کد خبر : 24605 / /
/

 

 

ادغام اتریوم برای استخراج اتریوم و ماینرهای GPU به چه معناست؟

اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام ارتقا یافت، به این معنی که ماینرها بیکار می شوند و تجهیزات آنها بی فایده خواهد بود. برای اینکه بدانید چه راه هایی برای حل این مشکل پیش روی ماینرهاست مقاله ای که توسط صرافی ارز دیجیتال نیپوتو تهیه شده را مطالعه کنید.

ماینرهای GPU افرادی هستند که بلاک های تراکنش را با استفاده از کارت های گرافیک تخصصی برای حل محاسبات چالش برانگیز ریاضی تایید می کنند. ماینرها از کارت های گرافیکی استفاده می کنند زیرا می توانند به سرعت و به طور مکرر وظایفی را که به انرژی و منابع زیادی نیاز دارند تقسیم و پردازش کنند.

با این حال، برنامه طولانی مدت اتریوم برای کاهش 99 درصدی مصرف انرژی با حذف تدریجی استخراج ارزهای دیجیتال در 15 سپتامبر تکمیل شد و نگرانی‌هایی را در مورد تجهیزات ماینینگ موجود افزایش داد. به عنوان مثال، ممکن است منجر به انباشت زباله های الکترونیکی ناشی از افزایش ریگ های ماینینگ بی فایده شود که می تواند باعث ایجاد شرایط اضطراری آب و هوایی شود و در نهایت مزایای تغییر مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) را خنثی کند.

مزایا و معایب استخراج GPU چیست؟

استفاده از یک GPU برای استخراج هر دو مزیت مانند مقیاس پذیری و پردازش سریعتر را ارائه می دهد، اما دارای معایبی مانند فرآیندهای راه اندازی پیچیده، تعمیر و نگهداری و هزینه برق است.

استخراج GPU ذاتاً قدرتمندتر از استخراج واحد پردازش مرکزی (CPU) است، زیرا واحدهای پردازش گرافیکی می توانند همان محاسبات را سریعتر انجام دهند. علاوه بر این، قدرت سیستم را می توان با استفاده از کارت های گرافیک اضافی افزایش داد و استخراج GPU را به جایگزینی مقیاس پذیر برای استخراج CPU تبدیل کرد.

پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته‌تر با پشتیبانی از بازی، ویرایش ویدیو و یادگیری ماشینی ارائه می‌شوند که به آنها تطبیق پذیری برای سرعت بخشیدن به برنامه‌های مختلف خارج از رندر گرافیکی معمولی را می‌دهد. به عنوان مثال، واحدهای پردازش گرافیکی می توانند گرافیک های 2 بعدی و 3 بعدی را ارائه دهند و به گیمرها اجازه می دهند با وضوح بیشتری بازی کنند.

از آنجایی که پردازنده‌های گرافیکی دارای قدرت محاسباتی خیره‌کننده‌ای هستند، می‌توانند برنامه‌هایی مانند تشخیص تصویر را به میزان قابل توجهی سرعت بخشند. در محاسبات، پردازش موازی GPU به اجرای همزمان محاسبات یا فرآیندهای متعدد اشاره دارد.

گزینه جایگزین برای ماینرهای اتریوم چیست؟

ادغام اخیر ماینرها را مجبور کرد به ارزهای دیجیتال قابل استخراج با GPU جایگزین، نسخه جدید فورک شده یا فروش تجهیزات خود با قیمت پایین روی آورند

ارزهای دیجیتال قابل استخراج با GPU

یکی از تأثیرات مستقیم ادغام شامل روی آوردن ماینرها به فورک اتریوم، اتریوم کلاسیک (ETC) است تا همچنان از تجهیزات خود استفاده کنند. به عنوان مثال، هش ریت فورک بلاک چین روز پس از ادغام افزایش یافت. هش ریت قدرت محاسباتی مورد نیاز برای تایید تراکنش در بلاک چین را از طریق مکانیزم اجماع اثبات کار توصیف می کند.

از آنجایی که بلاک چین اتریوم کلاسیک هنوز روش PoW را برای ماینینگ اجرا می کند، بلاک چین Hive (غول استخراج رمزارز) برنامه های خود را برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال اثبات کار مانند اتریوم کلاسیک ETC، دوج کوین (DOGE) و لایت کوین (LTC) و غیره فاش کرد. با این حال، تغییر به یک بلاک چین PoW ممکن است مزایای زیست محیطی را که نسخه PoS ارائه می دهد تضعیف کند.

ماینرهای اتریوم می توانند به نسخه جدید فورک شده سوئیچ کنند

یک ماینر چینی که در برابر تغییر شبکه اتریوم به سمت اثبات سهام مقاومت می کند، اتریوم را فورک کرد تا روش اجماع اثبات کار را حفظ کند. نسخه جدید فورک شده EthereumPOW (ETHW) نام دارد که امیدوار است در آینده ماینرهای GPU را جذب کند.

