کد خبر : 25171 / /
/

والان پرده یکی از عناصر تاثیرگذار در افزایش جذابیت دکوراسیون محسوب می شود. با ما همراه باشید تا با نکات خرید والان بیشتر آشنا شوید!

والان پرده یکی از مواردی است که سبب افزایش زیبایی و جلوه دکوراسیون منزل می شود. با توجه به اینکه پرده به عنوان یکی از عناصر نقطه کانونی در دکوراسیون بشمار می آید، لذا در هنگام تهیه پرده باید به طرح و جنس آن، والان و میله پرده دقت نمود. در این راهنمای خرید به ذکر نکات مهم خرید والان پرداخته ایم.

موارد استفاده از والان پرده

از والان پرده به منظور پوشاندن نواحی بالای پرده استفاده می شود. علاوه بر آن، والان سبب می شود که زیبایی پرده شما چند برابر شود. یکی از کاربردهای والان این است که کمک شایانی به کنترل جریان هوا کرده و مانع خروج هوا از پنجره ها می شود. جذابیت دکوراسیون داخلی برای بسیاری از افراد دارای اهمیت است. در میان عناصر مختلف زیبایی در خانه ها می توان به پرده و مبلمان اشاره کرد. بنابراین والان پرده در افزایش جلوه دکوراسیون منزل، تاثیر بسیاری خواهد داشت.

از دیگر مزیت های استفاده از والان پرده می توان به پوشش دهی سیم کشی یا لوله کشی بالا و گوشه سقف، اشاره کرد. این امر سبب پنهان شدن این موارد از دید شده و خدشه ای بر جذابیت دکوراسیون وارد نمی شود. همچنین والان سبب پنهان شدن میله های پرده و هر آنچه که از زیبایی پرده می کاهد می شود. مانند سایر عناصر دکوراسیون، در هنگام خرید والان نیز  باید به یک سری نکات توجه کافی داشته باشید.

نکات مهمی که در خرید والان پرده باید در نظر گرفت!

در هنگام خرید والان پرده رعایت یک‌سری نکات دارای اهمیت است. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. انتخاب درست رنگ والان، اهمیت بسیاری دارد و سبب جذابیت بیشتر دکوراسیون می شود. برای انتخاب رنگ والان می توانید از 3 روش ذیل استفاده کنید:

  • انتخاب رنگ متضاد با عناصر تزئینی دیگر مانند مبلمان یا فرش
  • انتخاب رنگ هماهنگ با عناصر تزئینی دیگر مانند مبلمان یا فرش
  • انتخاب رنگ مبلمان و فرش اما پررنگ تر از آنها

با استفاده از یکی از این سه روش، می توانید والان متناسب با دکوراسیون خود تهیه نمایید.

در ابتدا باید محل نصب والان پرده را در نظر بگیرید و سپس اقدام به انتخاب جنس مناسب نمایید. در سالن های پذیرایی برای دو چندان شدن زیبایی سالن، معمولا از والان های ابریشم، مخمل یا ساتن استفاده می شود. این والان ها جلوه شیک و جذابی دارند. در انتخاب والان های آشپزخانه یا اتاق خواب، دست شما باز است و می توانید برای نصب والان در فضاهای مختلف، ترکیبات رنگ متفاوتی را انتخاب کنید. با توجه به رنگ و طرح پارچه پرده ، والان مورد نظر را انتخاب کنید.

برای خانه هایی که نور زیادی دارند می توانید از والان پرده آستر دار استفاده کنید. آستر کمک می کند که رنگ والان بعد از گذشت زمان دچار تغییر نشود. برای خانه هایی که نورگیر نیستند والان بدون آستر، انتخاب بهتری می باشد.

نکات مهم در خرید والان پرده

اهمیت رعایت تناسب والان با دکوراسیون منزل

برای اینکه دکوراسیون منزل شما جلوه جذاب و شیک داشته باشد، باید میان والان پرده و دکوراسیون، تناسب وجود داشته باشد. به عنوان مثال برای فضایی که دکوراسیون ساده دارد و در آن از مبلمان ساده استفاده شده است؛ بهتر است از والان های یک یا دو تکه یا والان ساده استفاده کنید.

برای اینکه فضای پنجره ها یا به طور کلی خانه شما بزرگتر دیده شود، باید پرده را در ارتفاع بالا نصب نمایید و سپس اقدام به نصب والان بر روی آن کنید. بهتر است که عرض والان به میزان 2 تا 5/2 برابر عرض پنجره ای باشد که برای آن پرده نصب کرده اید.

اگر والان پرده شما کثیف شده است، اصلا نگران شستشوی آن نباشید. بیشتر والان های پرده با دست و خیلی آسان قابل شستشو هستند. پس از شستشو، والان مانند روز اولی که خریداری شده، تمیز می شود. برای نظافت والان پرده کافی است که آن را در سال 1 یا 2 بار بشویید و نیازی به شستشوی مداوم ندارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.