کد خبر : 24002 / /
/

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو، در ابعاد ‌و برندهای مختلف، متفاوت بوده که همین امر سبب می‌شود تا شما بتوانید باتوجه به نیاز خود، بهترین محصول را خریداری کنید. قیمت این محصول، برحسب کیلوگرم محاسبه و اعلام شده که می‌تواند طولی در حدود ۶ و ضخامت ۱ تا ۱.۵ متر را دارا باشد.

 

 

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو

پروفیل استیل دکوراتیو یا (پروفیل استیل نازک) که به پروفیل‌ استیل درزدار هم معروف می‌باشد، پروفیلی است که از ورق استینلس استیل در آلیاژهای مختلف و بر اساس استاندارد AISI 307 تولید و عرضه می‌شود. این پروفیل‌ها معمولا از آلیاژهای ۲۰۱، ۳۰۴، ۳۱۰، ۳۱۶، ۳۲۱ استیل ساخته می‌شوند و شیوه تولیدشان، با کمی تفاوت در جزئیات، کاملا شبیه به پروفیل‌های فولادی صنعتی می‌باشد. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو در بازه‌های قیمتی گوناگون، متغیر بوده که شما می‌توانید آن را از فروشگاه های معتبری همچون ایران متال مارکت، آیرومارت و آهن آنلاین استعلام بگیرید.

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو، در ابعاد ‌و برندهای مختلف، متفاوت بوده که همین امر سبب می‌شود تا شما بتوانید باتوجه به نیاز خود، بهترین محصول را خریداری کنید. قیمت این محصول، برحسب کیلوگرم محاسبه و اعلام شده که می‌تواند طولی در حدود ۶ و ضخامت ۱ تا ۱.۵ متر را دارا باشد.


 

ساخت پروفیل استیل

فرایند ساخت پروفیل استیل، دو روش دارد؛

  1. روش غیر مستقیم

  2. روش مستقیم

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو در هر دو روش، می‌توانند تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند.

 

روش مستقیم

پروفیل استیل، مانند سایر پروفیل‌های فولادی به ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم ساخته می‌شود. ماده اولیه برای ساخت پروفیل استیل، کویل ورق فولاد ضدزنگ است که گرید و سایز آن بر اساس نیاز مشتری انتخاب می‌شود. در ابتدا، کویل ورق روی خط تولید باز شده، در طول مورد نیاز برش داده شده و به ‌صورت شیت در می‌آید. این شیت در مرحله بعد به‌ وسیله چند تیغه هم‌زمان برش خورده و به شکل چند نوار طویل در می‌آید.

مرحله بعدی، استفاده از دستگاه رول فرمینگ است. شیت فولاد ضدزنگ که نواربری شده، وارد دستگاه شده و لبه‌های آن با عبور با تعدادی غلتک در ابعاد متفاوت، به یکدیگر نزدیک می‌شود. سپس روی لبه‌هایی که به یکدیگر نزدیک شده‌، جوشکاری انجام می‌گیرد تا به شکل پروفیل مورد نظر دربیایند. در آخر نیز پروفیل‌ها معمولاً در طول‌هایی در حدود ۶ متر برش می‌خورند. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو ساخته شده از طریق روش مستقیم، با پروفیل تولید شده با دیگر روش‌ها، می‌تواند متفاوت باشند.

 

روش غیر مستقیم

در روش غیرمستقیم، ماده اولیه تولید پروفیل، لوله استیل درزدار است که توسط دستگاه پرس، به شکل قوطی پروفیل در می‌آید که در کشور ما هنوز تکنولوژی لازم ساخت قوطی پروفیل استیل وجود نداشته و بیشتر پروفیل‌های استیل موجود در بازار، از کشورهای تایوان و چین وارد می‌شوند. این پروفیل‌ها معمولاً بر اساس استانداردهای بین‌المللی ASTM، EN و AISI ساخته‌ می‌شوند. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو تولید‌ شده به روش غیر مستقیم، می‌تواند کمی بالاتر از پروفیل در فرایند تولید مستقیم باشد.

مزایای پروفیل استیل

مزایای پروفیل استیل عبارت‌اند از:

  • مقا‌‌ومت کششی بالا

  • انعطاف بالا

  • جوش‌پذیری بالا

  • مقا‌ومت بالا دربرابر رطوبت

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو با ویژگی‌های ذکر شده، منطقی می‌باشد.

