کد خبر : 24872 / /
/

کارشناسی خودرو: امروزه یکی از موضوعاتی که در حوزه خودرو مورد استقبال قرار گرفته است و از جایگاه خوبی برخوردار است؛ کارشناسی رنگ ماشین است. در واقع کارشناسی رنگ اتومبیل را می توان یکی از موضوعات مهم و حیاتی دانست که از قضا جزء پر درامدترین مشاغل هم می باشد. خرید و فروش ماشین بین مردم رواج زیادی پیدا کرده است. بیشتر افرادی که قصد خرید اتومبیل اعم از خودرو دست دوم و یا حتی صفر کیلومتر را دارند، برای اطمینان از سلامت ماشین مورد نظر احتیاج به کارشناسی رنگ و بدنه خودرو دارند. در این مقاله از رادان کیوسی به بررسی اقدامات تشخیص رنگ خودرو و گرفتن مجوز آن، هزینه کارشناسی ماشین، کارشناسی خودرو تهران و … می پردازیم.

بیشترین میزان درخواست افراد برای کارشناسی خودرو در خصوص خرید اتومبیل دست دوم است. خرید خودرو دست دوم بدون مشورت در مورد صحت و سلامت خودرو با یک فرد متخصص می تواند ضررهای مالی زیادی را برای شما داشته باشد. برای بازگشایی مجموعه کارشناسی رنگ ماشین به داشتن مجوز و دانش مربوطه نیاز دارید، که سایت رادان کیوسی سعی کرده تا در این راستا مقاله ای را تحت عنوان گرفتن مجوز کارشناسی رنگ اتومبیل در اختیارتان قرار دهد.

کارشناسی رنگ خودرو و کارشناسی بدنه خودرو چگونه انجام می شود؟:

کارشناسی رنگ خودرو، شامل بررسی و بازرسی کامل ماشین برای اطمینان بیشتر از صحت و سلامت خودرو از موارد زیر می باشد.

  1. کارشناسی رنگ و بدنه خودرو : شامل شاسی، ستون ها و تعویض قطعات خودرو میشود؛
  2. فنی : دربردارنده تمام قسمت های فنی و موتوری می باشد؛
  3. تست آپشن های موجود برای هر مدل ماشین؛
  4. تست رانندگی : تمامی عیب و ایرادهای مشخص شده هنگامی است که رانندگی بررسی و سپس تایید میشود؛
  5. قیمت گذاری و ارزش گذاری خودرو بر اساس بررسی ها و کارشناسی های انجام گرفته؛
  6. ارائه گزارش یا برگه معتبر کارشناسی بدنه خودرو به طرفین ( هم خریدار و هم فروشنده).

قیمت کارشناسی رنگ اتومبیل

آیا به دنبال کارشناس تشخیص رنگ خودرو خود هستید؟ آیا از هزینه ها و قیمت کارشناسی رنگ خودرو خسته شده اید؟!  با رادان کیوسی همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که خودتان کارشناس تشخیص رنگ خودروتان شوید! برای سهولت شناسایی رنگ ماشین، ما مجموعه ای از ابزارها را برای شما در سایت قرار دادیم که شامل: قلم کارشناسی خودرو، الکومتر و… می باشد. ابزارهای ما شما را به راحتی، سریع و قابل اعتماد به یک کارشناس تشخیص رنگ تبدیل می کنند. در بین تمام تصمیماتی که برای خرید خودرو می گیرید، انتخاب یک رنگ ممکن است بیشترین تاثیر را نداشته باشد، اما پیامدهایی دارد. رنگ و پرداخت یک وسیله نقلیه بر قیمت اولیه خرید، نگهداری، تعمیر و فروش مجدد تأثیر می‌گذارد. در ادامه این مقاله از سایت رادان کیوسی با ما همراه باشید تا شما را با هزینه کارشناسی رنگ خودرو و جدول نرخ کارشناسی رنگ اتومبیل آشنا کنیم.

