کد خبر : 25502 / /
/

مدّتی است که مردم ایران شاهد تجربه گرانی بی‌سابقه لوازم خانگی می‌باشند. این گرانی‌ها به حدی است که بعضی از زوج‌های جوان توان خرید لوازم خانگی خانهٔ خود را ندارند. به همین دلیل هم نمی‌توانند زندگی مشترک خود را شروع کنند! در بسیاری از موارد قیمت اصلی‌ترین عامل تعیین کننده جهتِ خریدن یا نخریدن یک کالا است. بسیاری از افراد چنین ترجیح می‌دهند که کالای موردنظر خود را صرفاً با توجه به بودجه خود انتخاب نمایند. به گونه‌ای که از بسیاری ویژگی‌ها و امکانات یک لوازم خانگی می‌گذرند.

پناه آوردن به دامن تولیدات ملّی؛

طی چند سال اخیر بازار لوازم خانگی ایران با تغییرات بسیاری مواجه شده است. در پی تحریم‌های اعمالی ضد ایران،‌ کمپانی‌های مطرح و شناخته شده جهانی ایران را تنها گذاردند. به گونه‌ای که دیگر هیچ محصول خارجی به گونه‌ای رسمی به ایران وارد نمی‌شد. همین موضوع هم منجر شد مردم به سمت و سوی خرید کالاهای ملّی روی آورند. البته علاوه بر کیفیت، قیمت لوازم خانگی نیز یکی از حائز اهمیت‌ترین فاکتورهای خرید به شمار می‌رود. همیشه محصولاتِ ایرانی به نسبت نمونه‌های خارجی قیمت بهتری را تجربه می‌کردند. ولی بازهم برخی از مردم این قیمت‌ها را بالا دانسته و توانِ خرید لوازم خانگی را ندارند.

علت گرانی و توقف فروش لوازم خانگی!

لوازم خانگی

بنابر سخنان مسئولان کشوری گران شدن لوازم خانگی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. از جمله حائز اهمیت‌ترین دلایل گرانی و توقف فروش در بازار لوازم خانگی؛ افزایش سی‌و‌نه درصدی دستمزد، تجربهٔ نوسانات بی‌بدیل‌ در بازار ارز و افزایش قیمت مواد اوّلیه می‌باشد. بسیاری از تولیدکنندگان داخلی جهتِ جلبِ رضایت مشتریان و طرفداران خود نیز افزایش کیفیت لوازم خانگی تولیدی، قطعات اصلی را از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌کنند.

در واقع تولیدکنندگان ایرانی تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا رضایت مشتریانِ خود را جلب کنند. آن‌ها با بالا بردن کیفیت، قیمتی مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش در بالاترین حد، توانسته‌اند نظر بسیاری از خریداران را نسبت به خود عوض کنند. به چند نمونه از بهترین برندهای ایرانی در این زمینه اشاره خواهیم کرد؛

برند جی پلاس

جی پلاس برند اختصاصی شرکت گلدیران است و اسم جی پلاس «+G» از گلدیران گرفته شده است. این شرکت از سال 1376 نماینده انحصاری ال‌جی در ایران بوده و با کشور کره سابقه همکاری طولانی مدّت دارد. تعامل و همکاری گلدیران با برند خوش آوازه و جهانی ال‌جی منجر شده تا شرکت گلدیران با تدابیر مقتدرانه برند اختصاصی خود را حفظ کند. هم‌اکنون محصولات این شرکت شامل؛ تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر، اسپیکر است. بهتر است این‌گونه بگوییم که جی‌ پلاس توانسته است با ارائه محصولات باکیفیت‌، تنوع بسیار بالا، قیمت مناسب جایگاه بسیار مطلوبی را در گسترهٔ بازار به دست بیاورد.

برند هیمالیا

هیمالیا یکی از نام آشناترین و قدیمی‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید لوازم خانگی است. شرکت هیمالیا فعالیت خود را از دههٔ پنجاه و با طراحی و تولید یخچال و فریزر آغاز کرد. همکاری کمپانی‌هایی چون؛ AEG آلمان و بتاکو ایتالیا منجر به بالا رفتن سطح علمی و توان فنی این شرکت گردید. در نتیجه ما شاهد افزایش سطح کیفی محصولات این شرکت بوده‌ایم.