 

معایب پروفیل استیل

پروفیل استیل، مزایای بیشتری، نسبت به معایب‌اش را داراست. به عنوان مثال می‌توان برای معایب پروفیل استیل، به قیمت بالای آن و همچنین فراوانی کم‌اش اشاره کرد. هر چند که قیمت پروفیل استیل دکوراتیو، توسط ویژگی‌های فراوانی که دارد، قابل توجیه می‌باشد.

 

پروفیل استیل دکوراتیو

پروفیل استیل دکوراتیو، از جنس استیل و با ویژگی‌های بهداشتی و زیبایی، برآورده کردن خواسته‌ها، روند طراحی جدید در ساخت و ساز و طراحی داخلی، برجسته سازی و زیبا سازی هر محیط را فراهم می‌آورد‌. این محصول دارای ویژگی‌های مختلفی است که می‌توان به مقاوم بودن در برابر حرارت، ظاهر جذاب، مقاوم در برابر خوردگی و طول عمر بالا اشاره داشت.

پروفیل استیل کاربردهای متعددی را داراست. از آن‌ها برای ساخت در و پنجره، میز و صندلی، نرده و پله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته که از آن به دلیل ضد زنگ بودن و مقاومت بالا، می‌توان در ساخت سازه‌های ساختمانی و سقف کارگاه‌ها و سوله‌ها استفاده کرد. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو باتوجه به ویژگی‌های خاصی که دارد، مناسب می‌باشد.

 

ویژگی‌های پروفیل استیل

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو، به خوبی توسط ویژگی‌های‌ پروفیل استیل توجیه می‌شود، در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • مقاوم در برابر حرارت بالا

  • دارای قابلیت بازیافت

  • طول عمر بالا در مقیاس با هزینه‌های آن

  • مقاوم در برابر خوردگی

 

کاربردهای پروفیل‌ استیل

کاربردهای پروفیل استیل در صنعت ساخت و ساز و صنایع عبارت‌اند از:

  • پروفیل‌های استیل مربع و مستطیل با ابعاد کوچک به عنوان نرده فلزی برای درب و پنجره منازل، کناره راه پله‌ها و نرده‌کشی استفاده می‌شود.

  • به علت ظاهر زیبای پروفیل استیل، از آن در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می‌کنند.

  • پروفیل استیل به دلیل ضد زنگ بودن و مقاومت بالا، در ساخت اسکلت‌های فلزی، ساخت میز و صندلی نقش دارد.

  • از بعضی از پروفیل‌های استیل، به شکل‌های متفاوتی مانند پروفیل Z استفاده می‌کنند. از کاربرد این پروفیل پوشانندگی سقف کارگاه‌های بزرگ و سوله‌ها می‌باشند.

  • پروفیل‌های استیل مستطیلی، در ابعاد بزرگ به عنوان ستون در ساختمان، و قطعات گوناگون در صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو باتوجه به ویژگی‌های بیان شده، می‌تواند مناسب باشد.

انواع پروفیل استیل

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو بر اساس انواع گوناگون این محصولات متغییر است. انواع پروفیل استیل عبارت‌اند از:

  • پروفیل استیل باز

  • پروفیل استیل بسته

  • پروفیل استیل ۲۰۱

  • پروفیل استیل ۳۰۴

  • پروفیل استیل ۳۱۶

 

پروفیل استیل باز

پروفیل استیل باز در مقاطع Z و U در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. اضلاع این نوع پروفیل، به صورت باز از یکدیگر می‌باشد. مانند تسمه و میلگرد. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو با پروفیل استیل باز را می‌توانید از مراکز‌ خدمات فلزی استعلام بگیرید.

 

پروفیل استیل بسته

پروفیل استیل بسته در اندازه و ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شود، مانند لوله و قوطی. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو باز می‌تواند کمی بالاتر از‌ انواع دیگر این محصول باشد.

 

پروفیل استیل ۲۰۱

پروفیل استیل ۲۰۱، خاصیت ضد زنگ دارد و در ضخامت‌های ۱ و ۲ میلی‌متر موجود می‌باشد. این استیل از ضعیف‌ترین استیل‌ها بوده و بیشتر در محیط‌هایی که مقاومت کمی نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو‌ از‌ جنس استیل ۲۰۱، کم‌تر از دیگر انواع این محصول می‌باشد. 

