کد خبر : 25490 / /
/

در این مقاله ، 3 نسخه محبوب از تلگرام غیر رسمی را با هم مقایسه خواهیم کرد.

 

 

تلگرام غیر رسمی چیست؟

تلگرام ، در ابتدای انتشار نسخه رسمی خود ، برای اینکه در میان رقبای خود مانند اینستاگرام ، واتساپ و فیسبوک محبوب شود ، نسخه‌ای اوپن سورس (دسترسی آزاد با محدودیت خاص) را برای برنامه نویسان اندرویدی منتشر کرد.

توسعه دهندگان با دانلود رایگان سورس تلگرام و دریافت api از سوی تلگرام ، اقدام به افزودن ایده و امکانات مد نظر خود بودند. اما چه سودی برای توسعه دهندگان داشت؟ برنامه نویسان با انتشار نسخه غیر رسمی برنامه خود ، می‌توانند تبلیغات خود را به برنامه اضافه کنند تا مشتریان تبلیغاتی بسیاری را جذب کنند.

اپلیکیشن تلگرام اصلی ، هیچ گونه دسترسی به پیام و فایل ها را به توسعه دهندگان نمی‌دهد و فقط اجازه نمایش تبلیغات را داده است. با این کار ، اکنون تلگرام بیش از 1 میلیارد کاربر دارد و برخی از تلگرام های غیر رسمی ، بیش از 10 میلیون کاربر جذب کرده اند.

اما کدام نسخه از تلگرام پیشرفته و غیر رسمی را نصب کنیم تا نیاز به نسخه دیگر نداشته باشیم؟

 

موبوگرام

موبوگرام (Mobogram) از اولین نسخه تلگرام غیر رسمی در ایران بود که در کمتر از 1 سال بیش از 10 میلیون کاربر ایرانی جذب کرد. اما با فیلتر شدن تلگرام ، اپلیکیشن موبوگرام نیز فیلتر شد.

دلیل محبوبیت سریع این برنامه ، امکاناتی بود که برای مدیران کانال و گروه ها ایجاد شده بود.مانند امکان کپی یک متن و عکس و فروارد به کانال ، بدون ایجاد رد از کانال منبع.

 

تلگرام طلایی

تلگرام طلایی یا طلاگرام ، با فیلتر شدن موبوگرام به بازار اومد . این برنامه در 1 سال اول ، بیش از 10 میلیون کاربر را جذب کرد و دلیل آن ، سیستم تلگرام ضد فیلتر بود که با آپدیت تلگرام این سیستم اضافه شده بود.

سیستم تلگرام بدون فیلتر ، از پروکسی (proxy) داخلی تلگرام استفاده می‌کرد و فیلتر شدن تلگرام و موبوگرام ، دلیل خوبی برای استفاده از این نسخه بود.

هاتگرام

17

تلگرام غیر رسمی هات گرام (hotgram) نیز با فیلتر شدن Telegram محبوب شد . این برنامه سیستم ضد فیلتر داشت ، اما امکانات موبوگرام یا تلگرام طلایی را نداشت ، به همین دلیل تا کنون فقط 1 میلیون کاربر جذب کرده است.

هاتگرام از نظر سرعت  ، از برنامه های بالا ، سرعت بیشتری دارد و آن هم به خاطر امکانات کم برنامه است.

 

شیزگرام

اپلیکیشن شیزگرام ، از جدیدترین نسخه های تلگرام غیر رسمی است که هنوز موفق به جذب کاربرانی به اندازه برنامه های محبوب بالا نشده است ، اما از نظر امکانات ، می‌توان گفت از رقبای خود پیشی گرفته است.

 

حال کدام نسخه را انتخاب کنیم؟

امکانات :

موبوگرام

تلگرام طلایی

هاتگرام

شیزگرام

دسته بندی گفتگو ها

دارد

دارد

دارد

دارد

تلویزیون داخلی

دارد

دارد

ندارد

دارد

حالت روح

دارد

دارد

دارد

دارد

نزدیک یاب

دارد

دارد

دارد

دارد

پروفایل ساز

دارد

دارد

ندارد

دارد

دانلود منیجر

دارد

دارد

دارد

دارد

مترجم متن

ندارد

دارد

ندارد

دارد

تقویم داخلی

ندارد

ندارد

ندارد

دارد

پروکسی یاب

ندارد

ندارد

ندارد

دارد

پروکسی اختصاصی

ندارد

دارد

ندارد

دارد

تبلیغات

دارد

دارد

دارد

ندارد

 

 

اگر که پیشنهاد ما را می‌خواهید ، حتما 2 نسخه از تلگرام غیر رسمی را نصب کنید و شماره خود را بر روی هر دو ورژن اضافه کنید.

در صورتی که نسخه دیگری غیر فعال شود ، قطعا نسخه دیگر جواب خواهد داد.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.