کد خبر : 25783 / /
/

شرکت لیفان عرضه خودرو در کشورمان را با ارائه سدانی نه چندان خوش ساخت به نام 520 آغاز کرد. محصولی که نتوانست آنطور که باید و شاید انتظارات را برآورده کند و در نهایت به محصولاتی مانند سمند سر تعظیم فرود آورد. اما این پایان کار شرکت پرتلاش چینی و شریک ایرانی اش نبود و با معرفی نسخه 620، محبوبیت برند لیفان بیشتر شد.

 

 

 با این حال فضای خالی یک سدان کامل و مجلل همچنان در سبد محصولات کرمان موتور محسوس بود و به همین دلیل مدل 820 با تحولی شگفت انگیز وارد کشورمان شد. با توجه به عدم تولید لیفان 720 در کشور و جهش ناگهانی از سری 620 به سری 820، پیشرفت خودروساز چینی بیش از پیش نمایان شد.

 در هر صورت این محصول زیبا از سال 1395 تا 1397 روی خط تولید گروه کرمان موتور قرار داشت و با وجود عرضه نسبتاً محدود خود توانست طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. با این حال، به دنبال تعطیلی تولید و عدم اطمینان در مورد آینده خدمات، نمونه‌های کارکرده موجود اکنون با کاهش قیمت و بازار کارکرده نسبتا ضعیف مواجه هستند.

لیفان 820 یک سدان خانوادگی زیبا است که بر روی پلتفرم تویوتا کمری قدیمی (XV40) توسعه یافته و با اتاق بزرگ، سواری نرم و صندوق عقب جادار، قادر است به راحتی نیازهای خانواده شما را برآورده کند. مهمتر از همه، استفاده از یک موتور عظیم تنفس طبیعی در این محصول باعث شده است که حساسیت به کیفیت سوخت نسبت به رقبای توربو کمتر شود و در نتیجه نگران کمبود ایستگاه های فوق العاده-سرویس در طول سفر نباشیم. . البته قابلیت های رانندگی لیفان 820 در مقایسه با یک خودروی 2.4 لیتری چندان ایده آل نیست و ساختار موتور قدیمی با عملکرد متوسط ​​(نسبت به حجم) منجر به شتاب عادی (11.61 ثانیه در روز تست) شده است، اما همینطور است.

میزان شتاب نیز برای استفاده از خودروهای خانوادگی مناسب است. کافی به نظر می رسد و گشتاور بسیار خوب 221 نیوتن متری اجازه نمی دهد در غلبه بر شیب های تند یا چالش های وزنی با مشکل مواجه شویم. از دیگر نکات ثبت نام لیفان 820 می توان به آپشن های رفاهی و ایمنی قابل قبولی اشاره کرد که بسته به سال تولید خودرو لیست نسبتاً کاملی را تشکیل می داد.ترمزها نیز قابل اعتماد به نظر می رسند و وزن قابل توجه بدنه را پشتیبانی می کنند. البته در این بین مشکلاتی مانند عدم تطابق نسبی موتور و گیربکس، مصرف سوخت بالا (مخصوصاً در شهر)، فرمان پذیری متوسط ​​و کیفیت پایین سیستم صوتی وجود دارد که باید با آن شماره گیری کنید.

 با توجه به شرایط سرویس، جایگاه نماینده کرمان موتور در مقایسه با رقبای با تجربه تر در بازار ضعیف تر است، اما حداقل در شهرهای بزرگ مشکل خاصی برای تامین قطعات یدکی وجود ندارد. همچنین با وجود افت بازار دست دوم این محصول، باز هم می توانید با کمی حوصله 820 را به پول نقد تبدیل کنید. برای خرید لوازم یدکی لیفان 820 اصلی با فروشگاه دیجی کار در ارتباط باشید 09128389667 --- 02136058442

همانطور که گفتیم لیفان 820 بر روی پلت فرم تویوتا کمری XV40 توسعه یافته است و این را می توان با بازکردن درب خودرو و نشستن در داخل کابین به وضوح مشاهده کرد. خطوط داخلی، کنسول وسط و حتی برخی جزئیات دیگر (مانند ترمز دستی) کاملاً کپی برداری شده از نمایندگی تویوتا است و حاصل این الگو فضایی ساده، ظریف و ارگونومیک است که احساس راحتی را به افراد منتقل می کند. مسافران البته با توجه به تفاوت قیمت لیفان 820 با تویوتا کمری نباید انتظار کیفیت مشابهی داشت و صندلی های فومی نیز بسیار سفت و خشک به نظر می رسند اما باز هم اگر بخواهیم با رقبای چینی در این سطح مقایسه کنیم. بازار، شرایط کیفیت را می توان افزایش داد.

