کد خبر : 24046 / /
/

ویزای بیزینسی استرالیا چیست؟

کل مطلب آن‌قدر پیچیده نیست. اول ببینید می‌توانید از مسیرهایی مانند ویزای کار استرالیا مهاجرت کنید یا خیر. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، ۲ راه بیشتر ندارید، ۱. کلاً قید مهاجرت را بزنید. ۲. اگر شانس ویزای بیزینس استرالیا را دارید از طریق آن اقدام کنید. این دو خط شاید به نظر آسان باشد اما کل مطلب همین است. برای دقایقی بسیار واضح و شفاف با خودتان فکر کنید.

ویزای بیزینس استرالیا و انواع آن

به‌طورکلی ویزای بیزینسی استرالیا به دودسته تقسیم می‌شود.

 1. ویزای ۱۸۸ استرالیا

ویزای کارآفرینی روش بهترو پیشرفته‌تری است. در این روش شما باید به استرالیا مهاجرت کنید و در این کشور بیزینسی را دایر کنید. در آن بیزینس ۲۰۰,۰۰۰$ دلار منابع مالی وارد کنید. البته می‌توانید بیزینس آماده‌ای را خریداری کنید. در این صورت هزینه خرید نیز جزو آورده ۲۰۰,۰۰۰$ دلاری شما شمرده می‌شود.

۲ویزای سرمایه‌ گذاری استرالیا

برای ویزای بیزینسی استرالیا از نوع سرمایه‌گذاری نیز شما باید مبلغ ۲.۵$ میلیون دلار را به مدت ۵ سال سرمایه‌گذاری کنید و سپس می‌توانید برای اقامت استرالیا  اقدام کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه ویزای ۲.۵ میلیون دلاری مراجعه نمایید.

بهترین بیزینس در استرالیا کدامند؟

به‌طورکلی نمی‌توان گفت بهترین بیزینس در استرالیا چیست. انواع بیزینس‌ها هستند که می‌توانند خوب یا بد باشند و این در حقیقت شما هستید که می‌توانید به بیزینس معنا بدهید. به‌طورکلی در استرالیا به دلیل پیشرفته بودن، بیزینس‌های بزرگ بر بیزینس‌های کوچک‌ چیره شده‌اند و سهم آن‌ها را کم کرده‌اند.

برای نمونه سوپرمارکت‌های بزرگ جای سوپرمارکت‌های کوچک را گرفته‌اند؛ اما آیا این به این معنی است که سوپرمارکت در استرالیا امکان‌پذیر نیست؟ خیر. باید با دقت و تمرکز دقیق‌تری کار را انجام دهید. برای مثال ایجاد یک سوپرمارکت کنار یک مارکت بزرگ می‌تواند گزینه خوبی باشد به شرطی که هایپرمارکت‌های بزرگ‌تر در آن حومه نباشند.

بازار خدمات کمی متفاوت است. در بازار خدمات، سیستم نسبت به بقیه‌ی بازارها کمی سنتی‌تر است چراکه قرار است نیروی انسانی کار را انجام دهد. در بازارهای خدماتی سود خوبی می‌توانید کسب کنید به شرطی که با دقت تبلیغات و مارکتینگ خوبی داشته باشید.

برای نمونه می‌توانید یک آژانس خدمات منزل و نظافت ایجاد کنید. برای خانه‌ها کارگر نظافتی بفرستید و درآمد خوبی کسب کنید. فقط باید بلد باشید که اینترنتی، بازاری برای خود ایجاد کنید. برای مثال در وب‌سایت‌هایی که کار می‌گذارند آماده‌باشید و به‌محض انتشار، کار را بگیرید و به کارمندان خود بفرستید. به‌طورکلی امور خدماتی بهتر از خرده‌فروشی‌ها عمل می‌کنند.

راهنمای خرید بیزینس در استرالیا به‌طور خلاصه

برای خرید بیزینس در استرالیا نکات بسیاری مطرح است. اول اینکه شما باید چطور بیزینسی را پیدا کنید که سوددهی داشته باشد؟ چطور می‌توانید اطمینان کنید که سر شما کلاه نرود؟‌ در استرالیا خرید بیزینس بسیار کار حساس و مهمی است. بعضی یک سال آخر بیزینس‌ را به‌صورت صوری خوب نشان می‌دهند تا بتوانند آن را به قیمت خوبی بفروشند، پس باید مراقب کلاه‌برداران نیز بود.

واینکه دقت داشته باشید که هدف شما از خرید بیزینس در استرالیا برآورده کردن الزامات اداره مهاجرت برای گرفتن اقامت است. پس بیزینس موردنظر باید طوری باشد که با خرید آن الزامات لازم برای ویزای بیزینس استرالیا نیز مهیا شود؛ یعنی باید ۲۰۰,۰۰۰$ دلار ارزش داشته باشد و بتواند در یک سال ۳۰۰,۰۰۰$ دلارفروش کند. این دو گزینه مهم‌ترین شروطی هستند که باید دقت کنید.

