کد خبر : 25683 / /
/

خواندن رمان فارسی و ادبیات جهان همواره باعث رشد فکری و روحی افراد می‌شود. با مطالعه رمان عاشقانه به درک جدیدی از مفهوم عشق رسیده و عشق را در صورت‌های گوناگون توأم با انتظار، حسرت و خیانت از طریق دانلود رمان عاشقانه مشاهده می‌کنیم. در ادامه درباره جذاب‌ترین و جدید‌ترین رمان های عاشقانه و رمان عاشقانه ایرانی توضیح می‌دهیم.

 

دانلود رمان عاشقانه غرور و تعصب

رمان غرور و تعصب، داستان کلاسیک عاشقانه‌ای به قلم جین آستین نویسنده مشهور انگلیسی است. این داستان در آغاز قرن نوزدهم در یک روستا در کشور انگلستان روایت می‌شود و درباره خانواده آقا و خانم بنت است که ۵ دختر دارند و مادر آن‌ها تمایل دارد که ازدواج کنند و به این صورت مردانی برای ازدواج با دختران آن‌ها پیش‌قدم می‌شوند.

این رمان در بسیار محبوب بوده و سبک نگارش او که گفتمان غیرمستقیم آزاد است، توسط بسیاری از نویسندگان تقلید شد. از دیگر نقاط عطف این کتاب، شخصیت‌پردازی عالی، بیان دقیق و به‌اندازه جزییات و غرور و انگیزه و ناامیدی را در عشق به‌زیبایی به تصویر بکشد.

شخصیت‌های داستان

الیزابت بنت، شخصیت اصلی داستان، بسیار باهوش و معقول و دختر دوم خانواده بنت است.

آقای دارسی، نجیب‌زاده‌ای ثروتمند که غرور بسیاری زیادی نسبت به افراد پایین‌تر از خود دارد. در طول داستان می‌بینیم که او یاد می‌گیرد چگونه الیزابت را دوست داشته باشد.

جین بنت، دختر بزرگ خانواده که بسیار زیبا، کم‌حرف و خجالتی است.

چارلز بینگلی، دوست مهربان آقای دارسی و از نظر شخصیتی نقطه مقابل دارسی است.

از این رمان فوق‌العاده جذاب و خواندنی فیلم سینمایی به همین نام ساخته شده است.

رمان بر باد رفته

این شاهکار به‌یادماندنی از مارگارت میچل در سال ۱۹۳۶ منتشر و در سال ۱۹۳۷ برنده جایزه پولیتزر شد. علاوه بر این، جایزه کتاب ملی را نیز دریافت کرد.

در این رمان عاشقانه-تاریخی با زندگی دختری جوان به نام اسکارلت در سال‌هایی که آمریکا درگیر جنگ داخلی است، آشنا می‌شویم.

اسکارلت شخصیتی جذاب، مغرور و حساس دارد که ذهنش درگیر عشق مردان زیادی است که خواهان او هستند، اما او در آغاز عاشق اشلی ویلکز می‌شود که به دختر دیگری به نام ملانی علاقه دارد.

اسکارت پس از مرگ همسرش چارلز به آتلانتا می‌رود و در کنار ملانی زندگی می‌کند. این اتفاق نقطه عطف داستان بوده و ماجراهای زیادی را رقم می‌زند که باعث می‌شود اسکارلت عشق حقیقی خود را پیدا کند.

در این اثر بی‌نهایت زیبا، احساسات عمیق عاشقانه این دختر را توأم با فضای ملتهب و غم‌انگیز جنگ داخلی که بر کشورش آمریکا تسلط دارد، به‌صورت واقع‌گرایانه و با قلم بی‌نظیر مارگارت میچل می‌توانیم ببینیم. مطالعه و دانلود رمان عاشقانه بربادرفته را پیشنهاد می­کنیم.

 

دانلود رمان عاشقانه بلندی‌های بادگیر

امیلی برونته نویسنده رئالیست و شاعر انگلیسی‌زبان، این اثر را در سال ۱۸۴۷ منتشر کرد.

این کتاب با سنت داستان‌نویسی گوتیک، دارای مایه‌هایی از سبک ادبی رمانتیک با لحنی شاعرانه و درام است.

در این اثر، عشقی نافرجام، لجوجی، خباثت و انتقام و کینه‌ورزی، امید و ترس را به‌صورت باورپذیری درک می‌کنیم.

این رمان عاشقانه، دلباختگی دلنشین آمیخته با غم کاترین دختری ثروتمند به هتکلیف پسری فقیر و مشکلاتی را که میان دو ایجاد می‌شود، به زبان ساده و به‌زیبایی به تصویر می‌کشد.

