کد خبر : 25258 / /
/

 

 

آیا شما هم در آشنایی، انتخاب و خرید نهال گردو و بادام دیرگل مشکل دارید؟ انتخاب نهال بادام یا گردو مناسب برای کشت گسترده در یک منطقه یکی از مهمترین چالش های شروع باغداری است.

با انتخاب نهال های باکیفیت و همچنین مناسب آب و هوای هر منطقه، می توان انتظار برداشت محصول بیشتر و بهتر را در مدت زمان کوتاه تری داشت. همچنین خسارات احتمالی را نیز به حداقل رساند.
توصیه می شود قبل از احداث باغ، ابتدا هنگام خرید از نهالستان های معتبر، سلامت نهال های مرغوب را جویا شوید. با توجه به اینکه نهال گردو و بادام دو محصول مناسب برای اقلیم ایران هستند، در بسیاری از مناطق کشور به طور گسترده کاشته می شوند. بنابراین هنگام خرید نهال درختان بادام و گردو باید به انتخاب پربارترین ارقام توجه شود.

دیرگل برای نهال بادام و گردو به چه معناست؟

قبل از هر چیز بهتر است با نهال های دیرگل و زودگل آشنا شوید. نهال گردو و نهال بادام در انواع زودرس و دیرگل به فروش می رسند. از نظر عملکرد، این دو نوع نهال بسیار متفاوت هستند. در ارقام نهال بادام، تا ۳۰ کیلو بازدهی را می توان انتظار داشت اما در ارقام پیوندی، از نهال گردو تا ۷۰ کیلو بازدهی را می توان انتظار داشت. نکته مهم در این مورد، انتخاب نهال متناسب با شرایط آب و هوایی مطلوب است.
هنگام خرید نهال بادام توجه داشته باشید که این نهال ها اغلب طول عمر بیشتری دارند و احتمال زنده ماندن آن ها در بین گونه های دیگر بیشتر است. به طور کلی ارقام دیرگل نسبت به گیاهان زودگل موفقیت باردهی بیشتری دارند و مجموع این خصوصیات باعث شده است که در سال های اخیر به این نوع نهال توجه بیشتری شود.

نهال بادام

معرفی بهترین انواع نهال بادام دیرگل

پس از آشنایی با مزایای استفاده از نهال گردو و نهال بادام دیرگل، نوبت به معرفی بهترین ارقام دیرگل این محصولات می رسد. معروف ترین انواع نهال بادام دیرگل در زیر مورد بررسی قرار گرفته است.
نهال بادام دیرگل آذر: این نوع نهال بادام مانند سایر درختان بادام در فصل بهار شکوفا می شود و محصول آن در نیمه دوم مرداد قابل برداشت است. تفاوت این نوع نهال درخت بادام با سایر انواع درختان بادام در این است که گلدهی آنها ۱۵ تا ۲۰ روز بعد اتفاق می افتد و همین موضوع باعث کاهش یخ زدگی محصول می شود. این گونه برای مناطق سرد و کوهستانی با زمستان های طولانی مناسب است.
نهال بادام تونو: درخت بادام تونو یکی از ارقام دیرگل و مقاوم به سرما است که می تواند محصول خود را حتی در دمای منفی ۲۰ درجه حفظ کند. این نهال بادام در فصل برداشت جزو ارقام نارس طبقه بندی می شود. قدرت باردهی خوب و همچنین وزن بالای مغز این بادام، آن را به یک رقم محبوب در بین باغداران برای احداث باغ بادام تبدیل کرده است.
نهال بادام خوشه ای: این نهال بادام از ترکیب و پیوند دو نوع درخت بادام تونو و فراگانس به دست می آید. این نوع نیز جزو گونه های دیرگل و مقاوم است. درخت بادام خوشه ای هر ساله محصول تولید می کند و از نظر اقتصادی درختی سودآور محسوب می شود.

نهال گردو

معرفی بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر

در این قسمت به بهترین نهال گردو منطقه سردسیری می پردازیم که با استفاده از آن می توان باغ نهال گردو منطقه سردسیری را ساخت. ایجاد شرایط مناسب برای رشد و پرورش این ارقام، باروری درختان را به حداکثر می رساند.
نهال گردو فرنور: گردو فرنور یکی از ارقام محبوب گردو در بین باغداران است. این نهال گردو در برابر سرما بسیار مقاوم است. دلیل محبوبیت این نوع، نسبت بالای وزن مغز به وزن کل مهره و همچنین پوسته نازک و کاغذی آن است. این آجیل بعد از دو یا سه سال میوه می دهد. استفاده از خاک و کود مناسب نیز در زمان باردهی این نوع بسیار موثر است.

نهال گردو کانادایی: خاستگاه و زادگاه این نهال گردو کانادا است. این تنوع به خوبی با هوای سرد سازگار است. ارتفاع این درخت به بیش از ۱۰ تا ۱۲ متر می رسد که با هرس مناسب می توان آن را کنترل کرد.
نهال گردو خوشه ای: این نهال گردو نیز یکی از ارقام مهم گردو دیرگل است. این گردو در بسیاری از مناطق ایران کشت می شود. وزن مغز این نوع گردو به حدود ۶۰ درصد وزن کل می رسد. پوسته نازک و رنگ روشن مغز دو ویژگی اصلی محصول این نهال است.

در نهایت می توان نتیجه گرفت که خرید نهال گردو و خرید نهال بادام دیرگل می تواند بهترین گزینه برای مناطق سردسیر با زمستان های طولانی باشد تا آسیب احتمالی به محصول تا حد امکان کاهش یابد. پس از انتخاب نهال مورد نظر، نوبت به تهیه آن می رسد. خرید نهال از طریق وب سایت فروشگاهی نهالستان غرب نهال این امکان را برای شما فراهم می کند که تنوع انتخابی خود را با نهال مورد نظر خود مطابقت دهید.
نهالستان غرب نهال یکی از بهترین نهالستان های ایران بوده که آماده فروش نهال گردو و نهال بادام دیرگل بصورت کلی یا جزئی است. نهالستان غرب نهال با ضمانت بازگشت کالا، خریدی مطمئن را برای شما فراهم می آورد. بنابراین می توانید بدون نگرانی سفارش خود را ثبت کنید.

برای خرید نهال بادام و نهال گردو میتوانید با شماره ۰۹۰۲۶۵۱۳۲۰۹ تماس حاصل نمایید و جهت مشاهده تمامی ارقام گردو و بادام و انواع نهال های مثمر و غیرمثمر دیگر و همچنین تماس با کارشناسان به وب سایت نهالستان غرب نهال به آدرس GharbNahal.ir مراجعه نمایید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.