کد خبر : 23955 / /
/

 

 

تولید دوچرخه های ایرانی باکیفیت

اگر تاکنون فکر می‌کردید که احتمالا برندهای خارجی همیشه از برندهای ایرانی بهتر هستند، بدون شک پس از مطالعه‌ این مقاله نظرتان در مورد برخی محصولات ساخت ایران خصوصا دوچرخه ایرانی عوض خواهد شد. در این مقاله در مورد چند تا از مارک دوچرخه با کیفیت که در ایران تولید می‌شود صحبت خواهیم کرد. پس لطفاً تا پایان همراه ما بمانید.

دوچرخه‌های ساخت ایران

دوچرخه یک وسیله‌ی مناسب برای ورزش، تفریح و جابه‌جایی است. حتی با وجود وسایل حمل نقل پیشرفته برخی از افراد این وسیله را برای جابه‌جایی در سطح شهر انتخاب می‌کنند. مزایای استفاده از دوچرخه در سلامت و ورزیدگی پا، تأثیر در پاکی هوا و جنبه‌های تفریحی آن ثابت شده است. مهم‌تر از همه اینکه استفاده از این وسیله سن و سال نمی‌شناسد و از سنین کودکی تا پیری می‌توان از آن استفاده کرد.

اگر قصد خرید دوچرخه دارید و بین انتخاب مارک ایرانی یا خارجی دو دل هستید، به این معنی که نمی‌دانید خرید کدامیک به صرفه‌تر است، حتما این مطلب را تا آخر بخوانید تا با انواع دوچرخه ایرانی با کیفیت آشنا شوید. در ایران انواع مدل و سبک از این وسیله طراحی و تولید می‌شود که خوشبختانه از لحاظ کیفیت با مدل‌های خارجی برابری می‌کند.

انواع دوچرخه ایرانی

دوچرخه ساخت ایران نیز مانند انواع خارجی آن در مدل‌ها و سبک‌های مختلفی از جمله کوهستانی، شهری، برقی، جاده‌ای، هیبریدی و غیره تولید می‌شود. انتخاب هرکدام از این مدل‌ها به رشته‌ مورد علاقه‌ی شما بستگی دارد. شرکت‌های مختلفی در ایران اقدام به تولید این وسیله‌ پرطرفدار نموده‌اند. در حال حاضر به کمک بهره‌گیری از متد روز دنیا و استفاده از تجهیزات پیشرفته شرکت‌های ایرانی نیز با شرکت‌های خارجی برابری می‌کنند و از لحاظ کیفیت چیزی از آن‌ها کم ندارند.

می‌توان گفت خرید دوچرخه مارک ایرانی نسبت به برندهای خارجی بهتر است؛ زیرا محصولات ایرانی نسبت به برندهای خارجی با قیمت بسیار پایین‌تری به فروش می‌رسند. در ادامه چند برند معتبر دوچرخه ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم. برخی از این برندها به کشورهای خارجی هم صادر می‌شود.

 

مارک کراس ( Cross)

مارک کراس که به انگلیسی Cross نوشته می‌شود، یکی از تولیدکننده های دوچرخه در ایران است. این شرکت در سال 1328 فعالیت خود را در زمینه تولید و توزیع انواع دوچرخه با کیفیت آغاز کرد. اکنون که سال‌ها از تأسیس آن می‌گذرد، هنوز هم توانسته است در تولید و تأمین انواع تجهیزات باشگاهی و سلامت خانگی در صدر تولیدکنندگان ایرانی باشد.

دوچرخه مارک کراس در انواع مدل‌های ساده، فنردار، دنده دار، چند منظوره، تنه و شاسی تولید و به بازار عرضه می‌شود. تمامی محصولات این شرکت در انواع سایز تولید می‌شوند. شرکت ایرانی کراس در حال حاضر نمایندگی برندهای معتبر تجهیزات ورزشی در دنیا است. سطح تکنولوژی و استانداردهایی که این شرکت در تولید محصولات خود به کار گرفته با استانداردهای جهانی مطابقت دارد. از این رو، همواره محصولاتی که تولید می‌کند در سطح جهانی قابل ملاحظه بوده و همسو با برندهای رقیب در بازار جهانی شناخته شده است.

