کد خبر : 25571 / /
/

در رادیو انقلاب مطرح شد؛

برنامه جام انقلاب امروز به نقد و بررسی برخی شبهات سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی مربوط به رژیم پهلوی پرداخت.


دهمین برنامه جام انقلاب امروز دهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سیدمجتبی جلال‌زاده، سهراب علی اکبری، امین صبحی و امید کرمانی‌ها به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد. موضوع نخست برنامه پاسخ به شبهاتی بود که پهلوی‌ها و سلطنت طلب ها درباره وضعیت قبل انقلاب مطرح می کنند. در همین رابطه اسدالله بادامچیان روی خط ارتباط تلفنی برنامه آمد ضمن تشریح مصادیق فساد اخلاقی و مالی رژیم پهلوی، به غارتگری های آمریکا و انگلیس اشاره کرد و یادآور شد: دلیل آنکه آمریکا و اروپا به برجام بر نمی گردند، این است که 150 میلیارد دلار پول ایران را در بانک های خود بلوکه نگه دارند.

 

از دیگر موضوعات برنامه نیز بررسی چگونگی جدایی بحرین از ایران بود. قاسم تبریزی از طریق تماس تلفنی به تحریریه برنامه اضافه شد و توضیح داد چه طور خیانت محمدرضا شاه و درباریان و رویکرد استعماری امریکا و انگلیس زمینه جدایی بحرین از ایران و تسلط خاندانی از منطقه حجاز بر مردم بحرین شد. او البته جدایی بحرین را یکی از مصادیق خیانت پهلوی به تمامیت ارضی کشور خواند و گفت: در زمان رژیم پهلوی منطقه ای از شمال غرب کشور به ترکیه و منطقه ای سیستان و بلوچستان نیز به افغانستان تحویل شد.

در بخش دیگر علی اکبری دبیر اقتصادی برنامه، آمارهای مقایسه ای قبل و بعد انقلاب را درباره وضعیت توزیع آب شرب و سدسازی ارائه کرد.

در بخش بعدی برنامه به برخی موضوعات شبهه آفرین در فضای مجازی اشاره شد که یک موردش مربوط به توئیت جدید علی کریمی است. او عکسی را منتشر کرد که مدعی شد دانش آموزان ایرانی در کلاس روی خاک نشسته اند اما واقعیت چیزی دیگری است چون بررسی ها نشان می دهد این عکس مربوط به مدرسه ای در هندوستان است. در واقع این ادعای علی کریمی گاف بزرگی است چون اسکای نیوز چندی پیش این عکس را برای نشان دادن وضعیت تحصیل در یکی از مدارس هندوستان منتشر کرده بود.

در ادامه اسماعیل سلطنت پور در این بخش روی خط برنامه آمد و درباره چرایی ناموفق بودن کارزارهای ضدانقلاب در فضای مجازی گفت: فضای مجازی بستری مناسب برای فریب و وارونه نمایی واقعیات است. از این رو معاندین و ضدانقلاب شبهاتی را در صفحه های مختلف شبکه اجتماعی منتشر می کنند و با استفاده از ربات های مجازی سعی می کنند این شبهه افکنی ها را در قالب اخباری موثق به مردم عرضه کنند و آنها را فریب دهند اما مردم دست آنها را خوانده اند و زیر بار پذیرش آنها نمی روند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.