کد خبر : 25770 / /
/

آیا خرید وسیله‎ی دست‎دوم درست است یا نه؟ بهترین وسیله‎های دست‎دوم را از کدام سمساری می‎توان تهیه کرد؟

 

معرفی سمساری خوب

برخی از افراد تصور دارند کالای دست ‎دوم یعنی این که مواد سازنده‎ آن را از یکدیگر جدا کرده و دوباره با همان مواد، اقدام به ساخت همان محصول می­کنند. از سویی دیگر، این سوال برای بسیاری از ما ایجاد می­شود که وقتی کالای جدید برای خرید وجود دارد، چرا باید به سراغ وسیله ‎ای برویم که قبلا توسط افراد دیگری استفاده شده است. اما در شرایط فعلی و گرانی­های ایجاد شده، بهتر از هر زمان دیگری می‎دانیم که خریدن وسایل دست‎ دوم سمساری در تهران علاوه بر این که صرفه‎ اقتصادی دارد، می‎تواند برای محیط زیست هم بسیار مناسب باشد. خوشبختانه در تهران تعداد زیادی سمساری در شمال تهران وجود دارد، اما مهم است که با بهترین آن‎ها آشنا باشید تا باکیفیت‎ترین و مرغوب‎ترین کالاهای دست ‎دوم ممکن را تهیه نمایید.

وسیله‎‌ی دست‎دوم بخریم یا نه؟

اگر نگاهی به خانواده‎های ایرانی بیندازید که وسیله‎ای دست‎دوم خریده­اند، اغلب این مسئله را پنهان می‎کنند. به این خاطر که انجام آن را کاری خجالت‌آور می‎دانند. اما این مسئله در کشورهای خارجی اصلا به این شکل دیده نمی‌‎شود.

با این که مصرف‎گرایی در کشورهای غربی هم وجود دارد اما اگر دقت کرده باشید، خیلی راحت می‎گویند که فلان وسیله را دست‎دوم خریده‎اند. البته که کار صحیحی هم هست. اگر نمی‎دانید که خرید وسایل دست‎دوم از سمساری چه مزیت‎هایی دارد، بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید!

  • خرید وسایل دست‎دوم باعث می‌شود تا با قیمت کمتر وسیله‎های بهتری بخرید.
  • در فروشگاه‎های مناطق مختلف، خصوصا سمساری میرداماد، سمساری فرشته، فرامانیه، سمساری جردن، سمساری اقدسیه و ... می‎توانید وسایل لاکچری و برند بسیاری را با قیمت کم خریداری کنید.
  • با خریدن وسایل دست‎دوم به محیط زیست آسیب کمتری می‎رسانید.
  • مراجعه به فروشگاه­های دست­دوم فروشی باعث می‌شود که عمر مفید وسایل افزایش یابد.
  • با خرید اقلام از دست­دوم فروشی‎ها می‎توانید از تجمع ثروت جلوگیری کنید.
  • علاوه بر این که وسیله‎های مورد نیاز خود را می‎خرید، می‎توانید وسایلی که دیگر به آن‎ها نیاز ندارید را هم به فروش برسانید. به این خاطر که این فروشگاه­ها خود خریدار لوازم منزل هستند.
  • با آشنایی بیشتر با چنین مراکزی می‎توانید سمساری فوری را پیدا کنید و در سریع‎ترین زمان ممکن کالای خود را بخرید یا بفروشید.

 

خرید وسایل دست‎دوم

 

خرید وسایل دست‎دوم

بهترین سمساری موجود در تهران کدام است؟

گذشته از این که خرید کالای دست‎دوم می‎تواند بسیار کمک­کننده باشد، اما حتما بایستی با دست­دوم فروشی خوب هم آشنا باشید تا بتوانید وسایل باکیفیتی را از این طریق خریداری کنید. چه بسیارند کسانی که وسایل خراب را تمیز کرده و به جای وسایل سالم به مشتری تحویل می‎دهند که کار بسیار ناشایستی است.

اگر بتوانید سمساری خوب پیدا کنید، قطعا قادر خواهید بود تا بخش قابل توجهی از اقلام مورد نیازتان را از این طریق تهیه کنید. دیگر نیازی نیست که هزینه‎های گزاف برای خرید وسایل نو بدهید. همچنین می‎توانید وسایل برند و لوکس را با قیمت بسیار کمتر صاحب شوید.

