.

میز، قفسه و لوازم استیل

استفاده از لوازم استیل ساده و بدون پانچ، به شما در گردش هوای بهتر و جلوگیری از تجمع باکتری نیز کمک می‌کند.

دوش هوای اتاق تمیز

دوش هوای اتاق تمیز نیز از لوازم ضروری است که در آن با استفاده از سنسورهای قوی از نفوذ گرد و غبار به داخل اتاق جلوگیری می‌کند.

پس باکس‌ها

پس باکس‌ها از جمله لوازمی هستند که برای انتقال کالا از بیرون به داخل و بالعکس استفاده می‌شوند و برای جلوگیری از انتقال آلودگی بسیار کمک کننده هستند.

اتاقک توزین

اتاقک تمیز می‌تواند از هوای موجود داخل اتاق تمیز نمونه برداری کرده و میزان ذرات آلوده هوا را تشخیص دهد. طراحی و ساخت اتاقک توزین در اتاق‌های تمیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ساندویچ پانل از الزامات اصلی اجزاء تشکیل دهنده اتاق‌های تمیز

یکی از الزامات اصلی اجزاء تشکیل‌دهنده اتاق‌های تمیز، پوشش سقف و دیوارها با استفاده از ساندویچ پانل‌هایی مخصوص است که می‌بایست با ایجاد سطحی کاملا صاف، ضمن جلوگیری از تجمع باکتری و میکروب‌ها باعث سهولت در انجام شستشو گردد. این نوع ساندویچ پانل‌ها می‌بایست حداکثر مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی را داشته باشند.

طول عمر کلین روم کاملا وابسته به نوع ورق، ضخامت پوشش گالوانیزه و یا پوشش آلوزینک، ضخامت پوشش رنگ روی ساندویچ پانل و همچنین نوع فوم پلی ایزوسیونات است. این طول عمر عددی، می‌تواند بین 20 تا 40 سال باشد.

طول عمر ساندویچ پانل اتاق تمیز، کلین روم

از ویژگی‌های ساخت اتاق تمیز با ساندویچ پانل ویژه اتاق تمیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در هزینه‌های پروژه
  • ساخت و نصب آسان
  • کاهش مصرف انرژی
  • جلوگیری از نفوذ آلودگی به دلیل سطح صاف
  • مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و گرما
  • سازگار با محیط زیست

در حال حاضر، ساندویچ پانل‌های مخصوصِ اتاق‌های تمیز دنیای ماموت با رعایت حداکثر استانداردهای کیفی مواد اولیه و تولید، منحصر به فردترین مصالح ساختمانی مدرن و انتخاب اصلی طراحان و سازندگان اتاق‌های تمیز هستند.

نصب ساندویچ پانل اتاق تمیز

در نصب ساندویچ پانل اتاق تمیز به جهت جلوگیری از خسارت‌های محتمل و همچنین به دلیل اینکه پیاده سازی و ساخت استاندارد اتاق تمیز در عملکرد آن موثر است، بهره‌گیری از نیروی متخصص بسیار اهمیت دارد تا بتوانید تمام مراحل پوشش و سقف را به درستی انجام دهید. عملیات نصب ساندویچ پانل اتاق تمیز از لحاظ زمانی بسیار سریع نصب شده و در مدت زمان کوتاهی پروژه آماده بهره برداری می‌گردد.

2

با توجه به کاربری فضای مورد نظر، ‌تیم طراحی دنیای ماموت اقدام به برآورد اولیه از مقادیر مورد نیاز برای پروژه خواهد کرد، که پس از بررسی کارفرما و تایید ایشان تیم طراحی وارد فاز عملیاتی شده و به دلیل تسریع در زمان ساخت برخی از جزییات به صورت شاپ دراوینگ  Shop Drawing توسط واحد مهندسی با نرم افزار AUTO CAD  تهیه و به واحد تولید ارجاع می‌شود.

منظور از شاپ دراوینگ، نقشه‌هایی است که پیش از تولید ساندویچ پانل‌ها تهیه و در آن مشخصات پانل‌های تولیدی، سایز و ابعاد، طول و تعداد، جانمایی آن‌ها بر روی نما و  متریال مصرفی می‌باشد. این نقشه‌ها را از روی نقشه‌های کلین روم تهیه و پس از تایید مشاور کارفرما و یا نظر ایشان جهت تولید به کارخانه ارسال می‌نمایند و متعاقبا پس از تولید به محل پروژه ارسال می‌گردند تا تیم نصب با دقت عمل بسیار بالا بتواند عملیات نصب را به گونه‌ای انجام دهند که پروژه بتواند تمام استانداردهای لازم و مرتبط را دریافت نماید.

سخن پایانی

دنیای ماموت با رعایت بالاترین استانداردهای مرتبط و استفاده از بهترین مواد اولیه و جدیدترین تکنولوژی‌های جهان، توانسته است حرف اول کیفیت در صنعت تولید ساندویچ پانل در کشور را بزند و شعار تجربه بهترین‌ها را به تحقق برساند.

جهت ثبت سفارش و یا دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان دنیای ماموت، پس از برقراری ارتباط با واحد صدای مشتری از طریق تلفن 4500، خدمات درخواستی مشتری سریعا ثبت و به واحدهای اجرایی مرتبط ارجاع می‌شود و وابسته به اینکه خدمات مورد نیاز بناست در کدام استان داده شود از بین 2 تا 5 روز بهترین سرویس ممکن ارائه خواهد شد.برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل با کارشناسان مجموعه دنیای ماموت در ارتباط باشید.

نشانی: آزادراه کرج-قزوین، پنج کیلومتر بعد از پل کردان

تلفن دفتر: 4500-021

تلفن کارخانه: 4500-026

وبسایت رسمی دنیای ماموت: https://mammutworld.com

ایمیل: crm@mammutworld.com

فکس: 88103520-021

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.