معامله توکن هایی که منعکس کننده فورک اثبات کار اتریوم هستند توسط صرافی های ارزهای دیجیتال مانند Poloniex و BitMEX و همچنین بلاک چین Tron پشتیبانی می شود.

برخی از ماینرهای GPU ممکن است صحنه را ترک کنند

بازگشت به ارقام درآمد قبلی که در شبکه اتریوم ارائه شده بود دشوار است. شانس دریافت چنین سودی با بلاکچین استیبل کوین ها یا هر بلاک چین PoW دیگری کم است. انتقال هش ریت به کوین های جایگزین GPU قابل استخراج نیز تهدیدی برای سرمایه گذاری ماینینگ است.

به دست آوردن پاداش‌های قبلی که در اتریوم ارائه شده بود، چالش برانگیز است، به همین دلیل ماینرها شروع به جایگزینی کوین‌های قابل استخراج توسط GPU کردند. با این حال، افزایش هش ریت به معنای افزایش سختی استخراج است که باعث می‌شود ماینرها از شر ماینرهای GPU خلاص شوند.

از سوی دیگر، فروش ممکن است رخ ندهد زیرا شاهد اثر دامپینگ ناشی از افزایش عرضه قابلیت GPU در مقایسه با کاهش تقاضا خواهیم بود. بنابراین، نتایج احتمالی چنین سناریویی می‌تواند اکثریت قریب به اتفاق ماینرها باشد که تجهیزات خود را با قیمت پایین به فروش می‌رسانند. با این حال، از آنجایی که استخراج کریپتو فشار زیادی را بر سخت‌افزار GPU وارد می‌کند، گیمرها و حتی ویرایشگران فیلم ممکن است به خرید دستگاه‌ها خوش‌بین نباشند.

ماینرها می توانند به نسخه PoS اتریوم مهاجرت کنند؟

ماینرها ممکن است مدل کسب و کار خود را به اجماع اثبات سهام تغییر دهند.

ترک زنجیره برای حامیان اتریوم به دلیل ادغام و احتمال اینکه استخراج روی اتریوم غیر موثر باشد، دشوار است. با این حال، سهامگذاری دیفای (DeFi) به دلیل پرداخت های بالاتر، توجه این افراد را به خود جلب کرده است، زیرا هزینه هایی که قبلاً توسط بلاک چین به استخراج کنندگان پرداخت می شد به اعتبار سنجی منتقل می شود.

یک ماینر پردازنده گرافیکی اتریوم می‌تواند روی آنچه در حال حاضر دارد سرمایه‌گذاری بیشتری کند و سایر فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI)، محاسبات ابری و غیره را کشف کند. علاوه بر این، پردازنده‌های گرافیکی را می‌توان بدون نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر برای محاسبات ابری تغییر کاربری داد. به عنوان مثال، Hut 8 Mining که دارای بیش از 180 پردازنده گرافیکی است، در حال حاضر مرکز داده اتریوم خود را برای یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و اهداف مهندسی بازسازی می کند.

آینده استخراج GPU چیست؟

آینده ماینینگ پردازنده گرافیکی به تمایل ماینرها برای ادامه استخراج ارزهای دیجیتال قابل استخراج با GPU بستگی دارد.

ماینینگ، پایه ارزهای دیجیتال PoW، ممکن است به شکوفایی خود ادامه دهد، زیرا هزینه های انرژی برای استخراج کنندگان GPU پایین است. علاوه بر این، استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی فراتر از استخراج، از جمله طراحی گرافیک، بازی و ویرایش ویدئو، آنها را برای سرمایه گذاری ثابت ایده آل می کند.

همچنین، هنگامی که یک بلاک چین به الگوریتم‌های اجماع جایگزین مهاجرت می‌کند، استخراج‌کنندگان GPU می‌توانند از ریگ های خود برای استخراج ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کنند. این نشان می‌دهد که ماینرهای GPU می‌توانند در طول رویدادهایی مانند Merge، برخلاف استخراج‌کنندگان ایسیک (ASIC) به استفاده از ریگ‌های استخراج خود ادامه دهند، زیرا ASIC‌ها را نمی‌توان برای استخراج ارزهای دیجیتال جایگزین استفاده کرد.

برعکس، در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی، ASICها از نظر انرژی کارآمدتر هستند و نرخ هش بالاتری را ارائه می‌دهند، و ماینرها را وادار می‌کنند تا به تجهیزات ایسیک روی آورند. با این حال، هزینه راه اندازی دکل استخراج ASIC آن را برای ماینرهای انفرادی غیر جذاب می کند. مهم‌تر از همه، تجهیزاتی که یک ماینر انتخاب می‌کند باید توسط بلاک چینی که در آن ارزهای دیجیتال استخراج می‌کنند، پشتیبانی شود.

منبع: نیپوتو

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.