مارک دنرو (Denro)؛ دوچرخه برقی

یکی از مارک‌های دوچرخه ایرانی خوب و با کیفیت مارک دنرو است. این برند فعالیت خودش با تولید انواع قطعات یدکی موتور سیلکت و ساخت موتور سیلکت‌ها و دوچرخه‌های برقی آغاز کرد. شرکت نامبرده با بهره‌گیری از پرسنل و کارشناسان متخصص دوچرخه‌های برقی با کیفیتی را طراحی و تولید نموده است.

دوچرخه برقی چیست

دوچرخه برقی یک وسیله‌ی کارآمد در حفظ و یا بازگردادن سلامتی جسمی افراد است. این وسیله کمک می‌کند که سطح آلودگی هوا پایین بیاید؛ از طرفی استفاده‌ آن برای افراد سن بالا بسیار آسان و بدون خطر است. خوشبختانه شرکت دنرو در ایران اقدام به ساخت چنین وسیله‌ای نموده است. این شرکت با این اقدام توانسته است به سطح سلامت افراد جامعه و پاکیزگی هوا کمک شایانی نماید.

دوچرخه کوهستانی

دوچرخه کوهستانی هم یکی از انواع پرطرفدار این وسیله ورزشی است. معمولاً ورزشکاران و افرادی که اهل کوهستان هستند، چنین دوچرخه‌هایی را می‌پسندند. این وسیله نسبت به انواع کرسی، ساده یا هیبریدی مزایای بیشتری دارد. از جمله می‌توان به مقاومت آن در برابر دست اندازها، چرخ‌های بزرگ، کمک فنرها و عملکرد عالی در مسیرهای ناهموار اشاره کرد.

خوشبختانه شرکت‌های مختلف ایرانی اقدام به ساخت دوچرخه کوهستانی با قیمت و کیفیت مناسب نموده‌اند. بنابراین نیازی نیست درگیر انتخاب بین برندهای خارجی شویم؛ از طرفی متحمل پرداخت هزینه‌های بالا هم نمی‌شویم.

به عنوان یک راهنمای خرید دوچرخه کوهستان بهتر است به جنس بدنه آن توجه داشته باشید. مدل‌هایی که جنس بدنه آن از آلومینیوم است هم دوام بیشتری دارد هم اینکه به دلیل سبک وزن بودن استفاده از آن بسیار راحت است. در مقابل انواعی که فریم‌های آن از جنس آهن است، به دلیل اینکه سنگین وزن بوده و مستعد زنگ زدگی هستند زیاد جالب به نظر نمی‌رسند. همچنین می‌توان به مدل‌هایی با جنس بدنه فیبرکربنی اشاره کرد. این مدل‌ها از کیفیت بهتر برخوردارند و با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

 

برندهای معروف دوچرخه در ایران

همانطور که اشاره کردیم شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید انواع دوچرخه ایرانی با کیفیت فعالیت دارند. کیفیت این دوچرخه‌ها با برندهای خارجی رقیب برابری می‌کند و از لحاظ قیمت مناسب‌تر هستند. در کنار این‌ها چندین برند معتبر دوچرخه در بازار ایران موجود هستند. برخی از برندهای مشهور دوچرخه در ایران را در لیست زیر آورده‌ایم.

  • مارک جاینت / Giant

  • مارک مریدا / Merida

  • مارک اسکات / Scott

  • مارک فوجی / Fuji

  • مارک بلست / Blast

  • مارک ویوا / VIVA

  • مارک اورلرد / Overlord

  • مارک اسپشیالایزد / Specialized

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم به این موضوع که برندهای دوچرخه ساخت ایران از مدل‌ها و برندهای خارجی برابری می‌کنند، اشاره کنیم. بنابراین اگر قصد خرید دوچرخه با کیفیت و قیمت مناسب را دارید، لازم نیست که حتما از بین محصولات خارجی به دنبال گزینه مناسب باشید. خوشبختانه در ایران نیز انواع و اقسام مدل‌ها تولید می‌شود. بنابراین بسته به نیاز، سلیقه و رشته‌ی ورزشی‌ مورد علاقه‌تان می‌توانید از بین محصولات ایرانی مدل مناسب خود را بیابید. نکته‌ مهم‌تر اینکه محصولات ایرانی علاوه بر کیفیت نسبت به رقبای خارجی از قیمت پایین‌تر برخوردار هستند و همین موضوع برای افرادی که دغدغه‌ی بودجه دارند یک مزیت عالی است. امیدوارم مطالب گفته شده در انتخاب این وسیله ورزشی مفید و کارآمد به شما کمک کرده باشد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.