کد خبر : 24206 / /
/

 

آیا به دنبال درک چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای یک مشتری یا حتی برای خودتان هستید؟ اگر به تازگی در این صنعت شروع کرده‌اید، تمرین زیاد راهی عالی برای کسب تجربه است. روشی که شما برای ایجاد طرح بازاریابی دیجیتال انتخاب می‌کنید، بر اساس اهداف کسب‌وکار شما بستگی دارد. اما قطعاً باید چند نکته را در نظر داشت که شما را در مسیر موفقیت نگه می‌دارد. اگر درگیر بازاریابی دیجیتال هستید و به دنبال یک استراتژی هستید، این راهنما را دنبال کنید تا شما را در مسیر درست نگه دارد!

 یک چارچوب واقع بینانه ایجاد کنید

قبل از انجام هر کاری، باید نقشه خود را ترسیم کنید. شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید، از جمله ایجاد تقویم محتوا، جدول زمانی و تاریخ انتشار محتوا است. ابزارهای زیادی برای کمک به این سطح از مدیریت محتوا و برنامه ریزی وجود دارد.

نکته مهم این است که چندین نتیجه ایده آل (واقع بینانه) ایجاد کنید و در عین حال فضایی معقول برای ریسک هم باقی بگذارید. شما می خواهید این کار را بر اساس مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) که با استراتژی و اهداف شما مرتبط هستند انجام دهید.

اگر زیرمجموعه‌ای از معیارها را برای استوار کردن استراتژی خود انتخاب نکنید، به احتمال زیاد از مسیر منحرف شده و به هدف نهایی خود نخواهید رسید. هنگام برقراری ارتباط و تفویض اختیار، فرآیند را تا حد امکان ساده نگه دارید و یک چارچوب زمانی مشخص ایجاد کنید تا همه اعضای تیم متمرکز بمانند.

KPI های مناسب را در ابتدا شناسایی کنید

چگونه هدف گذاری می کنید؟ شما باید معیارهای مناسبی را برای تمرکز روی آن‌ها پیدا کنید تا بفهمید چگونه به نتایج نهایی خود رسیده‌اید. انتخاب  KPIهای  مناسب( شاخص کلیدی عملکرد) – آنهایی که بیشتر نمایانگر حوزه‌های هدف کلیدی شما هستند – به شما کمک می‌کند تا در مسیر هدف باقی بمانید و درک کنید که کدام یک از اقدامات بازاریابی شما واقعاً کار می‌کنند و کدام یک نیاز به بهبود دارند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در هنگام فهمیدن اینکه کدام KPI برای استفاده بهتر است فکر کنید:

  • یک KPI داده شده چگونه با هدف شما مرتبط است؟
  • دقیقا چه چیزی را اندازه می گیرید؟
  • آیا چیزی که اندازه گیری می کنید با تجربه واقعی کاربر مرتبط است و اگر چنین است، چگونه؟
  • چقدر به نظارت/گزارش در مورد معیارهای خاص نیاز دارید و آیا این را در برنامه خود لحاظ کرده اید؟

ترفند تنظیم مناسب اینها این است که این داده ها صرفه  نظر از اینکه یک مشت اعداد هستند، تجربه انسانی نیز به شمار می‌روند. این بهترین روش برای تنظیم یک استراتژی فروش و بازاریابی مناسب است . شما ترافیک خود را به عنوان اعداد و همچنین انسان ها مشاهده می‌کنید. شما می‌خواهید به اعدادی بپردازید که واقعاً داستانی در مورد آنچه مشتریان شما انجام می دهند را بیان می‌کنند و از این داده‌ها برای تغییر اوضاع در آینده استفاده می‌کنند.

 

نکته اصلی این است که رفتار انسان واقعاً چیزی است که بر ROI (بازگشت سرمایه) شما تأثیر می گذارد، بنابراین به یاد داشته باشید که همیشه از نقطه نظر UX (تجربه کاربر) به آن نگاه کنید.

