کد خبر : 25782 / /
/

فقط به این دلیل که شما موهای کوتاه، در مدل‌های "باب یا لوب" دارید به این معنی نیست که نمی‌توانید موهای خود را بالیاژ کنید. بالیاژ، یک کلمه فرانسوی به معنای "نقاشی کردن" است، زیرا با این تکنیک، رنگ مو، به طور استراتژیک توسط رنگ‌کننده بر روی موها اعمال می‌شود؛ این روش برخلاف هایلایت‌های فویلی سنتی که معمولاً یکنواخت هستند، خطوط رشد مجدد مو، محو‌تر و غیر قابل مشاهده‌تر می‌شوند. بالیاژ از دیرباز بر روی موهای بلند، صاف و روشن اعمال می‌شده، اما بالیاژ برای تمام انواع موها با طول‌ها، بافت‌ها و رنگ‌های متفاوت، مناسب است، نه فقط برای موهای بلوند یا بلند. در واقع، تکنیک بالیاژ به دلیل توانایی آن در مشخص کردن صورت و افزودن حجم به مدل مو، برای افراد با موهای کوتاه، ایده آل است. همچنین بالیاژ، یک روش رنگ مو با حداقل نیاز برای رنگ کردن مجدد مو‌ها است، و چه کسی این را نمی‌خواهد؟ در ادامه، دقیقاً توضیح خواهیم داد که چرا بالیاژ یک گزینه عالی برای کسانی است که مدل موی کوتاه‌تری دارند.

 

بالیاژ برای موهای کوتاه

برای موهای کوتاه و مدل باب، که بسیار رایج هستند، نوع و شکل بالیاژ، بر اساس مدل موهای شما تعیین می‌شود. به طور معمول، با موهای بلندتر، بالیاژ در امتداد وسط و پایین مو‌ها اعمال می‌شود، به این معنی که در مورد استفاده بالیاژ برای موهای کوتاه‌تر، قوانین کمی متفاوت اعمال می‌شود.

به عنوان مثال، اگر در مدل موی خود، لایه‌های صاف یا نامشخص دارید، می‌توانید چند تکه بالیاژ را با چند بخش نزدیک‌تر به ریشه‌ها اضافه کنید، که نه تنها شکل صورت را سبک و تازه نگه می‌دارد، بلکه نگهداری از آن با کوتاه کردن‌های معمول موها آسان است.

داشتن بالیاژ چه تاثیری بر کوتاه کردن منظم موهای شما دارد؟

در واقع، برای افرادی که مدل موی کوتاه‌تری دارند، به خصوص اگر موهایشان صاف باشد، لازم است که موهای خود را دفعات بیشتری کوتاه کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که کاربرد بالیاژ برای افراد با موهای کوتاه و مدل باب، جالب است. در مدل باب، استایلیست‌ها سعی می‌کنند که بالیاژ موها را بالاتر و به سمت ریشه‌ها ببرند، در غیر این صورت زودتر کوتاه می‌شوند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. اگر می‌خواهید این مشکل برطرف شود و تغییر کمتری به نظر برسد، استفاده از بالیاژ در نزدیک‌ به ریشه‌ها بسیار مهم است.

انواع بالیاژ برای مدل موهای کوتاه

همراه با یکی از مرسوم‌ترین مدل‌های موی کوتاه یا متوسط، می‌توانیم به شما قول بدهیم که این تکنیک رنگ فرانسوی‌ بسیار از نظر ظاهری، دلپذیر است. پس بنشینید، و با آرامش مطالعه کنید، تا بهترین بالیاژ برای موهای کوتاه را به شما معرفی کنیم.

