کد خبر : 25816 / /
/

 

 

در دنیای امروز کمتر کسب و کاری را می‌توان پیدا کرد که در دنیای دیجیتال حضور نداشته باشد. دسترسی به مشتریان بیشتر، شناخته‌تر شدن برند، افزایش فروش و تعامل بهتر با مشتریان از مزایای ارزشمند حضور کسب و کارها در دنیای دیجیتال است. در واقع این اتفاق به یک مزیت رقابتی مهم برای موفقیت در کسب و کار تبدیل شده است.

در این مقاله قصد داریم مسیر موفقیت یک کسب و کار در بازار دیجیتال را برای شما ترسیم کنیم.

طراحی سایت، اولین قدم برای رشد کسب و کار

معتبرترین راه برای ورود کسب و کارها به دنیای دیجیتال، طراحی وب سایت است. به عبارت دیگر، برخورداری از یک وب سایت با طراحی خوب، یکی از جنبه‌های ضروری هر استراتژی تجاری مدرن است که می‌تواند مزایای ارزشمندی را برای صاحبان مشاغل به همراه داشته باشد. مزایایی همچون:

●افزایش مشتری

اگر شما یک وب‌ سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کنید، می‌توانید در ۷ روز هفته و به صورت شبانه‌روزی در دنیای دیجیتال فعالیت کنید. در نتیجه دسترسی کاربران به خدمات شما آسان‌تر می‌شود و با گذشت زمان، مشتریان شما افزایش پیدا می‌کنند.

●افزایش اعتبار برند

یک وب سایت با طراحی خوب می‌تواند اعتبار شما را در میان مشتریان، سرمایه‌گذاران و شرکای تجاری افزایش دهد. در نتیجه اعتماد آن‌ها نسبت به کسب و کار شما بیشتر می‌شود.

●بازاریابی مقرون‌به‌صرفه

دستیابی به اهداف برندینگ از طریق حضور در دنیای دیجیتال، به مراتب کم‌هزینه‌تر از انجام تبلیغات به روش‌های بازاریابی سنتی است. همین موضوع باعث شده تا در سال‌های اخیر کمتر شاهد تبلیغاتی مثل پخش تراکت‌ها و بروشورها باشیم.

●مزیت رقابتی

اگر شما یک وب سایت با طراحی خوب داشته باشید، می‌توانید کسب و کار خود را نسبت به رقبا متمایز کنید؛ در نتیجه ارزش محصولات و خدمات شما افزایش پیدا می‌کند و تجربه منحصر به فردی را به کاربران خود هدیه می‌دهید.

●درک رفتار مشتری

یک وب‌ سایت می‌تواند بینش‌های ارزشمندی در مورد رفتار، اولویت‌ها و نیازهای مشتریان به شما ارائه دهد. در نتیجه می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی و شیوه محصولات خود را بهبود ببخشید.

 

به طور کلی، داشتن یک وب سایت برای کسب و کارها برای حضور فعالانه در دنیای دیجیتال، تعامل با مشتریان و رقابتی ماندن در بازار دیجیتال امری ضروری و غیرقابل انکار است.

چگونه می‌توانیم وب سایت خود را طراحی کنیم؟

شما به دو روش می‌توانید وب سایت خود را طراحی کنید:

۱- از طریق کدنویسی

۲- از طریق وردپرس

از آنجایی که طراحی سایت از طریق کدنویسی زمان‌بر است و به دانش و تخصص فنی بالایی احتیاج دارد، اغلب کسب و کارها با استفاده از وردپرس سایت خود را طراحی می‌کنند.

 

از مزایای مهم و ارزشمند طراحی سایت با وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

32

● استفاده آسان

وردپرس یک رابط کاربر پسند دارد که طراحی سایت و مدیریت محتوای آن را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. 

●محیط کاربری انعطاف پذیر

با توجه به اینکه وردپرس هزاران افزونه و قالب دارد، شما می‌توانید وب سایت خود را بسته به نیازتان شخصی سازی کنید.

●بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

با توجه به اینکه وردپرس بر اساس اصول سئو بهینه شده است، اگر وب سایت خود را با کمک وردپرس طراحی کنید می‌توانید از بهینه بودن آن مطمئن شوید.

●تامین امنیت وب سایت

وردپرس یک سیستم امنیتی قوی و به‌روز شده دارد. به همین خاطر، می‌توانید با خیال راحت سایت خود را در بستر وردپرس طراحی کنید و از حمله هکرها در امان بمانید.

●جامعه کاربری گسترده و پشتیبانی بالا

از آنجایی که افراد زیادی برای طراحی وب سایت خود به سراغ وردپرس می‌روند، جامعه کاربران وردپرس روز به روز در حال گسترش است. در نتیجه اگر در هنگام کار با وردپرس دچار مشکل شدید، می‌توانید به‌سرعت پاسخ خود را پیدا کنید.

