کد خبر : 25656 / /
/

تعطیلات نوروز یکی از بهترین فرصت‌های سفر است. به خصوص اگر قصد سفر خارجی داشته باشید و بخواهید مقصدی جذاب را با ماجراها و جاذبه‌هایی نو، تجربه کنید. مثلا می‌توانید به شمال آفریقا بروید و در تور تونس شرکت کنید. شاید هم جادوی نپال شما را به سمت خودش بکشد و بتوانید چند روزی را در جوار کوه اورست بگذرانید و با یکی از عجیب‌ترین مردم جهان، ملاقاتی داشته باشید. حتی می‌توانید به کوبا فکر کنید! کشوری جادویی که با فرهنگ، تاریخ و داستان‌های عجیبش، در دنیا یکه تاز است. حالا اگر دارید از خودتان می‌پرسید که چطور می‌توانید ویزای این کشورها را بگیرید و نوروز را در یکی از این سه کشور بگذرانید، برایتان خبر خوبی داریم. آژانس گردشگری دالاهو که از باسابقه‌ترین و خوش‌نام‌ترین آژانس‌های گردشگری است و برای خاص‌ترین مقاصد دنیا تور برگزار می‌کند، سه تور خارجی نوروزی جذاب را برای عید امسال در نظر گرفته است. در اینجا از دالاهو خواستیم تا بیشتر درباره این تورها و سفر خارجی در نوروز 1402، برایمان بگوید.

 

 

 

تور تونس، سفر به شمال آفریقا

کشور صحرا و دریا، با تاریخ و فرهنگ منحصر به فرد، طبیعت جذاب و بناهای تاریخی اسرارآمیزی که شبیهش را در جای دیگری پیدا نخواهید کرد! اینها تنها توصیف‌های اندکی است که آژانس گردشگری دالاهو، با سابقه برگزاری چندین تور تونس، درباره این کشور می‌گوید. در تور تونس دیدنی‌های زیادی در انتظارتان است.

نخست باید از خود شهر تونس شروع کنید. شهری زنده، پر از دیدنی و مردمی که با روی خوش پذیرای گردشگران هستند. بازارهای تونس شهرت جهانی دارند و در آنها تقریبا همه چیز پیدا می‌کنید. خود ساختمان بازارها هم یک جاذبه توریستی‌اند. بناهایی کهن که با رنگ و معماری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

در کنار بازار، خانه‌های تونس با درهای رنگارنگ، پوشش مردم تونس و البته کافه‌ها و رستوران‌های این شهر نیز، جذاب و دیدنی هستند.

 

شاهکارهای تمام عیار معماری در این کشور به وفور یافت می‌شود. بناهایی که پس از قرن‌ها، بر بلندای تاریخ ایستاده‌اند و از شکوه و ابهت گذشته این سرزمین می‌گویند. از آنجا که روزگاری رومی‌ها بر تونس مسلط بوده‌اند، کلوسئوم در ال جم، از دیدنی‌هایی است که باید برایش در تور تونس وقت بگذارید. این بنا درست به سبک و سیاق دیگر کلسئوم‌ها ساخته شده و ساختار و ابعادش با آنهایی که در روم باستان ساخته بوده‌اند، تفاوتی ندارد. اینجا می‌توانید با فرهنگ و آداب رسوم رومی‌ها هم آشنا شوید و بنایی را ببینید که هنوز هم تونسی‌ها در آن جشنواره‌ها و رویدادهای مهمی را برگزار می‌کنند.

مسجد زیتون که یادگار دوران کارتاژهاست، جاذبه‌ی مهم دیگر تونس است. این مسجد، با ستون‌های افراشته و تزیینات متفاوتش، فضایی روحانی و جذاب را خلق کرده است.

پس از آن باید سری هم به موزه باردو بزنید و آثاری از دوران رومیان، فنیقی‌ها و مسلمانان را ببینید. اشیای این موزه، گنجینه ارزشمند تونس هستند و شکوه آن‌را نشان می‌دهند.

 

دوگا و کارتاژ، از دیدنی‌های مهم دیگر در تونس هستند. این بناها نیز از قرن‌ها پیش به جا مانده‌اند و علاوه بر ارزش تاریخی، لوکیشن‌های عالی برای عکاسی هستند.

دیدنی‌های تونس در اینجا تمام نمی‌شود. هنوز باید وقتی برای دیدن بولارجیا، اقیروان، سواحل، نخلستان‌ها و صحراهای تونس بگذارید.

اگر اقامت برایتان مهم است، آژانس گردشگری دالاهو از هتل‌های این کشور هم برایمان گفته است. هتل‌های تونس در درجات و امکانات گوناگون ساخته شده‌اند و امکانات کافی و عالی برای اقامت‌تان دارند. برخی از این هتل‌ها لوکس و پر از تجهیزاتند و برخی دیگر، برای سفرهای اقتصادی، کاربرد دارند.

اگر دوست دارید نوروز 1402 به سفری متفاوت بروید، تور تونس دالاهو پیشنهادی است که نباید از دست بدهید.

