کد خبر : 25608 / /
/

 

 

قبل از انتخاب بهترین دکتر برای زگیل تناسلی مردان در اصفهان ، بهتر است کمی با این عارضه آشنا شویم. به زائده‌های گوشتی و نرمی که در اندازه‌های متفاوت و در اطراف ناحیه تناسلی یا مقعد ایجاد می‌شود، زگیل تناسلی می‌گویند.

این مشکل باعث ایجاد درد و ناراحتی در افراد می‌شود و ابتلا به آن می‌تواند آزاردهنده باشد؛ البته زگیل در بسیاری از افراد بدون اینکه نشانه‌ای از خود بروز دهد، به‌وجود می‌آید و نیازی به درمان ندارد. در ادامه با این بیماری و راه‌های درمان آن بیش‌تر آشنا می‌شویم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

زگیل تناسلی چیست؟

این زائده گوشتی در واقع عفونت مقاربتی است که عامل ایجاد آن ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی است؛‌ البته طبق آمار ارائه شده، افراد زیادی از راه جنسی و غیر جنسی به این بیماری دچار می‌شوند.

سویه‌های پاپیلومای انسانی تفات‌های زیادی با یک‌دیگر دارند. به این‌ صورت که برخی از آن‌ها باعث ایجاد سرطان می‌شود و برخی دیگر تنها زگیل‌های مختلفی را در ناحیه تناسلی ایجاد می‌کنند.

در صورت مشاهده هرکدام از این علائم باید به دکتر زگیل تناسلی در اصفهان مراجعه کنید.

زگیل‌هایی که روی آلت تناسلی، مقعد، واژن و ... به‌وجود می‌آید، به‌صورت ضایعات پوستی یا برجستگی‌های ریز قابل مشاهده است و رنگ آ‌ن‌ها معمولا قهوه‌ای تیره، خاکستری، سفید، صورتی و گاهی نیز به رنگ پوست دیده می‌شود.

بیش‌‌ترین شکلی که از آن‌ها دیده شده، به‌صورت توده‌ای شبیه گل‌کلم است. از آن‌جایی که بیماری‌های  HPV علائم خاصی از خود نشان نمی‌دهند، افراد از ابتلا به این ویروس آگاهی ندارند و برای درمان یا جلوگیری از انتقال آن از هیچ روشی استفاده نمی‌کنند.

با توجه به عدم رعایت بهداشت جنسی و استفاده نکردن از ابزارهای پیشگیری از بارداری، انتقال این ویروس سرعت زیادی دارد. در ادامه با علائم و راه‌های درمان این بیماری بیش‌تر آشنا می‌شویم.

زگیل تناسلی چه علائمی دارد؟

این عارضه در بسیاری از افراد بدون هیچ علامت و نشانه‌ای ظاهر می‌شود. از علائم ظاهری آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دیدن برجستگی‌های گوشتی و ریز که در رنگ‌های متفاوت مانند صورتی، خاکستری یا هم‌رنگ پوست وجود دارد؛
  • مشاهده ترشح از زائده‌های گوشتی اطراف ناحیه تناسلی؛
  • خون‌ریزی حین رابطه جنسی؛
  • خارش و سوزش در ناحیه تناسلی؛
  • بعد از ایجاد رابطه جنسی دهانی زگیل‌های ریزی در دهان ایجاد شود؛

زگیل تناسلی در چه قسمت‌هایی از بدن ایجاد می‌شود؟

بسته به نوع ویروس HPV که باعث ایجاد زگیل می‌شود ،محل به‌وجود آمدن آن‌ها نیز متفاوت است. زگیل‌هایی که روی سطح بدن و پوست ایجاد می‌شوند، معمولا خطرناک نیست و به کمک دارو یا گذشت مدت‌ زمانی از بین می‌روند.

آن‌چه که اهمیت دارد، زگیل‌های ایجاد شده توسط HPV ناحیه تناسلی است که معمولا در قسمت‌های مرطوب مانند مقعد، گلو و واژن به‌وجود می‌آیند.

این ویروس نیز در 90 درصد موارد بدون عوارض خطرناک است؛ اما با توجه به 10 درصدی که امکان سرطانی بودن آن وجود دارد، حتما باید به بهترین دکتر زگیل مردان در اصفهان مراجعه کنید.

ویروس خطرناکی که باعث سرطان می‌شود شامل HPV16 و HPV18 است و ابتلا به آن برای خانم‌ها سرطان رحم، مقعد یا دهانه واژن را به‌همراه دارد و در آقایان نیز باعث سرطان آلت تناسلی خواهد شد.

