کد خبر : 24919 / /
/

جنس موی سر خود را می‌شناسید؟ انواع شامپو‌ها برای موها را چطور؟ نداشتن جواب مناسب برای همین دو سوال دلیل نارضایتی از خریدهای شماست .

از همین رو، فروشگاه طب تیک  در راستای آموزش خرید صحیح و انتخاب مناسب‌ترین نوع شامپو از میان شامپو‌ها خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می دهد .

انواع شامپو

انواع شامپو‌ها در فروشگاه‌های آنلاین، سوپرمارکت‌ها و داروخانه محلی شما وجود دارد. بدیهی است که پس از چند دقیقه جستجو، بخاطر عدم آگاهی و وسوسه، تسلیم شوید و فقط آنچه را که همیشه استفاده می‌کنید، را بخرید. پیش از توضیح لطفا به این دو توصیه توجه کنید.

  1. اگر موهای فر دارید که احتمال زبر شدن دارد، یک شامپوی معمولی رطوبت لازم و کافی را برای جلوگیری از آن تامین نمی‌کند.
  2. برای افرادی که موهای صاف یا نازکی دارند، انتخاب شامپوی نامناسب می‌تواند به جای تمیز و پرپشت شدن موها را چرب نشان دهد.

موهای شما سزاوار بهترین‌ها است! بنابراین بیایید انواع شامپوها را بررسی کنیم، مطمئن شویم که انتخاب صحیحی انجام می‌دهیم و هزینه اضافی بابت آن پرداخت نمی‌کنیم.

انواع مختلف مو

ابتدا در جواب اینکه، تفاوت شکل ساقه و فر و صافی موهای شما از کجا نشات می‌گیرد، باید گفت؛ همه این تفاوت‌ها به DNA شما بستگی دارد. در اینجا لیستی از انواع موها آمده است:

  • موهای صاف
  • موهای موج دار
  • موهای فرفری
  • موهای خشک
  • موهای چرب

این شناخت به شما کمک می‌کند به گونه مناسبی با موهایتان برخورد کنید. از سویی دیگر یکی از راههای محدود کردن انتخاب انواع شامپو، شناخت شامپوی مناسب برای نوع یا همان جنس مو است.

چرا انتخاب شامپو مناسب مهم است؟

ابزارهای اتو کشی و مواد شیمیایی ممکن است به موهای شما آسیب های جدی وارد کنند بنابراین شناخت کامل نوع موی شما بسیار مهم است . انواع شامپو‌ها برای انواع موها تولید شده که به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • شامپوی مخصوص موهای فر
  • شامپوی مخصوص موهای صاف
  • شامپو برای موهای چرب
  • شامپو موهای خشک
  • شامپو ضد ریزش مو
  • شامپو ضد شوره

نوع موهای شما چگونه بر شامپویی که انتخاب می‌کنید تأثیر می‌گذارد؟

خوب موهای مختلف نیازهای متفاوتی دارند و همه شامپوها یکسان نیستند. پس باید با دقت مناسب‌ترین شامپو را برای موهای خود انتخاب کنید.

در این مقاله 8 نوع شامپو را معرفی کرده ایم که شناختن آنها باعث می شود انتخابی کاملا مناسب خودتان را داشته باشید .

1 - شامپو معمولی

همانطور که از اسمش مشخص است، شامپویی ساده و بدون ویژگی‌های منحصربه فرد است. شامپوی معمولی که به عنوان شامپوی روزانه نیز شناخته می‌شود شامپویی است که برای استفاده روزانه به اندازه کافی ملایم است. البته اگر موهای مواج یا مجعد دارید، هنگام استفاده از شامپوی معمولی روزانه ممکن است، زبری موهایتان بیشتر شود .

2 - شامپو حجم دهنده

برای بسیاری از مردم درک تفاوت بین شامپوهای حجم دهنده و آنهایی که وعده تقویت کننده می‌دهند، دشوار است. اما تعریفی ساده دارد.

  • شامپوهای حجم دهنده، به ایجاد ریشه بیشتر در موها کمک می‌کنند.
  • شامپوهای تقویت کننده، بر روی ساقه مو تأثیر می‌گذارد.

این شامپو برای موهای نازک بهتر و کارآمدتر است.

3 -  شامپو تقویت کننده

هدف اصلی تقویت شامپوها دقیقاً همان نام است. این شامپوها به جلوگیری از ریزش مو کمک نمی‌کنند، اما به ایجاد تارهای قوی مو با شکستگی کمتر کمک می‌کنند. این شامپو می‌تواند برای انواع موها مفید باشد.