البته اگر بیزینس کمتر از ۲۰۰,۰۰۰$ دلار باشد بازهم می‌توانید آن را خریداری کنید اما باید مانده مبلغ تا ۲۰۰,۰۰۰$ دلار را داخل بیزینس بیاورید. برای نمونه اگر بیزینس شما ۱۵۰۰۰۰$ دلار خریداری کردید، باید ۵۰,۰۰۰$ دلار دیگر به‌صورت پول و یا تجهیزات وارد بیزینس خود کنید. برای خرید بیزینس در استرالیا یکی از راه‌های آن مراجعه به وب‌سایت‌های مربوطه و پیدا کردن بیزینس موردنظر است. وب‌سایت‌هایی نظیر https://www.anybusiness.com.au و https://www.seekbusiness.com.au می‌توانند برای شما مفید باشند.

خرید بیزینس در استرالیا و مزایای آن

از مزایای خرید بیزینس در استرالیا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱. از روز اول می‌توانید پول دربیاورید.

۲. مشتریانی از پیش وجود دارند که برای آن‌ها زحمت‌ بسیاری کشیده شده است.

۳. تمامی فوت‌وفن‌های بیزینس را که از پیش با سختی به‌دست‌آمده است به شما خواهد رسید.

۴. امکان استفاده از خدمات دولتی استرالیا مانند حقوق بیکاری و کمک‌خرج خانواده؛

ممکن است شخصی بخواهد از روی اضطرار بیزینس خود را بفروشد، شما می‌توانید خریدار خوش‌شانس چنین بیزینسی باشید.

خرید بیزینس در استرالیا و معایب آن

از معایب بیزینس در استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ممکن است در قیمت‌گذاری بیزینس دچار اشتباه شوید؛ یعنی بیزینس را باقیمت بالاتری بخرید.

۲. احتمال دارد بابت سرقفلی پول اضافی بدهید.

۳. امکان دارد بیزینس موردنظر تخصص محور باشد و بعد از خرید نتوانید خوب مدیریت کنید.

۴. ممکن است نتوانید گردش ۳۰۰,۰۰۰$ دلاری برای ما ایجاد کند.

مراحل خرید بیزنیس در استرالیا

برای خرید بیزینس در استرالیا ابتدا باید داخل همان شهری که هستید یک وکیل مهاجرت به استرالیا و یک حسابدار خبره داشته باشید. به این خاطر باید از این مطمئن باشید که بیزینس موردنظر الزامات ویزای شمارا برآورده می‌کند.

مرحله اول:

در ابتدا شما از وب‌سایت‌ها بیزینس موردنظرتان را پیدا می‌کنید و با بروکر یا همان واسط صحبت می‌کنید تا بتوانید بیزینس را بازدید کنید. پس از بازدید و گرفتن اطمینان از جانب وکیل و حسابدار شما به سراغ خرید بیزینس می‌روید. در پروسه نقل‌وانتقال بیزینس از فروشنده تعهد می‌گیرید که اگر گفته‌های او مخالف واقعیت بود شما می‌توانید در طول ۲ هفته تست بیزینس را برگردانید. البته باید بتوانید ثابت کنید که گفته‌های فروشنده صحیح نبوده است. برای این منظور راه‌های خوبی وجود دارد که ما در استرالیا در اختیار موکلین خود قرار می‌دهیم.

مرحله دوم:

برای خرید بیزینس در استرالیا باید وکیل (به‌غیراز وکیل مهاجرت به استرالیا) قراردادهای شمارا ارزیابی کند و مطمئن باشید که همه‌ی الزامات لازم به‌درستی انجام می‌شود. برای نمونه ممکن است محل مورد اجاره مشکلاتی با شهرداری داشته باشد و یا مدت اجاره آن کوتاه باشد که همه این موارد باید به‌خوبی و درستی ارزیابی و موشکافی شوند.

مرحله سوم:

در پایان قراردادی تنظیم‌شده، شما و فروشنده آن را امضا می‌کنید. شما مبلغی از پول را به‌عنوان پیش‌پرداخت می‌دهید و پیش از گرفتن کلید بیزینس، مابقی مبلغ را تسویه می‌کنید. اکنون صاحب بیزینس خود در استرالیا هستید.

کلام آخر

استرالیا، یکی از مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت است. این کشور سال‌هاست پذیرای کسانی است که شرایط مهاجرت رادارند. همان‌طور که مطالعه کردید، مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای بیزینسی، مناسب صاحبان مشاغل، کارآفرینان و تاجرانی است که در کسب‌وکارشان موفق بوده‌اند.

اگر شما هم قصد مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را دارید، فرصت را از دست ندهید و فرم ارزیابی رایگان ما را پرکنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ویزای بیزینس استرالیا می‌توانید با  مشاورین مجرب ویزاپیک در ارتباط باشید.

منبع این مطلب

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.