سایر تیپ‌های ویروس پاپیلومای انسانی فقط باعث ایجاد برجستگی‌ها و زائده‌های گوشتی می‌شود که معمولاً با انتخاب متخصص زگیل در اصفهان و مراجعه به آن به‌سرعت بهبود می‌یابد.

زگیل تناسلی از چه راه‌هایی انتقال می‌یابد؟

راه‌های متفاوت جنسی و غیر جنسی وجود دارد که باعث انتقال ویروس HPV می‌شود. برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه باید از راه‌های انتقال آن اطلاع داشته باشیم.

  • انتقال از طریق استفاده از سرنگ آلوده بین معتادان؛
  • انتقال از مادر به فرزند حین زایمان یا شیردهی؛
  • رابطه جنسی از طریق دهان؛
  • عدم استفاده از لوازم پیشگیری از بارداری؛
  • استفاده از تیغ آلوده به ویروس؛
  • اپیلاسیون در سالن‌هایی که ابزار غیر بهداشتی و آلوده استفاده می‌کنند؛
  • استفاده از دستگاه‌ لیزری که مستقیماً با پوست افراد دیگر تماس داشته است؛

پیشگیری از زگیل تناسلی

قبل از آشنایی با مرکز درمان زگیل در اصفهان، بهتر است با راه‌های جلوگیری از ابتلا به آن آشنا شویم.

این موارد به شرح زیر است:

  • تزریق واکسن گارداسیل؛
  • استفاده از ابزار پیش‌گیری از بارداری مانند کاندوم؛
  • استفاده نکردن از دستگاه‌ لیزری که تماس مستقیم با پوست دارد؛
  • عدم استعمال دخانیات؛
  • استفاده نکردن از لوازم شخصی دیگران مانند تیغ؛
  • اطمینان از سلامت شریک جنسی؛
  • با مشاهده اولین زگیل به متخصص زگیل شهر اصفهان کنید؛

آیا استفاده از واکسن تاثیری در ابتلا به زگیل تناسلی دارد؟

استفاده از واکسن گارداسیل برای افراد بین 9 تا 45 سال مناسب است و از ابتلا به ویروس‌های پرخطر HPV16 و HPV18 همچنین انواع کم‌خطر 6 و 11 جلوگیری می‌کند.

برای دریافت واکسن در سنین 27 تا 45 سالگی، پزشک باید سابقه بیمار را چک کند و از میزان واکنسی که دریافت کرده است، آگاهی یابد.

13

راه‌های تشخیص زگیل در اصفهان

2 راه برای تشخیص زگیل در مردان وجود دارد که اولین روش آن مراجعه به پزشک پوست و مو برای معاینه بالینی و تشخیص وجود یا عدم وجود زگیل تناسلی است.

اگر پزشک نسبت به ابتلا به ویروس HPV در فرد مشکوک باشد، بیمار باید نمونه‌برداری از پوست را انجام دهد و پس از آن به متخصص زگیل در اصفهان مراجعه کند.

لازم به ذکر است وجود هر زائده گوشتی روی پوست نشان‌دهنده زگیل تناسلی نیست و برای تشخیص باید به متخصص مراجعه کنید.

درمان زگیل تناسلی در اصفهان

اگر به دنبال بهترین دکتر زگیل مردان در اصفهان هستید پیشنهاد ما دکتر محمدرضا حقایق متخصص عفونی است.

دکتر محمدرضا حقایق در زمینه تشخیص نوع ویروس و انتخاب بهترین راه درمانی به شما کمک می‌کند؛ بنابراین دیگر لازم نیست نگران ابتلا به این بیماری مقاربتی باشید.

جمع‌بندی

اگر به دنبال کلینیک معتبر و متخصص زگیل شهر اصفهان هستید، بهتر است ابتدا با این عارضه، علائم و درمان آن آشنا شوید.

زگیل تناسلی زائده‌های گوشتی ایجاد شده در ناحیه تناسلی و مکان‌های مرطوب بدن مانند گلو هستند که در بیش‌تر مواقع کم‌خطر هستند و به سرعت بهبود می‌یابند.

وجود برجستگی‌های پوستی و ترشح از آن‌ها، احساس سوزش و درد در نواحی تناسلی و ... از نشانه‌های ابتلا به زگیل تناسلی است.

آشنایی با روش‌های پیشگیری مانند عدم استفاده از تیغ آلوده، عدم استفاده از دستگاه لیزری که با پوست تماس دارد و غیره، بهتر از درمان این عارضه است.

از آن‌جایی که برخی ویروس‌های HPV امکان ایجاد سرطان را بالا می‌برد، در صورت ابتلا به زگیل تناسلی باید خیلی زود به متخصص مراجعه کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.