کد خبر : 24412 / /
/

همانطور که می دانید چای در سراسر جهان به سه شکل چای سیاه(Tea Black)،چای سبز (Tea Green) و چای سفید (white tea) عرضه می شود.مشخص شده است که از نظر میزان تاثیر آنتی اکسیدان (خاصیت ضد سرطانی) دو فنجان چای با 20 لیوان آب سیب یا 4 لیوان آب پرتقال برابری می کند.عصاره چای حاوی موادی چون کاتچین ها و بسیاری ترکیبات مفید دیگر است که طبق مقالات علمی متعددی میتوانند منجر به کاهش احتمال ایجاد سرطان و بیماری های قلبی عروقی شود. همچنین پلی فنل موجود در چای در قوی تر شدن دیواره های عروق و همچنین تنظیم قدرت انتقال دهندگی عروق نقش دارد. وجود فلوراید در چای باعث محافظت از دندان ها می شود. نتایج اخیر منتشر شده آزمایشات پزشکی نشان می دهد ، مصرف روزانه پنج فنجان چای باعث کاهش LDL (کلسترل بد) به میزان 11٫1 درصد می شود و کلسترول کلی بدن (TC) تا 6٫5 درصد کاهش پیدا می کند .

چگونگی دم کردن چای سیاه :

آب رابه درجه جوش رسانده (100 درجه سانتی گراد) سپس روی چای میریزیم- زمان دم کشیدن نباید کمتر از 30 ثانیه و طولانی تر از 5 دقیقه گردد- زیرا پس ازآن تانین چای بتدریج آزاد شده و اثر محرک کافئین را خنثی و طعم چای را نیز تلخ می کند. چای تا پیش از 2 دقیقه از دم کشیدن اثر محرک دارد اما پس از این مدت بتدریج از خاصیت محرک بودن آن کاسته شده و به خاصیت آرام بخشی آن افزوده میگردد. پس از گذشت 5 دقیقه از دم کشیدن چای کاملا به یک آرام بخش مبدل میگردد .

ترکیبات تشکیل دهنده چای:

1-کافئین

2-تیوفیلین (THEOPHYLLINE ) : این ماده ساختاری همچون کافئین دارد که هم در چای سبز و هم سیاه موجود می باشد. اثرات آن در بدن عبارت است از : شل کردن عضلات نایژه های ریه، افزایش جریان خون کلیه ها، افزایش انقباض پذیری و کارایی عضلات قلب، افزایش ضربان قلب، کاهش فشار خون و اثرات ضد التهابی .

3- تانین ( TANNIN ) : یک پلی فنول تلخ مزه میباشد. که اثر آن در بدن آرام بخشی سیستم عصبی مرکزی انسان میباشد. یک عیب تانن این است که از جذب مواد معدنی به ویژه آهن ممانعت میکند .

4- تیانین (THEANINE ) : در چای چندین آمینو اسید وجود دارد اما بیشترین میزان اسید آمینه چای را تیانین تشکیل میدهد. عمده طعم چای به خاطر وجود همین ماده است .

5- کاتچین ( CATECHIN ) : این ماده بسیار مفید بوده و برای سلامتی بسیار سودمند است. کاتچین در چای سبز و سیاه وجود داشته اما میزان آن در چای سبز بیشتر میباشد. اثرات آن عبارتند از : ضد سرطان ، کاهش دهنده کلسترول خون، یک آنتی بیوتیک و آنتی ویروس قوی، جلوگیری از افزایش یافتن فشار خون و جلوگیری از افزایش یافتن قند خون .

6- ویتامینهای COMPLEX B,C,E و ویتامین E که برای بدن بسیار مفید است. ویتامین C کاهش دهنده استرس بوده و علایم سرماخوردگی را نیز تقلیل میدهد. ویتامین های ب کمپلکس به متابولیسم کربوهیدرات ها کمک میکند .

7- فلوراید و فلووانوئید (FLAVONOID) : فلوراید در استحکام دندان و فلووانوئید از ایجاد بوی بد دهان پیشگیری کرده و همچنین دیواره عروق خونی را تحکیم میکند .

8-همچنین چای حاوی فیبر، کربوهیدرات، لیپید و کاراتنوئید نیز میباشد . فواید چای برای سلامتی بدن عبارت اند از :

  • پیشگیری، تسکین علایم و تسریع بهبودی سرماخوردگی و آنفولانزا .
  • پیشگیری از بوی بد دهان .
  • پیشگیری و کاهش اثرات دیابت نوع دوم .
  • کاهش علایم مواد حساسیت زا .
  • کاهش علایم عارضه پارکینسون .
  • گسترش عفونت ویروس HIV را در بدن کاهش میدهد .
  • حفظ کننده تعادل مایعات بدن میباشد .
  • رفع خستگی و استرس .
  • پیشگیری و التیام درد بیماری آرتروز .
  • پیشگیری از عارضه پوکی استخوان .
  • آسیبهایی که سیگار به DNA وارد می آورد را کاهش میدهد .
  • کند کننده روند پیری .
  • جلوگیری از لخته شدن خون .
  • یک ضد ویروس و ضد باکتری .
  • افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن .
  • افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن .
  • اثرات ضد التهابی دارد .
  • تصفیه خون و کنترل فشار خون و کلسترول .
  • پیشگیری از اختلالات پوستی .

و به طور کلی :

مصرف چای باعث تسریع حرکات تنفسی ، بهبود در گردش خون ، رفع خواب آلودگی ، احساس تجدید نیرو ، تقویت نیروی فکری ، گوارش بهتر غذا و تعریق میشود از این رو چای را هنگام خستگی ، ضعف عصبی ، میگرن ، بیماریهای قلبی و آسم میتوان تجویز نمود . چای ممکن است در کاهش خطر برخی بیماریهای مزمن عمده مثل سکته ، حمله قلبی و بعضی سرطانها مفید باشد، این مطلب را دکتر جان وایسبرگر ، عضو بلند پایه موسسه بهداشت امریکا ، واقع در یک مرکز تحقیقاتی در نیویورک اعلام میکند . نوشیدن چای میتواند از پوسیدگی دندانها جلوگیری کند ؛ و این امر خبر بسیار خوبی برای تمام مردم دنیا محسوب میشود ، چرا که چای پس از آب پر مصرفترین نوشیدنی در دنیاست و روزانه یک میلیارد فنجان چای در دنیا نوشیده میشود .پس اگر قصد خرید چای با کیفیت را دارید حتما سری به سایت چای دبش بزنید

خرید اینترنتی یک چای خوب

بعد از اینکه با فواید چای آشنا شدید، نیاز است که به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مثل سایت چای دبش بروید، این شرکت به صورت تخصصی در زمینه تولید وبسته بندی انواع چای و دمنوش فعالیت می کند.

چای و دمنوش های این شرکت با مدرنترین دستگاه ها تولید و بسته بندی شده است، و تنوع بالای مصولات آن با انواع سلیقه ها سازگار است. 

کافیست به این سایت بروید و محصول مورد علاقه خود را سفارش دهید و در کجای ایران که هستید سفارش خود را به صورت رایگان و بدون هزینه ارسال دریافت کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.