 

14

بدانید چگونه یک قیف موثر بسازید

کسانی که در زمینه بازاریابی سنتی (یا هر زمینه تجاری) تجربه دارند، باید با مفهوم قیف فروش آشنا باشند. قیف فروش یک طرح کلی گام به گام از هر مرحله از سفر خریداران است.

قیف فروش، چیزی شبیه به این تقسیم می شود:

پروپوزال (outreach  :(تبلیغات فیس بوک، صفحه فرود، ویدیوهای توضیحی، اینفوگرافیک، بازاریابی محتوا

تبدیل به مشتری: رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ اطلاعاتی، مطالعات موردی، آزمون ها

بعد از خرید : سری ایمیل، بررسی ها، پرسشنامه ها

حفظ مشتری : پیشنهادات انحصاری، کاغذهای سفید، ایمیل ها، مسابقات، نظرسنجی ها

وسیع‌ترین قسمت یا بالای قیف جایی است که دسترسی، تعامل و آگاهی از برند اتفاق می‌افتد. این قسمت برای جذب ترافیک جدید و همچنین جذب مجدد ترافیک تکراری است. بالای قیف شما جایی است که بازاریابی اتفاق می‌افتد و شما باید مطمئن شوید که این امر بسیار جذاب است – نه به میزان فروش بلکه در مورد ایجاد رابطه است.

یک استراتژیست محتوای عالی یا متخصص بازاریابی دیجیتال می‌داند که برای وارد کردن مشتریان به هر مرحله از قیف چه چیزی لازم است و درصد بالایی از تبدیل را به دست می‌آورد – اما در بیشتر موارد، نیاز به تمرین دارد، بنابراین اگر فوراً این اتفاق نیفتد، وحشت نکنید!

درک کنید که چه چیزی باعث ایجاد محتوای موثر می شود

محتوا بسیار بیشتر از وبلاگ‌های عالی، توییت‌ها و تبلیغات فیسبوک موثر است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا با آن خلاق شوید و برای این منظور، می‌خواهید در مورد فناوری و آخرین روش‌های رسیدن به مخاطبان خود به روز باشید. چیزی که باعث ایجاد ارتباط و تعامل واقعاً مؤثر می‌شود، توانایی شما برای گفتن یک داستان است. و برای این منظور، استراتژی شما باید حول یک کمپین تبلیغاتی مؤثر متمرکز شود که کیفیت و ارزش بالایی دارد.

منظور ما از این چیست؟ ابتدا تبلیغات اصلی و ارائه خدمات خود را بسازید و سپس با CTA (دعوت به اقدام) محتوا بنویسید که کاربران را به صفحه خرید هدایت کند. اما مطمئن شوید که محتوای تولید شده برای مخاطبان شما قابل ارتباط، مرتبط و مفید است.

 

شما همچنین باید درک روشنی از نحوه عملکرد محتوای شما با توجه به سئو و الگوهای تجزیه و تحلیل داشته باشید. هر چیزی که در جهان منتشر می‌کنید در نهایت "داده" است، بنابراین ردیابی آن به روش صحیح بسیار مهم است. این همچنین به معنای درک تجربه کاربر است. با سفارش سئو سایت می‌توانید با خیال راحت کار را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید.

برنامه ریزی استراتژیک اما انعطاف پذیر

برنامه کلی شما هر چه باشد، باید جایی برای انعطاف پذیری باقی بگذارید. درست مانند دادن مهلت‌های «جعلی» در حین واگذاری وظایف یا هدایت مشتریان. باید فضای کافی را نه تنها برای نوسانات زمانی، بلکه رویدادهای غیرمنتظره‌ای که می‌توانند بر حجم کار اصلی شما و همچنین بر کل تجارت تأثیر بگذارند در نظر بگیرید.

این به این معنا است که برخی از نقاط "خالی" را در جدول زمانی خود بگذارید تا در حین حرکت آنها را پر کنید. همچنین این به این معنا است که فضایی برای گنجاندن مواردی مانند رویدادهای جاری مرتبط، مقالات وایرال از رقبا، یا سرمایه‌گذاری‌های غیرمنتظره در فن‌آوری جدید که می‌تواند برنامه شما را در جهت خاصی تغییر دهد، باقی بگذارید.

