کد خبر : 25835 / /
/

با آگاهی و آموزش تحلیلی بنیادی باید بتوانید شانس خود را در تصمیم‌گیری آگاهانه در بازارهای مالی افزایش دهید. شما با آموزش تحلیل تکنیکال تمام پارامترهای مهم قیمت‌گذاری را یاد می‌گیرید.

آموزش تحلیل بنیادی (فاندامنتال) یکی از مهم‌ترین روش‌های تحلیل بازارهای مالی است؛ اگر می‌خواهید در بازارهای مالی و بورسی خوب سود کنید؛ باید یک تحلیلگر مالی شوید. به این ترتیب می‌توانید پارامترها و هر نوع عاملی که سهام شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد را بسنجید؛ چه عوامل درونی باشد؛ چه عوامل بیرونی.

در این صورت است که شما به مرور زمان، برای پیشبرد مالی کسب‌و‌کار در بازارهای داخلی و جهانی، تبدیل به یک نابغه مالی می‌شوید و تصمیم‌های درست می‌گیرید؛ تمام اصولی یادگیری تحلیل تکنیکال نیز برای این منظور مهم است؛ به‌کمک آن می‌توانید، قیمت‌ها را درست تعین کنید.

انواع الگوهای قیمتی و ابزارهایی چون اندیکاتورها و اسیلاتورها، فیبوناچی یا دیگر اندیکاتورها را درست بسنجید و به این ترتیب از انواع گزندهای بازار مالی در امان بمانید. در صورتی‌که می‌خواهید در این حوزه‌ها خبره شوید؛ باید همیشه یک منتور داشته باشید؛ چه بهتر که این منتور بی‌‌چشم‌داشت؛  هر روز نکات مهمی را به شما آموزش دهد؛ چگونه؟ در ادامه بخوانید؛ مطمئن باشید با افزایش آگاهی خود در این زمینه می‌توانید تا حد زیادی، درصد اطمینان خود را در معاملات افزایش دهید.

آموزش تحلیل بنیادی

درباره تحلیل بنیادی چیزی شنیده‌اید؟ اصلا این موضوع  در کدام حوزه شغلی مطرح می‌شود؟ اگر بخواهیم یک توضیح کلی در رابطه با تحلیل بنیادی بدهیم؛ باید بگوییم این عبارت ترجمه‌شده از اصطلاح تحلیل فاندامنتال (Fundamental analysis) است. به کمک آموزش تحلیل بنیادی می‌توانید در بازارهای مالی، یک خبره شوید. مهارت یا هوش مالی، به‌صورت ذاتی نیست.

در اصل شما باید بتوانید با کمک روش‌های علمی مالی ارزش ذاتی یک سهم یا دارایی را محاسبه کنید. اگر می‌بینید برخی افراد در معاملات خود بسیار دقیق عمل می‌کنند؛ آگاه باشید که این اشخاص بسیاری از  عوامل اقتصاد کلان و نکات اقتصاد خرد را می‌شناسند؛ از جمله:  کلیه عوامل خُرد تأثیرگذار بر قیمت سهم؛ تمامی این عوامل می‌توانند به تدریج شما را در بازار مالی، صاحب سرمایه زیادی کند؛ مثلا:

  • مدیریت شرکت
  • طرح توسعه
  • میزان سوددهی
  • صورت مالی شرکت

دوره تحلیل بنیادی

هدف از یادگیری تحلیل بنیادی

هنگامی‌که شما بخواهید یادگیری تحلیل بنیادی را شروع کنید؛ حتما دوست دارید به موفقیت مالی و اقتصادی برسید. با یادگیری این اصول دقیق می‌توانید قیمت واقعی سهم را کشف کنید؛ سپس یک مقایسه عالی بین قیمت فعلی و تخمین ارزندگی سهم داشته باشید.

حال اگر قیمت واقعی سهم از قیمت فعلی خیلی بالاتر باشد، پتانسیل رشد، وجود دارد. در نتیجه شما می‌توانید با سرمایه ‌گذاری در چنین بخشی، سود کنید. در صورتی‌که برعکس، ارزش پایین‌تر باشد؛ شما در تحلیل بنیادی حساب می‌کنید که سرمایه‌گذاری مناسب نیست و احتمال ضرر کردن، وجود دارد.

آموزش تحلیل تکنیکال

این‌روزها باید حتما برنامه‌ای برای آموزش تحلیل تکنیکال ریخت. این اصطلاح که از عبارت تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) میان آمده است؛ می‌تواند یکی از مهم‌ترین کلیدهای موفقیت مالی باشد. در تحلیل بازارهای مالی می‌توانید با دانستن پارامترهای مهم مالی، نکات مهمی را بررسی کنید؛ سپس در یک معامله یا بازار پرتلاطم، سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید.

به دلیل نوسانات بالای ارز، باید دقیق باشید که سرمایه شما هدر نرود. می‌توانید تمام این نکات را از منتورهای باتجربه حوزه تحلیل بنیادی، بیاموزید. در چنین آموزش‌هایی به شما یاد می‌دهند که با بررسی قیمت قبلی و حجم معاملات بازار، دیدی درست، درباره روند تغییرات بازار مورد نظر داشته باشید.

فواید تحلیل بنیادی تکنیکال

با کمک این روش می‌توانید در بازار روبه‌رشد هر صنعت، دیدی دقیق نسبت به رقبای خود داشته باشید. تمام پارامترهای تاثیرگذار بر تلاطم بازار و قیمت را بشناسید؛ یک تحلیل درست از روند پیش‌رو کنید؛ سپس یک تصمیم درست بگیرید؛ در نتیجه ناگهان سرمایه‌تان هدر نمی‌رود و در کم‌ترین زمان، بیشترین سود را خواهید کرد.

هدف از یادگیری تحلیل تکنیکال

همیشه دیده‌اید که مردم در اکثر کشورهای خارجی در بازارهای بورس، سرمایه‌گذاری‌های موفقی می‌کنند؛ کلی پول به جیب می‌زنند اما چرا در کشور ما مردم این‌قدر از بورس، شکست می‌خورند؟ دلیل این است که مردم ما ریسک‌ها و نکات مهم معامله در چنین بازارهایی را نمی‌شناسند.

بدون یادگیری تحلیل تکنیکال، فرد سرمایه خود را در جاهایی می‌برد که ریسک‌شان حتمی است؛ زمانی که باید پول خود را از سهامی بیرون بکشد؛ هنوز منتظر سود است؛ گاهی هم پول خود را جایی که نمی‌داند؛ چه آینده‌ای دارد، سرمایه‌گذاری می‌کند. با یادگیری تحلیل تکنیکال می‌توان به ای اهداف رسید:

  • پیش‌گیری از خسارت مالی جبران‌ناپذیری  
  • داشتن دید دقیق نسبت به رفتار بازار
  • اطلاع به‌موقع از تغییرات قیمت
  • دانش صحیح خرید و فروش
  • آسودگی خاطر در معاملات

تحلیل بنیادی

 

جمع‌بندی

در این صفحه به طورکلی درباره اصول آموزش تحلیل بنیادی و تکنیکال صحبت کردیم. این اصول اقتصادی به شما کمک می‌کنند که معاملات موفقی داشته باشید. اگر نیاز به یادگیری بیشتر این موضوعات دارید؛ می‌توانید وب سایت ره‌آورد365 (rahavard365.com/wiki ) را ببینید. این گروه با گردآوری مقالات رایگان، آموزش تحلیل بنیادی و تکنیکال را انجام می‌دهند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.