4 -  شامپو مخصوص موهای رنگ شده

تمرکز این شامپوها بر روی فرمول‌های رنگی است که برای رنگ کردن موهای شما استفاده می‌شود. همچنین مواد موجود در این نوع شامپوها میزان رنگ شسته شده را به حداقل می‌رساند. به دلیل مواد استفاده شده و نحوه ساخت آن، می‌توان گفت، برای انواع موها رنگ شده کارآمدی دارد و رنگ موها را خراب نمی‌کند.

16

5 - شامپو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده

هدف اصلی این شامپوها از بین بردن کثیفی و چربی از مو است. با این حال، حذف آن چربی‌ها می‌تواند با خشک شدن بیش از حد فولیکول و ایجاد شکستگی، باعث آسیب شود. اما شامپوهایی که برای موهای خشک و آسیب دیده تولید شده اند، در عین حال که موها را تمیز می‌کنند، باعث جایگزینی چربی‌های از دست رفته نیز می‌شوند. به همین دلیل در این محصول، ترکیباتی مانند روغن آرگان یا روغن تخمه آفتابگردان وجود دارد.

این شامپوها می‌توانند با انواع موها به خوبی سازگار باشند، اما معمولاً برای موهای موج دار و کدر مناسب هستند

 6 - شامپو نرم کننده

به نظر می‌رسد این نوع شامپو برای افرادی که تحرک زیادی دارند، مفید باشد. زیرا با استفاده از شامپو نرم کننده، حالت دادن به موها به راحتی انجام می‌شود. البته این شامپو می‌تواند موهای مجعد یا موج دار را خشک کند. بنابراین هنگام استفاده از آن باید احتیاط شود و از زیاده روی خودداری گردد.

7 - شامپو ضد شوره

انواع شامپو‌ها برای از بین بردن شوره سر بهترین کارایی را دارند و در صورت نیاز می‌توانید از آنها استفاده کنید. زیرا ماده کتوکونازول در بسیاری از شامپوهای ضد شوره موجود است و در صورت نیاز به قوی‌ترین نسخه نیز، می‌توان آن را بدون نسخه یا با نسخه خریداری کرد. این شامپو را می‌توان برای انواع موها استفاده کرد، اما بدیهی است که برای افرادی که از شوره سر رنج می‌برند، بهترین گزینه باشد.

8 - شامپو خشک

شامپوهای خشک با شامپو برای موهای خشک تفاوت دارد و به همین دلیل نباید به صورت روزانه استفاده شوند. آنها از مواد حاوی الکل یا نشاسته برای جذب روغن و رطوبت موهای شما استفاده می‌کنند که ظاهر تمیزتری ایجاد می‌کند و معمولاً می‌تواند برای موهای چرب موثر باشد.لازم به ذکر است که استفاده مکرر از شامپوهای خشک می‌تواند به مرور زمان باعث تجمع شوره شود. بنابراین در استفاده از آنها نهایت احتیاط را داشته باشید.

جمع بندی

حتی پس از انتخاب شامپوی مناسب از بین انواع شامپو‌ها معرفی شده، یک اشتباه دیگر وجود دارد که لازم است آن را بدانید. لطفا از شستشوی بیش از حد موهایتان اجتناب کنیدزیرا برخی از پزشکان می‌گویند فقط گروه کوچکی از افراد، عمدتا کسانی که موهای بسیار نازک دارند، باید هر روز موهای خود را بشویند. در غیر این صورت، هر دو تا سه روز یکبار شستشوی مو کافی است. زیرا همین شستشوی روزانه باعث آسیب رسیدن به موها می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید حمام رفتن هر روزتان را حفظ کنید، لطفا دو روز یا سه روز یک بار موهای سرتان را بشورید و پس از هربار شستن موها حتما از ماسک مو مناسب یا انواع روغن های تقویت کننده استفاده کنید .

17

از کجا شامپوی مناسب تهیه کنیم ؟

فروشگاه طب تیک با کمک گرفتن از کارشناسان این حوزه جهت راهنمایی و ارائه محصولی با قیمت و کیفیت مناسب ، می کوشد بهترین تجربه خرید آنلاین را با شما به اشتراک بگذارد. بنابراین اگر در مورد خرید انواع شامپو‌ها نیاز به مشاوره یا سوالی دارید، با متخصصان طب تیک مطرح کنید و با آگاهی کامل خریدتان را انجام دهید. شماره تماس های 09352206055 و 02177050058 همواره آماده پاسخگویی به شما در تمام زمینه های بهداشتی و پزشکی است .

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.