همانطور که بر روی برنامه خود کار می کنید، باید به طور مستمر نظارت داشته باشید و بررسی کنید و سوالاتی مانند:

  • کجا جای پیشرفت وجود دارد؟
  • چه KPIهایی واقعاً در این مرحله مرتبط هستند؟
  • اکثر ترافیک در کجا جریان دارد؟
  • چه ابزارهایی بهتر از دیگر ابزارها کار می کنند؟

 

15

کتابخانه ای از محتوای همیشه سبز ایجاد کنید

انواع مختلف محتوا اهداف متفاوتی دارند و برای این منظور باید ایده های مختلفی را در حین کار بر روی استراتژی بازاریابی محتوای خود به کار ببرید. اگرچه این ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما در واقع اینطور نیست که بتوانید قسمت اعظم محتوای خود را زودتر جمع کنید و آن را بر اساس کلمات کلیدی و برچسب‌ها سازماندهی کنید.

محتوای همیشه سبز اصطلاحی برای محتوایی است که شما فقط باید یک بار ایجاد کنید و برای اهداف متعدد و حتی در چندین کانال ارزشمند است. این معمولاً مربوط به زمان یا رویداد نیست، اما بخش مهمی از خط داستانی برند، پیام اصلی و پیشنهادات کلیدی شما است.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توان محتوا را برای استفاده های مختلف توسعه داد:

  • یک کتاب الکترونیکی PDF را می توان از وبلاگ های قدیمی توسعه داد
  • یک مقاله عمیق را می توان به وایت پیپر تبدیل کرد
  • نمایش اسلاید را می توان در فیلم‌های توضیح دهنده ساده گنجانید

ایده در اینجا این نیست که مخاطبان خود را با محتوای تکراری خسته کنید یا سرقت ادبی کنید (حتی "سرقت" محتوای شما می تواند برای شما هزینه سئو داشته باشد)، بلکه ایجاد کتابخانه ای از قطعات اصلی است که می توانید در کنار پیام و اهداف تجاری خود توسعه دهید.

یک جهت روشن را تجسم کنید

آیا محتوای شما مطابق با ترافیک و تعامل کلی در جهت خاصی پیش می رود؟ این همان چیزی است که باید در ابتدا و با پیشرفت در هر مرحله از استراتژی خود به کار ببرید. شما باید مراقب باشید که هر مرحله از قیف شما چقدر خوب کار می کند و اگر تبدیل‌های شما در نوسان است، به فعالیت‌هایی که دوباره  مخاطبان را درگیر می‌کنند مشغول شوید.

نکته اصلی این است که یک برنامه منعطف برای داشتن درک روشنی از نحوه انجام این فرآیند از پایه ایجاد کنید، که با محتوای سئو پسند و بسیار قابل اشتراک‌گذاری شروع می‌شود. در پایان، شما باید نتایج مورد انتظار خود را با نتایج واقعی مقایسه کنید، به طوری که وقتی یک استراتژی جدید ایجاد می‌کنید، بهتر متوجه شوید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست.

نتیجه گیری

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر، باید درک درستی از مدیریت پروژه داشته باشید، که شامل یک چشم انداز کامل از برنامه و همچنین هر مرحله و تکه‌های مربوط به موفقیت هر مرحله است. برای این منظور، یک استراتژی بازاریابی محتوا نشان دهنده خوبی از هنر و علم آنچه در پشت صحنه می گذرد است.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ موفق هرگز قطع و خشک نمی‌شوند، اما با کمی تمرین می‌توانید آنها را به نفع خود انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید که ایده این است که از سود و تبدیل ها فاصله بگیرید و روی تجربه  انسانی تمرکز کنید – مسیری که خریدار طی کرده، داستان برند شما و تعامل. وقتی بتوانید به طور واقعی مخاطبان گسترده‌ای را جذب کنید، بدون شک مشتریان و همکاران خود را تحت تاثیر قرار خواهید داد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.