کد خبر : 23897 / /
/

طراحی پلان باغ ویلا 1000 متری بر مبنای اصول طراحی محوطه و عمارت ویلا و طراحی داخلی در سبک های ( مدرن،کلاسیک، روستیک و غیره ) دلخواه مشتریان

 

 

خرید یک باغ ۱۰۰۰ متری را می توان جزو رویاهای جذابی دانست که هرشخصی توانایی دستیابی به آن را ندارد. اما آن چیزی که می تواند بیش از خرید این باغ رویایی شما را جذب کند، داشتن یک طراحی مناسب برای آن است که بتواند جلوه ای منحصر به فرد به باغ شما داده و زیبایی های آن را بیش از پیش نمایش دهد. همین عامل باعث شده تا طراحی پلان باغ ویلای هزار متری به عنوان یک نیاز اساسی برای افرادی تلقی شود که چنین زمین هایی را خریداری می‌کنند. آنها تمایل دارند تا به کمک این پلان ها  بتوانند طراحی باغ ویلا و محوطه سازی ویلا خود را به شیوه ای بهتر انجام داده و نتایج ایده آل تری را از آن کسب کنند. با این حال گروه قابل توجهی از آنان اصول اولیه این موضوع را نمی دانند و همین باعث سردرگمی آنها خواهد شد. ما در ادامه مروری بر روی این موارد خواهیم داشت.

 

 

اصول مهم برای طراحی پلان باغ ویلا 1000 متری

 

طراحی هم مانند سایر اقدامات حوزه مهندسی، نیازمند اصول و نکات مختلفی است. در واقع رعایت این نکات به افراد کمک می‌کند تا بتوانند بهره برداری بهینه تری را از باغ ویلای خود داشته باشند. البته گروه قابل توجهی از افراد با این اصول آشنایی ندارند، با این حال ما سعی داریم تا برخی از مباحث پایه ای را خدمت شما عزیزان بیان کرده و بدین ترتیب تصمیم گیری را برایتان ساده تر کنیم.

 

 

نوع کاربری باغ ویلا

5

قبل از اینکه بخواهید به طراحی پلان باغ ویلای 1000 متری خود اقدام کنید، باید ابتدا حتما نوع کاربری آن را تعیین کنید. داشتن اهدافی سیاحتی، کسب درآمد از باغ، اجاره دادن آن برای مراسمات و… از جمله مهمترین کاربری هایی است که مالکان برای باغ ویلای خود تعیین می کنند. این کاربری می تواند ارتباط مستقیمی با نوع طراحی پلان شما داشته باشد؛ لذا اولین اصل برای طراحی ویلا، تعیین نوع کاربری آن است.

 

محوطه سازی ویلا

 

یکی از اولین اصولی که در طراحی پلان باغ ویلای هزار متری به آن توجه می شود، محوطه سازی آن است. در حقیقت باید عنوان کنیم که هر باغ به نوبه خود دارای محوطه مختلفی است که متناسب با نوع کاربری آن تغییر می کند. برای مثال در باغ ویلا های مخصوص مراسمات، میزان محوطه‌سازی افزایش پیدا کرده و در نمونه هایی با هدف باغداری این محوطه سازی به حداقل میزان خود می رسد. مازاد بر این تعیین مسیر ورود و خروج خودروها، حریم دیوار، محل قرارگیری استخر و ساختمان، مسیر انشعابات آب و… از جمله مهمترین مواردی است که در فرایند محوطه سازی ویلا به آن توجه می شود.

 

نوع سبک به کار رفته

 

سبک به کار رفته را می‌توان به عنوان فاکتور دیگری دانست که برای طراحان اهمیت زیادی دارد. در حقیقت طراحی باغ بر مبنای سبک و اصول مختلفی صورت می گیرد که هر کدام از آنها ویژگی های مختص به خود را دارند. برای مثال سبک کلاسیک، رومی، مدرن، مینیمال و… از جمله مهم‌ترین سبک هایی است که برای طراحی ویلا استفاده می شود. هر یک از این سبک ها نوع متریال مختص به خود را داشته و ساختار آن نیز نسبت به دیگری متمایز است. یقینا محل قرارگیری باغ شما و البته سلیقه تان هم می‌تواند بر روی این موضوع تاثیر گذاری مستقیمی داشته باشد. غالبا باغ هایی که در مناطق مرتفع تر هستند، سبک مدرن با پنجره های بزرگ را ترجیح می دهند؛ چرا که می تواند ویوی بسیار بهتری را از منظره دلخواه به آنان بدهد. لازم به ذکر است که این سبک می تواند ارتباط مستقیمی بر روی کلیه بخش های ویلای شما داشته باشد؛ لذا باید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید.

افزون بر این موارد  اصول دیگری هم وجود دارد که بایستی آنها را در پروسه طراحی پلان طراحی ویلای هزار متری در نظر داشته باشید. با این حال گستردگی آن باعث شده تا در یک مقاله جای نگیرند. اما برای آگاهی از آنها بهتر است حتماً با یک متخصص  مشورت کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

6

 

هزینه طراحی پلان باغ ویلا 1000 متری

 

هزینه را می توان از دیگر فاکتورهای موثری دانست که بر روی تصمیم گیری افراد در پروسه طراحی پلان باغ ویلای ۱۰۰۰ متری تاثیر مستقیم می گذارد. در واقع آن ها تمایل دارند تا بهترین طرح را با کمترین هزینه دریافت کنند. البته این هزینه بر اساس مولفه ها و فاکتورهای گوناگونی تغییر می کند. برای مثال نوع متریال به کار رفته، متراژ باغ، سبک سازه، محوطه سازی ویلا و… می‌تواند بر روی این فاکتور موثر باشد. گستردگی این مولفه ها باعث شده تا عملا قرار دادن یک تعرفه مشخص  برای آن غیر ممکن باشد. برخی از شرکت ها بر مبنای متراژ و برخی دیگر به صورت پروژه ای فعالیت می کنند. مازاد بر این حجم خدمات صورت گرفته می تواند این موضوع را تغییر دهد. برای مثال برخی صرفاً طراحی را انجام داده و برخی دیگر علاوه بر طراحی، اجرا و موارد دیگر را هم برعهده می‌گیرند.

7

ما در گروه تهران گاردن نهایت تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم بهترین پلان ها را با قیمت مناسب برای هم وطنان عزیز اجرا کنیم. در واقع تیم ما می تواند تمام مراحل مربوط به یک باغ ویلای هزار متری را برای شما انجام دهد. افزون بر این موارد کارشناسان ما بر تمام سبک های مختلف برای طرح ویلا تسلط کامل داشته و می تواند نیاز شما را مطابق با خواسته هایتان را پیاده کند. چنانچه تمایل دارید تا هزینه طراحی باغ ۱۰۰۰متری یا اطلاعات تکمیلی پیرامون آن را کسب کنید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در گروه تهران گاردن تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.