جین ایر

قهرمان این داستان دختری یتیم و فقیر به نام جین است که به تنهایی و با شجاعت برای زندگی می‌جنگد.

نویسنده این کتاب شارلوت برونته زندگی این دختر را در سه بخش از کودکی تا بزرگسالی روایت می‌کند.

این رمان عاشقانه کلاسیک انگلیسی در سال ۱۸۴۷ منتشر شد. دانلود رمان عاشقانه و بسیار جذاب و برکشش جین ایر را شما دوستداران کتاب توصیه می­کنیم.

میوه خارجی، من پیش از تو، من پس از تو، آخرین معشوق

این چهار کتاب رمانتیک مشهور و محبوب به قلم جوجو مویز نوشته شده است. این چهار کتاب دارای درون‌مایه یکسان عشق بوده که در چهار موضوع مختلف با خلاقیت بالا روایت شده‌اند.

آثار جوجو مویز سرشار از عواطف و احساسات زنانه هستند که مطالعه آن‌ها، شور و احساس را در مخاطب می‌انگیزاند.

میوه خارجی

داستان در سه زمان گذشته و حال و آینده و در شهر ساحلی مرهام در نزدیک لندن روایت می‌شود.

شخصیت‌های این سه بخش از نظر زمانی با یکدیگر ارتباط ندارند اما درنهایت داستان، متوجه پیوند آن‌ها می‌شویم.

من پیش از تو

در این کتاب پرفروش و پرطرفدار به‌شکلی زیبا و موثر با مفاهیم انگیزه، امید و ادامه‌دادن زندگی روبه‌رو شده و شیوه زندگی‌کردن را از آن‌ها یاد می‌گیریم.

سبک نگارش این کتاب روان، شیوا، ساده و جذاب است. شخصیت‌ها باورپذیر، جذاب و واقع‌گرایانه هستند.

من پس از تو

این اثر دنباله رمان من پیش از تو بوده و ادامه‌دهنده آن است.

آخرین معشوق

این کتاب روایتگر داستان زنی به نام جنیفر استرلینگ است که به اصرار خانواده، فقط به دلیل موقعیت و ثروت خواستگارش لورانسی استرلینگ با او ازدواج می‌کند و هیچ علاقه‌ای به او ندارد.

او در آغاز داستان، در بیمارستان به هوش می‌آید ولی حافظه‌اش را ازدست‌داده است و حتی همسرش را نیز به یاد نمی‌آورد و... . جوجو مویز برای این کتاب جایزه رمان عاشقانه بریتانیا را دریافت کرد.

گتسبی بزرگ

از آثار ادبی شاخص آمریکا اثر اسکات فیتر جرالد، دربردارنده مفاهیم عمیق انسانی مانند عشق، عدالت، قدرت، ثروت، خیانت و ... است.

داستان زندگی مردی ثروتمند به نام گستبی را روایت می‌کند که هر شب مهمانی‌های باشکوه برگزار می‌کند تا بتواند معشوقه خود را ببیند و ...

دزیره

اثر تاریخی-عاشقانه فوق‌العاده جذابی به زبان آلمانی از آن‌ماری سلینکو که دربردارنده ماجرای عشق ناپلئون بناپارت ژنرال بزرگ ارتش کشور فرانسه به اوژنی برنادین دزیره کلاری دختر حریرفروشی از اهالی مارسی است.

این کتاب روایتگر عشق سوزان دزیره و ناپلئون و فداکاری دزیره برای او، بی‌اعتنایی ناپلئون به دزیره و درنهایت سرنوشت عجیب و دور از ذهنی که برای دزیره رقم می‌خورد و رسیدن او به مقام ملکه سوئد است.

دانلود رمان عاشقانه دزیره به دلیل شیوه نگارش داستان و نحوه شخصیت‌پردازی جذاب دزیره و همراه­کردن مخاطب با خود، توصیه می­شود.

معرفی رمان های عاشقانه ایرانی

در ادبیات و رمان فارسی نیز داستان­های جذاب و ماندگاری درباره مفهوم والا و عمیق عشق با قلم نویسندگان بزرگ ایرانی مانند نادر ابراهیمی، بزرگ علوی، سیمین دانشور و ... نوشته شده است.

رمان عاشقانه ایرانی سووشون

سووشون یک رمان عاشقانه ایرانی پرطرفدار از زنده‌یاد بانو سیمین دانشور است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۳۴۸ چاپ شد و دوستداران کتاب تاکنون بیش از پانصد هزار نسخه از آن را خریداری کرده‌اند.