نماینده کرمان آن را قابل قبول خواند. فضای پا و سر برای همه سرنشینان کافی در نظر گرفته شده است و ترکیب این موارد با صندوق عقب جادار خودرو، لیفان 820 را به خودرویی ایده آل برای مصارف خانوادگی و مسافرت تبدیل کرده است. لیفان 820 بر اساس محصولات فورد، بی ام و، آئودی و تویوتا طراحی شده است. الهام گرفته شده است که این امر اصالت ظاهر خودرو را به چالش کشیده است، اما واقعیت این است که لیفان این الگوهای مختلف را با ظرافت و هنرمندانه ترکیب کرده است تا محصول نهایی از همه جهات ظریف و زیبا باشد. جلوپنجره بزرگ و چراغ های کشیده در ترکیب با سپرهای اسپرت و خطوط برجسته بدنه ظاهری خام و ظریف ایجاد کرده و ابعاد بزرگ و کنار اتوکشی شده به افزایش عظمت خودرو کمک کرده است.

مسائل طراحی در موارد کوچکی مانند ابعاد کوچک رینگ ها (نسبت به اندازه قطعه) و استفاده از رنگ صورتی غیرمعمول در چراغ های عقب خلاصه می شود که به راحتی (و با هزینه ای مناسب) قابل اصلاح است. در یک جمع بندی کلی می توان از لیفان 820 به عنوان یکی از زیباترین انتخاب ها در این رده قیمتی یاد کرد.

 

8

 

لیفان 820 برای قوای محرکه خود از موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری نسل قدیمی تویوتا کمری استفاده می کند که مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت. اولین مزیت این است که ساختار کلی موتورهای تویوتا همیشه بر دوام بالا و میرایی کم تاکید داشته است و در اینجا با وجود استفاده از قطعات ضعیف تر چینی، همچنان شاهد استحکام مناسب موتور 820 نسبت به بسیاری از رقبا (به ویژه انواع توربو) هستیم. ). نکته دوم اینکه تکنولوژی تقریبا قدیمی موتور خودرو را نسبت به کیفیت سوخت و اکتان بی حس کرده است و خلاصه می توان با همان بنزین معمولی خانگی بدون مشکل خاصی از پس آن برآمد.

ضمن اینکه گشتاور تولیدی در حدود 221 نیوتن متر برای وزن 1545 کیلوگرمی خودرو کافی به نظر می رسد و به همین دلیل برای رانندگی معمولی و سفرهای خانوادگی هرگز با کمبود مواجه نخواهید شد. با این حال، چند مسئله وجود دارد. اولین مشکل راندمان پایین موتور نسبت به حجم است که نشان از تکنولوژی قدیمی موتور دارد به طوری که قدرت 158 اسب بخاری لیفان 820 با خودروهای 2 لیتری (اتمسفر) امروزی برابری می کند. این نکته در کنار عدم هماهنگی موتور و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، شتاب خودرو را در حد کاملا متوسط ​​قرار می دهد و این در شرایطی است که مصرف سوخت (به ویژه در شهر) 820 بیشتر است.

 نسبت به بسیاری از رقبای این دسته. مخصوصا انواع توربو). در مورد سیستم تعلیق نیز باید گفت که ساختار منعطف این مجموعه سواری نسبتاً راحتی را برای سرنشینان فراهم می کند که با توجه به خصوصیات خانوادگی خودرو رضایت بخش است، اما بر روی فرمان خودرو و بعضاً تأثیر منفی می گذارد. در پیچ های تنگ (البته در سرعت های بالا) دیده می شود. ما حرکات عرضی و کم فرمان هستیم. با این حال، سیستم های پایداری کمکی خودرو عملکرد خوبی دارند و اجازه از دست دادن آسان کنترل را نمی دهند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.