کارشناسی خودرو

انواع کارشناسی تشخیص رنگ خودرو

  • کارشناسی برای بخش های اصلی مثل ستون ها، سقف و شاسی؛
  • کارشناسی قطعات بیرونی خودرو مثل گلگیر ها، درب های کناری، درب صندوق عقب و کاپوت؛
  • کارشناسی و تشخیص قطعات تعویضی بدنه ماشین

چگونه رنگ ها توسط کارشناس تشخیص رنگ اتومبیل آزمایش می شوند؟

حدود هفت سال تحقیق و آزمایش رنگ برای آماده سازی یک نمایشگاه رنگ و پایان اتومبیل انجام می شود. به گفته جین هرینگتون دورست، مدیر طراحی رنگ برای تولید کننده رنگ خودکار PPG، رنگ های جدید برای حداقل 10 سال دوام دارند. برای اطمینان از اینکه یک روکش ظاهر خود را حداقل برای یک دهه حفظ می کند، در برابر سوء استفاده طبیعی و مصنوعی مورد آزمایش قرار می گیرد. قبل از اینکه یک رنگ در کف نمایشگاه نمایش داده شود، به مزرعه می رود! جایی که گرما، رطوبت و آفتاب جنوبی را تا پنج سال تحمل می کند تا ثابت کند که قدرت ماندگاری برای پوشش ماشین شما را دارد. اگر رنگ خودرو بتواند از آنجا سالم بیرون بیاید، آن را به هر جایی خواهد رساند. در گفتگو با شرکت‌های رنگ، این پیام واضح وجود دارد که علم رنگ به طور مداوم در حال بهبود است، با این حال همچنان گزارش‌هایی از حباب زدن و پوسته شدن پوشش شفاف و لایه‌برداری رنگ چند سال پس از خرید در برخی خودروها وجود دارد.

تعرفه و نرخ کارشناسی رنگ ماشین

اگرچه خودروسازان و تامین‌کنندگان آنها تلاش زیادی برای اطمینان از سطح بالای خودروهای جدید انجام می‌دهند، کیفیت خودروهای فردی می‌تواند متفاوت باشد. برای بررسی کیفیت ماشین خود، به نکات زیر توجه کنید:

  1. به کاپوت ماشین نگاه کنید نه فقط زیر آن: کاپوت ساده ترین قسمت ماشین برای رنگ آمیزی است، بنابراین اگر رنگ صاف و یکنواخت نباشد، نشانه آن است که ماشین بهترین رنگ آمیزی را ندارد. یا تعمیر شد؛
  2. درهای خودرو (از جمله درب ها) را بررسی کنید: رنگ آمیزی سطوح عمودی سخت تر است. اطمینان حاصل کنید که قطرات رنگ در کنار خودرو مشاهده نمی شود؛
  3. پوشش رنگ روی ضربه گیرها و آینه ها را بررسی کنید: این قطعات عموما از پلاستیک ساخته شده اند و ممکن است رنگ اتومبیل در این قسمت ها به خوبی نچسبد.

نکات قابل توجه در نرخ کارشناسی رنگ خودرو:

تعمیر و نگهداری رنگ خودرو

با توجه به هزینه کارشناسی رنگ خودرو، در اینجا نکاتی که باید در نگهداری خودرو به آنها دقت داشته باشید را برای شما آورده ایم:

 

  • از موم یا هر محصولی که برای رنگ معمولی ساخته شده است استفاده نکنید.
  • خودرو را در یک کارواش تجاری قرار ندهید.
  • شستشوی دستی را با دستکش نرم و محصول تمیزکننده ملایم و ایمن برای رنگ مات انجام دهید.
  • از یک شلنگ فن دار استفاده کنید و آن را حداقل 10 اینچ از رنگ دور نگه دارید.
  • برای تمیز کردن اولیه سطح از پارچه های تمیزکننده میکروفیبر با شیشه پاک کن مبتنی بر الکل استفاده کنید.
  • از حرکات دایره ای که می تواند چرخش را در پایان ایجاد کند، خودداری کنید.
  • توجه داشته باشید که حفظ ظاهر مات تنها بر عهده مالک خودرو است.

تمیز نگه داشتن رنگ خودرو

پس از بررسی قیمت کارشناسی رنگ ماشین لازم به ذکر است که، با این همه صحبت از تعمیر و نگهداری رنگ اتومبیل، آیا رنگی با نگهداری کم وجود دارد که به خوبی کثیفی را پنهان کند؟ خودروهای نقره‌ای رنگ، بهترین رنگ‌ها را برای پنهان کردن لکه‌ها دارند. رنگ مشکی در نمایش کثیفی بدتر است، منعکس کننده کثیفی ها است، و رنگ سفید با کنتراست بالا نیز در نشان دادن کثیفی بد عمل می کند؛بنابراین رنگ خاکستری یا نقره ای بهترین رنگ برای پنهان کردن کثیفی ها می باشند.

منبع کارشناسی خودرو : https://radanqc.com

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.