 

پروفیل استیل ۳۰۴

پروفیل استیل ۳۰۴، خاصیت مغناطیسی نداشته و جذب آهنربا نمی‌شود. اصطلاحا به آن استیل نگیر نیز می‌گویند. گرید ۳۰۴ به دلیل فرم‌دهی و قابلیت جوش پذیری بالا، جز پرکاربرترین گریدهای استیل می‌باشد. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو با جنس استیل ۳۰۴، کمی بالاتر از قیمت این محصول با مواد اولیه‌ دیگر است. همچنین خرید ورق استیل 304 را یا ما تجربه کنید. 

کاربرد این پروفیل استیل ۳۰۴ عبارت‌اند از:

  • صنایع لبنیات

  • صنایع مواد غذایی

  • ساخت وسایل خانه و آشپزخانه

  • ساخت تجهیزات پزشکی

  • ساخت سازهای موسیقی

  • حمل‌ برخی از اسیدها و مواد شیمیایی خاص

 

پروفیل استیل ۳۱۶

پروفیل استیل ۳۱۶، در تولیدات آب معدنی و صنایع غذایی کاربرد دارد. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو از پروفیل ۳۱۶، تفاوت زیادی با دیگر محصولات از این دست را داراست، چراکه پروفیل ۳۱۶، بیشتر برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


 

ویژگی‌های‌ پروفیل استیل دکوراتیو

باتوجه به اینکه برای هر نوع فلز و پروفیلی، ویژگی‌های گوناگونی مطرح می‌شود، در این قسمت قصد داریم به ویژگی‌های پروفیل استیل دکوراتیو بپردازیم. هر فلز، مقطع، پروفیل و متریالی ویژگی‌ها و خواص شیمایی و ترکیبات ساختاری منحصر به خودش را دارد. در مورد پروفیل‌های استیل، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها، مقاومت بالا در برابر خوردگی است.

اگر در شرایط مرطوب و بیرون از فضای بسته، قرار است از پروفیل استفاده شود، هیچ فلزی نمی‌تواند بهتر از پروفیل استیل دکوراتیو باشد. ‌همچنین این فلز مقاومت خوبی در مقابل حرارت دارد. می‌توان پس از یک دوره مصرف، آن را بازیافت کرد، همینطور در مقایسه با هزینه‌ای که برای این ورق می‌کنید طول عمر خوبی را داراست.

 

پروفیل استیل طلایی

ورق استیل یا پروفیل استیل طلایی، در دسته‌بندی استنلس استیل قرار می‌گیرد که روی آن پوششی طلایی رنگ ایجاد شده است. این ورق از جنس فولاد ضد زنگ است و به دلیل استفاده از عناصری نظیر کروم و نیکل مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر خوردگی دارد. همین امر سبب می‌شود که در صنایع و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. باتوجه‌ به سطح و حالتی که در طراحی روی این ورق‌ها پیاده‌سازی می‌شود، دسته‌بندی‌های گوناگونی برای آن تعیین شده است و معمول در دو دسته بندی صنعتی و دکوراتیو قرار می‌گیرد. در حالت کلی پوشش‌دهی این سطح از ورق‌ها با عناصر فلزی انجام می‌شود.

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو، در مقایسه با پروفیل استیل طلایی تفاوت‌های چندانی نداشته و شما همواره می‌توانید از آن‌ها به عنوان جایگزین‌هایی منطقی بهره بگیرید؛ چراکه پروفیل استیل طلایی نیز از ظاهری زیبا و جذاب برخوردار است. رنگ طلایی آن نیز به دلیل استفاده از فلز تیتانیوم و ترکیب شیمایی آن است. این ورق به معنای واقعی زیبا و جذاب بوده و در شرایطی که میزان خورندگی بالا باشد، مقاومت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. علاوه‌برآن به دلیل جنس استیلی که دارد در مصارف مختلف دکوراتیو از جمله ساخت نمای داخلی و خارجی ساختمان، بدنه لوازم‌خانگی و لوازم تزئینی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع گوناگون پروفیل طلایی

پروفیل طلایی بسته به نوع طراحی و ساختار فیزیکی انواع گوناگونی دارد. نمونه اول استیل طلایی مات بوده که گردوغبار روی آن دیده نمی‌شود و بیشتر در نماهای ساختمان و دیوار و بخش‌های داخلی آسانسورها مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. مدل براق استیل طلایی نیز، یکی دیکر از انواع گوناگون پروفیل طلایی است که برای مصارف دکوراتیو از جمله آسانسورسازی، ساخت گنبد و گلدسته و طراحی داخلی ساختمان‌های تجاری و مسکونی استفاده می‌شود.

