کد خبر : 24981 / /
/

 

 

اغلب مردم این باور را دارند که سفر هزینه زیادی می خواهد و تنها به همین دلیل از رفتن به سفر صرف نظر می کنند. در ظاهر این عقیده درست است اما روش هایی هم وجود دارند که از هزینه سفر می کاهند. با استفاده از این روش ها می توانید یک سفر اقتصادی داشته باشید. لحظه آخر، بهترین زمان سفر ارزان را به افرادی که قصد سفر دارند، ارائه می دهد. ارزان بودن سفر با تور به معنی کاهش خدمات آن نخواهد بود و این یک باور اشتباه است.

 

تأثیر زمان در سفر ارزان

بیشترین تورهای مسافرتی در تعطیلات رسمی و ایام نوروز اجرا می شوند. اغلب در این مواقع یافتن تور ارزان غیرممکن است؛ زیرا بیشتر تورهای نوروزی و سفرهای ایام تعطیلات با قیمت بالا ارائه می شوند. اما بهترین زمان سفر ارزان چه زمانی است؟ پس از تعطیلات نوروز اغلب مردم از سفر باز می گردند و قصد سفر دوباره را ندارند. در این حین قیمت تورهای مسافرتی داخل و خارج از کشور تا حدودی کاهش می یابد. حتی در این زمان می توانید بدون نگرانی از تکمیل ظرفیت های سفر ارزان، به رزرو تور اقدام نمایید.

تابستان فصلی است که از نظر آب و هوایی برای برخی شهرها بهترین زمان سفر به شمار می آید. اغلب مردم برای گذراندن تعطیلات تابستانی به شهرهایی سفر می کنند که هوای نسبتاً خنک دارند. در این بازه زمانی که سفر رونق پیدا می کند، هزینه سفر نیز بیش از سایر روزهای عادی است. اوایل مهر ماه با آغاز فصل پاییز که هوا به سمت خنک شدن می رود، سفرها ادامه پیدا می کنند. در نهایت نیمه دوم مهر ماه با شروع مدارس، بهترین زمان برای یک سفر ارزان است. برخی افراد به دلیل ازدهام جمعیت از سفر رفتن صرف نظر می کنند. نیمه دوم مهر ماه بهترین زمان سفر برای این دسته افراد است.

مکان های زیارتی مانند حرم امام رضا (ع) در اغلب تعطیلات شلوغ هستند و تهیه بلیط بسیار دشوار خواهد بود. همچنین یافتن تورهای لحظه آخری و چارتری در روزهای تعطیل و ایام نوروز کار راحتی نیست. بنابراین شرایط اواخر پاییز بهترین زمان سفر به شهرهای زیارتی است. در شرایطی که مسافر کمتر از روال همیشه بوده، ظرفیت لحظه آخری تورها نیز افزایش پیدا می کنند. تورهای لحظه آخری درصد قابل توجهی تخفیف خورده اند و بهترین گزینه برای سفر ارزان هستند.

بهترین زمان سفر ارزان در فصول سرد سال

فصول سرد پاییز و زمستان به دلایل بازبودن مدارس، کاهش تعطیلات و... تقاضای سفر کمتر می شود. خصوصاً شهرهایی که تنها مقصود سفر در آن ها بازدید و زیارت است. در خصوص شهرهایی که در تمام فصول مسافر دارند نیز همین روال صدق می کند. جزیره کیش و قشم در روزهای عید بیشترین حجم مسافر را دارند و اغلب شلوغ هستند. تفریحات، آب و هوا و سایر ویژگی های این جزایر عواملی برای جذب گردشگران از داخل و خارج کشور شده اند. این موضوع موجب شده تا بلیط های لحظه آخری و چارتری برای مقاصدی چون کیش و قشم یافت نشود.

از طرفی هم اغلب مسافران ترجیح می دهند در روزهای شلوغ مسافر شهرهای دیدنی نباشند؛ چرا که ازدهام جمعیت از لذت بازدید و تفریح آن ها می کاهد. پس چه زمانی مناسب ترین زمان برای سفر به این شهرها است؟ اواخر مهر تا اوایل اسفند ماه تعداد مسافران به حداقل می رسد؛ همچنین تعداد بلیط ها و تورهای ارزان به مقاصد گردشگری کیش و قشم نیز افزایش پیدا می کند. برای افرادی که به دنبال یک مقصد گردشگری جذاب و شگفت انگیز با هزینه کمتر هستند این زمان گزینه ای مناسب است.

مقصد دیگری که برای ایرانیان همواره یکی از جاذبه های طبیعی و مفرح بوده، شمال کشور و شهرهای اطراف دریاچه خزر است. روزهای عید و تمام روزهای تابستان در شمال کشور مسافرین افزایش پیدا می کنند. مردم استان های شمال کشور اغلب روزهای تعطیل خود را در این شهرها می گذرانند. آب و هوای شمال ایران به علت وجود دریاچه خزر در بیشتر روزها شرجی است. زمستان های این نواحی علاوه بر شرجی هوا، بارش باران و برف شدید را دارد. پس برای داشتن سفری ارزان به شمال کشور بهترین زمان در فصل زمستان است.

ساعت های رفت و برگشت و تأثیر آن در سفر ارزان

تهیه بلیط سفر قسمتی از هزینه های سنگین را شامل می شود. با رعایت تنها یک نکته می توان قیمت بلیط سفر را کاهش داد. معمولاً گردشگران ترجیح می دهند تا ساعت های رفت و برگشت را طوری تنظیم نمایند که صبح وارد هتل شوند. به بیان دیگر اتاق هتل باید ساعت 14 رزرو و ساعت 12 تخلیه شود. در ادامه این بحث می توان حدس زد که بلیط شب به صبح ارزان تر از بلیط صبح به شب است؛ زیرا افراد کمتری حاضر به خرید آن هستند.

ماه هایی که سفر در آن ها ارزان تر از ماه های دیگر است

در طول سال، ماه هایی وجود دارند که هر کدام به دلایلی موجب کاهش مسافرت و حتی تمایل به سفر می شوند. برای ایرانیان ماه مبارک رمضان، ماهی است که در آن قوانین شرعی مانع از مسافرت ها می شود. ماه های دی و خرداد به اجرای امتحانات پایان ترم دانش آموزان اختصاص یافته که آمار گردش را پایین می آورد. ابتدای مهر ماه نیز برای دانش آموزان و دانشجویان به معنای شروع ترم جدید است؛ سفر در این بازه ها به دلیل استقبال کمتر، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

کلام آخر

گردش و مسافرت اگر در بازه های زمانی خاصی انجام شود با کاهش هزینه ها همراه خواهد بود. تورهای گردشگری داخل و خارج از کشور که در فصول سرد یا گرم سال ارائه می شوند؛ معمولاً به جهت تکمیل ظرفیت، آفر می خورند. لحظه آخر، بهترین زمان سفر ارزان را در بازه هایی می داند که مقصد مورد نظر ما کمترین مسافر را دارد. بسته به شرایط آب و هوایی، ماه های رمضان و... هزینه سفر کاهش می یابد و ارزان تر از روزهای دیگر خواهد بود.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.