  • بالیاژ بلوند گرم: ترکیب کردن ریشه‌های تیره به رنگ بلوند گرم، ظاهری دخترانه و جذاب ایجاد می‌کند. نکته مهم: اگر رشد مجدد ریشه در موهای شما کم است و می‌خواهید ظاهر خود را بیشتر تغییر دهید، از متخصص بالیاژ خود بخواهید رنگ تیره را در ریشه‌ها کمی ملایم‌تر کند.
  • بالیاژ بلوند کرم کره ای: هایلایت‌های رنگ خامه‌ای عسلی، حاشیه رنگ ملایمی به ریشه‌های سایه‌دار می‌بخشد و نتیجه طبیعی‌تری ایجاد می‌کند.
  • بالیاژ بلوند خاکستری: برای نمایان شدن بیشتر، بلوند خاکستری را با رنگ‌های نقره‌ای که در برابر ریشه‌های تیره متمایز هستند، انجام دهید. این نوع بالیاژ به خصوص با موهای موج دار، بسیار زیبا به نظر می‌رسد.
  • بالیاژ قهوه‌ای ملایم: هایلایت‌های قهوه‌ای عسلی و خاکستری، حرکت رنگ و کنتراست را بدون ناهماهنگ به نظر رسیدن اضافه می‌کند. این یک تاثیر رنگ ملایم، طبیعی و فوق العاده جذاب است.
  • بالیاژ قهوه ای پررنگ: اگر فکر می‌کردید موهای قهوه‌ای خسته کننده هستند، تجدید نظرکنید. فقط به آن رنگ قهوه‌ای براق و غنی نگاه کنید که با هایلایت‌های طلایی، آمیخته شده است تا ظاهری برنزه داشته باشد. ما کاملا در این کار، وسواس داریم.
  • بالیاژ موی قهوه‌ای مجعد: فراخوان برای همه دختران مو فرفری! بالیاژ، به همان اندازه که روی موهای صاف عمل می‌کند، روی موهای فر نیز زیبا می‌شود. این تکنیک رنگ‌آمیزی دستی را می‌توان برای افزودن تعریف و بهبود شکل‌گیری موهای فر استفاده کرد.
  • بالیاژ به سختی دیده می‌شود: شما مجبور نیستید با بالیاژ جلب توجه کنید، آن می‌تواند بسیار ظریف نیز باشد. برای نمونه: این بالیاژ کم رنگ روی موهای قهوه‌ای تیره. بالیاژ برجسته گرم و قابل توجه از وسط طول مو‌ها تا انتها، برای افزودن ابعاد به ناحیه رنگ شده است.
  • بالیاژ خاکستری تیره: برای ایجاد کنتراست و تاثیر بیشتر، هایلایت خاکستری را روی ریشه موهای تیره انتخاب کنید. بسیار باحال و کلاسیک است.
  • بالیاژ برای کادر ‌بندی صورت: بالیاژ نه تنها می‌تواند ابعاد و حرکت را به موها اضافه کند، بلکه می‌توان از این تکنیک برای کادربندی صورت نیز استفاده کرد. از رنگ‌های ملایم و گرم الهام بگیرید.
  • بالیاژ بلوند کاراملی: انتخاب مناسب برای تغییر فصل. رنگ‌های بلوند کرمی و کاراملی را می‌توان با هم برای گرم کردن توناژ موها استفاده کرد.
  • بالیاژ کاراملی در موهای فرفری: به موهای فر تیره، با هایلایت‌های رنگ کاراملی یک پیچ و تاب جذاب اضافه کنید. این سبکی است که نیاز به تجدید و نگهداری کمی دارد که همیشه شیک است.
  • بالیاژ کاراملی موهای مواج: هایلایت کاراملی واقعاً می‌تواند زیبایی موهای قهوه‌ای تیره را بیشتر نماید. برای تاثیر بیشتر، موهای خود را تکان دهید تا رنگ خود را نشان دهد.
  • بالیاژ مسی: برای افزایش حرارت، این بالیاژ قرمز مسی را امتحان کنید. ما پیش‌بینی می‌کنیم که این یک رنگ «خاص» برای تغییر فصل باشد.
  • بالیاژ خاکستری روشن: اگر به طور طبیعی رنگ موی خاکستری یا روشن دارید، این گزینه عالی است. رنگ تیره را می‌توان در ریشه‌ها مخلوط کرد و هایلایت‌های نقره‌ای فوق‌العاده ظریفی را در وسط طول موها تا انتها رنگ آمیزی کرد.

نکاتی برای سالم نگه داشتن بالیاژ روی موهای کوتاه

با اینکه بعد از بالیاژ مو، نیاز کمی برای به آرایشگاه رفتن‌های مکرر خواهید داشت، اما بهتر است کارهایی را برای مراقبت از رنگ موی اعمال شده انجام دهید. تونینگ در اینجا به حفظ رنگ دلخواه شما کمک می‌کند، در حالی که رنگساژ مو به حفظ روشنایی آن کمک می‌کند. استفاده از شامپوهای مرطوب کننده و نرم کننده ضروری هستند. انتهای موهای نیز به علت رنگ شدن، بیشتر در معرض خشک شدن قرار خواهند گرفت. استفاده از روغن‌های مخصوص مو نیز کمک خواهد کرد، به خصوص اگر استفاده از سشوار و اتو مو بخشی از روتین شما باشد. (منبع: مقاله بالیاژ مو )

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.