نوع دیگر، ورق استیل خش‌دار طلایی می‌باشد که در ساخت سرویس‌های حمام و توالت، دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان، تابلوسازی، ساخت انواع زیورآلات غیر طلایی و نماهای ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو در مقایسه با انواع گوناگون پروفیل طلایی می‌تواند متغیر باشد.

خرید پروفیل استیل دکوراتیو

نام دیگر این محصول، پروفیل استیل سبک می‌باشد؛ چراکه تولید این محصول در ضخامت‌های کمتری نسبت به پروفیل استیل صنعتی را دارا هستند. معمولاً این محصولات در ضخامت‌های ۱ و ۱.۵ میلی‌متر تولید و عرضه می‌شوند. ضخامت با تاثیر روی وزن محصول به طور مستقیم، روی قیمت پروفیل استیل نیز اثرگذار می‌باشد. از لحاظ ابعاد مقطع هم، معمولا این محصولات در ابعاد بین ۲۰ تا  ۴۰ سانتی متر جای می‌گیرند تا به طور کلی وزن خیلی زیادی پیدا نکنند.

همانطور که گفته شد، قیمت این محصول نسبت به پروفیل‌های دیگر، پایین‌تر بوده که همین امر نیز باعث محبوبیت‌اش می‌شود.

محصول نهایی کارخانه‌های رول فرمینگ به صورت شاخه‌های ۶ متری می‌باشد که بر حسب وزن آن تعیین قیمت می‌شود. هرچه کیفیت درزجوش، آلیاژ و ابعاد مقطع بهتر باشد، قیمت پروفیل استیل دکوراتیو افزایش پیدا می‌کند. اگر قصد خرید پروفیل استیل دکوراتیو را دارید، برای تعیین وزن آن باید از محاسبه‌گر وزنی استفاده شده که شما می‌توانید به صورت دقیق قیمت آن را، بر اساس نیاز خود تعیین کنید.

 

ایران متال مارکت

ایران متال مارکت تصمیم دارد با واردات و مشارکت در تولیدات داخلی، جنس مورد نیاز شما را با مناسب‌ترین قیمت و کوتاه‌ترین زمان آماده کند و در سراسر ایران برای شما ارسال کند. با خرید از متال مارکت، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خرید خود را با کیفیت بالا انجام داده‌اید و بهترین قیمت را در بازار به نسبت کیفیت، دریافت کرده‌اید. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو در این مرکز، نسبت به سایر مراکز، مناسب‌تر بوده که همین امر باعث محبوبیت این فروشگاه می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

قیمت پروفیل استیل کوراتیو چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر قصد خرید پروفیل استیل را دارید، احتمالاً اولین سوالی که برایتان مطرح می‌شود، آن است که «قیمت پروفیل استیل دکوراتیو چگونه محاسبه می‌شود؟». باید بگوییم که قیمت پروفیل استیل به‌ صورت کیلویی اعلام می‌شود و برای محاسبه قیمت یک شاخه از آن، باید وزن یک متر از آن را به دست بیاورید و سپس آن را در طول پروفیل ضرب کنید. با ضرب عدد به دست آمده در قیمت یک کیلو، قیمت یک شاخه به دست می‌آید.

 

جمع بندی

قیمت پروفیل استیل در بازه‌های زمانی و قیمتی متفاوت، می‌تواند متغیر باشد. قیمت این محصول را باید از یک مرکز معتبر و قابل اعتماد استعلام بگیرید. أنواع مختلفی از این محصولات وجود دارند که شما باید باتوجه به بودجه و نیازتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

سوالات متداول

قیمت پروفیل استیل چقدر است؟

قیمت این محصول باتوجه به اندازه و عوامل مختلف متغییر است.

قیمت پروفیل دکوراتیو چگونه محاسبه می‌شود؟

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.