کد خبر : 24727 / /
/

یکی از زیباترین شهر های ساحلی ترکیه شهرآلانیا میباشد که ترکیبی از دریای زیبای مدیترانه و جنگلهای زیبا میباشد.امروزه آلانیا به یکی از شهرهای پرطرفدار میان گردشگران تبدیل شده است که در ادامه ی این مقاله شما را با مکان های دیدنی و ویژگی های این شهر ساحلی آشنا میکنیم. یکی از تور های پیشنهادی ما به شما عزیزان در ایام تعطیلات نوروز و همچنین فصل تابستان تور آلانیا می باشد.سفر به کشور ترکیه و شهر های آن نیاز به ویزا ندارد و کافیست گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار در دست داشته باشید.

آلانیا را بیشتر بشناسیم.

آلانیا یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه میباشد که در سواحل جنوبی ترکیه  در یک شبه جزیره کوچک در دریای مدیترانه قرار گرفته است.جمعیت این شهر طبق آمار سال 2019 حدود 327 هزار و 503 نفر اعلام شده است.آب و هوای شهر ساحلی آلانیا معتدل و مدیترانه ایی میباشد همچنین زمستان ها مرطوب و بارانی و تابستان ها گرم خشک است.مردم این شهر نسبت به سنت های قدیمی خود بسیار حساس هستند ،خاطر نشان کنم برخی از آداب و رسوم مردمان این شهر شبیه به فرهگ ما ایرانی هاست برای مثال مهمان هرگز دست خالی به خانه میزبان نمیرود و گرفتن هدیه کوچک نشان از احترام به میزبان دارد.

غذاهای محلی و معروف شهر آلانیا

اگر در تعطیلات نوروز پکیج تور آلانیا نوروز را انتخاب کردید پیشنهاد میکنم حتما تنوع غذایی بالای این شهر ساحلی را تجربه کنید.غذاهایی مانند انواع کباب ، پیده های سنتی ، بورک و حتی انواع غذاهای اروپایی جزو غذاهای خوشمزه و قابل توجه این شهر میباشد.یکی از خوردنی های این شهر زیبا شیرینی بورک میباشد که تقریبا در تمام بازارها و رستوران های این شهر پیدا میشود و در تمام طول روز میشود آن را مصرف کرد.این شیرینی از خمیر یوفکا ، پنیر و سبزیجات تازه و گوشت یا سیب زمینی درست میشود.از غذاهای مهم دیگر این شهر میتوان به انواع کباب های آن اشاره کرد که سرآشپزها با گوشت های مختلف سرو میکنند.حتما نام اسکندر کباب و آدانا کباب را شنیده ایدد.این دو کباب از پرطرفدار ترین غذاهای این شهر میباشند که پیشنهاد میکنیم در طول سفر میل کنید و از آن لذت ببرید.مواد تشکیل دهتده آدانا کباب گوشت گوسفند و ادویه های گرم است که میتوان گفت پرطرفدار ترین کباب در این منطقه میباشد.

آدنا کباب

بهترین فصل برای سفر به آلانیا چه زمانی است؟

اگر طرفدار تفریحات آبی هستید و میخواهید از تفریحات آبی همچون شنا ،جت اسکی و... در این شهر ساحلی لذت ببرید پیشنهاد میکنم در فصول گرم سال به این شهر ساحلی سفر کنید.برای مثال تور آلانیا تابستان و یا تور آلانیا نوروز از پکیج های پرطرفدار این شهر ساحلی میباشد.در فصل زمستان هوای این شهر کمی سرد است به همین دلیل مسافرین کمتری به این شهر سفر میکنند و شهر نسبتا خلوت میباشد.در فصل پاییز نیز رطوبت و وزش باد مناسبی دارد ولی باز هم گردشگران کمتری نسبت به فصل بهار و تابستان این فصل را برای سفر به آلانیا انتخاب میکنند لذا بهترین فصل ها برای سفر به آلانیا فصل بهار و فصل تابستان میباشد.

فرودگاه شهر آلانیا کجاست؟

نام فرودگاه شهر آلانیا قاضی پاشا میباشد که فرودگاهی بین المللیست و ظرفیت آن یک میلیون و پانصد هزار نفر در سال و مساحت ان 6700 متر مربع است.فرودگاه قاضی پاشا حدود 30 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و اتوبوس های شرکت حمل و نقل برای جابجایی مسافران از مرکز شهر به فرودگاه و بالعکس وجود دارند.از ایران نیز در فصول مختلف ایرلاین های مختلف به این فرودگاه پرواز دارند و شما میتوانید با مراجعه به آژانس هواپیمایی آریسا پرواز تور و پرواز آلانیا را رزرو و خریداری کنید.

فرودگاه آلانیا

برخی از مکان های دیدنی آلانیا

شهر آلانیا به دلیل داشتن سواحل زیبا سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست و همچنین مسافران زیادی از ایران نیز به این شهر زیبای ساحلی کشور ترکیه سفر میکنند.اگر علاقه مند به شهر های ساحلی ، سواحل شنی و تفریحات آبی هستید حتما در فصل بهار و فصل تابستان همرا با تور آلانیا به این شهر زیبا سفر کنید.از جمله سواحل آلانیا میتوان به ساحل توسمور ، کی قباد ، اولاس و ... اشاره کرد که میتوانید در طول سفر به آلانیا از آن لذت ببرید.آلانیا جاذبه های تاریخی زیبا و طبیعی نیز همچون قلعه آلانیا ، غار دیم، شهر باستانی سیدرا ، برج قرمز و ... را در خود جای داده است لذا سعی کنید در طول سفر به این مکان های دیدنی نیز سر بزنید.

غار دیوم

هزینه سفر به آلانیا چقدر است؟

قیمت تور آلانیا بستگی به خدمات انتخابی شما در این تور و همچنین فصل سفر شما دارد.معمولا فصل های بهار و تابستان قیمت تورهای آلانیا گرانتر از فصل پاییز و زمستان میباشد زیرا هوا در فصل بهار و تابستان گرمتر و بهتر میباشد.همچنین عوامل دیگری مانند کیفیت هتل انتخابی و ایرلاین مورد نظر شما نیز در بالا و پایین رفتن قیمت تور شما اثر به سزایی دارد.

جمع بندی نهایی

آلانیا یکی از شهرهای زیبا و توریستی ترکیه میباشد که برای کسانی که تور های ترکیه را برای مقصد بعدی خود انتخاب کرده اند پیشنهاد خوبی میباشد تا از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن دیدن کنند و همچنین از تفریحات آبی در کنار سواحل زیبای آن لذت ببرند.همچنین تنوع غذایی در رستوران های آن و مراکز خرید این شهر زیبا میتوان خاطرات خوبی را در طول سفر برای مسافرین رقم بزند.شما میتوانید برای اطلاع از آخرین قیمت ها و تورهای لحظه آخری آلانیا به سایت آریسا پرواز مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را از کارشناسان ما بگیرید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.