کد خبر : 24162 / /
/

استعلام برند قبل از ثبت : اگر تجربه ثبت برند را داشته باشید، قطعا از مزایای آن باخبر هستید و میدانید که ثبت برند کسب و کار شما را به قله‌های موفقیت میرساند اما قبل از اینکه شما برند خود را ثبت کنید باید اقداماتی را انجام دهید. استعلام برند مهم‎ترین کاری است که باید قبل از ثبت برند به دنبال آن باشید.

واضح است که هدف شما از ثبت برند اعتبار بخشیدن به کسب و کارتان است تا رقبای شما نتوانند با انجام اعمال متقلبانه به شما و کارتان صدمه بزنند.زمانی که یک برند به ثبت رسیده باشد شما دیگر اجازه نخواهید داشت تا از آن برند برای محصولات و یا خدمات خود استفاده کنید، همچنین این اجازه را هم ندارید که نام‌های شبیه به آن برند را انتخاب کنید.

از مزایای بزرگ ثبت برند، که بعد از اینکه برند خود را ثبت کردید دیگر کسی اجازه نخواهد داشت تا از برند و اعتبار شما استفاده کند و یا با انتخاب نام های شبیه به برند شما سعی در کساد کردن بازار کار شما داشته باشد.

به همین دلیل اگر شما قصد دارید تا برند خود را به ثبت برسانید باید قبل از اینکه اظهارنامه ثبت برند را در سایت اداره مالکیت معنوی تکمیل کنید، برند خود را از مراجع معتبر استعلام کنید.

موسسه ثبت شرکت فرهنگ با خبره ترین متخصصین ثبت برند به شما کمک میکند تا تمامی مراحل ثبت برندتان را در سریعترین زمان ممکن و به راحتی انجام دهید.

اگر از طریق موسسه ثبت شرکت فرهنگ برند خود را ثبت کنید دیگر نیازی نیست که نگران نحوه استعلام برند قبل از ثبت  باشید زیرا مراحل ثبت برند شما زیر نظر بهترین و با تجربه‌ترین کارشناسان ثبت برند انجام میشود.

از آنجا که پروسه ثبت برند بسیار طولانی میباشد باید حتما متقاضی قبل از اینکه عملیات ثبت برند خود را با تکمیل اظهارنامه در سایت اداره مالکیت معنوی آغاز کند، برند خود را استعلام کند.

درصورتی که شما  برند خود را از قبل استعلام نکنید و عملیات ثبت برند خود را آغاز کنید در پایان عملیات به شما اطلاع داده میشود که به دلیل مشابهت برند شما با برند دیگر نمیتوانید برند خود را به ثبت برسانید.

پس اگر میخواهید که هزینه و وقت خود را برای هیچ و پوچ صرف نکنید، استعلام کردن برند را بسیار جدی بگیرید. یک ثبت خوب فرهنگ است و موسسه ثبت شرکت فرهنگ عملیات ثبت برند شما را تا پایان رهبری میکند.

به صورت کلی استعلام برند روش‎های مختلفی دارد که باید هر یک از آن‎ها را قبل از اینکه برند خود را ثبت کنید انجام دهید تا از کپی نبود برند و علامت تجاری‎تان مطمئن شوید.

روش‌های استعلام برند پیش از ثبت

قبل از اینکه بخواهید بدانید که آیا برند شما شباهتی با برندهای موجود دارد یا خیر باید برند خود را از طریق قانون استعلام کنید! استعلام برند از طریق قانون به این معنا است که آیا برند شما از نظر قانونی قابل ثبت میباشد؟

روش های استعلام برند پیش از ثبت

برندهای ممنوعه در ایران

طبق قانون ایران بعضی از برندها با شاخصه‌های اعلام شده در قانون اجازه ثبت ندارند بنابراین اگر شما قصد ثبت برند خود را دارید باید در ابتدا برند پیشنهادی‎تان از طریق استعلام برند به روش قانونی مورد ارزیابی قرار دهید.