این اثر را رئال و نمادگرا می‌توان دانست؛ زیرا تصویر فضای اجتماعی و سیاسی ایران را در زمان جنگ جهانی دوم و زندگی عاشقانه یوسف و زری با فرزندانشان را به تصویر می‌کشد.

لحن راوی بسیار ساده، روان و در عین حال جذاب و گیرا است.

نویسنده در این رمان بر صفت آزادمنشی و پایداری در برابر ظلم تاکید ویژه‌ای داشته و شهادت در این راه را از عشق برتر می‌داند.

چشم‌هایش

بزرگ علوی رمان چشم‌هایش را که داستانی عاشقانه-سیاسی و با شیوه حدس و گمان مانند داستان‌های پلیسی نوشته است، در سال ۱۳۳۱ منتشر کرد. نثر کتاب ساده، تاثیرگذار و روان بوده و با وجود سیال‌بودن، هیچ تکلفی ندارد.

در زمان رضاشاه، یک دختر اشرافی به نام فرنگیس دلباخته مردی نقاش و مبارز سیاسی به نام ماکان شده و به خاطر علاقه به او وارد عرصه فعالیت‌های سیاسی می‌شود.

ماکان نقاشی مرموزی از چشم‌های زنی کشیده و آن تابلو نقاشی در مدرسه‌ای نگهداری می‌شود. ناظم مدرسه با دیدن این تابلو مصمم می‌شود راز این نقاشی را دریابد و ...

20

یک عاشقانه آرام

رمان فارسی عاشقانه آرام، مانند نامش روایتی لطیف و دلنشین با بیانی ساده و منسجم در سه فصل از عشق یک گیله‌مرد معلم به دختری به نام عسل است.

گیله­مرد در کنار تعلیم و تدریس، فعالیت‌های سیاسی نیز انجام می‌دهد و این فعالیت‌ها سبب می‌شود تبعید شده و از همسرش دور بماند؛ اما عشق آن‌ها همواره عمیق و سوزان پایدار و پابرجاست.

نگارش این کتاب سال ۱۳۷۳ تمام شده و طی این ۲۹ سال بیش از ۴۰ بار تجدید چاپ شده است.

بامداد خمار

این رمان فارسی عاشقانه به نوشته فتانه حاج‌سیدجوادی (پروین) در سال ۱۳۷۴ چاپ شد و در طی این سال‌ها بیش از ۴۰۰ نسخه از آن به فروش رسیده است.

در این رمان، شخصیت اصلی محبوبه است که دارد ماجرای دلباختگی خود را در جوانی به پسری نجار و پافشاری بر ازدواج با او برای برادرزاده‌اش سودابه تعریف می‌کند.

محبوبه خود از خانواده­ای ثروتمند و فرهیخته بوده و عاقبت این عشق لجوجانه او جز تباهی و نفرت نبود.

شب‌پره‌ها

داستانی لطیف، عشقی و جذاب از مرتضی مودب‌پور با قلمی که به‌خوبی جزییات را توصیف کرده و مخاطب را در فضای داستان قرار می‌دهد.

داستان درباره پسری به نام کاوه و علاقه‌مندشدن او به دختری کارمند در آسایشگاه است. در این کتاب با روایتی شیرین و تلخ و با نشیب و فراز مواجه هستیم.

مطالعه و دانلود رمان عاشقانه و زیبای شب­پره­ها را پیشنهاد می­کنیم.

برزخ اما بهشت

رمان فارسی برزخ اما بهشت اثر نازی صفوی، رنج ماهنوش و شکست وی در ازدواجش را تعریف می‌کند.

او پس از تمام‌کردن زندگی سختش به پیش خانواده خودش بازمی‌گردد و طی اتفاقاتی سرپرستی کیمیا فرزند دخترخاله‌اش رعنا را برعهده می‌گیرد.

حسام برادر رعنا برای انجام این کار به کمک او می‌آید و ...

جمع‌بندی

مطالعه رمان های عاشقانه و رمان های عاشقانه ایرانی باعث رشد فکری می­شود. با خواندن رمان عاشقانه با انواع دیدگاه­ها و برخوردها با مفهوم عظیم و والای عشق و عاقبت غیر قابل پیشینی آن مانند انتقام، نفرت، مرگ، جدایی و کمال آن می‌شویم.

برای دانلود رمان عاشقانه و مطالعه جدیدترین کتاب‌ها و رمان فارسی در ژانر‌های متنوع به سایت رمان بوک مراجعه کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.