 

بر همین اساس، متخصصان گروه آموزشی ژاکت در یک دوره جامع و کامل نحوه طراحی سایت با وردپرس را به شما آموزش می‌دهند. شما پس از شرکت در آموزش طراحی سایت با وردپرس ژاکت می‌توانید:

  1. بدون نیاز به دانش کدنویسی، وب سایت وردپرسی خود را طراحی کنید و آن را توسعه دهید.
  2. با نحوه سفارشی سازی تم‌ها و افزونه‌های وردپرس آشنا شوید و ظاهر سایت خود را شخصی سازی کنید.
  3. یک قالب رایگان فلاکس پروفلاکس پرو از ژاکت دریافت کنید.
  4. بر روی تمامی دوره‌های آموزشی و قالب‌های و افزونه‌های ژاکت ۳۰درصد تخفیف دریافت کنید.
  5. بر روی قالب آموزشی هابقالب آموزشی هاب ژاکت ۶۰درصد تخفیف دریافت کنید.

بهینه سازی سایت؛ دومین قدم در دیده شدن بهتر کسب و کار

همانطور که گفتیم، اولین گام برای حضور کسب و کارها در دنیای دیجیتال، طراحی سایت است. برای آنکه بتوانید برند خود را به کاربران معرفی کنید و جامعه مشتریان خود را افزایش دهید، در قدم بعدی باید با اصول سئو و نحوه بکارگیری آن‌ها آشنا شوید.

سئو یا Search Engine Optimization به معنای بهبود کیفیت یک وب سایت برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو است. از ارزشمندترین مزایای آشنایی با اصول سئو و بکارگیری آن می‌توان موارد زیر را نام برد:

33

●افزایش رتبه سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو

شما با بکارگیری اصول سئو در وب سایت خود می‌توانید رتبه آن را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود دهید. در نتیجه اعتبار وب سایت شما افزایش پیدا می‌کند و افراد بیشتری می‌توانند وب سایت شما را ببینند.

●تجربه کاربری بهتر

اگر بر اساس اصول سئو بخش‌های مختلف وب سایت خود را بهینه کنید، می‌توانید تجربه کاربری مخاطبان خود را بهبود ببخشید.

●هدفمند کردن ترافیک ورودی به وب سایت

شما با بکارگیری اصول سئو می‌توانید محتوای وب سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی موردنظرتان بهینه کنید. در نتیجه می‌توانید مشخص کنید که چه افرادی بیشتر به وب سایت شما وارد می‌شوند.

 

در همین راستا، گروه آموزشی ژاکت صفر تا صد اصول سئو را در یک دوره جامع و کامل تحت عنوان آموزش سئو در اختیار شما قرار داده است. چه مدیر یک وب سایت باشید چه بازاریاب دیجیتال، شرکت در دوره آموزش سئو می‌تواند مزایای بسیار ارزشمندی را برای شما به همراه داشته باشد. زیرا شما با شرکت در این دوره می‌توانید:

۱- با الگوریتم‌های مهم گوگل آشنا شوید.

۲- با روش‌های مختلف بهینه کردن وب سایت آشنا شوید و آن‌ها را به طور کامل یاد بگیرید.

۳- با انواع قالب‌ها و افزونه‌های وردپرسی آشنا شوید و بتوانید سایت خود را سفارشی سازی کنید.

۴- با روش‌های بهینه سازی محتوا در وردپرس آشنا شوید و بتوانید به‌صورت حرفه‌ای محتوای خود را بهینه کنید.

۵- با سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال آشنا شوید و اصول بکارگیری آن‌ها را یاد بگیرید.

نکته مهم: با توجه به اهمیت بالای سئو خارجی و تاثیر آن بر موفقیت یک کسب و کار، متخصصان گروه آموزشی ژاکت دوره‌ای تحت عنوان آموزش سئو خارجی را برای شما در نظر گرفته‌اند تا با شرکت در این دوره بتوانید به‌روز ترین مفاهیم مربوط به سئو خارجی را یاد بگیرید.

کلام پایانی

امروزه طراحی سایت و بهینه سازی آن، بخش مهمی از مسیر رشد کسب و کارها محسوب می‌شود. شما با وجود یک وب سایت بهینه شده نه تنها در کوتاه مدت بستری مناسب را برای معروف کردن برند خود انتخاب می‌کنید، بلکه با کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو می‌توانید در بلند مدت نیز جامعه مشتریان خود را افزایش دهید و برند خود را در ذهن‌ها ماندگار کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.