در دههٔ نود بود که این برند به اوج تکامل و پیشرفت دست پیدا کرد. در این دهه فضای کارخانه خود را گسترش داد و از دانش فنی کارکنان و مهندسان در راستای تولید محصولاتی به‌روز بهره گرفت. پس بهتر است این‌گونه بگوییم که تمامی محصولات شرکت هیمالیا با دانش روز دنیا ادغام شده است.

اگر که شما قصد خرید یخچال و فریزر را دارید، بهتر است بگوییم که این محصول شرکت هیمالیا بسیار متنوع است. همین مسئله هم منجر شده است تا قیمت یخچال فریزر هیمالیا در یک بازهٔ قیمتی خاصی محدود نشود. پس شما می‌توانید در این برند هم شاهد وجود یخچال و فریزر ارزان قیمت باشید هم متوسط و هم گران قیمت!

برند بست

برند بست یکی از برند لوازم خانگی گروه صنعتی انتخاب می‌باشد.‌ کارخانه بست طی سال 1387 فعالیت خود را شروع کرد. گروه صنعتی انتخاب چهار برند لوازم خانگی دربرگیرنده؛ حایر، اسنوا، دوو نیز بست می‌شوند. گروه صنعتی انتخاب با تجربه و علم فنی که از برند اسنوا به دست آورد، تولید برند و لوازم خانگی جدیدی را در پیش گرفت. این محصولات علاوه بر کیفیت از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند و قطعاً تمامی اقشار جامعه می‌توانند محصولات موردنیاز خود را از این برند تهیه نمایند. محصولات این برند دربرگیرنده؛ یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون و اجاق گاز نیز جاروبرقی است.

اگر که شما قصد خرید جهیزیه دارید، جالب است بدانید که قیمت یخچال فریزر بست نسبت به دیگر برندها بسیار و بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

برند دیپوینت

بسیاری از افراد دیپوینت را یک برند تازه به دوران رسیده تصور می‌کنند. ولی بر خلاف تصورات مردم دیپوینت از سابقه و تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شرکت دیپوینت طی سال ۱۳۷۶ با اسم گل آسای سرما فعالیت خود را شروع کرد. با توجه به محبوبیت و شهرت یخچال و فریزر دوقلو برندهای خارجی برای مردم ایران، این شرکت با همت کارشناسان برجسته خود نمونه‌های تولیدی خود را یخچال و فریزر دوقلو تهیه کرد. جالب است بدانید که برند دیپوینت تنها در زمینهٔ تولید یخچال و فریزر متنوع فعالیت می‌کند. به همین دلیل می‌باشد که قیمت یخچال فریزر دیپوینت از تنوع بالایی برخوردار است.

کدام برندها گران‌تر شده اند؟

در این وضعیت آشفته لوازم خانگی تقریبا تمامی برندها دچار نوسان و افزایش قیمت شده‌اند که این موضوع باعث کاهش قدرت خرید و نگرانی مشتریان شده است. اما برخی از فروشگاه‌های معتبر توانسته‌اند با کاهش سودشان، کمی به این بازار ثبات ببخشند. این ثبات باعث شده تا قدرت خرید مشتریان کاهش پیدا نکند.

به طور مثال در میان فروشگاه های معتبر، یک فروشگاه توانسته محصولات را با کمترین افزایش قیمت به مشتریان گرامی ارائه دهد. این فروشگاه افشین کالا – Afshinkala نام دارد. اگر نگاهی به محصولات این فروشگاه مثال یخچال و فریزر بی‌اندازید، متوجه خواهید شد که کمترین افزایش قیمت را نسبت به سایر فروشگاه‌ها داشته است.

افشین کالا

به افشین کالا اعتماد کنیم؟

در این سوال شک نکنید و با خیال راحت از Afshinkala.ir خرید کنید. این فروشگاه دارای مجوز معتبر از وزارت صمت ( نماد اعتماد ) بوده و با فعالیت یکساله مستمر در این حوزه، بدون حتی یک شکایت فعالیت کرده و تمام سعی خود را کرده است تا رضایت تمامی مشتریان را جلب کند. در این فروشگاه بیش از 500 محصول به فروش می‌رسد که این موضوع باعث شده تا مشتریان هرچیزی لازم دارند را سفارش دهند.

سخن آخر

در این محتوا به دلایل گرانی قیمت لوازم خانگی آشنا شدید. همانطور که می‌دانید که در این آشفته بازار تمامی برندها دچار نوسان و افزایش قیمت شده‌اند. ما سعی کردیم تا یکی از فروشگاه های معتبر را معرفی کنیم تا بتوانید با خیال راحت محصول خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.