یکی دیگر از نکات فروشنده­های کالای دست دوم خوب و بزرگ که در کلان‎شهرها، خصوصا شهر تهران وجود دارد این  است که می‎توانید وسایل کم‎یاب و حتی نایاب که دیگر تولید نمی‎شوند را هم پیدا کنید که بسیار نکته حائز اهمیتی است.

ویژگی‎های سمساری خوب

اگر به دنبال سمساری در آجودانیه، سمساری شهرک غرب و سایر مناطق تهران هستید، نیاز است که ویژگی‎های فروشگاه دست دوم فروشی خوب را هم بدانید تا گیر افراد کلاهبردار نیافتید.

  • یک فروشنده خوب بایستی تنوع کالا داشته باشد. به عبارت دیگری فروشگاهی خوب است که بتوانید در آن از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را پیدا کنید. در غیر این صورت فایده اینگونه خریدکردن‎ها چیست؟
  • در این نوع از فروشگاه­ها باید این امکان وجود داشته باشد که چانه بزنید، چه برای خرید و چه برای فروش. در حالی که برای خرید از فروشگاه‎های اینترنتی این امکان وجود ندارد.
  • یک فروشنده خوب اول وسایل را چک می‎کند و بعد می‎خرد. حواس‎تان باشد که دست دوم فروشی­های منصف که خریدار لوازم منزل خصوصا لوازم الکترونیکی و برقی هستند، آن‎ها را چک کرده و سپس برای فروش اقدام می­کند.
  • در نهایت یکی دیگر از ویژگی‎های سمساری خوب این است که یک پایگاه داده از کالاهایی که موجود دارد را ایجاد کرده تا مشتریان بتوانند بدون مراجعه‎ حضوری، در بین محصولات جست‎وجوی خود را انجام دهند. این پایگاه داده می‎تواند به صورت یک سایت یا اپلیکیشن موبایلی باشد.

بهترین سمساری‎ها در تهران

 

معرفی سمساری رحیمی

سمساری رحیمی را می‎توان یکی از شناخته‎شده‎ترین فروشگاه­های فروش کالاهای دست دوم  در مناطق مختلف تهران دانست که شهرهای زیادی را پوشش می‎دهد. تقریبا به دنبال هر کالایی باشید، می‎توانید آن را در فروشگاه رحیمی پیدا کنید.

از سویی دیگر، سایت این مجموعه به شما این امکان را خواهد داد تا در خانه و به دور از ترافیک و شلوغی محصول مورد نظرتان را جست‎وجو در صورت تمایل به شکل حضوری، به محل فروشگاه رحیمی مراجعه کنید. شما می‎توانید مشخصات کامل و عیب و ایرادهای آن را هم از طریق وب­سایت آن­ها مورد بررسی قرار دهید.

همچنین شماره سمساری هم در سایت وجود دارد و می‎توانید تماس تلفنی هم داشته باشید. در این فروشگاه علاوه برای این که می‎توانید محصولات دست‎دوم مدنظر خود را خریداری کنید، بلکه قادر خواهید بود تا  کالاهایی که دیگر نیازی به آن‎ها ندارید را هم برای فروش بگذارید.

اگر به دنبال سمساری ونک، سمساری یوسف آباد، سمساری شریعتی و دیگر مناطق تهران هستید، کافی است که به همین سایت مراجعه کنید، چرا که تمامی این مناطق پوشش داده شده‎اند. در نهایت لازم است به این نکته اشاره کنیم که سمساری رحیمی، بخش قابل توجهی از کالاهای لوکس و لاکچری را هم در بر دارد.

بنابراین، اگر از کسانی هستید که تمایل دارید وسایل لوکس و برند داشته باشید اما هزینه‎ خرید آن‎ها را ندارید، می‎توانید به همین مجموعه سری بزنید.

سخن پایانی

به نظر ما خرید وسایل دست‎دوم نه تنها هیچ اشکالی ندارد، بلکه کار بسیار پسندیده‎ای هم هست. وسایل دست‎دوم اگر سالم باشند، مزایای زیادی به همراه خواهند داشت. صرفه‎جویی مالی، عدم آلودگی محیط زیست، افزایش عمر وسایل، جلوگیری از تجمع ثروت و مصرف‎گرایی، همه از مزایایی است که خرید وسایل دست‎دوم به همراه خواهد داشت. البته تمام این مزایا زمانی امکان‎پذیر خواهد بود که یک سمساری خوب را بشناسید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.