 

 

کوبا، سرزمین شکر، قهوه و تنباکو

سفر نوروزی دیگری که دالاهو پیشنهاد می‌کند، تور کوبا است. کوبا در آمریکای جنوبی است  و از خاص‌ترین مقاصد جهان به شمار می‌رود. این کشور تاریخ و پیشینه‌ای شنیدنی دارد و اکنون نیز جز کشورهای مهم و اثرگذار در مناسبات جهانی، شناخته می‌شود. کوبا حدود 400 سال مستعمره بوده و پس از کشمکش‌های فراوان توانست استقلال خود را به دست آورد. در این استقلال افراد مهمی چون «چه گوارا» و «فیدل کاسترو» نقش داشته‌اند و حالا هم می‌توان تاثیر آنها را بر فرهنگ و مردم این سرزمین مشاهده کرد. دالاهو که تا به حال 5 بار تور کوبا را اجرا کرده و ده‌ها نفر را به این کشور برده، از نشانه‌ها و نمادهایی می‌گوید که انقلاب کوبا و اثرات آن‎‌را در ذهن مردم این کشور زنده نگهداشته است.

23

 

کوبا درست کنار دریای کارائیب است و به همین دلیل قصه‌های شنیدنی بسیاری دارد. مزارع شکر، طبیعت جذاب، ماشین‌های دهه 40 و 50 میلادی، خیابان‌ها و البته فستیوال‌های کوبا، از دیدنی‌هایی است که در تور کوبا دالاهو، شاهدش خواهید بود.

شکم گردی در کوبا نیز پیشنهادی است که نباید فراموشش کنید. کافه‌های قدیم، با طعم اصیل، رستوران‌های هاوانا و غذاهای خیابانی کوبا، پر از عطر و طعم‌های جدید است.

کوبا میزبان رویدادهای مهمی نیز هست. از جشنواره‌های کوبا می‌توان به فستیوال بین‌المللی فیلم سین پُبره، جشن خیابانی، فستیوال بین‌المللی موسیقی جَز، فستیوال بین‌المللی باله هاوانا و کارناوال سانتیاگوی کوبا اشاره کرد. کارناوال سانتیاگوی کوبا  مطمئنا بزرگ‌ترین و رنگارنگ‌‌ترین کارناوال در نواحی کارائیب است. جشن کارناوال سانتیاگو اواخر ماه جولای آغاز ‌می‌شود. این جشن ترکیبی است از مجسمه‌های بزرگ در حال حرکت، رقص‌های بومی و... کوبا برای آنهایی که می‌خواهند با فرهنگ و جهانی دیگر آشنا شوند، عالی خواهد بود.

تور کوبا دالاهو از 1 فروردین 1402 شروع می‌شود و اگر قصد شرکت در آن را دارید، باید سریع‌تر به دالاهو اطلاع دهید تا ویزا و بلیط شما را با بهترین شرایط و قیمت دریافت کند. دالاهو با پیشینه و تجربه زیادی که در برگزاری تور کوبا دارد، انتخابی امن و مناسب برای سفر به کشوری است که تفاوت‌های زیادی با دیگر مقاصد جهان دارد.

 

تور نپال، نوروز در سایه اورست

تور نپال دالاهو برای نوروز 1402 با قیمت و امکانات عالی برگزار می‌شود. دالاهو که تا به حال 13 بار تور نپال را برگزار کرده و بیش از 100 نفر برای دیدن این کشور همسفرش بوده‌اند، فصل بهار را یکی از بهترین فرصت‌ها برای دیدن نپال می‌داند. در این فصل هوا عالی است و طبیعت در یکی از بهترین شرایطش قرار دارد.

24

از آنجا که نپال مقصد کوهنوردان ماجراجوست و آغاز مسیر برای صعود اورست است، در این تور نوروزی، گردشگران و کوهنوردان حرفه‌ای را خواهید دید که از کشورهای دیگر به نپال آمده‌اند تا شانس‌شان را برای یکی از هیجان‌انگیزترین رویدادهای عمرشان که صعود به بلندترین قله جهان است، امتحان کنند.

اگر شما کوهنورد نیستید؛ نگران نباشد! نپال برایتان جذابیت‌های دیگری را کنار گذاشته است.  از پُخارا و چشم‌انداز بی‌نظیر آن گرفته تا لذت فیل‌سواری در پارک ملی چیتوان و تماشای کاتماندو که یکی از شهرهای باستانی نپال است، دیدنی‌هایی است که در این سفر، آنها را خواهید دید.

غذاهای نپالی نیز یک جاذبه مهم این کشور هستند. طعم‌ها، شیوه پخت و ادویه‌های نپال، تجربه‌‌هایی هستند که سفرتان را پربارتر خواهند کرد.

در تور نپال، یک تجربه مهم دیگر هم انتظارتان را می‌کشد و آن ملاقات با یوگی‌های نپال است. مردانی که تارک دنیا شده‌اند و با آرایش، لباس‌ها و وسایل خاصی که دارند، از دور هم قابل تشخیصند. یوگی‌ها آرام و صلح‌جو هستند و معمولا اطراف معابد دیده می‌شوند.

تور نپال دالاهو از 29 اسفند آغاز می‌شود. پس اگر می‌خواهید در این سفر شگفت انگیز شرکت کنید، وارد سایت دالاهو شوید و تا قبل از اینکه ظرفیت تور به اتمام برسد، ثبت نام‌تان را کامل کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.