برندهای غیرقابل ثبت در ایران:

  • درخواست برند یا علامت تجاری که مخالف نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد.
  • درخواست برند و علامتی که جزو علائم مشهور باشد.
  • درخواست برند یا علامتی که جزو علائم متبرکه باشد.
  • درخواست برند یا علامتی که جزو علائم و نشان‎های رسمی مانند نشان‎های نظامی و دولتی، پرچم  و ... باشد.
  • درخواست برند یا علامتی که بیانگر توصیف و مرغوبیت کالا باشد.
  • درخواست برند یا علامتی که حاوی نشان و یا اسامی بیگانه باشد.
  • درخواست برند یا علامتی که نشان دهنده مشاهیر باشد.
  • درخواست برند یا علامتی که در امنیت ملی اختلال ایجاد کند.
  • درخواست برند یا علامتی جزو نشان و یا علائم جغرافیایی است.
  • درخواست برند یا علامتی که با قانون حمایت از هنرمندان و مولفان در تضاد باشد.
  • استفاده از نام و نام خانوادگی اشخاص ثالت برای ثبت برند غیرقانونی است.
  • درخواست برند یا علامتی که دارای شرایط علامت تجاری نمیباشد.

استعلام برند از طریق قانونی به شما نشان میدهد که آیا در ایران برند پیشنهادی شما قبل ثبت میباشد یا خیر؟ بعد از اینکه برند خود را از طریق قانونی استعلام کردید باید مشابهت برندتان با سایر برندهای دیگر را نیز استعلام کنید.

اگر میخواهید بدانید که آیا برند شما از طریق قانونی قابل ثبت میباشد، همین حالا با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید تا از قابل ثبت بودن یا نبودن برند خود باخبر شوید.

برندهای ممنوعه در ایران

استعلام کردن برند از سامانه مالکیت معنوی

شما میتوانید به صورت رایگان برند خود را از طریق سامانه اداره مالکیت معنوی استعلام کنید، برای این کار تنها کافی است تا وارد سامانه اداره مالکیت معنوی شوید و دستور العمل زیر را دنبال کنید.

  1.  وارد گزینه خدمات الکترونیک شوید.
  2.  در ادامه وارد زیر منوی ثبت علائم شوید.
  3.  جستجو در بانک اطلاعاتی را کلیک کنید و وارد صفحه مورد نظر شوید.

در صفحه باز شده با فرم استعلام برند مواجه میشوید که از شما میخواهد تا اطلاعات مورد نظر را تکمیل کنید تا سامانه به صورت اینترنتی برند شما را استعلام کند.

استعلام از طریق سایت اداره مالکیت معنوی کاملا رایگان میباشد اما نحوه و چگونگی استعلام برند به دانش و تخصص بسیار زیادی نیاز دارد.

کارشناسان موسسه ثبت شرکت فرهنگ با توجه به دانش و تجربه بسیار زیاد خود به شما کمک میکنند تا بتوانید برند خود را به سرعت استعلام و در نهایت به ثبت برسانید.

استعلام کردن برند از روزنامه رسمی

برای استعلام برند از طریق روزنامه رسمی دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

  1.  وارد سامانه روزنامه رسمی شوید.
  2.  در منوی باز شده بر روی آگهی های قانونی کلیک کنید.
  3.  در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.

یکی دیگر از روش‎های استعلام برند، سامانه روزنامه رسمی میباشد که شما میتوانید به صورت رایگان برند و یا علامت تجاری خود را استعلام کنید.

هر دو روش استعلام از طریق سامانه مالکیت معنوی و سامانه روزنامه رسمی به صورت کاملا رایگان میباشد اما نحوه و چگونگی استعلام از این دو سامانه نیاز به دانش و تخصص بسیار زیادی دارد، به علاوه شما باید قبل از استعلام تشابه برند خود از قابل ثبت بودن آن از طریق قانونی مطمئن شوید.

قبل از ثبت برند باید آن را استعلام کنید و اگر به تنهایی و بدون موسسه ثبت شرکت فرهنگ بخواهید آن را انجام دهید به دردسر بزرگی دچار خواهید شد. اگر برند خود را از طریق موسسه ثبت شرکت فرهنگ به ثبت برسانید، استعلام برند شما توسط خبره ترین متخصصین ثبت برند تجاری انجام میشود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.