کد خبر : 25321 / /
/

 

 

از مستحکم ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی می توان به بتن، سنگ و تیرآهن اشاره کرد. این مصالح از چنان استحکامی برخوردارند که جهت تخریب یا سوراخ کردن آن ها می بایست از تجهیز خاصی استفاده کرد. برخی از تجهیزات مانند تجهیزات کرگیری بتن ، چکش تخریب، کاشت آرماتور و ... از ابزار مورد استفاده برای سوراخ کردن این مصالح ساختمانی سخت یا سخت تر کردن استحکام آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بتن

از مستحکم ترین و کاربردی ترین مصالح ساختمانی می توان به بتن اشاره کرد. بتن مقاوت فشاری بالا و مقاومت کششی کمتری دارد. به منظور بالابردن مقاومت کششی بتن از میلگرد در بتن استفاده کرده و بتن را مسلح می کنند. بتن از چنان مقاومتی برخوردار است که برای سوراخ کردن و یا به اصطلاح کرگیری بتن می بایست از ابزار و تجهیزات مخصوص استفاده کرد. حتی برای مسلح کردن بتن و مسلح کردن و کاشت آرماتور در بتن از ابزار مخصوص استفاده می شود. برای کاشت میلگرد و آرماتور داخل بتن از دریل برقی یا کرگیر استفاده می شود.

یکی از تجهیزات کرگیری بتن ابزار هیلتی است. هیلتی در اوزان مختلفی از 7 تا 30 کیلوگرم در بازار موجود بوده و از این ابزار از سوراخکاری و تخریب تا کرگیری بتن استفاده می کنند. برای مثال هیلتی 7 کیلوگرمی برای تخریب کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد. از هیلتی 10 کیلوگرمی برای تخریب نمای سنگی و سرامیکی استفاده می کنند. از هیلتی 15 کیلوگرمی برای تخریب سطوح با سازه مقاوم تر مانند دیوار بتنی، آجری، تخریب کفسازی و ... استفاده می شود و از هیلتی 30 کیلوگرمی برای تخریب فونداسیون و سازه با مقاومت های بسیار بالا استفاده می شود.

عموماً از هیلتی برای سوراخ کردن بتن و یا کرگیری بتن جهت عبور لوله های تأسیساتی مانند لوله آب، فاضلاب و ... استفاده می کنند. امروزه به دلیل قیمت بالای این تجهیز، اجاره آن در مقایسه با خرید آن مقرون به صرفه خواهد بود، به خصوص زمانی که حجم کاری کم و محدوده کاری کوچک باشد. علاوه بر آن پیمانکارانی که حجم کاری کوچک تری در مقایسه با دیگر پیمانکاران دارند و همچنین بودجه مورد استفاده در پروژه های آن ها کمتر است، تمایل به اجاره ابزار در مقایسه با خرید ابزار خواهند داشت.

5

سنگ

یکی از کاربردی ترین و مستحکم ترین مصالح ساختمانی سنگ است. سنگ در مقابل تغییر شکل مقاوم بوده و در برابر آتش سوزی و شرایط بد جوی مقاومت بالایی دارد. برای تخریب سنگ از انواع چکش تخریب استفاده می کنند. چکش های برقی ابزاری سنگین و قدرتمند هستند که در پروژه های عمرانی و ساختمانی در تخریب انواع دیوار، کف و ... کاربرد دارند. قدرت چکش تخریب، نوع قلم مورد استفاده در آن، وزن، ارتعاش و ... از مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار بر چکش تخریب است. برخی از چکش های تخریب برای تخریب سنگ از نوع بنزینی، برقی یا هیدرولیکی هستند.

سنگ ها از کانی هایی هستند که به سه دسته رسوبی، سنگ های آذرین و سنگهای دگرگون تقسیم می شوند. یکی از دلایل استفاده زیاد از سنگ علاوه بر استحکام فوق العاده آن، در دسترس بودن آن است. قیمت پایین این مصالح ساختمانی نسبت به سایر مصالح، در دسترس بودن آن ها و مقاومت و استحکام بالای این متریال سبب استفاده از این متریال در قسمت های مختلف ساختامن در گونه های محتلف خواهد شد.

تیرآهن

تیرآهن از مصالح بسیار کاربردی در صنایع عمرانی است. کاربرد تیرآهن بر حسب نوع سازه متفاوت خواهد بود. تیرآهن به دلیل مقاومت و استحکام بالا این امکان را فراهم می آورد که حتی بعد از اتمام سازه با بکارگیری انواع تیرآهن بتوانیم سازه را توسعه داده و مقاوم سازیم. در ساختمان بر حسب محاسبات سازه ای می بایست از تیرآهن مناسب در محدوده مناسبی از ساختمان استفاده کرد. تیرآهن ها در چهار دسته تیرآهن IPE، INP، IPB و لانه زنبوری دسته بندی می شوند. اسکلت سازه در میزان استفاده از این متریال نقش دارد. اغلب در سازه ها و اسکلت بتنی از بتن و در سازه ها و اسکلت های فلزی از تیرآهن استفاده می شود.

اگرچه هزینه نگهداری ساختمان های با اسکلت بتنی کمتر از ساختمان ها با سازه فلزی است، اما امروزه بنا به شرایط اغلب از ساختمان های با اسکلت بتنی استفاده می شود.

6

تهران تخریب بزرگترین مجموعه تخریب و اجاره ابزار در ایران

به منظور تخریب مصالح مستحکم ساختمان مانند بتن، سنگ، تیرآهن و ... از ابزار مناسب استفاده می کنند. استفاده از دستگاه کرگیری بتن، هیلتی و پیکور و چکش تخریب و ... از ابزار پرکار برد تخریب ساختمانی است که امروزه به دلیل قیمت بالای این ابزار به خصوص در محدوده کاری کم اجاره آن ها بر فروش آن ها برتری گرفته است. یکی از سایت های قابل اعتماد جهت اجاره انواع مصالح ساختمانی سایت تهران تخریب است. افراد می توانند به آدرس tehrantakhrib.com مراجعه کرده و پس از کسب اطلاعات لازم جهت اجاره ابزار و تجهیزات ساختمانی در زمینه های چکش برقی، بتن کن، اینورتر، بالابر و ...نسبت به اجاره این ابزار اقدام نمایند. 09120929441

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.